Gezin met 12 kinderen.. pffff...
+36
Muurvlindertje
Tiana
Minx
Tania
Bacio
Clapperdie
Niki
CCC
Sarah1985
Annie24
Lindsya
Sylvana
Liadan
Atelier Madame
Lejow
Darius
loesje
Bubbelicious
Siem
schuddebuikje
Highway
xxjojootjexx
Printje
Roza
Jazzlyn
Zininzon
SarahKey
Flower_L
Jeanette
Blond
Pandora
Kamperseboekenwurm
kwak
Fiebje
sabje
Annemie
40 plaatsers
Pagina 6 van 7
Pagina 6 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Re: Gezin met 12 kinderen.. pffff...
Pffff muurvlindertje wat een kortzichtige reactie, als mensen zoveel kinderen willen moeten ze dat zelf weten. Alleen maar goed om de aow voor later op te brengen.
Wel eens dat een drie kamer woning echt te klein is voor 14 mensen. Zes kinderen op een kamer kan gewoon echt niet.. vraag me ook echt af hoe die mensen het met huiswerk maken doen, ze zitten altijd alleen maar op de grond in die flat.
Benieuwd naar de verrassing vanavond, hopelijk geen dertiende maar gewoon een auto ofzo :p
Wel eens dat een drie kamer woning echt te klein is voor 14 mensen. Zes kinderen op een kamer kan gewoon echt niet.. vraag me ook echt af hoe die mensen het met huiswerk maken doen, ze zitten altijd alleen maar op de grond in die flat.
Benieuwd naar de verrassing vanavond, hopelijk geen dertiende maar gewoon een auto ofzo :p
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
ik vind dus niet dat mensen maar zoveel kinderen mogen nemen als ze willen. Niet iedereen heeft voldoende gezond verstand om daar over na te denken.
Kinderbijslag, prima. Kinderbijslag afschaffen boven een bepaald inkomen, ook pirma. Maar in de opvoeding afhankelijk zijn van de kinderbijslag, niet prima. Het zou fijn zijn als je zelf je kinderen kunt onderhouden en de kinderbijslag een mooi extraatje is.
Zelfde discussie over mensen die een huis kopen met behulp van allemaal (tijdelijke) regelingen. Waarom moet het allemaal net net kunnen en laat je geen ruimte voor onverwachte veranderingen. Dan maar een iets kleiner, goedkoper huis met iets meer ademruimte.
Ik vind dat je je gezin (en je huis) ook moet kunnen onderhouden als de regelingen weg zouden vallen!
Kinderbijslag, prima. Kinderbijslag afschaffen boven een bepaald inkomen, ook pirma. Maar in de opvoeding afhankelijk zijn van de kinderbijslag, niet prima. Het zou fijn zijn als je zelf je kinderen kunt onderhouden en de kinderbijslag een mooi extraatje is.
Zelfde discussie over mensen die een huis kopen met behulp van allemaal (tijdelijke) regelingen. Waarom moet het allemaal net net kunnen en laat je geen ruimte voor onverwachte veranderingen. Dan maar een iets kleiner, goedkoper huis met iets meer ademruimte.
Ik vind dat je je gezin (en je huis) ook moet kunnen onderhouden als de regelingen weg zouden vallen!
Gast- Gast
Maar zijn er ook niet veel gezinnen met 1 of 2 kinderen die de kinderbijslag echt hard nodig hebben?
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Daar heb ik dan de zelfde mening over.Lejow schreef:Maar zijn er ook niet veel gezinnen met 1 of 2 kinderen die de kinderbijslag echt hard nodig hebben?
Gast- Gast
Kinderbijslag krijg je in Nederland maar voor maximaal 4 kinderen.
Toch lijkt mij zo'n gezin wel gezellig! In een groter huis dan alleen.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Waar lees je dat? Want ik zie schema's tot wel 10 kinderen. Ik heb daar nooit van gehoord ook.Nois schreef:Kinderbijslag krijg je in Nederland maar voor maximaal 4 kinderen.
Gast- Gast
Inderdaad, tot 10
http://www.svb.nl/int/nl/kinderbijslag/betaling/hoeveel_kinderbijslag_krijgt_u/index.jsp
*edit* al is dit voor kinderen geboren voor 1995.. weet niet hoe het nu zit
http://www.svb.nl/int/nl/kinderbijslag/betaling/hoeveel_kinderbijslag_krijgt_u/index.jsp
Lejow- Lady Post-a-lot
Ik zie dat je zelfs in sommige gevallen twee maal kinderbijslag kan krijgen voor één kind.
Edit:
Alle kinderen tellen mee
Alle kinderen voor wie u kinderbijslag krijgt, tellen mee voor de berekening van de kinderbijslag van een kind dat voor 1995 is geboren. Dus ook de kinderen die op of na 1 januari 1995 zijn geboren. Een kind voor wie u tweemaal kinderbijslag krijgt, telt tweemaal mee. Ook een kind dat bij uw ex-partner woont, telt mee als:
uw ex-partner de kinderbijslag krijgt voor dat kind, én
u alimentatie betaalt voor de verzorging van het kind.
Voorbeelden:
U heeft een kind dat geboren is in 2001 en een tweeling, geboren in 1994. Voor uw kind uit 2001 krijgt u € 228,98. Voor uw tweeling krijgt u het bedrag dat hoort bij 3 kinderen, dus € 322,73 per kind.
Als uw kind uit 2001 uitwonend is en u krijgt voor hem of haar tweemaal kinderbijslag, dan telt dit kind mee voor 2 kinderen. Voor uw tweeling krijgt u in dat geval het bedrag dat hoort bij 4 kinderen, dit is € 349,11 per kind.
Edit:
Alle kinderen tellen mee
Alle kinderen voor wie u kinderbijslag krijgt, tellen mee voor de berekening van de kinderbijslag van een kind dat voor 1995 is geboren. Dus ook de kinderen die op of na 1 januari 1995 zijn geboren. Een kind voor wie u tweemaal kinderbijslag krijgt, telt tweemaal mee. Ook een kind dat bij uw ex-partner woont, telt mee als:
uw ex-partner de kinderbijslag krijgt voor dat kind, én
u alimentatie betaalt voor de verzorging van het kind.
Voorbeelden:
U heeft een kind dat geboren is in 2001 en een tweeling, geboren in 1994. Voor uw kind uit 2001 krijgt u € 228,98. Voor uw tweeling krijgt u het bedrag dat hoort bij 3 kinderen, dus € 322,73 per kind.
Als uw kind uit 2001 uitwonend is en u krijgt voor hem of haar tweemaal kinderbijslag, dan telt dit kind mee voor 2 kinderen. Voor uw tweeling krijgt u in dat geval het bedrag dat hoort bij 4 kinderen, dit is € 349,11 per kind.
Laatst aangepast door Smikkell op vr 30 dec 2011 - 7:12; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Daar zit ik inderdaad ook.Lejow schreef:Inderdaad, tot 10
Gast- Gast
Smikkell schreef:Ik zie dat je zelfs in sommige gevallen twee maal kinderbijslag kan krijgen voor één kind.
Hoe kan dat nou weer dan..
Lejow- Lady Post-a-lot
Zie edit.Lejow schreef:Smikkell schreef:Ik zie dat je zelfs in sommige gevallen twee maal kinderbijslag kan krijgen voor één kind.
Hoe kan dat nou weer dan..
Gast- Gast
Oh ik lees het al, wanneer het kind bijvoorbeeld gehandicapt is en buitenshuis woont.
Lejow- Lady Post-a-lot
Ik las wel dat je dan een aanvulling kon vragen, maar dat noemen ze dan dus twee maal kinderbijslag.Lejow schreef:Oh ik lees het al, wanneer het kind bijvoorbeeld gehandicapt is en buitenshuis woont.
Gast- Gast
Pff, is nog nie makkelijk:
Tweemaal kinderbijslag bij hoge kosten voor een uitwonend kind
Als u veel kosten heeft voor uw uitwonende kind, kunt u tweemaal kinderbijslag krijgen. U krijgt tweemaal kinderbijslag voor uw uitwonende kind als:
u per kwartaal meer dan € 1.081 betaalt voor het onderhoud van uw kind.
uw kind niet meer dan € 1.081 netto per kwartaal bijverdient.
Is uw kind jonger dan 16 jaar, dan kunt u alleen tweemaal kinderbijslag krijgen als uw kind niet bij u thuis woont:
door ziekte of handicap, of
om onderwijs te volgen.
Niet tweemaal kinderbijslag voor thuiswonende gehandicapte kinderen
Is uw kind gehandicapt en woont het thuis? Dan kunt u niet tweemaal kinderbijslag krijgen, maar mogelijk wel een extra bijdrage vragen voor de kosten van het onderhoud van een gehandicapt kind. Deze bijdrage heet de 'Tegemoetkoming Onderhoudskosten thuiswonende Gehandicapte kinderen' (TOG)
Niet tweemaal kinderbijslag als u uw kind 45 dagen bezoekt
Als uw kind niet bij u thuis woont, krijgt u voor dat kind tweemaal kinderbijslag als u niet meer dan 45 dagen per kwartaal bij uw kind verblijft.
Brengt u of de andere ouder een paar keer in een kwartaal een kort bezoek aan uw kind (bijvoorbeeld 2 of 3 weken), dan tellen wij de bezoekperioden bij elkaar op. Dit doen we ook als u de ene keer op bezoek gaat en de andere ouder de volgende keer. Als de ouders (of één van de ouders) meer dan 45 dagen per kwartaal bij het kind verblijven, beschouwen wij uw kind als thuiswonend. U krijgt dan eenmaal kinderbijslag.
Gaat u bij uw kind op bezoek in het ene kwartaal en loopt uw bezoek door in het volgende kwartaal? Ook dan mag uw bezoek niet langer duren dan 45 dagen.
Voorbeeld: uw bezoek aan uw kind begint op 21 juni en eindigt op 9 augustus. Totaal is dat 50 dagen. In het 2e kwartaal zijn het 10 dagen en in het 3e kwartaal 40 dagen. Over het 3e kwartaal krijgt u eenmaal kinderbijslag.
Komt uw kind regelmatig thuis voor vakanties of weekenden? Dan maakt het niet uit hoe lang uw kind bij u thuis verblijft.
Tweemaal kinderbijslag bij hoge kosten voor een uitwonend kind
Als u veel kosten heeft voor uw uitwonende kind, kunt u tweemaal kinderbijslag krijgen. U krijgt tweemaal kinderbijslag voor uw uitwonende kind als:
u per kwartaal meer dan € 1.081 betaalt voor het onderhoud van uw kind.
uw kind niet meer dan € 1.081 netto per kwartaal bijverdient.
Is uw kind jonger dan 16 jaar, dan kunt u alleen tweemaal kinderbijslag krijgen als uw kind niet bij u thuis woont:
door ziekte of handicap, of
om onderwijs te volgen.
Niet tweemaal kinderbijslag voor thuiswonende gehandicapte kinderen
Is uw kind gehandicapt en woont het thuis? Dan kunt u niet tweemaal kinderbijslag krijgen, maar mogelijk wel een extra bijdrage vragen voor de kosten van het onderhoud van een gehandicapt kind. Deze bijdrage heet de 'Tegemoetkoming Onderhoudskosten thuiswonende Gehandicapte kinderen' (TOG)
Niet tweemaal kinderbijslag als u uw kind 45 dagen bezoekt
Als uw kind niet bij u thuis woont, krijgt u voor dat kind tweemaal kinderbijslag als u niet meer dan 45 dagen per kwartaal bij uw kind verblijft.
Brengt u of de andere ouder een paar keer in een kwartaal een kort bezoek aan uw kind (bijvoorbeeld 2 of 3 weken), dan tellen wij de bezoekperioden bij elkaar op. Dit doen we ook als u de ene keer op bezoek gaat en de andere ouder de volgende keer. Als de ouders (of één van de ouders) meer dan 45 dagen per kwartaal bij het kind verblijven, beschouwen wij uw kind als thuiswonend. U krijgt dan eenmaal kinderbijslag.
Gaat u bij uw kind op bezoek in het ene kwartaal en loopt uw bezoek door in het volgende kwartaal? Ook dan mag uw bezoek niet langer duren dan 45 dagen.
Voorbeeld: uw bezoek aan uw kind begint op 21 juni en eindigt op 9 augustus. Totaal is dat 50 dagen. In het 2e kwartaal zijn het 10 dagen en in het 3e kwartaal 40 dagen. Over het 3e kwartaal krijgt u eenmaal kinderbijslag.
Komt uw kind regelmatig thuis voor vakanties of weekenden? Dan maakt het niet uit hoe lang uw kind bij u thuis verblijft.
Lejow- Lady Post-a-lot
Ja dus pas op, want ze tellen alles
Lejow- Lady Post-a-lot
Liefje, ik kom deze maand niet op bezoek, want dat kost me je 2e kinderbijslagLejow schreef:Ja dus pas op, want ze tellen alles
Gast- Gast
Haha Sorry schat, je zult het op je verjaardag zonder pappa en mamma moeten doen
Lejow- Lady Post-a-lot
Wel knap als een kind jonger dan 16 jaar, zo zwaar gehandicapt dat het niet thuis kan wonen, wel 1081 euro zou kunnen verdienen.
Gast- Gast
Smikkell schreef:Wel knap als een kind jonger dan 16 jaar, zo zwaar gehandicapt dat het niet thuis kan wonen, wel 1081 euro zou kunnen verdienen.
haha het kan schijnbaar, maar wel knap inderdaad.
Zit nu weer te kijken en zei al tegen mijn moeder zou denk ik liever een kind bij de familie baumgard zijn dan bij die andere familie.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Ben benieuwd wat nou het nieuwtje is...
Lejow- Lady Post-a-lot
Dat vind ik dan wel weer grappig, die ene zoon is vanalles aan het koken, en gaat iets doen met rode kool. Aanmaken met vanalles en nog wat, maar gebruikt wel de rode kool uit een potje
Lejow- Lady Post-a-lot
haha zit me nu te bedenken. Mocht er wel een 13e komen is dat natuurlijk geen nieuwtje meer hahaha.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Die samantha heeft in ieder geval niet meer die poedelkrullen!!!
Lejow- Lady Post-a-lot
Ohhh!! de rijst!!! overal!!!
Lejow- Lady Post-a-lot
Pagina 6 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Soortgelijke onderwerpen
» Groot gezin met 5 kinderen of meer?
» Aanrader voor gezin met jonge kinderen
» Wat was jouw favoriete Kinderen voor Kinderen liedje?
» Pffff
» Pffff is dat even schrikken..
» Aanrader voor gezin met jonge kinderen
» Wat was jouw favoriete Kinderen voor Kinderen liedje?
» Pffff
» Pffff is dat even schrikken..
Pagina 6 van 7
Permissies van dit forum: