Een tweeling aborteren
+40
SarahKey
xxDila
Jasmine
ProudMom
Makamba
TukTuk
CCC
Tania
Annemie
Roza
PapillonRose
Le Chat Noir
Annie24
TGR
Lejow
Bubbelicious
Antibes
Pompoen
Caresses
M@niek
Supertalentje
Raindrop
Monte
Caramba
joyce0606
Bruintje Beer
Rush
Coco
schuddebuikje
Smaragdje
Pussycat
Marin
sabje
Printje
Lavendel
Inge
Clapperdie
Mamsie
Ayla
studiebol
44 plaatsers
Pagina 3 van 6
Pagina 3 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: Een tweeling aborteren
Rush is niet verkeerd begrepen en er is ook niks uit de 'context' getrokken. Als je het over een heel speciek moment hebt zoals Rush zegt te hebben gedaan, is het handig dat aan te geven. Je kunt niet aannemen dat je publiek maar gaat gokken over je het over nu, over een paar jaar of wat dan ook hebt. Als dat zo belangrijk is voor je post, laat je dat niet achterwege.
Gast- Gast
Reva schreef:Rush is niet verkeerd begrepen en er is ook niks uit de 'context' getrokken. Als je het over een heel speciek moment hebt zoals Rush zegt te hebben gedaan, is het handig dat aan te geven. Je kunt niet aannemen dat je publiek maar gaat gokken over je het over nu, over een paar jaar of wat dan ook hebt. Als dat zo belangrijk is voor je post, laat je dat niet achterwege.
Maar er kan ook even duidelijkheid gevraagd worden VOOR er dan een gelijk een behoorlijk heftig topic over geopend wordt. Ik bedoel, dat lijkt me logischer..
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Rush of niet, mijn openingspost bevat een vraag en daar gaat dit topic over.
Supertalentje, de discussie ontstaat en ik wil laten zien waar mijn manier van opvatten vandaan komt in die post. Dan nog is dit topic niet bedoeld om Rush te kakken te zetten om meer reacties te krijgen dan in het dagcafe. Vraag me af waarom ik hier nog op inga, maar okee.
Ik was en ben benieuwd of ik nu als enige zo viel over zo´n opmerking.
Rush was niet echt duidelijk en wat dat betreft sluit ik me helemaal aan bij Reva.
Supertalentje, de discussie ontstaat en ik wil laten zien waar mijn manier van opvatten vandaan komt in die post. Dan nog is dit topic niet bedoeld om Rush te kakken te zetten om meer reacties te krijgen dan in het dagcafe. Vraag me af waarom ik hier nog op inga, maar okee.
Ik was en ben benieuwd of ik nu als enige zo viel over zo´n opmerking.
Rush was niet echt duidelijk en wat dat betreft sluit ik me helemaal aan bij Reva.
Gast- Gast
Nou, behoorlijk heftig topic? Ik stel een vraag naar aanleiding van Rush haar opmerking. Niet perse over de opmerking van Rush.Antibes schreef:Reva schreef:Rush is niet verkeerd begrepen en er is ook niks uit de 'context' getrokken. Als je het over een heel speciek moment hebt zoals Rush zegt te hebben gedaan, is het handig dat aan te geven. Je kunt niet aannemen dat je publiek maar gaat gokken over je het over nu, over een paar jaar of wat dan ook hebt. Als dat zo belangrijk is voor je post, laat je dat niet achterwege.
Maar er kan ook even duidelijkheid gevraagd worden VOOR er dan een gelijk een behoorlijk heftig topic over geopend wordt. Ik bedoel, dat lijkt me logischer..
Gast- Gast
Daarbij zegt Rush ook nergens dat ze een zwangerschap van een kind ook zou stopzetten. Ze heeft het specifiek over een tweelingszwangerschap en ik vraag me dan af wat het verschil is. Het zijn beiden gezonde kinderen en het zet beide je leven op zijn kop.
Ze zegt dat ze een tweeling niet ziet zitten en verschrikkelijk vindt. Daar haal ik nergens uit dat het over nu gaat en helemaal niet in combi met haar andere en eerdere posts.
Ze zegt dat ze een tweeling niet ziet zitten en verschrikkelijk vindt. Daar haal ik nergens uit dat het over nu gaat en helemaal niet in combi met haar andere en eerdere posts.
Gast- Gast
Smikkell schreef:Nou, behoorlijk heftig topic? Ik stel een vraag naar aanleiding van Rush haar opmerking. Niet perse over de opmerking van Rush.Antibes schreef:Reva schreef:Rush is niet verkeerd begrepen en er is ook niks uit de 'context' getrokken. Als je het over een heel speciek moment hebt zoals Rush zegt te hebben gedaan, is het handig dat aan te geven. Je kunt niet aannemen dat je publiek maar gaat gokken over je het over nu, over een paar jaar of wat dan ook hebt. Als dat zo belangrijk is voor je post, laat je dat niet achterwege.
Ja, je geeft zelf al aan geschokt te zijn van die reactie en ik denk dat je ook wel snapt voor reacties het topic op zou gaan wekken..
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Het zou zeker schrikken zijn, maar weg halen zou ik echt nooit doen!
Gast- Gast
En wat nou als zij het wel zo meende? Ik kan het me ook niet voorstellen, maar ik vind inderdaad ook dat je Rush te kijk zet nu.
Jij zou misschien een abortus plegen bij een ziek kindje. Daar denkt een ander ook heel anders over.
Ontopic: ik zou alleen maar blij zijn. Ik denk dat ik sowieso geen abortus zou kunnen plegen.
Jij zou misschien een abortus plegen bij een ziek kindje. Daar denkt een ander ook heel anders over.
Ontopic: ik zou alleen maar blij zijn. Ik denk dat ik sowieso geen abortus zou kunnen plegen.
Gast- Gast
Haar reactie staat gewoon op het forum, dus anderen hadden het ook kunnen vinden. Als ze zich schaamt voor haar mening, of hem niet wilde delen, had ze hem niet moeten posten.Jolicious schreef:En wat nou als zij het wel zo meende? Ik kan het me ook niet voorstellen, maar ik vind inderdaad ook dat je Rush te kijk zet nu.
Zonder de eerste zin in mij OP blijft het nog steeds gewoon een vraag. Wie zou het doen en wie niet, en op die vraag kwam ik door de reactie van Rush. Raar dat een aantal daar nu over vallen omdat dit dagelijks gebeurt op het forum..
En of het nou om nu gaat of nu over 10 jaar. Iemand zegt een tweeling om de reden dat het een tweeling is de oberteren en dat schokt mij!
En ik zou niet elk ziek kindje oberteren. Ik zou alleen een kindje aborteren dat een heel zwaar leven zou hebben waarin het zou lijden. Dat vind ik wel wat anders dan een gezonde tweeling, maar ook daar mag best een topic en een dicussie over komen. Waar ligt ieders grens.
Zo'n abortus doe ik op dat moment niet voor mezelf, maar voor het zieke kind en ook niet bij de eertse de beste aandoening die mij niet aanstaat of me zwaar lijkt.
Laatst aangepast door Smikkell op di 20 dec 2011 - 5:48; in totaal 2 keer bewerkt
Gast- Gast
Als ik al zekker wist hoe anderen er over zouden denken, dan zou ik er geen topic over openen, he?Antibes schreef:Smikkell schreef:Nou, behoorlijk heftig topic? Ik stel een vraag naar aanleiding van Rush haar opmerking. Niet perse over de opmerking van Rush.Antibes schreef:Reva schreef:Rush is niet verkeerd begrepen en er is ook niks uit de 'context' getrokken. Als je het over een heel speciek moment hebt zoals Rush zegt te hebben gedaan, is het handig dat aan te geven. Je kunt niet aannemen dat je publiek maar gaat gokken over je het over nu, over een paar jaar of wat dan ook hebt. Als dat zo belangrijk is voor je post, laat je dat niet achterwege.
Ja, je geeft zelf al aan geschokt te zijn van die reactie en ik denk dat je ook wel snapt voor reacties het topic op zou gaan wekken..
Gast- Gast
Dat is een persoonlijke keuze denk ik. Misschien kan iemand echt geen 2 kinderen aan. Moet je dan perse 2 kinderen op de wereld zetten omdat een ander het schokkend vindt? En waar de een nooit een abortus zou kunnen doen, kan een ander dat weer wel. Dat geldt denk ik ook of het nou een meerling is, een ziek kindje, of een ongewenst kindje (en noem maar op) Ik vind het oprecht dat het niet aan mij is om daar te over 'oordelen' en zal diegene het echt wel met een reden doen (of niet) en natuurlijk mag je daar een idee of een mening over hebben. Ik heb dat alleen niet.
Overigens lijkt het mij wel leuk een tweeling, ondanks dat het ontzettend zwaar lijkt. Maar dat is er met 1 ook denk ik. Ik zou wel even raar opkijken, aangezien het totaal niet bij ons in de familie voorkomt.
Overigens lijkt het mij wel leuk een tweeling, ondanks dat het ontzettend zwaar lijkt. Maar dat is er met 1 ook denk ik. Ik zou wel even raar opkijken, aangezien het totaal niet bij ons in de familie voorkomt.
Bubbelicious- Prater
- Aantal berichten : 638
Punten : 766
Registratiedatum : 17-11-10
Als ik zeg dat iets me verschrikkelijk lijkt, whatever dat ook is, dan bedoel ik dat het me nu verschrikkelijk lijkt. Over de toekomst kan ik dat immers niet zeggen. Maargoed, het is nu wel duidelijk dat sommige dat anders begrepen hebben. Ik heb er zelf niet aan gedacht dat men dit als 'voor altijd' zou opvatten.
Wat Antibes eerder zegt klopt exact.
Wat Antibes eerder zegt klopt exact.
Laatst aangepast door Rush op di 20 dec 2011 - 5:57; in totaal 2 keer bewerkt
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Smikkell, hoewel je geen topic wou openen om Rush te kakken te zetten, WIST je dat dit ging gebeuren. Je weet hoe het hier op het forum loopt. Dan had je er niet bij moeten zetten dat iemand het op het forum had gezet.
Misschien is het in het vervolg handiger om eerst uit te dokteren hoe iets precies zit, ondanks dat je (in jouw ogen) niet specifiek doelde op Rush.
Misschien is het in het vervolg handiger om eerst uit te dokteren hoe iets precies zit, ondanks dat je (in jouw ogen) niet specifiek doelde op Rush.
Gast- Gast
Als ik het er niet bij had gezet, dan waren dáár weer mensen over gevallen. Ik sta nog steeds achter mijn topic en mijn vraag hoor.Yoyo schreef:Smikkell, hoewel je geen topic wou openen om Rush te kakken te zetten, WIST je dat dit ging gebeuren. Je weet hoe het hier op het forum loopt. Dan had je er niet bij moeten zetten dat iemand het op het forum had gezet.
En of Rush het nu over NU of over LATER heeft, dat vind ik niet eens zo verschillen. Daarbij vind ik dat Rush zelf ook al een paar pagina´s eerder in het Dagcafe duidelijk had kunnen zijn en die onduidelijkheid was er duidelijk niet alleen bij mij.
Waarom uitzoeken hoe iets precies zit. Rush haar reacties brengen me op deze vraag. Dan maakt het verder toch niet meer uit hoe ze het precies bedoelt. Mijn vraag is geboren en daar gaat het topic om, los van Rush.
Gast- Gast
Mijn ouders hebben een abortus laten plegen van een tweeling, echter wisten ze niet dat het een tweeling was tot aan de curretage. Er was uitgegaan van 1 embryo, die was ook zichtbaar op de echo, het tweede embryo niet.
Ze hebben de beslissing genomen op basis van 1 kindje, dat het er ineens 2 bleken te zijn veranderde daar niets aan.
De reden was dat mijn ouders op dat moment nauwelijks inkomen hadden en hun huwelijk in zwaar weer verkeerde, mijn zusje en ik waren er al en ik was op dat moment ook nog ernstig ziek. Ik begrijp hun beslissing helemaal.
Ze hebben de beslissing genomen op basis van 1 kindje, dat het er ineens 2 bleken te zijn veranderde daar niets aan.
De reden was dat mijn ouders op dat moment nauwelijks inkomen hadden en hun huwelijk in zwaar weer verkeerde, mijn zusje en ik waren er al en ik was op dat moment ook nog ernstig ziek. Ik begrijp hun beslissing helemaal.
Gast- Gast
Bubbelicious schreef:Dat is een persoonlijke keuze denk ik. Misschien kan iemand echt geen 2 kinderen aan. Moet je dan perse 2 kinderen op de wereld zetten omdat een ander het schokkend vindt? En waar de een nooit een abortus zou kunnen doen, kan een ander dat weer wel. Dat geldt denk ik ook of het nou een meerling is, een ziek kindje, of een ongewenst kindje (en noem maar op) Ik vind het oprecht dat het niet aan mij is om daar te over 'oordelen' en zal diegene het echt wel met een reden doen (of niet) en natuurlijk mag je daar een idee of een mening over hebben. Ik heb dat alleen niet.
Helemaal mee eens!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Daarbij ben ik sowieso van mening dat iemand anders niks heeft te vinden of een ander wel of geen abortus pleegt. Diegene zal er zelf vast goed over nagedacht hebben.
Daarbij vind ik het raar dat jij vindt dat Rush duidelijker moet zijn. Wanneer zij dat naar haar mening is, en jij vat het anders op, is het dan gelijk onduidelijk? Ik vind topic qua onderwerp goed, maar de manier waarop het tot stand is gekomen (met welke achterliggende gedachte) vind ik gewoon gemeen. Lekker iemand te kakken zetten.
Daarbij vind ik het raar dat jij vindt dat Rush duidelijker moet zijn. Wanneer zij dat naar haar mening is, en jij vat het anders op, is het dan gelijk onduidelijk? Ik vind topic qua onderwerp goed, maar de manier waarop het tot stand is gekomen (met welke achterliggende gedachte) vind ik gewoon gemeen. Lekker iemand te kakken zetten.
Gast- Gast
Nee, als ik bewust kies voor kinderen, dan maakt het me niet uit of het er 1 is of 2 zijn.
Maar ik kan me voorstellen dat ik wel even moet slikken als ik ongepland zwanger ben, net aan dat idee ben gewend en bij de eerste echo zie je twee hartjes kloppen. Maar als ik op dat moment besloten heb dat ik het wil houden, dan kan nummer 2 er ook wel bij.
Zeggen ze het altijd tegen zwangeren die een abortus willen laten plegen hoeveel hartjes ze zien kloppen?
Maar ik kan me voorstellen dat ik wel even moet slikken als ik ongepland zwanger ben, net aan dat idee ben gewend en bij de eerste echo zie je twee hartjes kloppen. Maar als ik op dat moment besloten heb dat ik het wil houden, dan kan nummer 2 er ook wel bij.
Zeggen ze het altijd tegen zwangeren die een abortus willen laten plegen hoeveel hartjes ze zien kloppen?
TGR- Kletskop
- Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10
Ik heb Clomid geslikt, dus wist dat de kans op een meerling groter zou zijn.
Bij de 1e echo was ik zenuwachtig of er wel een hartje zou kloppen, maar eigenlijk was ik net zo zenuwachtig of het 1 of 2 hartjes zouden zijn.
Een tweeling zou hartstikke welkom zijn en we wisten dat de kans groter zou zijn door de Clomid, maar stiekem hoopten we toch gewoon op 1 kindje. Waren het er wel 2 geweest, hadden we aan het idee moeten wennen, maar een abortus hadden we nooit laten plegen.
Ondanks dat we het bij 1 kindje houden en ik word nu door de pil heen zwanger van een tweeling heeft het blijkbaar zo moeten zijn en zal het ook geen abortus worden.
Bij de 1e echo was ik zenuwachtig of er wel een hartje zou kloppen, maar eigenlijk was ik net zo zenuwachtig of het 1 of 2 hartjes zouden zijn.
Een tweeling zou hartstikke welkom zijn en we wisten dat de kans groter zou zijn door de Clomid, maar stiekem hoopten we toch gewoon op 1 kindje. Waren het er wel 2 geweest, hadden we aan het idee moeten wennen, maar een abortus hadden we nooit laten plegen.
Ondanks dat we het bij 1 kindje houden en ik word nu door de pil heen zwanger van een tweeling heeft het blijkbaar zo moeten zijn en zal het ook geen abortus worden.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10
Zo, wat een topic :o
Ik wil er twee dingen over kwijt:
Ik vind het onterecht en behoorlijk gemeen dat Rush hierin als boosdoener in de ring wordt gegooid. Beter had je gewoon de vraag kunnen stellen en niet moeten verwijzen naar een ander topic, want daardoor schuif je een zondebok naar voren.
Ik zou zelf geen abortus laten plegen, hoeveel baby's het ook zijn. Ik ben er zelf nog niet klaar voor, maar denk dat als je eenmaal zwanger bent, je er wel naar toe groeit (letterlijk en figuurlijk). Helemaal als de rest van je leven stabiel is.
Ik wil er twee dingen over kwijt:
Ik vind het onterecht en behoorlijk gemeen dat Rush hierin als boosdoener in de ring wordt gegooid. Beter had je gewoon de vraag kunnen stellen en niet moeten verwijzen naar een ander topic, want daardoor schuif je een zondebok naar voren.
Ik zou zelf geen abortus laten plegen, hoeveel baby's het ook zijn. Ik ben er zelf nog niet klaar voor, maar denk dat als je eenmaal zwanger bent, je er wel naar toe groeit (letterlijk en figuurlijk). Helemaal als de rest van je leven stabiel is.
Gast- Gast
Nee, nooit. Ik ben zelf dat ook helemaal tegen abortus als niet uitkomt of 'nu nog even niet, niet klaar voor zijn'. Als het kindje te ziek is om een normaal leven te lijden zou ik er nog wel over na kunnen denken.
Gast- Gast
тыквашка schreef:Ik zou zelf sowieso geen abortus over mijn hart kunnen verkrijgen, 1 kind niet, 2 kinderen ook niet. Maar ik snap wel dat er bij het overwegen of je een ongeplande zwangerschap door zou zetten of niet een heleboel dingen mee kunnen spelen. Of de situatie er naar is, of je het aan zou kunnen, of je kindje gezond is. En ik kan me ook voorstellen dat als het een meerling is dat ook een overweging kan zijn om 't af te breken. Uiteindelijk is het óók in het belang van een eventueel kindje wat dan wel of niet geboren wordt, of je het aan kunt of niet.
Zoals ik al zei: ik zou zelf het niet over mijn hart kunnen verkrijgen, maar dat kon ik toch al niet en mijn kinderwens is bovendien heel groot.
+1
Gast- Gast
Het zou meer dan welkom zijn...
Le Chat Noir- Prater
- Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10
Dat zou ik niet over mijn hart kunnen verkrijgen. Het zou best kunnen dat ik even 'schrik' omdat de meeste mensen 1 kindje tegelijk verwachten, maar het zou niet bij me opkomen om abortus te laten plegen als het er 2 zouden zijn. Bij de zwangerschap van A. opperde de gynaecoloog al dat het er misschien wel 2 zouden kunnen zijn omdat ik zo extreem ziek was. Gelukkig werd er daarna meteen een echo gemaakt om de termijn en het aantal kinderen vast te stellen. Want ik had er geen seconde bij stil gestaan dat het er weleens meer dan 1 zou kunnen worden, en schrok ook wel een beetje van de opmerking van de gynaecoloog. Maar dat was meer in praktisch opzicht, ik zat al in een ongewone situatie en het zou nog veel onpraktischer worden met 2 kindjes. Maar dan nog had ik ook 2 kindjes laten komen. En nu ik echt mag ervaren hoe het is om een kindje te hebben, weet ik zeker dat ik bij een volgende zwangerschap geen abortus kan laten plegen als het er 2 zouden zijn. Daarvoor vind ik kinderen te leuk!
Ik vind overigens wel dat iedereen het recht heeft om abortus te laten plegen. Al ben ik er zelf niet voor en zal ik het niet gauw doen (alleen als het in het belang van het kindje is omdat het anders zal lijden), die keuze heeft iedereen wel. En dan is het niet aan mij om daar over te oordelen, al zal ik er soms best wel een duidelijke mening over hebben. Maar die hou ik dan wel voor me, ik neem aan dat iemand niet voor de lol abortus zou laten plegen en mijn mening daar nog eens bovenop is niet echt nodig denk ik.
Ik vind overigens wel dat iedereen het recht heeft om abortus te laten plegen. Al ben ik er zelf niet voor en zal ik het niet gauw doen (alleen als het in het belang van het kindje is omdat het anders zal lijden), die keuze heeft iedereen wel. En dan is het niet aan mij om daar over te oordelen, al zal ik er soms best wel een duidelijke mening over hebben. Maar die hou ik dan wel voor me, ik neem aan dat iemand niet voor de lol abortus zou laten plegen en mijn mening daar nog eens bovenop is niet echt nodig denk ik.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Hoe staan jullie er eigenlijk tegenover als het om een 3-,4-, 5-, 6-, 7-,8-ling (en nog meer eventueel ) gaat.
Ik geloof dat er vanuit de artsen vanaf een 3-ling een optie wordt gegegeven voor een embryoreductie tot twee kinderen.
Een studiegenootje van mij was overigens ook zwanger van een tweeling, maar hier niet van op de hoogte. Er is er dus maar 1 geaborteerd en 1 geboren. Heel sneu, ze wordt er continu mee geconfronteerd en heeft ontzettend veel spijt.
Ik geloof dat er vanuit de artsen vanaf een 3-ling een optie wordt gegegeven voor een embryoreductie tot twee kinderen.
Een studiegenootje van mij was overigens ook zwanger van een tweeling, maar hier niet van op de hoogte. Er is er dus maar 1 geaborteerd en 1 geboren. Heel sneu, ze wordt er continu mee geconfronteerd en heeft ontzettend veel spijt.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Pagina 3 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Soortgelijke onderwerpen
» Het is een tweeling!
» Kraamcadeau tweeling
» Duowagens voor een tweeling
» Zwanger van een tweeling en dan dit nog kunnen!
» Wanneer zwangerschapsreportage bij een tweeling?
» Kraamcadeau tweeling
» Duowagens voor een tweeling
» Zwanger van een tweeling en dan dit nog kunnen!
» Wanneer zwangerschapsreportage bij een tweeling?
Pagina 3 van 6
Permissies van dit forum: