Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

+61
Rebecca
Esperanza
Queen
Emma_
Rovine
Liz
Ibbeltje
Coco
Bay
lovina
SuperGrover
Leine
Kiwi86
Minx
Starla
_Femme
Hannah
Ploen
Inge
aniet
Mint
IndianRose
Zeester
Didi
Euphoria
Pancake
Roza
claudiaveronique
luenca
Lavendel
Isis
Nathalie
Jules
bolus26
Feline
Mysterious
Pannetoet
Stoplicht
Rosa
Caresses
Amie
NoorA
Verona
minoessepoes
Le Chat Noir
jena
Caro
SaS
Jay
Poeke
SoGood
Ugly Betty
ekiaam87
Arwyn
Monte
Ella
Blond
Sweety
Lise_E
Zonnetje
Julia
65 plaatsers

Pagina 8 van 32 Vorige  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 20 ... 32  Volgende

Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 8 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast ma 24 jan 2011 - 7:25

Stoplicht schreef:Na het lezen van dit topic, ben ik ook in overweging dit boek aan te schaffen, maar ik heb nog een paar vraagjes aan de mensen die het boek al hebben en het grotendeels volgen:

* Ben je naast dat het een gezonde levensstijl is, ook wat afgevallen?
* Eet je helemaal geen frietje meer of toch soms nog wel?
* Ben je qua boodschappen financieel meer kwijt of valt dat mee?

Thx!

Als ik de laatste 4 dagen even niet meeneem..

Omdat ik nu alleen koop wat ik nodig heb en bewuster eet ben ik minder geld kwijt aan boodschappen. Ik eet liever helemaal geen friet meer. Na twee weken gezond eten voelde ik mij veel beter en was mijn buik niet meer zo opgezet. Na één keer bitterballen eten moest ik meteen overgeven (veel te vet) en daarna meteen weer een opgezette buik, bah.
Ik ben de eerste twee weken 3 kilo afgevallen. Zonder enige vorm van bewegen daarnaast.

Ik ga morgen weer verder en dan ook beginnen met sporten en weer bewegen. Die twee weken zijn al zo goed bevallen dat ik het nu gewoon mis.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 8 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast ma 24 jan 2011 - 7:26

Jen_ schreef:
M1918 schreef:Ik heb het boek ook besteld bij bol.com. Al een tijdje getwijfeld, maar ik lees zoveel positieve reacties dat ik het toch maar gedaan heb. Waarschijnlijk ontvang ik het boek dinsdag, maar ik wil nu al wel een beetje gezonder gaan eten. Daarom heb ik een paar vragen:
Wat kan ik bijvoorbeeld als beleg gebruiken? Een gekookt ei, en ik wil straks even hutekase gaan kopen bij de supermarkt.
Is iedere roomboter goed, of moet je echt van een speciaal merk gebruiken?
Zijn alle noten goed, of alleen die van de echte noten"boer"?

Ik hoop op een reactie van iemand Very Happy

Iedere roomboter en noten zijn goed. Omdat er in geen enkele roomboter en noten toevoegingen zitten, kun je dat gewoon eten. Gewoon naar het pure onbewerkte voedsel kijken!
Maar ik zou wel de ongezouten nemen (dit kan ook bij de roomboter). Daarnaast zit er natuurlijk wel verschil tussen pinda's en amandelen/walnoten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 8 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast ma 24 jan 2011 - 8:10

Smikkell schreef:
Jen_ schreef:
M1918 schreef:Ik heb het boek ook besteld bij bol.com. Al een tijdje getwijfeld, maar ik lees zoveel positieve reacties dat ik het toch maar gedaan heb. Waarschijnlijk ontvang ik het boek dinsdag, maar ik wil nu al wel een beetje gezonder gaan eten. Daarom heb ik een paar vragen:
Wat kan ik bijvoorbeeld als beleg gebruiken? Een gekookt ei, en ik wil straks even hutekase gaan kopen bij de supermarkt.
Is iedere roomboter goed, of moet je echt van een speciaal merk gebruiken?
Zijn alle noten goed, of alleen die van de echte noten"boer"?

Ik hoop op een reactie van iemand Very Happy

Iedere roomboter en noten zijn goed. Omdat er in geen enkele roomboter en noten toevoegingen zitten, kun je dat gewoon eten. Gewoon naar het pure onbewerkte voedsel kijken!
Maar ik zou wel de ongezouten nemen (dit kan ook bij de roomboter). Daarnaast zit er natuurlijk wel verschil tussen pinda's en amandelen/walnoten.

Ik heb nu een blikje amandelen gekocht bij de lidl, dat is dus ook geschikt? En roomboter moet dat perse van de natuurwinkel, of van de gewone supermarkt ook goed?

Tip: Bij de tuinen hebben ze nu op veel producten 2 halen, 1 betalen (ook op bijv. amandelen).

Nou maar wachten op het boek, het zou er morgen moet zijn, maar de status op bol.com is nog niet bijgewerkt denk ik..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 8 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast ma 24 jan 2011 - 8:12

Ik koop mijn noten bij de turkse groentenwinkel, daar zijn ze vrij goedkoop en kan ik zelf scheppen hoeveel ik wil (en ook een beetje selectief scheppen Wink ). Wat de boter betreft moet je gewoon even lezen of er toevoegingen inzitten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 8 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast ma 24 jan 2011 - 8:14

Smikkell schreef:Ik koop mijn noten bij de turkse groentenwinkel, daar zijn ze vrij goedkoop en kan ik zelf scheppen hoeveel ik wil (en ook een beetje selectief scheppen Wink ). Wat de boter betreft moet je gewoon even lezen of er toevoegingen inzitten.
Daar kan ik ook wel eens gaan kijken, hier in de buurt zitten 2 turkse winkeltjes smile
Met toevoegingen bedoel je vooral E nummers?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 8 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Monte ma 24 jan 2011 - 8:24

M1918 schreef:
Smikkell schreef:
Jen_ schreef:
M1918 schreef:Ik heb het boek ook besteld bij bol.com. Al een tijdje getwijfeld, maar ik lees zoveel positieve reacties dat ik het toch maar gedaan heb. Waarschijnlijk ontvang ik het boek dinsdag, maar ik wil nu al wel een beetje gezonder gaan eten. Daarom heb ik een paar vragen:
Wat kan ik bijvoorbeeld als beleg gebruiken? Een gekookt ei, en ik wil straks even hutekase gaan kopen bij de supermarkt.
Is iedere roomboter goed, of moet je echt van een speciaal merk gebruiken?
Zijn alle noten goed, of alleen die van de echte noten"boer"?

Ik hoop op een reactie van iemand Very Happy

Iedere roomboter en noten zijn goed. Omdat er in geen enkele roomboter en noten toevoegingen zitten, kun je dat gewoon eten. Gewoon naar het pure onbewerkte voedsel kijken!
Maar ik zou wel de ongezouten nemen (dit kan ook bij de roomboter). Daarnaast zit er natuurlijk wel verschil tussen pinda's en amandelen/walnoten.

Ik heb nu een blikje amandelen gekocht bij de lidl, dat is dus ook geschikt? En roomboter moet dat perse van de natuurwinkel, of van de gewone supermarkt ook goed?

Tip: Bij de tuinen hebben ze nu op veel producten 2 halen, 1 betalen (ook op bijv. amandelen).

Nou maar wachten op het boek, het zou er morgen moet zijn, maar de status op bol.com is nog niet bijgewerkt denk ik..

Is dat blikje amandelen wel ongezouten? Want ik heb ook wel eens daar een blikje gekocht en deze waren gezouten(en niet zo'n beetje ook) en dat is niet echt goed.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 8 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast ma 24 jan 2011 - 8:42

Monte schreef:Is dat blikje amandelen wel ongezouten? Want ik heb ook wel eens daar een blikje gekocht en deze waren gezouten(en niet zo'n beetje ook) en dat is niet echt goed.

Oeps! Idd "roasted & salted". Dan maar iemand anders er blij mee maken Mad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 8 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast ma 24 jan 2011 - 20:41

Smikkell schreef:
Jen_ schreef:
M1918 schreef:Ik heb het boek ook besteld bij bol.com. Al een tijdje getwijfeld, maar ik lees zoveel positieve reacties dat ik het toch maar gedaan heb. Waarschijnlijk ontvang ik het boek dinsdag, maar ik wil nu al wel een beetje gezonder gaan eten. Daarom heb ik een paar vragen:
Wat kan ik bijvoorbeeld als beleg gebruiken? Een gekookt ei, en ik wil straks even hutekase gaan kopen bij de supermarkt.
Is iedere roomboter goed, of moet je echt van een speciaal merk gebruiken?
Zijn alle noten goed, of alleen die van de echte noten"boer"?

Ik hoop op een reactie van iemand Very Happy

Iedere roomboter en noten zijn goed. Omdat er in geen enkele roomboter en noten toevoegingen zitten, kun je dat gewoon eten. Gewoon naar het pure onbewerkte voedsel kijken!
Maar ik zou wel de ongezouten nemen (dit kan ook bij de roomboter). Daarnaast zit er natuurlijk wel verschil tussen pinda's en amandelen/walnoten.

Ja dat is waar, ongezouten. Maar de ongezouten noten van de appie zijn net zo goed als die van de Groene Winkel. Je bent goed bezig trouwens Smikkel!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 8 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Caresses ma 24 jan 2011 - 21:06

M1918 schreef:
Monte schreef:Is dat blikje amandelen wel ongezouten? Want ik heb ook wel eens daar een blikje gekocht en deze waren gezouten(en niet zo'n beetje ook) en dat is niet echt goed.

Oeps! Idd "roasted & salted". Dan maar iemand anders er blij mee maken Mad

Misschien kan je ze even omspoelen en afdrogen zodat het zout eraf is.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 8 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 1:05

Caresses schreef:

Misschien kan je ze even omspoelen en afdrogen zodat het zout eraf is.

Bedankt voor de tip, maar ik heb ze al aan mijn ouders gegeven smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 8 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 11:29

Ik heb vandaag speltbrood gehaald en gegeten, jammie!! :shock:

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 8 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 13:44

Ja, was het lekker Reva?
Ik moet het zuurdesem- en speltbrood nog steeds proberen. Ik eet crackers.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 8 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 22:15

Wordt het in dit boek aangegeven waarom roomboter gewoon kan? Op mijn roomboter staat dat het voor 85% uit melkbestandsdelen bestaat (de koemelk waar we allemaal zo'n afkeer van hebben..), en het vet wordt voor het grootste deel neem ik aan dus ook uit dierlijke vet gehaald? (of zou dit niet het geval zijn? - dat kan ik niet op mijn pakje vinden)

Of bestaat er ook zoiets als plantaardige roomboter? Ik neem aan dat dat namelijk meer rijk is aan onverzadigde vetten ipv verzadigde vetten zoals de 'dierlijke' roomboter?

Ik heb al iets gevonden, dat heet wajang boter.. Ik ga er eens wat info over zoeken smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 8 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 22:42

Punk'd schreef:Wordt het in dit boek aangegeven waarom roomboter gewoon kan? Op mijn roomboter staat dat het voor 85% uit melkbestandsdelen bestaat (de koemelk waar we allemaal zo'n afkeer van hebben..), en het vet wordt voor het grootste deel neem ik aan dus ook uit dierlijke vet gehaald? (of zou dit niet het geval zijn? - dat kan ik niet op mijn pakje vinden)

Of bestaat er ook zoiets als plantaardige roomboter? Ik neem aan dat dat namelijk meer rijk is aan onverzadigde vetten ipv verzadigde vetten zoals de 'dierlijke' roomboter?

Ik heb al iets gevonden, dat heet wajang boter.. Ik ga er eens wat info over zoeken smile

Roomboter is puur, margarine niet. Dat is mijn simele antwoord, haha. Uit margarine zijn alle goede vetten gehaald en er zitten veel toevoegingen in om het smeerbaar te maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 8 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Pannetoet wo 26 jan 2011 - 6:39

Ik heb ook een vraag en ik hoop dat jullie het weten!
Mijn vriend drinkt altijd halfvolle melk met extra calcium..lijkt mij niet echt goed want volgens mij haal je calcium ook uit andere producten zoals kaas e.d. maar ik kan niet op internet vinden of het nou goed of slecht is en waarom het misschien slecht is dus weten jullie het?
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2192
Punten : 2318
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 8 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Caro wo 26 jan 2011 - 6:43

Roomboter komt uit de natuur, margarine niet. Ik vond het briljant om te lezen dat margarine, na zes weken geopend uit de koelkast nog steeds geen enkele vlieg/ maad op af kwam. Als het laagste uit de natuur, dat alle rotzooi eet, nog die maganine niet wil aanraken, waarom wij dan wel?

Ik blijf lekker bezig, vind ik zelf. Spelbrood heb ik niet, ik neem de crackers van wasa met lijnzaadjes erop. Ik experimenteer met smaken, maak zelf gerechten en probeer iets nieuws.
Ik heb nog niet alles gekocht wat ik wil, maar dat komt wel. Stukje bij beetje.

Verder ben ik nu al een paar dagen ziek en moest ik even van de vezels af blijven, van de huisarts, om niet nog vaker op het toilet te zitten.

Ik doe nu door de week 's ochtends een bakje biologische yoghurt met kaneel en een groentesapje. Als tussendoortje of twee stukken fruit, of een stuk fruit en een handvol noten. Dan als lunch twee of drie crackers met hummus, spinazie en een eitje. Als laatste tussendoortje pak ik meestal nog een mix van groenten, zoals paprika en wortel of zoiets. En dan qua avondeten probeer ik zoveel mogelijk groenten toe te voegen, volkoren rijst/ pasta en iets van kip of vis. Of vegetarisch.
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 8 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Caro wo 26 jan 2011 - 6:46

Ik_zelf_87 schreef:Ik heb ook een vraag en ik hoop dat jullie het weten!
Mijn vriend drinkt altijd halfvolle melk met extra calcium..lijkt mij niet echt goed want volgens mij haal je calcium ook uit andere producten zoals kaas e.d. maar ik kan niet op internet vinden of het nou goed of slecht is en waarom het misschien slecht is dus weten jullie het?

Volgens amber is melk sowieso niet goed. Melk is voor kalfjes en niet voor mensen. Wij zijn de enige soort op aarde dat melk drinkt nadat we geen baby meer zijn, én dan nog van een andere diersoort ook nog. Je groeit ervan en als volwassen voornamelijk in de breedte.

Kaas wordt amber ook niet heel gelukkig van. Kaas, en dan zeker gesmolten, is net plastic.

Voor calcium kan je beter naar andere voedselbronnen zoeken.
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 8 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast wo 26 jan 2011 - 8:26

Caro schreef:
Ik_zelf_87 schreef:Ik heb ook een vraag en ik hoop dat jullie het weten!
Mijn vriend drinkt altijd halfvolle melk met extra calcium..lijkt mij niet echt goed want volgens mij haal je calcium ook uit andere producten zoals kaas e.d. maar ik kan niet op internet vinden of het nou goed of slecht is en waarom het misschien slecht is dus weten jullie het?

Volgens amber is melk sowieso niet goed. Melk is voor kalfjes en niet voor mensen. Wij zijn de enige soort op aarde dat melk drinkt nadat we geen baby meer zijn, én dan nog van een andere diersoort ook nog. Je groeit ervan en als volwassen voornamelijk in de breedte.

Kaas wordt amber ook niet heel gelukkig van. Kaas, en dan zeker gesmolten, is net plastic.

Voor calcium kan je beter naar andere voedselbronnen zoeken.

Dat heb je heel mooi uitgelegd, evenals met de margarine. Hoef ik het niet meer te tikken, wilde net reageren smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 8 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast wo 26 jan 2011 - 20:00

Jen_ schreef:
Caro schreef:
Ik_zelf_87 schreef:Ik heb ook een vraag en ik hoop dat jullie het weten!
Mijn vriend drinkt altijd halfvolle melk met extra calcium..lijkt mij niet echt goed want volgens mij haal je calcium ook uit andere producten zoals kaas e.d. maar ik kan niet op internet vinden of het nou goed of slecht is en waarom het misschien slecht is dus weten jullie het?

Volgens amber is melk sowieso niet goed. Melk is voor kalfjes en niet voor mensen. Wij zijn de enige soort op aarde dat melk drinkt nadat we geen baby meer zijn, én dan nog van een andere diersoort ook nog. Je groeit ervan en als volwassen voornamelijk in de breedte.

Kaas wordt amber ook niet heel gelukkig van. Kaas, en dan zeker gesmolten, is net plastic.

Voor calcium kan je beter naar andere voedselbronnen zoeken.

Waar bakken jullie je producten in, ik gebruikte altijd becel light, maar ik ben nu dus totaal met light gestopt.. Gewoon olijfolie, kokosolie, lijnzaadolie? of is niet alles even geschikt om in te bakken?

Dat heb je heel mooi uitgelegd, evenals met de margarine. Hoef ik het niet meer te tikken, wilde net reageren smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 8 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast wo 26 jan 2011 - 20:29

Ik bak alles in olijfolie. Vlees vind ik niet lekker gebakken in olijfolie, dat doe ik in bakroomboter.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 8 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Pannetoet wo 26 jan 2011 - 22:08

Jen_ schreef:Ik bak alles in olijfolie.

Dat doe ik ook.. behalve het vlees want dat gaat vreselijk spetteren en dat bakken wij wel gewoon in bakboter smile

Oja ik drink al geen melk meer maar dat is puur omdat ik er niet tegen kan (lactose-intolerantie) en ik heb mijn vriend gisteren even verteld dat melk met extra calcium alleen maar slecht is omdat je én geen calcium nodig hebt én er dik van word..zijn reactie zal ik nooit vergeten haha hij wil namelijk absoluut niet dik worden (hij staat ook zeker elke maand op de weegschaal haha)
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2192
Punten : 2318
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 8 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast wo 26 jan 2011 - 22:24

Ik_zelf_87 schreef:
Jen_ schreef:Ik bak alles in olijfolie.

Dat doe ik ook.. behalve het vlees want dat gaat vreselijk spetteren en dat bakken wij wel gewoon in bakboter smile

Oja ik drink al geen melk meer maar dat is puur omdat ik er niet tegen kan (lactose-intolerantie) en ik heb mijn vriend gisteren even verteld dat melk met extra calcium alleen maar slecht is omdat je én geen calcium nodig hebt én er dik van word..zijn reactie zal ik nooit vergeten haha hij wil namelijk absoluut niet dik worden (hij staat ook zeker elke maand op de weegschaal haha)

Haha! Dus geen melk meer voor je vriend vanaf nu? Hij kan sojamelk proberen, is lekker, vind ik. Maar drink het eigenlijk nooit meer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 8 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  SoGood wo 26 jan 2011 - 22:47

Volgens mij komen er ook geen enge beestjes op roomboter.

Anyway, ik eet heel gezond en ik drink veeel thee. Alleen die thee drink ik met veeel zoetjes.. Ik vraag me af hoe slecht die zijn, weet iemand dit?
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 8 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gast wo 26 jan 2011 - 22:55

Sogood schreef:Volgens mij komen er ook geen enge beestjes op roomboter.

Anyway, ik eet heel gezond en ik drink veeel thee. Alleen die thee drink ik met veeel zoetjes.. Ik vraag me af hoe slecht die zijn, weet iemand dit?

Misschien kun je hier wat mee?

'Verslaafd aan cola-light en zoetjes in de thee/koffie'

AMSTERDAM - Voor VROUW beantwoordt voedingsdeskundige Amber Albarda al je vragen omtrent voeding, bewegen en gezond leven.

Hallo Amber,
Ik heb ook een vraag nav de vraag over suikerverslaving. Kun je wel zoetstof gebruiken, dus geen Stevia, maar bijvoorbeeld Natrena zoetjes? Ik kan absoluut geen koffie drinken die niet zoet is. Ook ben ik een fervent coladrinker (light dus).
Groeten,
Yvonne

Beste Yvonne,
Met pijn in mijn hart las ik jouw mailtje. Een fervent cola-light drinker… Ik kan je niet zo zeggen hoezeer wij als consument en belangrijker, als mens, onrecht wordt aangedaan met de massale verkoop van dit botverzwakkende suikerwater. En dan met name de light-varianten.
Koolzuurhoudende frisdranken hebben twee dodelijke ingrediënten: suiker (of nepsuiker) en fosforzuur. De hoeveelheden suiker in een blikje frisdrank is ongeëvenaard. Dat moet ook wel, om de oorspronkelijke, zure smaak van het populaire mengsel te maskeren. Frisdranken bevatten namelijk fosforzuur, een ingrediënt dat voor ernstige verzuring van je lichaam zorgt.

Osteoporose
Om de lage pH-waarde van één glas cola enigszins te neutraliseren, moet je letterlijk tientallen glazen water drinken. Aangezien dit vrijwel onmogelijk is, gaat je lichaam bij een te hoge koolzuurhoudende frisdrankconsumptie na verloop van tijd calcium aan je botten onttrekken in een poging het evenwicht te herstellen (calcium is basisch, het tegenovergestelde van zuur). Dit kan (en doet) op latere leeftijd voor osteoporose zorgen.
Daarnaast is ook de hoeveelheid suiker in een glas frisdrank astronomisch, alhoewel steeds meer mensen zich gelukkig realiseren hoe slecht suiker voor hun lijf is. De toenemende populariteit van frisdranken heeft in Amerika in de laatste tien jaar echter indirect voor “6.000 doden, 14.000 meer gevallen van hartkwalen en maar liefst 130.000 nieuwe gevallen van diabetes gezorgd” stelde een recent onderzoek van de Amerikaanse universiteit van California.

Miljard liter
Helaas wordt er in Nederland ook jaarlijks bijna een miljard liter(!) frisdrank gedronken. Waarschijnlijk omdat niemand ons ooit heeft verteld dat frisdranken een dusdanig schadelijk effect op onze gezondheid hebben.
Om het schandaal helemaal compleet te maken, jubelt het Voedingscentrum in hun snackwijzer doodleuk over de ideale hoeveelheid van 0 calorieën in light-frisdranken. Dat calorieën tellen niets met je gezondheid te maken heeft is toch echt al heel lang bekend. En die club moet ons op dit vlak van voorlichting voorzien...

Neem je het risico?
Light-frisdranken maken in plaats van ‘gewone’ suiker gebruik van synthetische suikers (nepsuikers), waarvoor we door verschillende kanten al jarenlang worden gewaarschuwd vanwege de schadelijke effecten op ons zenuwstelsel. Vooral kinderen zijn hier gevoelig voor.
Natrena is ook een nepsuiker en valt dus ook in deze categorie. Omdat medische instanties dit nooit helemaal beaamd hebben zijn er veel mensen die de adviezen in de wind slaan, maar je kunt je afvragen of het het risico waard is.
Je lijf speelt een enorme rol in je leven. Als je je glas frisdrank uiteindelijk toch niet wilt laten staan, hou het dan in ieder geval bij de ‘normale’ variant en loop met een grote boog om de chemische light-dranken heen.

Waarom?
Yvonne, heb je jezelf al weleens afgevraagd waarom je zo’n fervente cola-drinker bent? En waarom je koffie alleen kunt drinken als het zoet is? De reden kan uiteraard zijn dat je eigenlijk niet van koffie(smaak) houdt, of het kan zijn dat jij ook te maken hebt met een suikerverslaving.
In mijn vorige column heb je kunnen lezen hoe je daar korte metten mee kunt maken. Sla er anders mijn boek op na. Voor je het weet mis je de cola niet eens meer en geniet je van de echte smaak van koffie (of thee). Je lichaam zal je oneindig dankbaar zijn.
Succes!
Hartelijke, vitale groet,
Amber Albarda

bron: telegraaf.nl

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 8 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Mysterious wo 26 jan 2011 - 22:56

Ik heb het boek voor mijn verjaardag ( = morgen) gevraagd. Hoop dat ik hem krijg smile
Mysterious
Mysterious
Prater
Prater

Aantal berichten : 639
Punten : 766
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eet jezelf mooi, slank & gelukkig - Pagina 8 Empty Re: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 8 van 32 Vorige  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 20 ... 32  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum