Eet jezelf mooi, slank & gelukkig
+61
Rebecca
Esperanza
Queen
Emma_
Rovine
Liz
Ibbeltje
Coco
Bay
lovina
SuperGrover
Leine
Kiwi86
Minx
Starla
_Femme
Hannah
Ploen
Inge
aniet
Mint
IndianRose
Zeester
Didi
Euphoria
Pancake
Roza
claudiaveronique
luenca
Lavendel
Isis
Nathalie
Jules
bolus26
Feline
Mysterious
Pannetoet
Stoplicht
Rosa
Caresses
Amie
NoorA
Verona
minoessepoes
Le Chat Noir
jena
Caro
SaS
Jay
Poeke
SoGood
Ugly Betty
ekiaam87
Arwyn
Monte
Ella
Blond
Sweety
Lise_E
Zonnetje
Julia
65 plaatsers
Pagina 15 van 32
Pagina 15 van 32 • 1 ... 9 ... 14, 15, 16 ... 23 ... 32
Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig
Punk'd schreef:appeltje schreef:Jen_ schreef:Aardappels mag!
Ja aardappels mag, maar dan geen gebakken maar gekookte bijvoorbeeld. Maar gekookte aardappels vind ik echt niet lekker dus die skip ik uit mijnmaaltijden en mis ik ook niet..
Hoezo niet bakken? Ik heb gewoon biologische aardappel geschild en ik bak ze dan in een iniminibeetje roomboter of olijfolie... Of soms zelfs in niets, we hebben een goede anti aanbaklaag
Ik denk ook dat je aardappels best mag bakken hoor, zolang je het in de roomboter of oliefolie doet. En als het niet mag, doe ik het toch af en toe
Gast- Gast
Jen_ schreef:Punk'd schreef:appeltje schreef:Jen_ schreef:Aardappels mag!
Ja aardappels mag, maar dan geen gebakken maar gekookte bijvoorbeeld. Maar gekookte aardappels vind ik echt niet lekker dus die skip ik uit mijnmaaltijden en mis ik ook niet..
Hoezo niet bakken? Ik heb gewoon biologische aardappel geschild en ik bak ze dan in een iniminibeetje roomboter of olijfolie... Of soms zelfs in niets, we hebben een goede anti aanbaklaag
Ik denk ook dat je aardappels best mag bakken hoor, zolang je het in de roomboter of oliefolie doet. En als het niet mag, doe ik het toch af en toe
Ja, ik heb er een of andere halve veganistische mayo bij.. van bas en lemmen ofzo weet niet precies hoe het heet. Zit wel 1 E nummer in E385 (ooooooooohh ik ben stout ).. mja ik moet echt een sausje bij me aardappeltjes als ik ze bak.. Het is nog altijd beter dan de 10 E nummers die in de mayo/fritessaus van albertheijn zitten
Gast- Gast
Nog een paar tips voor hapjes/tussendoortjes
- Eitje koken, in vieren delen en dan met rookvlees eromheen
- Eitje koken, door de helft, eigeel mengen met roomboter en verse kruiden, bv bladpeterselie en bieslook, zout en peper, eventueel een klein beetje bio-mayonaise
- Pitloze olijven (wel goede halen, verschilt enorm qua kwaliteit/smaak, zelf haal ik ze t liefst bij een speciale italiaanse traiteur) vullen met hummus.
- Gestoomde makreel op een cracker (ben erachter gekomen hoe zacht die vis is, echt lekker!), eventueel met verse kruiden en pijnboompitjes
Vanochtend heb ik twee crackers op met hummus, stukjes olijven en komijnkaas, die laatste is niet zo goed volgens het boek, maar de combi is wel echt super... (en ik denk dat als je 2 plakjes kaas eet het niet veel kwaad kan. )
- Eitje koken, in vieren delen en dan met rookvlees eromheen
- Eitje koken, door de helft, eigeel mengen met roomboter en verse kruiden, bv bladpeterselie en bieslook, zout en peper, eventueel een klein beetje bio-mayonaise
- Pitloze olijven (wel goede halen, verschilt enorm qua kwaliteit/smaak, zelf haal ik ze t liefst bij een speciale italiaanse traiteur) vullen met hummus.
- Gestoomde makreel op een cracker (ben erachter gekomen hoe zacht die vis is, echt lekker!), eventueel met verse kruiden en pijnboompitjes
Vanochtend heb ik twee crackers op met hummus, stukjes olijven en komijnkaas, die laatste is niet zo goed volgens het boek, maar de combi is wel echt super... (en ik denk dat als je 2 plakjes kaas eet het niet veel kwaad kan. )
Gast- Gast
Jee dit weekend is echt een drama. Ik werk nu 48 uur achter elkaar met pubers en eet dus alle maaltijden met hun mee. Ik krijg het nu totaal niet voor elkaar om te amberen en ik ben net 3 kg kwijt. Gelukkig willen ze vanavond wraps eten dus dat is nog enigszins gezond.. (normaal is het friet/pizza/mc donalds). Maar verder is het nogal lastig en daar báál ik van :S
Gast- Gast
Zullen we het woord 'Amberen' schrappen?
Wat goed dat je al 3 kilo kwijt bent! Ik weet niet wat voor werk je precies doet, maar kun je voor jezelf niet iets anders koken/meenemen?
Wat goed dat je al 3 kilo kwijt bent! Ik weet niet wat voor werk je precies doet, maar kun je voor jezelf niet iets anders koken/meenemen?
Gast- Gast
Jen_ schreef:Zullen we het woord 'Amberen' schrappen?
Ik ben voor het schrappen van "Amberen"...
Nathalie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 431
Punten : 577
Registratiedatum : 18-11-10
Jen_ schreef:Zullen we het woord 'Amberen' schrappen?
Dan hou ik het bij gezond/puur eten . Dankjewel voor je compliment, die 3 kilo heb ik niet eens moeite voor hoeven doen, het lijkt bijna vanzelf te gaan. Ik werk als logeerbegeleider op een groep pubers. Ik heb voor mezelf gisteravond een salade meegenomen maar heb vanavond met de kids meegegeten. Heb wraps gemaakt en stiekem heel veel groentes er doorheen gedaan (en ze hadden het niet eens door!) dus dat was ok. Daarnaast heb ik voor mezelf crackers, roomboter, groentesap, lijnzaadolie en mijn vitaminepillen meegenomen maar het beleg bijvoorbeeld is niet goed en ik eet ook geen yoghurt of veel fruit/groente. Heb vandaag alleen een banaan op. Het is gewoon lastig omdat ik me zoveel beter voel als ik wel gezond en onbewerkt eet en dan heb ik nu al snel het gevoel dat ik het niet goed doe ofzo. Maar morgenavond ben ik weer thuis en dan ga ik gewoon weer fris beginnen
Gast- Gast
Noa schreef:Nog een paar tips voor hapjes/tussendoortjes
Stoom je die makreel zelf? Zo ja hoe doe je dat? Zo nee waar koop je dat
claudiaveronique- Prater
- Aantal berichten : 536
Punten : 986
Bij mij zit een goede visboer in de buurt, daar hebben ze dat gewoon kant en klaar liggen. Laatst was ik bij een andere viswinkel en daar hadden ze het gerookt liggen, ik proefde haast geen verschil en volgens mij is het allebei goed/gezond. Het is zo zacht dat je het haast op een cracker kunt smeren, soms meng ik het nog met een ieniemienie kloddertje bio slasaus en dan wat peterselie en flink wat zwarte peper, hmmm!!!claudiaveronique schreef:Noa schreef:Nog een paar tips voor hapjes/tussendoortjes
Stoom je die makreel zelf? Zo ja hoe doe je dat? Zo nee waar koop je dat
Dat vind ik het allerleukste van deze manier van eten: je ontdekt zoveel 'nieuwe' producten en combinaties van ingrediënten. De eerste keer dat ik in de biologische winkel kwam keek ik echt mijn ogen uit. Is echt leuk om eens goed rond te kijken, alleen jammer dat veel producten zo duur zijn (bv hazelnoot of amandalpasta is zo al 5.50 voor een potje...)
Gast- Gast
Ik heb het boek ook gekocht, en heb zaterdag van alles in huis gehaald.
Nu heb ik ook Quinoa gekocht, maar ik snap niet goed hoe ik dit kan eten.
Tips?
Trouwens, wat ik las over lijnzaad.. Mannen moeten dit niet drinken want het vergroot de kans op prostaatkanker..
Tips?
Trouwens, wat ik las over lijnzaad.. Mannen moeten dit niet drinken want het vergroot de kans op prostaatkanker..
Mint- Fluisteraar
- Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10
Mint schreef:Ik heb het boek ook gekocht, en heb zaterdag van alles in huis gehaald.
Tips?
In het boek staat een recept w.b. quinoa! Je kunt het ook koken en door de pasta gooien, of als 'rijst' eten bij het avondeten/lunch.
Gast- Gast
Jen_ schreef:Mint schreef:Ik heb het boek ook gekocht, en heb zaterdag van alles in huis gehaald.
Tips?
In het boek staat een recept w.b. quinoa! Je kunt het ook koken en door de pasta gooien, of als 'rijst' eten bij het avondeten/lunch.
Dat recept heb ik inderdaad gelezen, maar vroeg me af of ik dit ook 'los' kon eten.
Vind jij het lekker?
Mint- Fluisteraar
- Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10
Ik ga morgen even op zoek naar quinoa in de groene winkel.
Stomen jullie trouwens je groente of kook je het gewoon.
Ik stoom het maar moet zeggen had al een electrische stoompan zou er niet zo snel een aanschaffen anders.
Ik wil ook graag nog een sapcentrifuge, vraag hem denk ik voor mijn verjaardag. Ben eind april jarig en tot die tijd red ik het wel met kant en klare groente sapjes. Ga niet opeens allemaal dure machine's aanschaffen.
Ik stoom het maar moet zeggen had al een electrische stoompan zou er niet zo snel een aanschaffen anders.
Ik wil ook graag nog een sapcentrifuge, vraag hem denk ik voor mijn verjaardag. Ben eind april jarig en tot die tijd red ik het wel met kant en klare groente sapjes. Ga niet opeens allemaal dure machine's aanschaffen.
Nathalie- Fluisteraar
Nathalie schreef:Ik ga morgen even op zoek naar quinoa in de groene winkel.
Ik drink de tomaten/groente sap van appelsientje. En ik heb een staafmixer als ik tijd heb om mijn eigen groentesapjes te maken. Werkt op zich ook prima.
Ik vind het idd ook heel leuk om nieuwe dingen te ontdekken. Heb vandaag weer allemaal lekkere dingen gehaald bij de groene winkel. Ik vind agavesiroop echt een uitvinding, net zo zoet als suiker maar o zo veel gezonder, ik voel me helemaal goed met deze nieuwe 'eetstijl'. Ben nu een omelet aan het maken met heel veel groenten en eet morgen de pasta van Amber..
Gast- Gast
Mint schreef:Jen_ schreef:Mint schreef:Ik heb het boek ook gekocht, en heb zaterdag van alles in huis gehaald.
Tips?
Dat recept heb ik inderdaad gelezen, maar vroeg me af of ik dit ook 'los' kon eten.
Vind jij het lekker?
Nee ik vind het niet lekker Niet dat recept met fruit, siroop, amandelen, amandelmelk, enz. 2 vriendinnen van mij vinden het net een gebakje zo lekker, dus zal wel aan mij liggen.
Wellicht dat ik het gewoon zo als 'rijst' wel lust.
Gast- Gast
Nathalie schreef:
Ik stoom ook geregeld groenten maar heb geen elektrische stoompan hoor. Dan doe ik een klein laagje water in een pan, hang een vergiet erboven (de handvatten hangen dan op de rand van de pan), doe de groenten in het vergiet en doe daar de deksel op. Gaat ook prima hoor!
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Ik zou er inderdaad voor waken dat je nu accuut overgaat op allerlei dure apparaten, of dure ingredienten. Wen gewoon rustig aan deze eetstijl, ga niet rigoreus over en luister gewoon naar je lichaam. Dat is het belangijkste..
Stomen gaat prima op de manier zoals Minous het noemt. Maar je kan ook echt rustig aan je groenten wokken met een gezonde olie en daar wat andere kruiden overheen mikken. Dan ben je geen 'smakeloze' gestoomde groenten aan het eten maar juist groenten met ontzettend veel smaak. Wok het niet te lang en ze zijn nog knapperig ook.
Stomen gaat prima op de manier zoals Minous het noemt. Maar je kan ook echt rustig aan je groenten wokken met een gezonde olie en daar wat andere kruiden overheen mikken. Dan ben je geen 'smakeloze' gestoomde groenten aan het eten maar juist groenten met ontzettend veel smaak. Wok het niet te lang en ze zijn nog knapperig ook.
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Caro schreef:Ik zou er inderdaad voor waken dat je nu accuut overgaat op allerlei dure apparaten, of dure ingredienten. Wen gewoon rustig aan deze eetstijl, ga niet rigoreus over en luister gewoon naar je lichaam. Dat is het belangijkste..
Ik heb een stoommandje gekocht bij de blokker. Je doet een klein laagje water in de pan, dan zet je je mandje erop, daarin doe je je groentes en dan worden ze gestoomd. Zo'n mandje kost 5 euro en het werkt super!
Gast- Gast
Je kunt je groenten en vlees/vis ook stomen/stoven in een tajine, die heb je al voor een tientje bij Xenos en die werken op zich prima.
Klein beetje olijfolie erin of een scheutje water, deksel erop en laten staan tot het gaar is. Je groenten zijn op die manier echt veeel lekkerder.
Klein beetje olijfolie erin of een scheutje water, deksel erop en laten staan tot het gaar is. Je groenten zijn op die manier echt veeel lekkerder.
Gast- Gast
Caro schreef:Ik zou er inderdaad voor waken dat je nu accuut overgaat op allerlei dure apparaten, of dure ingredienten. Wen gewoon rustig aan deze eetstijl, ga niet rigoreus over en luister gewoon naar je lichaam. Dat is het belangijkste..
Ik had al een stoompan voor mijn vriend. Die maakt zelf wel eens bapao en dan heb je die nodig.
Ik vind gestoomde groente zeker niet smakeloos. Gewoon puur natuur, gooi er niks over. Aardappels smaken ook veel beter als je ze stoomt.
Nathalie- Fluisteraar
Je kunt ook olijfolie over je gestoomde groenten druppelen en geroosterde sesamzaadjes, dat maakt het ook lekker/smaakvoller.
Gast- Gast
Ik heb het helemaal gevonden!
Bij bakkerij het stoepje (die staan hier altijd op de markt) hebben ze 6 soorten desembroden! En lekker, WOOOW! Die man vertelde dat ze een bakker hadden in Duitsland die de broden aan hun leverde. Ik heb nu een heel donker brood met pompoenpitten en een donker brood met allerlei pitten. En dan hadden ze nog 4 soorten, kon gewoon niet kiezen. Ik ben helemaal gelukkig
Bij bakkerij het stoepje (die staan hier altijd op de markt) hebben ze 6 soorten desembroden! En lekker, WOOOW! Die man vertelde dat ze een bakker hadden in Duitsland die de broden aan hun leverde. Ik heb nu een heel donker brood met pompoenpitten en een donker brood met allerlei pitten. En dan hadden ze nog 4 soorten, kon gewoon niet kiezen. Ik ben helemaal gelukkig
Gast- Gast
Haha lekker he!! Ik begin dat brood ook steeds meer te waarderen. Ik heb nu ook weer een nieuwe soort ontdekt, met allemaal verschillende soorten pitten erin en heel dun gesneden, even onder de toaster en het is echt super smaakvol!
Gast- Gast
Ik heb gisteren het boek gekocht (omdat ik skinny bitch echt te ver vond gaan). Ondanks dat er veel in de twee boeken overeen komt ben ik benieuwd of ik dit iets beter kan volhouden. Ik blijf wel vleesloos eten (of msischien dat ik dan wel eens wat biologisch vlees van de slager haal.. maar dat weet ik nog niet ).
Ik ga straks naar de natuurwinkel wat spul halen, ben erg beniewd. Wil vooral opzoek naar desembrood zonder E nummers want die van de AH haalt de test niet
Ik ga straks naar de natuurwinkel wat spul halen, ben erg beniewd. Wil vooral opzoek naar desembrood zonder E nummers want die van de AH haalt de test niet
Gast- Gast
Pagina 15 van 32 • 1 ... 9 ... 14, 15, 16 ... 23 ... 32
Soortgelijke onderwerpen
» Eet jezelf mooi slank en gelukkig RECEPTEN
» Eet jezelf mooi, slank & gelukkig recepten topic
» Eet je mooi, slank en gelukkig
» Vinden jullie jezelf mooi qua uiterlijk?
» Slank met lovehandles
» Eet jezelf mooi, slank & gelukkig recepten topic
» Eet je mooi, slank en gelukkig
» Vinden jullie jezelf mooi qua uiterlijk?
» Slank met lovehandles
Pagina 15 van 32
Permissies van dit forum: