Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

+61
Rebecca
Esperanza
Queen
Emma_
Rovine
Liz
Ibbeltje
Coco
Bay
lovina
SuperGrover
Leine
Kiwi86
Minx
Starla
_Femme
Hannah
Ploen
Inge
aniet
Mint
IndianRose
Zeester
Didi
Euphoria
Pancake
Roza
claudiaveronique
luenca
Lavendel
Isis
Nathalie
Jules
bolus26
Feline
Mysterious
Pannetoet
Stoplicht
Rosa
Caresses
Amie
NoorA
Verona
minoessepoes
Le Chat Noir
jena
Caro
SaS
Jay
Poeke
SoGood
Ugly Betty
ekiaam87
Arwyn
Monte
Ella
Blond
Sweety
Lise_E
Zonnetje
Julia
65 plaatsers

Pagina 25 van 32 Vorige  1 ... 14 ... 24, 25, 26 ... 28 ... 32  Volgende

Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 25 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Nathalie ma 30 mei 2011 - 5:56

Verona schreef:Eerst heb ik ook helemaal het boek gevolgd maar toen kocht mijn moeder alles. Inmiddels woon ik op mijzelf en wil ik er weer aan beginnen en het zo houden. Maar zijn jullie nou meer voor de boodschappen kwijt? Met alle groenten en fruit enzo?

Een receptentopic is trouwens een erg goed idee hier voor! Ik maak hem wel even aan via Koken.

Niet meer dan normaal. Ik geef nu meer uit aan de "goede" producten, veel zijn nou eenmaal duurder. Een zak witte macaroni heb je al voor 35 cent en een volkoren kost gewoon al 1,29 euro. En spelt pasta is nog een stukje duurder. Groente en fruit haal ik niet altijd biologisch want dan wordt het allemaal te duur. Haal veel vaak de diepvries groente van de Lidl, daar heb je verschillende biologische groentes gewoon in de vriezer. Is nog makkelijk ook.

Maar als ik kijk wat ik bespaar op cola, chips, koek, ijs, dure zakjes voor spaghetti en de belachelijk dure knorr mixen ben ik uiteindelijk toch goedkoper uit.

Nathalie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 431
Punten : 577
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 25 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast ma 30 mei 2011 - 7:46

Nathalie schreef:
Verona schreef:Eerst heb ik ook helemaal het boek gevolgd maar toen kocht mijn moeder alles. Inmiddels woon ik op mijzelf en wil ik er weer aan beginnen en het zo houden. Maar zijn jullie nou meer voor de boodschappen kwijt? Met alle groenten en fruit enzo?

Een receptentopic is trouwens een erg goed idee hier voor! Ik maak hem wel even aan via Koken.

Niet meer dan normaal. Ik geef nu meer uit aan de "goede" producten, veel zijn nou eenmaal duurder. Een zak witte macaroni heb je al voor 35 cent en een volkoren kost gewoon al 1,29 euro. En spelt pasta is nog een stukje duurder. Groente en fruit haal ik niet altijd biologisch want dan wordt het allemaal te duur. Haal veel vaak de diepvries groente van de Lidl, daar heb je verschillende biologische groentes gewoon in de vriezer. Is nog makkelijk ook.

Maar als ik kijk wat ik bespaar op cola, chips, koek, ijs, dure zakjes voor spaghetti en de belachelijk dure knorr mixen ben ik uiteindelijk toch goedkoper uit.

Inderdaad! En bij de AH heb je biologische volkorenpasta voor 1,09

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 30 mei 2011 - 7:49

Persephone schreef:Jen, die Arla yoghurt is erg lekker, maar vergis je niet in de gigantische hoeveelheid suiker die erin zit. Wat voor suiker boeit niet zo, maar er zit echt veel suiker in.

Ik neem meestal gewone yoghurt met fruit en een drupje honing.

Ja ik dacht ook dat het zo is als wat degene onder jou zegt, het is natuurlijke suiker, dus beter. (Bietsuiker) Amber schrijft geloof ik toch ook dat bijvoorbeeld, ruwe suiker ook mag? Maar ik zal erop letten smile Ik vind dit wel makkelijk zo in de ochtend als ik haast heb.

En die pasta is Goddelijk! Mijn vriend lust het niet (meh ik lust geen zongedroogde tomaten) zo jammer. Ik vind het heerlijk. En avocado's zijn ook ontzettend lekker. Op brood ja, en dan met een rauw uitje! En zout en peper.

Oh en bij de AH hebben ze ook biologische pastasaus!

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 30 mei 2011 - 7:52

Nathalie schreef:
Persephone schreef:Jen, die Arla yoghurt is erg lekker, maar vergis je niet in de gigantische hoeveelheid suiker die erin zit. Wat voor suiker boeit niet zo, maar er zit echt veel suiker in.

het zijn goede suikers dus dat maakt niet uit. Gewone witte suiker die in de meeste producten zit is bagger.

En als het het afwisseld is het geen probleem.
Suiker blijft gewoon slecht hoor, in welke vorm dan ook....... laughcry

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 30 mei 2011 - 7:58

Noa schreef:
Nathalie schreef:

het zijn goede suikers dus dat maakt niet uit. Gewone witte suiker die in de meeste producten zit is bagger.

Sad Nouja ben nog steeds slank, dus blijf het eten nerd Maar Noa, je mag van Amber toch ook ruwe rietsuiker? Edit: en bruine, alles wat onbewerkt is?

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 30 mei 2011 - 8:13

Jen_ schreef:
Noa schreef:
Nathalie schreef:

Sad Nouja ben nog steeds slank, dus blijf het eten nerd Maar Noa, je mag van Amber toch ook ruwe rietsuiker? Edit: en bruine, alles wat onbewerkt is?
Jawel tuurlijk mag het wel en onbewerkt is minder schadelijk dan witte suiker, maar het blijft gewoon slecht voor je, hoe je het ook went of keert. Maar je mag sowieso 20% slecht eten, dus tja Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 30 mei 2011 - 8:21

Noa schreef:
Jen_ schreef:
Noa schreef:
Nathalie schreef:

Jawel tuurlijk mag het wel en onbewerkt is minder schadelijk dan witte suiker, maar het blijft gewoon slecht voor je, hoe je het ook went of keert. Maar je mag sowieso 20% slecht eten, dus tja Very Happy

Ja dat laatste is ook zo Very Happy Als je geen suiker 'mag' dan kies ik maar voor de meest goede variant smile

Gast
Gast

Bericht  Gast di 31 mei 2011 - 7:14

Suiker is suiker, en of het nu bruine, witte of uit bieten is, het blijft suiker. Witte suiker komt ook uit bieten smile Het punt is dat je, om suiker te krijgen, alle andere voedingsstoffen eruit moet halen. En dan maakt het dus niet meer uit wát voor soort suiker het is.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 31 mei 2011 - 22:18

Persephone schreef:Suiker is suiker, en of het nu bruine, witte of uit bieten is, het blijft suiker. Witte suiker komt ook uit bieten smile Het punt is dat je, om suiker te krijgen, alle andere voedingsstoffen eruit moet halen. En dan maakt het dus niet meer uit wát voor soort suiker het is.

Klopt inderdaad. Suiker is en blijft suiker en het heeft allemaal hetzelfde effect op je lichaam. Suiker uit fruit is weer een ander verhaal, want dan zitten er in het stuk fruit genoeg andere voedingsstoffen om het effect van de suiker te verminderen.

Gast
Gast

Bericht  Kiwi86 zo 31 jul 2011 - 2:25

Ik heb het nieuwe boek net besteld bij bol.com met de 60 recepten.

Als het goed is is het er over 2-4 dagen, ben benieuwd.

Kiwi86
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 152
Punten : 226
Registratiedatum : 06-06-11

Bericht  bolus26 zo 31 jul 2011 - 3:39

ik ook vandaag! ben benieuwd!
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Leine zo 31 jul 2011 - 4:54

Na de vakantie wil ik me hier ook eens in gaan verdiepen. Ik volg zelf een suiker/zoetstof-vrij dieet en verval toch vaak in dezelfde dingen, dus misschien haal ik hier wat inspiratie uit!
Leine
Leine
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1089
Registratiedatum : 11-06-11

Bericht  bolus26 zo 31 jul 2011 - 6:26

suiker zit hier ook niet/nauwelijks in dus das dan mooi!
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Bericht  SuperGrover zo 31 jul 2011 - 7:14

Ik zal het wel weer helemaal niet begrijpen, maar wat is er zo slecht aan suiker? Dat je van te veel suiker dik wordt, ja dat snap ik. Maar suiker is brandstof voor je lichaam, en je hart moet toch kloppen, je moet toch ademhalen, je eten moet toch verbrand worden. Dus als je niet te veel binnen krijgt, is er toch niks ergs aan suiker?
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  bolus26 zo 31 jul 2011 - 7:16

volgens amber is suiker niet goed en haal je je ´brandstof´ uit andere voedingsmiddelen.
fruitsuikers mogen wel alleen geen bewerkte suiker ( dus suikerkorrels en klontjes)
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Bericht  Leine zo 31 jul 2011 - 10:55

Vraagje voor de meiden die hier al langer mee bezig zijn: voelen jullie je nu ook echt beter? Merk je verschil en zo ja, hoe dan? Ben ik wel benieuwd naar!
Leine
Leine
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1089
Registratiedatum : 11-06-11

Bericht  bolus26 zo 31 jul 2011 - 19:56

als ik me er goed aan hou en vooral goed op suikers let ( maar ben niet altijd zo ´sterk Embarassed ´) dan voel ik me veel fitter en heb ik minder last van mn pds. dus dat is wel een motivatie.
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Bericht  lovina za 20 aug 2011 - 22:48

Ik heb ook een vraag voor de meiden die er al langer mee bezig zijn:

Door de enthousiaste reacties op dit forum, heb ik vorige week ook het boek van Amber gekocht. Inmiddels houd ik me ook aan haar adviezen. Wel heb ik nog een aantal vragen:

Groentesappen
Welke groentesappen vinden jullie het lekkerst?

Ambachtelijk gebakken brood
In het boek staat dat in fabrieks(tarwe)brood fytaten zitten, hoe zit dit met ambachtelijk gebakken brood? Laten ambachtelijke bakkers het deeg wel langer rijzen?

Tussendoortjes en lunch meenemen naar het werk
Wat is handig om mee te nemen naar het werk? We hebben op het werk een koelkast dus ik kan mijn meegenomen tussendoortjes en lunch koel bewaren.
Salades, rauwkost e.d. daar kom ik wel uit. Ik vind het vooral lastig wat ik op brood kan doen (zuurdesembrood, roggebrood en rijstwafels heb ik al in huis)
Ik heb zelf al hummus gemaakt, maar dit vind ik echt niet lekker, dus een rijstwafel met hummus bijvoorbeeld valt voor mij af. Ook de amandelpasta die ik heb gekocht, vond ik niet echt lekker.
Wat ik bijvoorbeeld wel lekker vind is avocado, maar ik weet niet goed waar ik dit mee kan combineren. En hoe neem ik dit mee; als ik avocado ’s ochtends op brood doe; wordt dit dan niet bruin?

Crackers
Ik lees in de topic dat jullie ook crackers eten. Wat zijn dit voor crackers?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen!

lovina
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 1
Punten : 1
Registratiedatum : 20-08-11

Bericht  Bay zo 21 aug 2011 - 1:58

Avocado kan je bijvoorbeeld combineren met tomaat en wat peper.
Geitenkaas en biologische kaas eet ik wel. Ik let er alleen wel op dat dit natuurlijke kazen zijn en niet in een fabriek zijn geproduceerd. Beide kazen haal ik altijd bij een kaasboerderij.
Bay
Bay
Prater
Prater

Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11

Bericht  bolus26 zo 21 aug 2011 - 2:11

zelf eet ik weinig crackers
wel spelt brood.

als beleg eet ik veel rauwkost en griekse salade maar ook wel geitenkaas (mozerella en tomaat mmm), ei en rosbief.
soms ook ham al is dat minder goed, moet ook aan mn budget denken

als groentesap vind ik er geen 1 echt lekker helaas maar t went.Ik heb ook geen goede sapcentrifuge dus echt goed sap heb ik nog niet zelf kunnen maken.

bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 26 okt 2011 - 3:18

Ik heb het boek gisteren gekocht en ik vind het erg interessant. Ik wil helemaal niet afvallen, maar ik geloof wel dat veel kwaaltjes echt door voeding komen en dit boek sluit wel aan bij dat idee. Ik ben nu al erg enthousiast!

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 26 okt 2011 - 3:27

Ik ben ook nog steeds fan van het boek, had ook heleboel cheers momentjes tijdens het lezen.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 26 okt 2011 - 3:43

Reva schreef:Ik ben ook nog steeds fan van het boek, had ook heleboel cheers momentjes tijdens het lezen.

Het is ook zo mooi I love you. Ben ik nu oppervlakkig?

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 26 okt 2011 - 4:06

June schreef:
Reva schreef:Ik ben ook nog steeds fan van het boek, had ook heleboel cheers momentjes tijdens het lezen.

Het is ook zo mooi I love you. Ben ik nu oppervlakkig?

Ja, maar het staat je.

Gast
Gast

Bericht  bolus26 wo 26 okt 2011 - 4:12

haha! heb ook t tweede boek gekregen maar das niet per se noodzakelijk! wel fijn wat meer receptjes!
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 25 van 32 Vorige  1 ... 14 ... 24, 25, 26 ... 28 ... 32  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: