Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

+61
Rebecca
Esperanza
Queen
Emma_
Rovine
Liz
Ibbeltje
Coco
Bay
lovina
SuperGrover
Leine
Kiwi86
Minx
Starla
_Femme
Hannah
Ploen
Inge
aniet
Mint
IndianRose
Zeester
Didi
Euphoria
Pancake
Roza
claudiaveronique
luenca
Lavendel
Isis
Nathalie
Jules
bolus26
Feline
Mysterious
Pannetoet
Stoplicht
Rosa
Caresses
Amie
NoorA
Verona
minoessepoes
Le Chat Noir
jena
Caro
SaS
Jay
Poeke
SoGood
Ugly Betty
ekiaam87
Arwyn
Monte
Ella
Blond
Sweety
Lise_E
Zonnetje
Julia
65 plaatsers

Pagina 7 van 32 Vorige  1 ... 6, 7, 8 ... 19 ... 32  Volgende

Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 7 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Monte di 18 jan 2011 - 8:50

Anousch schreef:Ik zag dat het boek 22,49 kost??!?! dat vind ik een beetje duur eigenlijk :S

jammer

Ben je lid van de bieb? Ik vond hem namelijk ook te duur en heb hem bij de bibliotheek kunnen halen.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 7 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast di 18 jan 2011 - 21:55

Het klinkt allemaal echt zo goed voor je lichaam en gezond..

Maar mijn lichaam is zo gewend aan al die slechte troep dat ik desembrood gewoon echt niet door mijn strot krijg bleeugh.. Ik baal daar echt van, want ik heb echt al een tijd in mijn hoofd dat ik mijn lichaam goed wil 'verzorgen' door middel van eten (maar ook door massage etc.)

Dus mijn vraag is eigenlijk.. Hoe wen hier aan? Of vond iedereen het meteen lekker? En ben ik gewoon echt screwed for life :P door al die zoetstoffen die ik de afgelopen jaren heb genuttigd!

Gast
Gast

Bericht  Caresses di 18 jan 2011 - 22:08

Ik heb het boek ook maar ik ga echt niet precies alles volgen wat zij schrijft.
Wel heb ik het in mijn achterhoofd.

En daarbij zegt ze ook dat zuurdesem het beste is maar dat je ook volkoren brood kan eten.
Dat doe ik dus (deed ik al jaren trouwens). Wel wissel ik het nu wat vaker af met (volkoren) knackebrod.
Maar hummus vind ik echt niet lekker dus eet meestal halvajam en vleeswaren op brood.

Verder let ik erop dat ik over het algemeen de meest bespoten groenten/fruit biologisch koop en de rest niet (want = te duur).

Ik let er door het boek wel op dat ik tijdens het eten niet teveel drink.
Ik blijf ook pasta eten maar dan wel de volkoren variant.
Goed kauwen (ze legt uit waarom dat zo belangrijk is).
Probeer minder uit pakjes te koken.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast di 18 jan 2011 - 22:13

Monte schreef:
Anousch schreef:Ik zag dat het boek 22,49 kost??!?! dat vind ik een beetje duur eigenlijk :S

jammer

Ben je lid van de bieb? Ik vond hem namelijk ook te duur en heb hem bij de bibliotheek kunnen halen.

Nee helaas Sad

Maar ik ga ook wel vragen of iemand die wel lid is dat boek even voor me wilt lenen zodat ik het wel kan lezen en desnoods kan kopieren.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 18 jan 2011 - 22:43

Punk'd schreef:Het klinkt allemaal echt zo goed voor je lichaam en gezond..

Maar mijn lichaam is zo gewend aan al die slechte troep dat ik desembrood gewoon echt niet door mijn strot krijg bleeugh.. Ik baal daar echt van, want ik heb echt al een tijd in mijn hoofd dat ik mijn lichaam goed wil 'verzorgen' door middel van eten (maar ook door massage etc.)

Dus mijn vraag is eigenlijk.. Hoe wen hier aan? Of vond iedereen het meteen lekker? En ben ik gewoon echt screwed for life :P door al die zoetstoffen die ik de afgelopen jaren heb genuttigd!

Je kunt de broodjes roosteren in de broodrooster, of in de oven, roomboter erop, en dan je beleg. Heerlijk! Gewoon zo vind ik ook niet geweldig nee.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 18 jan 2011 - 22:43

Caro ik wil graag het recept van jouw courgettesoep!

Gast
Gast

Bericht  Julia wo 19 jan 2011 - 1:01

Jen_ schreef:Caro ik wil graag het recept van jouw courgettesoep!

Ik ook, ik kijk elke dag wel een x of het er al staat haha. Enne zuurdesembrood vind ik gewoon ook niet te pruimen hoor! Ik toast het ook en dan idd ook met roomboter, echt jum! Very Happy
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 1:29

Jen_ schreef:
Punk'd schreef:Het klinkt allemaal echt zo goed voor je lichaam en gezond..

Je kunt de broodjes roosteren in de broodrooster, of in de oven, roomboter erop, en dan je beleg. Heerlijk! Gewoon zo vind ik ook niet geweldig nee.

Dan ga ik het zo eens proberen! Heb nu nog 1 volkorenbrood liggen die ga ik eerst even opmaken, en dan geef ik het zuurdesem gewoon weer een kans nerd

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 4:18

Een variat op de tzaziki is turkse cacik

Je hebt verdund yoghurt nodig (met water aanlengen)
Blokjes komkommer
geperste knoflook en een snufje zout.

Hierin die ik stukjes brood (als soep) dat is zooooooooooooo lekker!

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 7:08

CKC schreef:Een variat op de tzaziki is turkse cacik

Blokjes komkommer

Ah ok zal het onthouden! Volgende keer doe ik iets minder knoflook in de mijne, het was gewoon pittig van de knoflook haha. En wat een stank!

Gast
Gast

Bericht  Caro do 20 jan 2011 - 0:50

Sorry, sorry sorry: ik keek nu pas weer in dit topic :-).

Door een training van werk waarbij ook lunch zat heb ik gisteren en eergisteren gewoon brood gegeten en meenn wat was mijn buik opgezwollen daarna. Niet normaal.
Door de week doe ik nu crackers van Wasa met lijnzaad meenemen naar mijn werk, met afwisselend of gerookte kipfilet (bij de ambachtelijke slager) of een eitje. Hierop doe ik hummus, verse spinazie en parika oid.. Lekker! Vandaag waren de crackers op: dus ik heb een wrap gemaakt. Die is ook van gewone bloem natuurlijk gemaakt maar het leek me op de een of andere manier toch iets beter dan brood. Dit heb ik besmeerd met hummus, kip erin, paprika, koriander, pijnboompitjes en verse spinazie en dat heb ik net op! Heeerlijk!

Mijn courgettesoup recept: Smikkell heeft hem idd al een keer gegeten die vond hem lekker :-).

Men nemen minstens een grote courgette. Mag meer :-). Deze snij ik in blokjes, hoe kleiner de blokjes, hoe minder lang ik hem laat koken. Hier doe ik uiteindelijk als dit klaar is drie bosuitjes bij, inclusief al het groen. Dit kook ik nog heel even kort, vervolgens doe ik er ongeveer een kwart chilipeper in (is ook erg gezond volgens Amber) en dit laat ik ongeveer nog een minuut opstaan.
Vervolgens haal ik hem van de kook af, doe ik er ongeveer een eetlepel room in (maar dit hoeft niet) en een handvol verse peterselie. Dan pak ik de staafmixer en pureer ik alles totdat ik een hele lekkere, volle, luchtige soep heb. Doordat ik een bepaalde handbeweging met de staafmixer maak, krijg ik vrij veel 'lucht' door de soep waardoor er een vrij luchtige soep ontstaat. Door de toevoeging op het laatst van de peterselie krijg je een hele mooie, groene kleur..
Mjaamm...

Jen mag hem wel eens komen eten :-).

Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801

Bericht  Caro do 20 jan 2011 - 0:52

Ohh en natuurlijk een beetje peper en zout naar smaak. Je kan ook eerst bouillon maken, maar dat deed ik eerst met een blokje, maar dat staat volgens mij ook stijf van de E-nummers..
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Bericht  Caro do 20 jan 2011 - 0:53

Blokjes komkommer

Hoe dun maak je de yoghurt eigenlijk? Ook echt zodat het een soort soepje wordt? Klinkt namelijk heerlijk dit..
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 1:00

Caro schreef:

Blokjes komkommer

Hoe dun maak je de yoghurt eigenlijk? Ook echt zodat het een soort soepje wordt? Klinkt namelijk heerlijk dit..

Nee ietsje dikker.. dus niet zo dun als soep maar meer als uhm romige tomatensoep. Is heel lekker, in de zomer staat er elke avond dit op tafel bij het eten bij mijn moeder. Als t zo warm is heb je toch niet heel veel trek dus dan hup dit op tafel, met vers brood en ze doet er ook wel eens verse dille in! Heeeerlijk

Gast
Gast

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 8:14

Caro schreef:Sorry, sorry sorry: ik keek nu pas weer in dit topic :-).

Klinkt goed! Ik hou alleen niet van peterselie, maar kan het we opeten, dus wil hem graag een keer proberen. En bij je eten lijkt me sowieso gezellig Very Happy Morgen maak ik de pasta van Amber he! Bij Marjolaine.

Gast
Gast

Bericht  Caro do 20 jan 2011 - 8:54

Jen_ schreef:
Caro schreef:Sorry, sorry sorry: ik keek nu pas weer in dit topic :-).

Klinkt goed! Ik hou alleen niet van peterselie, maar kan het we opeten, dus wil hem graag een keer proberen. En bij je eten lijkt me sowieso gezellig Very Happy Morgen maak ik de pasta van Amber he! Bij Marjolaine.

Dan maak ik hem zonder peterselie. Dat doe ik pas sinds kort, omdat ik het zo'n mooie kleur vind daarna maar zonder smaakt hij net zo lekker smile. Ohh en ik heb laatst zon lekker toetje gezien, met verse aardbeien of frambozen, niet laten koken, soort granita ervan maken én afmaken met champagne: klinkt dat goed of niet??

Ja ik had het gelezen: helemaal goed! Ben erg benieuwd, hou normaal niet van feta maar wil het nu wel eens goed proberen!
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 8:57

Maar Caro heeft een heel mooie keuken, dus daar smaakt die soep gewoon nóg lekkerder.

Ik heb vandaag, net, bitterballen gegeten. Naast dat mijn buik meteen mega opgezet was kwam het er ook meteen weer uit. Kun je nagaan hoe snel je lichaam went aan gezond en eerlijk eten. Voor mij geen ongezonde dingen meer!!

Gast
Gast

Bericht  Caro do 20 jan 2011 - 9:01

Smikkell schreef:Maar Caro heeft een heel mooie keuken, dus daar smaakt die soep gewoon nóg lekkerder.

Ik heb vandaag, net, bitterballen gegeten. Naast dat mijn buik meteen mega opgezet was kwam het er ook meteen weer uit. Kun je nagaan hoe snel je lichaam went aan gezond en eerlijk eten. Voor mij geen ongezonde dingen meer!!

Hahah dank smile. Het gekke is dat die soep echt te simpel klinkt, maar het werkt wel smile.

Ik had wat jij had dus met dat brood tussen de middag. Twee dagen heb ik brood gegeten en ik heb nu nog het idee alsof mijn buik opgezet is. Terwijl hij net zo lekker plat aan het worden was smile. Voor mij dus ook geen brood meer... Wist niet dat ik daar zo sterk op reageerde. En het is wel wat in het boek staat, luister naar de signalen van je lijf en je komt een heel eind...
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Bericht  Rosa za 22 jan 2011 - 13:43

Tip voor de dames die het boek willen hebben. Bij Sante krijg je bij een abbonement van 6 nummers a € 15,- het boek momenteel cadeau.

http://www.sante.nl/abonnementen/cadeau-slank-en-gelukkig-met-amber-albarda.php
Rosa
Rosa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 310
Punten : 463
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gast za 22 jan 2011 - 23:57

Ik heb het boek ook besteld bij bol.com. Al een tijdje getwijfeld, maar ik lees zoveel positieve reacties dat ik het toch maar gedaan heb. Waarschijnlijk ontvang ik het boek dinsdag, maar ik wil nu al wel een beetje gezonder gaan eten. Daarom heb ik een paar vragen:
Wat kan ik bijvoorbeeld als beleg gebruiken? Een gekookt ei, en ik wil straks even hutekase gaan kopen bij de supermarkt.
Is iedere roomboter goed, of moet je echt van een speciaal merk gebruiken?
Zijn alle noten goed, of alleen die van de echte noten"boer"?

Ik hoop op een reactie van iemand Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Stoplicht zo 23 jan 2011 - 1:32

Na het lezen van dit topic, ben ik ook in overweging dit boek aan te schaffen, maar ik heb nog een paar vraagjes aan de mensen die het boek al hebben en het grotendeels volgen:

* Ben je naast dat het een gezonde levensstijl is, ook wat afgevallen?
* Eet je helemaal geen frietje meer of toch soms nog wel?
* Ben je qua boodschappen financieel meer kwijt of valt dat mee?

Thx!

Stoplicht
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 121
Punten : 172

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 1:40

Nou ik zit aan de yoghurt met daarin twee kiwi's, lijnzaadolie en pijnboom- en zonnebloempitjes Cool

Gast
Gast

Bericht  Ugly Betty ma 24 jan 2011 - 0:16

Stoplicht schreef:Na het lezen van dit topic, ben ik ook in overweging dit boek aan te schaffen, maar ik heb nog een paar vraagjes aan de mensen die het boek al hebben en het grotendeels volgen:

* Ben je naast dat het een gezonde levensstijl is, ook wat afgevallen?
* Eet je helemaal geen frietje meer of toch soms nog wel?
* Ben je qua boodschappen financieel meer kwijt of valt dat mee?

Thx!

Het ligt er net aan hoe fanatiek je het doet... Ik ben niet afgevallen, maar dat wil ik ook niet, mijn buik is wel wat platter omdat ie niet meer opgezet is.
Ik eet nog steeds we eens frietjes e.d. Mijn avond eten heb ik bijna niet aangepast aan het boek, omdat mijn man daar niet blij van wordt. Ik kies wel voor zilvervliesrijst en volkoren macaroni e.d.
Ik koop eigenlijk niks bij de biologische winkel, dus ben niet meer geld kwijt dan eerder. Fruit is vaak goedkoper dan sultana's en dat soort dingen. Ik denk als je echt alles biologisch wil hebben dat het dan misschien wat duurder is...
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Pannetoet ma 24 jan 2011 - 4:00

Stoplicht schreef:Na het lezen van dit topic, ben ik ook in overweging dit boek aan te schaffen

+ 1 smile
Ik lees hier ook zoveel positieve verhalen! Ik ben al een paar weken wat gezonder gaan eten dus meer volkorenproducten, meer groente, 3 fatsoenlijke maaltijden met 2 tussendoortjes; vaak is dat fruit en ik merk inderdaad ook dat mijn buik veel minder opgeblazen is..wat een heerlijk gevoel! Ik leek altijd 3 maand zwanger in de avond..zo irritant! En ik vind het ook heel interessant om te zien/lezen wat voedsel met je doet.. dus misschien schaf ik dit boek ook wel aan smile Alleen ga ik niet helemaal over op biologische voeding omdat ik dat te duur vind, ik mix het gewoon » gezond eten en de tips/recepten uit het boek..
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2192
Punten : 2318

Bericht  Gast ma 24 jan 2011 - 6:47

M1918 schreef:Ik heb het boek ook besteld bij bol.com. Al een tijdje getwijfeld, maar ik lees zoveel positieve reacties dat ik het toch maar gedaan heb. Waarschijnlijk ontvang ik het boek dinsdag, maar ik wil nu al wel een beetje gezonder gaan eten. Daarom heb ik een paar vragen:
Wat kan ik bijvoorbeeld als beleg gebruiken? Een gekookt ei, en ik wil straks even hutekase gaan kopen bij de supermarkt.
Is iedere roomboter goed, of moet je echt van een speciaal merk gebruiken?
Zijn alle noten goed, of alleen die van de echte noten"boer"?

Ik hoop op een reactie van iemand Very Happy

Iedere roomboter en noten zijn goed. Omdat er in geen enkele roomboter en noten toevoegingen zitten, kun je dat gewoon eten. Gewoon naar het pure onbewerkte voedsel kijken!

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 7 van 32 Vorige  1 ... 6, 7, 8 ... 19 ... 32  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: