Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

+61
Rebecca
Esperanza
Queen
Emma_
Rovine
Liz
Ibbeltje
Coco
Bay
lovina
SuperGrover
Leine
Kiwi86
Minx
Starla
_Femme
Hannah
Ploen
Inge
aniet
Mint
IndianRose
Zeester
Didi
Euphoria
Pancake
Roza
claudiaveronique
luenca
Lavendel
Isis
Nathalie
Jules
bolus26
Feline
Mysterious
Pannetoet
Stoplicht
Rosa
Caresses
Amie
NoorA
Verona
minoessepoes
Le Chat Noir
jena
Caro
SaS
Jay
Poeke
SoGood
Ugly Betty
ekiaam87
Arwyn
Monte
Ella
Blond
Sweety
Lise_E
Zonnetje
Julia
65 plaatsers

Pagina 11 van 32 Vorige  1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 21 ... 32  Volgende

Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 11 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast wo 2 feb 2011 - 10:15

Jen_ schreef:
Punk'd schreef:
@ Jen, ik ben nu net zo'n zuurdesemsneetje aan het eten, maar alleen met roomboter is echt ontiegelijk saai zeg :P (Ik lust verder echt vrij weinig.. geen tomaat, advocado, sla, komkommer..) dus heb geen flauw idee wat ik er nog meer op kan doen.. Heb je nog tips?

Ehm, zout en peper op je roomboter? Je kunt ook amandelpasta kopen. En hummus heb je dat al geprobeerd? Maar als je al geen tomaat enzo lust lust je hummus denk ik ook niet Wink

Wellicht hummus met andere smaakjes erbij door? Gewone hummus vind ik ook saai, heb er nu 1 met tomaat erdoor. Vorige keer had ik hem met koriander en limoen. Dan is die wel lekker, vind ik.

En een gekookt eitje op je brood? Roomboter, gekookt ei en dan wat Herbamare (zeezout met verschillende soorten groenten, tuinkruiden en specerijen).
Gisteren heb ik een sandwichspread gemaakt van kwark, een uitje en diverse kruiden. Ook erg lekker.
Of geprakte/plakjes banaan?
Biologische jam/appelstroop/honing?
Gebakken ei?
Sesampasta?
Paté van zongedroogde tomaatjes? (vind ik heel anders smaken dan gewoon tomaat)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 11 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast wo 2 feb 2011 - 10:30

Wat voor zuurdesembrood eten jullie trouwens? En waar haal je het vandaan?
De bakker die het verkoopt is echt een minuut of 50 lopen Mad .

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 11 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  luenca wo 2 feb 2011 - 20:40

wat een aparte eetgewoontes, het klinkt wel lekker
maar als je gewoon regelmatig beweegt en de schijf van vijf gebruikt, valt je ook af hoor.
waarom wordt er trouwens zuurdesembrood aangeraden ipv gewoon bruin brood?
wat zit daarin waardoor je beter afvalt?
en ik las ook dat iemand roomboter eet, dat is juist hartstikke vet :o
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 11 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Ugly Betty wo 2 feb 2011 - 22:49

shygirl87 schreef:wat een aparte eetgewoontes, het klinkt wel lekker
maar als je gewoon regelmatig beweegt en de schijf van vijf gebruikt, valt je ook af hoor.
waarom wordt er trouwens zuurdesembrood aangeraden ipv gewoon bruin brood?
wat zit daarin waardoor je beter afvalt?
en ik las ook dat iemand roomboter eet, dat is juist hartstikke vet :o

Het gaat niet om het afvallen. Het gaat erom om zoveel mogelijk natuurlijke producten te eten, dus producten die niet zijn bewerkt in een fabriek...
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 11 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast wo 2 feb 2011 - 23:37

Ugly Betty schreef:
shygirl87 schreef:wat een aparte eetgewoontes, het klinkt wel lekker
maar als je gewoon regelmatig beweegt en de schijf van vijf gebruikt, valt je ook af hoor.
waarom wordt er trouwens zuurdesembrood aangeraden ipv gewoon bruin brood?
wat zit daarin waardoor je beter afvalt?
en ik las ook dat iemand roomboter eet, dat is juist hartstikke vet :o

Het gaat niet om het afvallen. Het gaat erom om zoveel mogelijk natuurlijke producten te eten, dus producten die niet zijn bewerkt in een fabriek...

Precies. De schijf van 5 is ook behoorlijk achterhaald.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 11 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast wo 2 feb 2011 - 23:38

Coco schreef:Wat voor zuurdesembrood eten jullie trouwens? En waar haal je het vandaan?
De bakker die het verkoopt is echt een minuut of 50 lopen Mad .

Haha heb je geen fiets of auto? Ik haal het bij de natuurwinkel op mijn winkelcentrum. Bij de ah schijnen ze het ook te verkopen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 11 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Lavendel do 3 feb 2011 - 1:41

Jen_ schreef:
Ugly Betty schreef:
shygirl87 schreef:wat een aparte eetgewoontes, het klinkt wel lekker
maar als je gewoon regelmatig beweegt en de schijf van vijf gebruikt, valt je ook af hoor.
waarom wordt er trouwens zuurdesembrood aangeraden ipv gewoon bruin brood?
wat zit daarin waardoor je beter afvalt?
en ik las ook dat iemand roomboter eet, dat is juist hartstikke vet :o

Het gaat niet om het afvallen. Het gaat erom om zoveel mogelijk natuurlijke producten te eten, dus producten die niet zijn bewerkt in een fabriek...

Precies. De schijf van 5 is ook behoorlijk achterhaald.

nouja die schijf van 5 is best prima volgens mij, als je maar de goede onbewerkte producten ervan eet..
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 11 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 4:53

Jen_ schreef:Haha heb je geen fiets of auto? Ik haal het bij de natuurwinkel op mijn winkelcentrum. Bij de ah schijnen ze het ook te verkopen.

Wel een fiets, geen auto (helaas nog geen rijbewijs Mad lui Mad). Met de fiets is het ook ongeveer 40 minuten. Lopend kan ik afsnijden. Maar voor de rest van de boodschappen moet ik weer aan de andere kant van de stad zijn. Die bakker zit echt in een uithoek.
Heb nu idd die van de AH, maar die bevatten dus wel gist, helaas. Hij is wel erg lekker.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 11 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Jules vr 4 feb 2011 - 5:39

Ik heb ook zuurdesembrood van de AH, ik vind het heerlijk! Binnenkort eens dat van de biologische winkel meenemen, eens proeven of er veel verschil in zit.
Jules
Jules
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 179
Punten : 210
Registratiedatum : 26-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 11 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 8:58

shit ik ben vandaag de fout in gegaan met een donut en kitkat chunky.. Echt jammer!

Ik baalde.. Was helemaal naar Amsterdam gegaan (2,5 uur deur tot deur) om een kamer te bekijken, was het echt een hok, viezig bah.. moest ik weer een dikke 2 uur terug.. 4.5 uur voor niets in de trein/bus etc gegeten.. Was pas 8 uur thuis..

Ik lust geen salade etc. Dus bij de ah to go dacht ik doen.. ik koop een donut.. dommm (suikerbolll haha) en ook nog maar een kitkat chunky.. (heb nog wel gezond ook mijn 3 volkorencrackers met roomboter op haha)..

Maar goed, ik vond het niet eens lekker en vullend.. Weet ik dat ook weer. Heb trouwens nog steeds geen vlees gegeten, dat vind ik wel knap van mezelf.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 11 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 9:01

Jen_ schreef:
Ugly Betty schreef:
shygirl87 schreef:wat een aparte eetgewoontes, het klinkt wel lekker
maar als je gewoon regelmatig beweegt en de schijf van vijf gebruikt, valt je ook af hoor.
waarom wordt er trouwens zuurdesembrood aangeraden ipv gewoon bruin brood?
wat zit daarin waardoor je beter afvalt?
en ik las ook dat iemand roomboter eet, dat is juist hartstikke vet :o

Het gaat niet om het afvallen. Het gaat erom om zoveel mogelijk natuurlijke producten te eten, dus producten die niet zijn bewerkt in een fabriek...

Precies. De schijf van 5 is ook behoorlijk achterhaald.

Inderdaad. Plus dat ik denk dat iedreen die zich goed aan deze regels houd vast wel wat kilo's kwijt zal raken, zeker als je er eerder totaal niet op lette. Maar dat is inderdaad niet het hoofddoel (maar wel mooi meegenomen nerd )

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 11 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  claudiaveronique za 5 feb 2011 - 4:29

Ik heb het boek ook besteld, jullie hebben mij helemaal enthousiast gemaakt met jullie verhalen en mijn vriend was er ook wel voor te porren!! Vandaag al verse hummus gemaakt, ff wennen maar eigenlijk heel lekker! Thanks voor de tips ladies Very Happy
claudiaveronique
claudiaveronique
Prater
Prater

Aantal berichten : 536
Punten : 986
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 11 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Lavendel zo 6 feb 2011 - 3:10

Ik heb het boek (nog) niet maar ben al wel een paar dingen aan het uitproberen en het bevalt goed!
Ik eet nu volkorencrackers of zuurdesembrood met tomaat en avocado of met hutenkase en komkommer en wat zout en peper en het is echt lekker! Ik heb het gevoel dat ik meer eet omdat ik allemaal laagjes op mijn brood of cracker heb terwijl ik wel echt al een plattere buik heb binnen een paar dagen.
Volkorenpasta en zilvervliesrijs at ik al, en vlees al bijna nooit dus deze levenstijl bevalt me best prima, dus blijf maar komen met tips en recepten! smile
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 11 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  luenca zo 6 feb 2011 - 5:06

de schijf van 5 is helemaal niet achterhaald.
die boeken over ongewone eetpatronen zoals dit of sonja bakker, dat is pas achterhaald
brood heb je gewoon nodig, volkoren brood is niets mis mee
zuurdesembrood???? biologische dit en dat???
dieetgoeroes e.d zijn er om geld te verdienen blijkbaar, want het zijn alleen maar dure producten, hoe moeten mensen met een minimum inkomen dat nou kunnen betalen
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 11 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Roza zo 6 feb 2011 - 6:40

shygirl87 schreef:de schijf van 5 is helemaal niet achterhaald.
die boeken over ongewone eetpatronen zoals dit of sonja bakker, dat is pas achterhaald
brood heb je gewoon nodig, volkoren brood is niets mis mee
zuurdesembrood???? biologische dit en dat???
dieetgoeroes e.d zijn er om geld te verdienen blijkbaar, want het zijn alleen maar dure producten, hoe moeten mensen met een minimum inkomen dat nou kunnen betalen
En jij weet dit zo zeker omdat..........???

Roza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 11 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast zo 6 feb 2011 - 10:35

shygirl87 schreef:de schijf van 5 is helemaal niet achterhaald.
die boeken over ongewone eetpatronen zoals dit of sonja bakker, dat is pas achterhaald
brood heb je gewoon nodig, volkoren brood is niets mis mee
zuurdesembrood???? biologische dit en dat???
dieetgoeroes e.d zijn er om geld te verdienen blijkbaar, want het zijn alleen maar dure producten, hoe moeten mensen met een minimum inkomen dat nou kunnen betalen

Je hoeft niet boos te worden. Lees eerst het boek eens goed, en daarna kun je oordelen en je mening geven. Het is totaal niet te vergelijken met SB. In het boek wordt duidelijk uitgelegd waarom bepaalde dingen niet goed zijn, het klinkt allemaal heel logisch en natuurlijk. Je post komt een beetje onintelligent over zo. Tuurlijk zijn biologische dingen als onbespoten groente en fruit beter dan die met gif erop. Die 'dieetgoeroes' verdienen er niet aan als jij biologisch eten koopt hoor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 11 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast zo 6 feb 2011 - 21:47

Ik heb het boek een tijdje geleden al gekocht en ben er nu al een heel stuk in opgeschoten. Ik heb al een heleboel dieeten geprobeerd maar niks helpt en na het lezen van dit boek denk ik ook echt DUH natuurlijk werkt dat niet Wink. Alles wat ze zegt klinkt zo ongelofelijk logisch. Ik ben een echte lekkerbek, hou van frietjes, snoep, frisdrank en gelukkig ook van fruit. Ik heb vaak buikpijn, diarree of juist obstipatie. Nu is het genoeg geweest, het is bijna beangstigend om te lezen wat het allemaal met je lichaam doet. Ik ga nu dus echt beginnen met 'amberen' Ik denk niet dat ik alles precies ga volgen maar ik ga dit topic nu lezen en aan de hand daarvan een boodschappenlijstje maken. De groene winkel heb ik hier al gevonden! Ik ben benieuwd en blijf dit topic volgen. Mij gaat het trouwens wel om afvallen maar ook om gewoon een gezonder lijf Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 11 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast zo 6 feb 2011 - 22:30

shygirl87 schreef:de schijf van 5 is helemaal niet achterhaald.
die boeken over ongewone eetpatronen zoals dit of sonja bakker, dat is pas achterhaald
brood heb je gewoon nodig, volkoren brood is niets mis mee
zuurdesembrood???? biologische dit en dat???
dieetgoeroes e.d zijn er om geld te verdienen blijkbaar, want het zijn alleen maar dure producten, hoe moeten mensen met een minimum inkomen dat nou kunnen betalen

Ik heb ook een minimum inkomen maar omdat ik nu geen 'slechte' tussendoortjes meer koop zoals sultanas, chips etc. bespaar je ook weer geld. Maar zowiezo vind ik dat je eerst het boek moet lezen voordat je je mening hierover geeft. Ik ben ook een scepticus maar dit boek opende mijn ogen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 11 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  luenca zo 6 feb 2011 - 22:34

Jen_ schreef:
shygirl87 schreef:de schijf van 5 is helemaal niet achterhaald.
die boeken over ongewone eetpatronen zoals dit of sonja bakker, dat is pas achterhaald
brood heb je gewoon nodig, volkoren brood is niets mis mee
zuurdesembrood???? biologische dit en dat???
dieetgoeroes e.d zijn er om geld te verdienen blijkbaar, want het zijn alleen maar dure producten, hoe moeten mensen met een minimum inkomen dat nou kunnen betalen

Je hoeft niet boos te worden. Lees eerst het boek eens goed, en daarna kun je oordelen en je mening geven. Het is totaal niet te vergelijken met SB. In het boek wordt duidelijk uitgelegd waarom bepaalde dingen niet goed zijn, het klinkt allemaal heel logisch en natuurlijk. Je post komt een beetje onintelligent over zo. Tuurlijk zijn biologische dingen als onbespoten groente en fruit beter dan die met gif erop. Die 'dieetgoeroes' verdienen er niet aan als jij biologisch eten koopt hoor.


nee ik ben ook niet boos, en ik vind het een heel interessant boek wil het ook gaan kopen. alleen ik baal ervan dat als ik dit topic zo is doorlees er allemaal dure producten aan te pas komen, en ik heb een uitkering, dus ben bang dat ik de eetgewoontes niet eens over kan nemen. ik wilde bijv dus ook vegetarisch vlees gaan eten maar 2,40 voor 175 gram en dan te bedenken dat ik toch bijna elke dag dan moet vervangen en biologische producten zijn ook veel duurder. en de groene winkel, heet die zo of bedoelen jullie de tuinen? zijn er geen winkels waar ze goedkopere spullen hebben dan in de supermarkt?

luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 11 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast zo 6 feb 2011 - 22:41

Oh gekkerd zeg dat dan! Je komt nu veel genuanceerder over Very Happy

Ik snap dat je zit met je uitkering, en het is inderdaad duurder dan overgeproduceerd voedsel.
Ik denk dat je er wel een tussenweg in kunt vinden. Weet je wat ik doe, ik haal mijn groenten en fruit bijna nooit biologisch, omdat dat wel erg duur is. Maar wat ik wel doe is als ik vlees eet dit biologisch te kopen, en pure producten te eten, zoals zilvervliesrijst ipv witte, volkorenpasta ipv witte. Aardappels zijn ook gewoon goed.
Ik kook nooit meer uit pakjes/zaktjes eet andere tussendoortjes (noten en fruit ipv ontbijtkoek of sultana’s)
Eieren als beleg (is ook niet zo duur tenzij je biologische eieren koopt, wat ik wel doe)
Ik denk dat je vooral meer keuzes kunt maken tussen gezond en niet gezond en als je er een handigheidje in krijgt hoeft het niet allemaal te duur te zijn. Succes!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 11 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast zo 6 feb 2011 - 22:42

Bij de Dirk heb ik gister 2 vegetarische burgers gekocht voor 1,95.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 11 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  luenca ma 7 feb 2011 - 0:18

Jen_ schreef:Oh gekkerd zeg dat dan! Je komt nu veel genuanceerder over Very Happy

Ik snap dat je zit met je uitkering, en het is inderdaad duurder dan overgeproduceerd voedsel.
Ik denk dat je er wel een tussenweg in kunt vinden. Weet je wat ik doe, ik haal mijn groenten en fruit bijna nooit biologisch, omdat dat wel erg duur is. Maar wat ik wel doe is als ik vlees eet dit biologisch te kopen, en pure producten te eten, zoals zilvervliesrijst ipv witte, volkorenpasta ipv witte. Aardappels zijn ook gewoon goed.
Ik kook nooit meer uit pakjes/zaktjes eet andere tussendoortjes (noten en fruit ipv ontbijtkoek of sultana’s)
Eieren als beleg (is ook niet zo duur tenzij je biologische eieren koopt, wat ik wel doe)
Ik denk dat je vooral meer keuzes kunt maken tussen gezond en niet gezond en als je er een handigheidje in krijgt hoeft het niet allemaal te duur te zijn. Succes!


ja ik was nogal in een slecht humeur, sorry.
ik ga altijd naar de aldi en lidl, dus daar kan ik al niet alles halen
maar alleen de albert heijn en emte zitten bij mij in de buurt, en ik vind albert heijn erg duur, vegetarisch gehakt 2,40. nou bijv bij de aldi heb je voor 2 euro 500 gram en dat was maar 175 gram. nou eet ik sowieso zoveel mogelijk mager vlees en ipv vlees ook weleens vis.
maar wordt je van biologisch eten dan mooier ofzo? :P
eet sowieso geen tussendoortjes, alleen fruit. aardappelen eet ik ook weleens. volkoren spaghetti en rijst scheelt niet zo heel veel met de prijs dan gewone toch? en mag je ook gewoon volkoren beschuit en rijstewafels eten als ontbijt?
hoeveel kost dat boek eigenlijk?

nou las ik ook over groentesap, ik had bij de ah tomatensap gekocht, was niet zo duur, 74 cent, maar blegh Mad dat krijg ik echt niet op, net als bepaalde groene groenten, ik at eerst nooit groenten, nu dus wel, maar bepaalde groenten zoals brocolli en sperziebonen en spinazie krijg ik echt niet weg smile
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 11 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  luenca ma 7 feb 2011 - 0:21

Darcy schreef:Bij de Dirk heb ik gister 2 vegetarische burgers gekocht voor 1,95.

jammer dat wij geen dirk hebben Sad
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 11 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast ma 7 feb 2011 - 0:23

Ik heb zelf het idee dat je met biologisch eten wel gezonder wordt, ja, maar in eerste instantie doe ik het omdat ik het dierenleed heel erg vind. Vind ik reden genoeg (buiten dat vind ik het zelf gezonder (ik weet niet of dat bewezen is maar er zit veeeeel minder zooi in) en het is duurzamer.

Edit: en ik kwam dit tegen:

Is bio gezonder?

Het ligt voor de hand dat een gezonde landbouw ook gezonde producten oplevert. Er wordt geen gif gespoten en dat kun je dus niet binnenkrijgen. Producenten van babyvoeding gebruiken bijvoorbeeld vaak biologische ingrediënten. Biologische groente en fruit zijn namelijk vrij van restanten van bestrijdingsmiddelen. Ook bevatten ze gemiddeld meer vitaminen, mineralen, antioxidanten en bioactieve stoffen. Biologische zuivel bevat meer gezonde vetzuren.

Of iemand die vaak bio eet ook gezonder is dan iemand die nooit bio eet, valt niet te zeggen. Want je gezondheid wordt ook bepaald door andere dingen (beweging, soort werk, woonomgeving). Veel onderzoeken spreken elkaar tegen. Wilt u meer wetenschappelijke gegevens over dit thema, kijk dan hier.

http://www.biologica.nl/content/bio-gezonder


Laatst aangepast door Darcy op ma 7 feb 2011 - 0:25; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 11 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast ma 7 feb 2011 - 0:25

shygirl87 schreef: maar bepaalde groenten zoals brocolli en sperziebonen en spinazie krijg ik echt niet weg smile
Denk je niet dat het er ook aan ligt hoe je bepaalde groentes bereidt? Ik kook bijvoorbeeld mijn groente nooit... Ik wok alle groente, zelfs sperciebonen en bloemkool en dat alles in olijfolie. De smaak van een groente is dan gelijk heel anders.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 11 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 11 van 32 Vorige  1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 21 ... 32  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum