Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

+61
Rebecca
Esperanza
Queen
Emma_
Rovine
Liz
Ibbeltje
Coco
Bay
lovina
SuperGrover
Leine
Kiwi86
Minx
Starla
_Femme
Hannah
Ploen
Inge
aniet
Mint
IndianRose
Zeester
Didi
Euphoria
Pancake
Roza
claudiaveronique
luenca
Lavendel
Isis
Nathalie
Jules
bolus26
Feline
Mysterious
Pannetoet
Stoplicht
Rosa
Caresses
Amie
NoorA
Verona
minoessepoes
Le Chat Noir
jena
Caro
SaS
Jay
Poeke
SoGood
Ugly Betty
ekiaam87
Arwyn
Monte
Ella
Blond
Sweety
Lise_E
Zonnetje
Julia
65 plaatsers

Pagina 27 van 32 Vorige  1 ... 15 ... 26, 27, 28 ... 32  Volgende

Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 27 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Poeke ma 13 feb 2012 - 5:18

Zelda schreef:Wat doet die lijnzaad nou eigenlijk voor je?


De bekendste werking van lijnzaad is de positieve invloed op de stoelgang. Dit is te danken aan het hoge gehalte aan voedingsvezels en slijmstoffen. Lijnzaad heeft een sterk vochtabsorberend vermogen en de slijmstoffen zorgen voor een beschermende en gladde laag op de darmwand. Dit bevordert de stoelgang zonder hierbij de darmwand te irriteren. Belangrijk is wel dat er bij het gebruik van lijnzaad voldoende gedronken wordt.

Even van internet geplukt voor je! Ik vind zelf dat er geen echte smaak aanzit dus gooi het door yoghurt en salade.
Poeke
Poeke
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 191
Punten : 196
Registratiedatum : 28-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 27 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 5:19

Poeke schreef:
Zelda schreef:Wat doet die lijnzaad nou eigenlijk voor je?


De bekendste werking van lijnzaad is de positieve invloed op de stoelgang. Dit is te danken aan het hoge gehalte aan voedingsvezels en slijmstoffen. Lijnzaad heeft een sterk vochtabsorberend vermogen en de slijmstoffen zorgen voor een beschermende en gladde laag op de darmwand. Dit bevordert de stoelgang zonder hierbij de darmwand te irriteren. Belangrijk is wel dat er bij het gebruik van lijnzaad voldoende gedronken wordt.

Even van internet geplukt voor je! Ik vind zelf dat er geen echte smaak aanzit dus gooi het door yoghurt en salade.
Hmmm oke..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 27 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 5:19

Bolus, eet je niet te weinig eiwitten?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 27 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 5:20

Ik moet ook écht beter en gezonder gaan eten maar ik vraag me af hoe ik in hemelsnaam kan starten. Het lijkt wel of alles slecht voor je is ofzo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 27 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 5:26

Zelda schreef:Ik moet ook écht beter en gezonder gaan eten maar ik vraag me af hoe ik in hemelsnaam kan starten. Het lijkt wel of alles slecht voor je is ofzo.

Heb je dit boek? Leest heel makkelijk weg en zolang je zo min mogelijk bewerkte producten eet en voldoende eiwitten eet en genoeg drinkt en probeert suikers te vermijden/verminderen, eet je heel gezond.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 27 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Poeke ma 13 feb 2012 - 5:27

Zelda, heb je het boek van Amber ook gelezen? Ik heb het eerste boek helemaal door gelezen en nu is me vrij duidelijk wat goed is en wat minder. Ze legt goed uit hoe je lichaam werkt en waarom.
Ik heb gewoon een dag gekozen als begin en heb gewoon voor een week een soort van schema gemaakt voor mezelf.
Poeke
Poeke
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 191
Punten : 196
Registratiedatum : 28-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 27 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 5:29

Nee ik heb het boek niet gelezen, want ik ken mezelf, dan ga ik bij alles denken 'is dit wel gezond' en dan sla ik erin door. Want ik wil namelijk wel gewoon brood eten, en geen koolhydraat arm brood of speltbrood, want dat vind ik absoluut niet lekker. En volgens Amber is gewoon brood ongezond toch?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 27 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Inge ma 13 feb 2012 - 5:31

Speltbrood niet lekker nee? misschien zuurdesembrood?
Je hebt echt heel lekker spelt en zuurdesembrood, verschilt wel heel erg per soort
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 27 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 5:35

Zelda schreef:Nee ik heb het boek niet gelezen, want ik ken mezelf, dan ga ik bij alles denken 'is dit wel gezond' en dan sla ik erin door. Want ik wil namelijk wel gewoon brood eten, en geen koolhydraat arm brood of speltbrood, want dat vind ik absoluut niet lekker. En volgens Amber is gewoon brood ongezond toch?

Volkorenbrood is prima.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 27 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 6:18

Volkoren brood lust ik ook niet, volkoren crackers dan weer wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 27 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Ugly Betty ma 13 feb 2012 - 6:24

Leuk dat er nog steeds mensen mee bezig zijn. Ik doe het ook nog ongeveer, maar de groenten zijn wel wat minder geworden.

Mijn lijstje:
Ontbijt: Havemout met peer en kaneel (uit het boek)
Tussendoor: 2 crackers met pindakaas en een appel
Lunch: 3 volkoren boterhammen met kipkerrie salade (uit een bakje dus fout haha!)
Tussendoor: een banaan
Diner: Groentenkerrie uit het kookboek, maar dan zonder tofu (kon ik niet vinden in de supermarkt)
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 27 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 6:24

Ja, bij veel dingen lust ik niet of vind ik niet lekker roepen maakt het niet makkelijker. Soms moet je dingen ook gewoon even een tijdje proberen om ze te gaan waarderen. Of rooster het brood anders.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 27 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Zonnetje ma 13 feb 2012 - 6:30

Ik volg ook nog steeds een aantal richtlijnen uit dit boek, al eet ik wel gewoon brood, ook wel eens tarwebrood.

Ontbijt: 1 boterham met hagelslag en een kopje thee
Tussendoor: 1 boterham met kipfilet en een zelfgemaakte fruitsalade van banaan, appel en mandarijn
Lunch: 3 boterhammen: 2 met kaas met cherrytomaatjes en 1 met kipfilet
Tussendoor: een stuk komkommer en een stukje chocolade
Diner: boerenkoolstamppot met rookworst en appelmoes

En vanavond pak ik nog een handje ongebrande noten.

Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 27 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 6:33

Reva schreef:Ja, bij veel dingen lust ik niet of vind ik niet lekker roepen maakt het niet makkelijker. Soms moet je dingen ook gewoon even een tijdje proberen om ze te gaan waarderen. Of rooster het brood anders.
Vind je 'volkorenbrood, speltbrood en koolhydraatarm brood' veel dingen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 27 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Zonnetje ma 13 feb 2012 - 6:36

Ik eet ook geen speltbrood of zuurdesembrood, Zelda. Ik vind het veel minder lekker dan tarwe of volkoren brood en ik vind het gemakkelijk om gewoon hetzelfde brood als mijn vriend te eten.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 27 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 6:37

zonnetje schreef:Ik eet ook geen speltbrood of zuurdesembrood, Zelda. Ik vind het veel minder lekker dan tarwe of volkoren brood en ik vind het gemakkelijk om gewoon hetzelfde brood als mijn vriend te eten.
Nee precies. Ik eet gewoon zaanse snijder bruin en dat vind ik toch het lekkerst. Ik denk dat als ik toch volkorenbrood 'moet' eten, ik dan beter volkoren crackers kan eten, die krijg ik gewoon beter weg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 27 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 6:43

Zelda schreef:
Reva schreef:Ja, bij veel dingen lust ik niet of vind ik niet lekker roepen maakt het niet makkelijker. Soms moet je dingen ook gewoon even een tijdje proberen om ze te gaan waarderen. Of rooster het brood anders.
Vind je 'volkorenbrood, speltbrood en koolhydraatarm brood' veel dingen?

Als dat qua brood je meest gezonde opties zijn wel ja. Ik geef je slechts opties omdat je zelf vraagt of Amber brood ongezond vindt, meer niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 27 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 6:48

Reva schreef:
Zelda schreef:
Reva schreef:Ja, bij veel dingen lust ik niet of vind ik niet lekker roepen maakt het niet makkelijker. Soms moet je dingen ook gewoon even een tijdje proberen om ze te gaan waarderen. Of rooster het brood anders.
Vind je 'volkorenbrood, speltbrood en koolhydraatarm brood' veel dingen?

Als dat qua brood je meest gezonde opties zijn wel ja. Ik geef je slechts opties omdat je zelf vraagt of Amber brood ongezond vindt, meer niet.
Dat mag. En daarop zeg ik dat ik dat brood niet lekker vind en dus als beste alternatief volkoren crackers kan nemen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 27 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 6:49

Zelda schreef:
Reva schreef:
Zelda schreef:
Reva schreef:Ja, bij veel dingen lust ik niet of vind ik niet lekker roepen maakt het niet makkelijker. Soms moet je dingen ook gewoon even een tijdje proberen om ze te gaan waarderen. Of rooster het brood anders.
Vind je 'volkorenbrood, speltbrood en koolhydraatarm brood' veel dingen?

Als dat qua brood je meest gezonde opties zijn wel ja. Ik geef je slechts opties omdat je zelf vraagt of Amber brood ongezond vindt, meer niet.
Dat mag. En daarop zeg ik dat ik dat brood niet lekker vind en dus als beste alternatief volkoren crackers kan nemen.

Dat mag.

Echter had je het over brood willen blijven eten. Vandaar de broodsuggesties ipv crackers.


Laatst aangepast door Reva op ma 13 feb 2012 - 6:54; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 27 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 6:50

laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 27 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  bolus26 ma 13 feb 2012 - 6:57

Reva schreef:Bolus, eet je niet te weinig eiwitten?



vandaag wel een beetje te weinig ja! maar heb van t weekend veel eiwitten gegeten
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 27 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 7:02

bolus26 schreef:
Reva schreef:Bolus, eet je niet te weinig eiwitten?



vandaag wel een beetje te weinig ja! maar heb van t weekend veel eiwitten gegeten

Braaf angel
Ik krijg echt hooooonger dan Mad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 27 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  bolus26 ma 13 feb 2012 - 7:44

haha doe mn best (vooral om niet te snaaien vanavond!)
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 27 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 8:34

Gelukkig houdt Amber nog veel meer in dan wel of geen brood. Bruin brood is niet ongezond- Als je verder gezond eet, kan die boterham best.

Maar ik denk dat je het boek moet lezen om het te begrijpen en om er iets over te kunnen zeggen. Er is geen lijn tussen goed en slecht. Het is bewustwording.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 27 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 8:35

Smikkell schreef:Gelukkig houdt Amber nog veel meer in dan wel of geen brood. Bruin brood is niet ongezond- Als je verder gezond eet, kan die boterham best.

Maar ik denk dat je het boek moet lezen om het te begrijpen en om er iets over te kunnen zeggen. Er is geen lijn tussen goed en slecht. Het is bewustwording.
Dat weet ik ook wel smile denk dat ik me inderdaad dan maar eens aan het boek moet wagen, om zo meer inzicht te krijgen in gezonde voeding.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 27 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 27 van 32 Vorige  1 ... 15 ... 26, 27, 28 ... 32  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum