Eet jezelf mooi, slank & gelukkig
+61
Rebecca
Esperanza
Queen
Emma_
Rovine
Liz
Ibbeltje
Coco
Bay
lovina
SuperGrover
Leine
Kiwi86
Minx
Starla
_Femme
Hannah
Ploen
Inge
aniet
Mint
IndianRose
Zeester
Didi
Euphoria
Pancake
Roza
claudiaveronique
luenca
Lavendel
Isis
Nathalie
Jules
bolus26
Feline
Mysterious
Pannetoet
Stoplicht
Rosa
Caresses
Amie
NoorA
Verona
minoessepoes
Le Chat Noir
jena
Caro
SaS
Jay
Poeke
SoGood
Ugly Betty
ekiaam87
Arwyn
Monte
Ella
Blond
Sweety
Lise_E
Zonnetje
Julia
65 plaatsers
Pagina 10 van 32
Pagina 10 van 32 • 1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 21 ... 32
Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig
Ik heb het boek een paar weken geleden gekocht en ben al een gedeelte van wat er in staat aan het uitproberen. Het was wel even wennen, maar ik merkte gelijk dat ik me beter voel en m'n broeken minder strak zitten. Ik begin 's ochtends met een groot glas water en een tomatensapje met lijnzaadolie. Daarna eet ik een stuk fruit met yoghurt of een cracker met bijvoorbeeld hummus en komkommer. Als lunch neem ik vaak een sneetje zuurdesembrood en wat fruit. Als tussendoortje pak ik vaak wat fruit, noten of een rijstewafel. Het bevalt me prima, maar vooral voor de lunch en het avondeten kan ik nog wel wat inspiratie gebruiken.
Wat schrijven er hier fanatiekelingen mee, leuk zeg! Ik houd dit topic in ieder geval in de gaten, ik kan vast nog een heleboel ideeen opdoen!
Wat schrijven er hier fanatiekelingen mee, leuk zeg! Ik houd dit topic in ieder geval in de gaten, ik kan vast nog een heleboel ideeen opdoen!
Jules- Fluisteraar
- Aantal berichten : 179
Punten : 210
Registratiedatum : 26-01-11
Ik eet meestal groente met aardappels (complexe koolhydraten) en valess. Verder heb ik afgelopen week twee keer biologische pasta gemaakt van volkoren pasta, valess balletjes (die had ik klein gesneden) en verse tomaten en spinazie en peper en pesto.. Was echt jummiee!
Gast- Gast
Punk'd schreef:Reva schreef:Bluuuuh, wat is een avocado vies
Ieehw dat lust ik ook echt niet.. bleeughh ik krijg er al rillingen van als ik het lees hahaha
Ohhh ik vind een avocado echt heerlijk! Maar dan wel een hele rijpe. Dat ie heel zacht is, dan met zeezout en peper op brood met roomboter, heerlijk!
Gast- Gast
Het is gewoon niet normaal, me gewicht vliegt er echt als de malle af.. Ben weer een halve kilo kwijt (mooi meegenomen!)
haha ik voel me zo goed he
Gast- Gast
Punk'd schreef:Het is gewoon niet normaal, me gewicht vliegt er echt als de malle af.. Ben weer een halve kilo kwijt (mooi meegenomen!)
Haha goed zo!
Gast- Gast
Heb net boodschappen gedaan, en zuurdesembrood gehaald.. Ik vind het er zo onsmakelijk plakkerig uitzien haha.. Morgen ga ik voor het eerste een sneetje proeven. Vandaag heb ik nog 2 volkoren broodjes.
Verder heb ik speciale mayonaise gekocht zonder e-nummers en heb er bij alle boodschappen echt op proberen te letten.
Ik heb ook biologische naturel chips gehaald. Zitten alleen aardappelen, olie en zout in (alle biologisch). - zo af en toe wil ik nog wel wat lekkers (slecht) kunnen eten
Verder heb ik speciale mayonaise gekocht zonder e-nummers en heb er bij alle boodschappen echt op proberen te letten.
Ik heb ook biologische naturel chips gehaald. Zitten alleen aardappelen, olie en zout in (alle biologisch). - zo af en toe wil ik nog wel wat lekkers (slecht) kunnen eten
Gast- Gast
Punk'd schreef:Heb net boodschappen gedaan, en zuurdesembrood gehaald.. Ik vind het er zo onsmakelijk plakkerig uitzien haha.. Morgen ga ik voor het eerste een sneetje proeven. Vandaag heb ik nog 2 volkoren broodjes.
Die chips eet ik ook hoor! Met zeezout en peper, of zeezout en rozemarijn, die is ook erg lekker. Als je het zuurdesem zo niet lekker vindt, moet je het eens roosteren, dan vind ik het wel erg lekker.
Gast- Gast
Afgelopen weekend had ik alles hier doorgelezen en dat sprak me wel aan dus vandaag het boek ook gekocht.
Verder bij de groene winkel boodschappen gedaan:
Spelt pasta, zilvervliesrijst, zuurdesembrood, amandelpasta, jam, lijnzaad, lijnzaadolie, yoghurt, tomatensap, groentesap, sla, tomaten, kiwi, gerookte kip, tonijn, appels en wat soorten crackers.
Denk dat ik zo wel een goede start kan maken. Ben nu pas op pagina 18 van het boek heb deze boodschappen n.a.v. wat ik hier gelezen heb gekocht.
Ga vanavond lekker op de bank met wat lekkers en het boek, nu mag het nog
Morgen ga ik mijn "leven" beteren
Verder bij de groene winkel boodschappen gedaan:
Spelt pasta, zilvervliesrijst, zuurdesembrood, amandelpasta, jam, lijnzaad, lijnzaadolie, yoghurt, tomatensap, groentesap, sla, tomaten, kiwi, gerookte kip, tonijn, appels en wat soorten crackers.
Denk dat ik zo wel een goede start kan maken. Ben nu pas op pagina 18 van het boek heb deze boodschappen n.a.v. wat ik hier gelezen heb gekocht.
Ga vanavond lekker op de bank met wat lekkers en het boek, nu mag het nog
Morgen ga ik mijn "leven" beteren
Nathalie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 431
Punten : 577
Registratiedatum : 18-11-10
Ik ben ook begonnen met Amberen. Heb meteen (na het lezen van het boek, heb het moeten bestellen want niet echt bekend in België) een stomer en sapcentrifuge gekocht. Na een tripje naar de bio-winkel heb ik ook meteen een lading zaden, noten, zuurdesembrood,... in de kast staan. Ik ben nu ongeveer een week en half bezig en ik heb al wat voordelen ontdekt: veel minder last van mijn PDS, de standaard 'droge mond' van mij is weg, mijn tong ziet er 'frisser' uit. En ik heb geen echt bolle buik meer. Nog geen kilo's kwijt maar dat is wat vlug, nee? Buiten mijn dagelijkse kop koffie met melk en agavesiroop zondig ik amper en ik vind dat nog niet eens erg.
Jullie nog voordelen ontdekt die je niet had verwacht?
Jullie nog voordelen ontdekt die je niet had verwacht?
Isis- Fluisteraar
- Aantal berichten : 338
Punten : 363
Registratiedatum : 25-12-10
Ik heb een vraagje: is het beter om groente (zoals paprika of komkommer) die je meeneemt naar je werk die ochtend te snijden of op je werk of doen jullie het ook wel de avond ervoor?
Zonnetje- Kletskop
- Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
ik maak het de avond ervoor al klaar maar dat is gewoon praktisch eigenlijk. weet nie twat beter is!
@ isis is zo een sapcentrifuge de aanschaf waard? tenminste lukt het je om er goede groente sap mee te maken?
mijn staafmixer is vanavond overleden
@ isis is zo een sapcentrifuge de aanschaf waard? tenminste lukt het je om er goede groente sap mee te maken?
mijn staafmixer is vanavond overleden
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Heb het hele topic gelezen en het werkt wel aanstekelijk! Erg interessant om te lezen en ik ga het boek zeker ook halen, daar heb ik woensdag wel even tijd voor. Eigenlijk leef ik al erg gezond, maar wil best nóg gezonder worden
Ik ben al overgestapt op alleen volkorenbrood/volkoren pasta/rijst etc. Alleen soms in het weekend gun ik mezelf nog wel eens een sneetje wit brood of stokbrood. Dat moet ook kunnen vind ik. Frisdrank drink ik al 6 jaar niet meer, dus dat scheelt een hoop. Sowieso krijg ik weinig suiker binnen. Als ik snoep (eens per week) is het eerder iets zouts, zoals chips...
Ik ga me hier eens verder in verdiepen en het boek lezen... Het klinkt wel goed, alleen bepaalde dingen zou ik echt gaan missen, zoals: melk (een scheutje opgeklopt door mijn koffie!!), kaas (zó lekker en toch ook niet erg ongezond als je er niet teveel van neemt?) en volkorenbrood (is dat echt zo slecht?)...
Ik ben al overgestapt op alleen volkorenbrood/volkoren pasta/rijst etc. Alleen soms in het weekend gun ik mezelf nog wel eens een sneetje wit brood of stokbrood. Dat moet ook kunnen vind ik. Frisdrank drink ik al 6 jaar niet meer, dus dat scheelt een hoop. Sowieso krijg ik weinig suiker binnen. Als ik snoep (eens per week) is het eerder iets zouts, zoals chips...
Ik ga me hier eens verder in verdiepen en het boek lezen... Het klinkt wel goed, alleen bepaalde dingen zou ik echt gaan missen, zoals: melk (een scheutje opgeklopt door mijn koffie!!), kaas (zó lekker en toch ook niet erg ongezond als je er niet teveel van neemt?) en volkorenbrood (is dat echt zo slecht?)...
Gast- Gast
@ noa, ik eet nog wel eens volkorenbrood (maar dan meer als ik in het weekend zin heb ik een broodje).. Door de week eet ik nu dus voor het eerst zuurdesem (valt inderdaad best mee geroosterd Jen!) en Fjord crackers en in het weekend biologische volkorenbroodjes (hard).
@ Jen, ik ben nu net zo'n zuurdesemsneetje aan het eten, maar alleen met roomboter is echt ontiegelijk saai zeg (Ik lust verder echt vrij weinig.. geen tomaat, advocado, sla, komkommer..) dus heb geen flauw idee wat ik er nog meer op kan doen.. Heb je nog tips?
(wil deze week wel weer komkommer gaan proeven.. Vorige week tomaat geprobeerd, maar dat vind ik echt niet lekker.. Dat prutje wat eruit komt zeg maar haha) Als de tomaat warm is en alles is wat 'zachter' vind ik het echt al een stuk lekkerder
@ Jen, ik ben nu net zo'n zuurdesemsneetje aan het eten, maar alleen met roomboter is echt ontiegelijk saai zeg (Ik lust verder echt vrij weinig.. geen tomaat, advocado, sla, komkommer..) dus heb geen flauw idee wat ik er nog meer op kan doen.. Heb je nog tips?
(wil deze week wel weer komkommer gaan proeven.. Vorige week tomaat geprobeerd, maar dat vind ik echt niet lekker.. Dat prutje wat eruit komt zeg maar haha) Als de tomaat warm is en alles is wat 'zachter' vind ik het echt al een stuk lekkerder
Gast- Gast
Punk'd schreef:@ noa, ik eet nog wel eens volkorenbrood (maar dan meer als ik in het weekend zin heb ik een broodje).. Door de week eet ik nu dus voor het eerst zuurdesem (valt inderdaad best mee geroosterd Jen!) en Fjord crackers en in het weekend biologische volkorenbroodjes (hard).
Ehm, zout en peper op je roomboter? Je kunt ook amandelpasta kopen. En hummus heb je dat al geprobeerd? Maar als je al geen tomaat enzo lust lust je hummus denk ik ook niet
Gast- Gast
Ik vind zuurdesembrood superlekker, dat at ik vantevoren al. Dus ontbijt en lunch is voor mij geen probleem maar kan wel wat inspiratie gebruiken voor het avondeten...
Gast- Gast
Ik vind zuurdesem ook niet vies. Weet alleen niet wat ik erop kan doen. Heb nu nog oude kaas liggen die echt op gaat (te duur om weg te gooien) en heb er vorige week een eitje op gedaan. Op m'n werk kan ik gratis lunchen dus daar eet ik altijd vezelcrackers.. meestal met kipfilet + avocado + peper. Of met pesto en tomaat. (alleen zal die pesto ongetwijfeld slecht zijn). En ik eindig met een cracker met pindakaas.
Als ontbijt heb ik nu biologische speltcruesli met yoghurt en een schep gebroken lijnzaad. En een glas lauw water.
En voor 't avondeten haal ik inspiratie vaak uit de recepten van Dr. Frank. Allemaal koolhydraatvrij. Dus meestal roerbakgroente met tonijn, of biovlees, of vegahap. En als ik echt honger heb dan neem ik er volkorenpasta of zilvervliesrijst bij.
Als tussendoortjes heb ik komkommer, bio volkorenrijstwafels, amandelen, cashew of hazelnoot.
Kan iemand me vertellen of er echt foute dingen tussen zitten? Want ik heb nog steeds een opgezette buik.
Als ontbijt heb ik nu biologische speltcruesli met yoghurt en een schep gebroken lijnzaad. En een glas lauw water.
En voor 't avondeten haal ik inspiratie vaak uit de recepten van Dr. Frank. Allemaal koolhydraatvrij. Dus meestal roerbakgroente met tonijn, of biovlees, of vegahap. En als ik echt honger heb dan neem ik er volkorenpasta of zilvervliesrijst bij.
Als tussendoortjes heb ik komkommer, bio volkorenrijstwafels, amandelen, cashew of hazelnoot.
Kan iemand me vertellen of er echt foute dingen tussen zitten? Want ik heb nog steeds een opgezette buik.
Feline- Kletskop
- Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10
Feline schreef:Ik vind zuurdesem ook niet vies. Weet alleen niet wat ik erop kan doen. Heb nu nog oude kaas liggen die echt op gaat (te duur om weg te gooien) en heb er vorige week een eitje op gedaan. Op m'n werk kan ik gratis lunchen dus daar eet ik altijd vezelcrackers.. meestal met kipfilet + avocado + peper. Of met pesto en tomaat. (alleen zal die pesto ongetwijfeld slecht zijn). En ik eindig met een cracker met pindakaas.
Nou dat ziet er harstikke goed uit hoor, goed bezig! Kan zo niet vertellen wat voor fouts ertussen zit. Ben je al lang bezig? Eet je nog te vaak (stiekem brood? Want ik merkte het meteen, geen opgezette buik meer. Misscien heeft het wat tijd nodig? Merk je dat je afvalt?
Gast- Gast
Jen, ben ook pas net bezig hoor.. Misschien moet ik iets geduldiger zijn. Maar gister 4 keer met enorme krampen op de wc gezeten. Moet 't vandaag even aankijken.
Nog niets afgevallen denk ik. (heb geen weegschaal) Heb trouwens gister nog wel bio mueslikoeken gekocht. Om m'n tussendoortje eens af te wisselen. En heb mezelf ook voorgenomen om elke avond na 't eten een ommetje te maken. Dat vindt Amber ook goed. Ben jij wel afgevallen? En doet je vriend ook mee aan avondeten e.d.?
Nog niets afgevallen denk ik. (heb geen weegschaal) Heb trouwens gister nog wel bio mueslikoeken gekocht. Om m'n tussendoortje eens af te wisselen. En heb mezelf ook voorgenomen om elke avond na 't eten een ommetje te maken. Dat vindt Amber ook goed. Ben jij wel afgevallen? En doet je vriend ook mee aan avondeten e.d.?
Feline- Kletskop
Het lijkt me wel interessant dit boek, misschien ga ik het ook maar eens kopen.
Mag je trouwens geen biologische kaas (en vegetarisch zonder dierlijk stremsel) en vleeswaren eten? Want biologische kipfilet lijkt me ook niet heel erg verkeerd..? Dat zou de keuzes voor broodbeleg al een stuk makkelijker maken..
Mag je trouwens geen biologische kaas (en vegetarisch zonder dierlijk stremsel) en vleeswaren eten? Want biologische kipfilet lijkt me ook niet heel erg verkeerd..? Dat zou de keuzes voor broodbeleg al een stuk makkelijker maken..
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
@bolus; mijn groentensappen/groentenfruitsappen zijn heerlijk dankzij die centrifuge! In het begin dronk ik groentensap van de biowinkel maar dat vond ik echt niet lekker. Nu wel. Het afwassen is wel minder leuk.
@Feline; je zegt dat je nog niet lang bezig bent, kan het zijn dat je lichaam nog moet aanpassen aan al die verse groeten en producten? Althans, de eerste dagen heb ik ook een bolle buik gehad omdat mijn lichaam moest wennen. Nu heb ik af en toe nog krampen maar veel minder als daarvoor.
Ik heb trouwens een voedselteam gevonden. Dat is een groep die samen bio en fair trade producten aankoopt, dus je hebt dan elke week een mand met verse, biologische en fair trade producten. Lijkt me wel interessant.
@Feline; je zegt dat je nog niet lang bezig bent, kan het zijn dat je lichaam nog moet aanpassen aan al die verse groeten en producten? Althans, de eerste dagen heb ik ook een bolle buik gehad omdat mijn lichaam moest wennen. Nu heb ik af en toe nog krampen maar veel minder als daarvoor.
Ik heb trouwens een voedselteam gevonden. Dat is een groep die samen bio en fair trade producten aankoopt, dus je hebt dan elke week een mand met verse, biologische en fair trade producten. Lijkt me wel interessant.
Isis- Fluisteraar
- Aantal berichten : 338
Punten : 363
Registratiedatum : 25-12-10
Zou inderdaad kunnen Isis, alhoewel het enige wat ik nu veranderd heb in mijn eetpatroon is geen brood en snoep meer. En meer biologisch. Groente at ik altijd al veel. Moet alleen nog leren meer te drinken.
Wat leuk dat voedselteam.. alleen wel vrij duur ben ik bang.
Wat leuk dat voedselteam.. alleen wel vrij duur ben ik bang.
Feline- Kletskop
Feline schreef:Jen, ben ook pas net bezig hoor.. Misschien moet ik iets geduldiger zijn. Maar gister 4 keer met enorme krampen op de wc gezeten. Moet 't vandaag even aankijken.
Ai krampen is niet fijn nee… Ja inderdaad na het eten even een ommetje vindt Amber heel goed
Ik ben 1 kilo afgevallen met Amber maar was daarvoor al (op een slechte manier) 4 kilo afgevallen met SB. Dus blijf nu gewoon netjes op mijn gewicht. Mijn vriend doet niet echt mee nee, hij eet gewoon elke dag brood op zijn werk enzo. Maar qua avondeten doet hij wel mee ik maak niet echt gekke dingen. Of ik kook rijst voor hem maar eet zelf alleen de groeten en vis. En ik maak zijn vlees apart want ik eet vleesvervangers. 1 x per week eten we helemaal vegetarisch en dan eet hij gewoon wat de pot schaft. En vis lust hij ook gewoon, dus dat scheelt.
Gast- Gast
Lavendel schreef:Het lijkt me wel interessant dit boek, misschien ga ik het ook maar eens kopen.
Je kunt gewoon vlees eten hoor met Amber! Dat 'mag' gewoon
Kaas is gewoon niet zo heel goed, dus dat zou ik dan minderen. Of je gaat voor feta of hutenkase.
Gast- Gast
Ik heb vandaag met een meid uit mijn klas gepraat die vegetarier is en ook op E nummers let. Zij legt haar zuurdesem even in de oven met een tomaatje peper en zout erop (zo af en toe beetje pesto).. Erg lekker vertelde ze.. haha dat ga ik dus morgen even proberen!
Gast- Gast
De website van een van de bakkers uit het dorp waar ik woon, heeft dit online staan:
http://webshop.verhoog.com/assortiment/natuur-desem-brood
maakt het dan nog uit welke ik kies?
http://webshop.verhoog.com/assortiment/natuur-desem-brood
maakt het dan nog uit welke ik kies?
ekiaam87- Kletskop
- Aantal berichten : 1623
Punten : 2002
Registratiedatum : 17-11-10
Pagina 10 van 32 • 1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 21 ... 32
Soortgelijke onderwerpen
» Eet jezelf mooi slank en gelukkig RECEPTEN
» Eet jezelf mooi, slank & gelukkig recepten topic
» Eet je mooi, slank en gelukkig
» Vinden jullie jezelf mooi qua uiterlijk?
» Slank met lovehandles
» Eet jezelf mooi, slank & gelukkig recepten topic
» Eet je mooi, slank en gelukkig
» Vinden jullie jezelf mooi qua uiterlijk?
» Slank met lovehandles
Pagina 10 van 32
Permissies van dit forum: