Gezin met 12 kinderen.. pffff...
+36
Muurvlindertje
Tiana
Minx
Tania
Bacio
Clapperdie
Niki
CCC
Sarah1985
Annie24
Lindsya
Sylvana
Liadan
Atelier Madame
Lejow
Darius
loesje
Bubbelicious
Siem
schuddebuikje
Highway
xxjojootjexx
Printje
Roza
Jazzlyn
Zininzon
SarahKey
Flower_L
Jeanette
Blond
Pandora
Kamperseboekenwurm
kwak
Fiebje
sabje
Annemie
40 plaatsers
Pagina 5 van 7
Pagina 5 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Re: Gezin met 12 kinderen.. pffff...
Smikkell schreef:Houd er rekening mee dat het programma vast ook een deel bijdraagt. Zo zijn beide gezinnen dit jaar voor het eerst op vakantie geweest en knappen ze beiden een kamer op. Vast geen toeval.Lily schreef:ik heb ze tot nu toe allemaal teruggekeken moet alleen die van gisteren nog als het goed is, moet wel zeggen dat ik me lichtelijk irriteer aan die Kimberly. En die andere ouders maar klagen dat ze geen geld hebben dat het allemaal zo duur is maar ze gaan wel een kerstsingle + clip opnemen en bijpassende kleding gekocht. Ja dat snap ik dan niet hoor.
Dat ze geen geld hebben betekent natuurlijk ook niet dat ze niet eens een keer lol mogen maken. Muziek is hun leven, dus ik snap hun keus eigenlijk wel.
Ik vind elke drie weken meer dan 60 euro uitgeven aan je nagels vreemder.
Dat idee had ik inderdaad ook.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Smikkell schreef:Houd er rekening mee dat het programma vast ook een deel bijdraagt. Zo zijn beide gezinnen dit jaar voor het eerst op vakantie geweest en knappen ze beiden een kamer op. Vast geen toeval.Lily schreef:ik heb ze tot nu toe allemaal teruggekeken moet alleen die van gisteren nog als het goed is, moet wel zeggen dat ik me lichtelijk irriteer aan die Kimberly. En die andere ouders maar klagen dat ze geen geld hebben dat het allemaal zo duur is maar ze gaan wel een kerstsingle + clip opnemen en bijpassende kleding gekocht. Ja dat snap ik dan niet hoor.
Dat ze geen geld hebben betekent natuurlijk ook niet dat ze niet eens een keer lol mogen maken. Muziek is hun leven, dus ik snap hun keus eigenlijk wel.
Ik denk dat de gezinnen ook wel een vergoeding hebben gekregen voor deelname aan dit programma, mss inde vorm van het opknappen van het huis. Mss in de vorm van die vakantie? Denk iig wel dat ze er iets aan overhouden.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
inderdaad die nagels elke 3 weken had ik ook zoiets van maar wel kerstcadeautjes bij de wibra halen van een paar euro.
Gast- Gast
Lily schreef:inderdaad die nagels elke 3 weken had ik ook zoiets van maar wel kerstcadeautjes bij de wibra halen van een paar euro.
Inc dochter Kimberley die nieeeeeeeeeeeeets leuks kan vindennnnnnnnnnnn
Lejow- Lady Post-a-lot
dat ene gezin die kon ook na de efteling en daarna naar een museum lijkt me ook erg duur met 12 kids
Ben benieuwt na het nieuwtje vanavond
Ben benieuwt na het nieuwtje vanavond
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10
Klopt, die moeder heeft acrylnagels ofzo. Die man rookt zware shag, ook in huis. Duur en ongezond. Die kindjes moeten eens geknipt worden. En een fatsoenlijke maaltijd op tafel zetten ipv potten "groente" en diepvrieshamburger zooi.
Muurvlindertje- Prater
- Aantal berichten : 659
Punten : 769
Registratiedatum : 01-09-11
Eens! Op die manier kan ik ook 12 kinderen voeden. Maar fruit is dan weer te duurMuurvlindertje schreef:Smikkell schreef:Houd er rekening mee dat het programma vast ook een deel bijdraagt. Zo zijn beide gezinnen dit jaar voor het eerst op vakantie geweest en knappen ze beiden een kamer op. Vast geen toeval.Lily schreef:ik heb ze tot nu toe allemaal teruggekeken moet alleen die van gisteren nog als het goed is, moet wel zeggen dat ik me lichtelijk irriteer aan die Kimberly. En die andere ouders maar klagen dat ze geen geld hebben dat het allemaal zo duur is maar ze gaan wel een kerstsingle + clip opnemen en bijpassende kleding gekocht. Ja dat snap ik dan niet hoor.
Klopt, die moeder heeft acrylnagels ofzo. Die man rookt zware shag, ook in huis. Duur en ongezond. Die kindjes moeten eens geknipt worden. En een fatsoenlijke maaltijd op tafel zetten ipv potten "groente" en diepvrieshamburger zooi.
Gast- Gast
Sarah1985 schreef:dat ene gezin die kon ook naAR de efteling en daarna naar een museum lijkt me ook erg duur met 12 kids
Ben benieuwt naAR het nieuwtje vanavond
Gast- Gast
Smikkell schreef:Eens! Op die manier kan ik ook 12 kinderen voeden. Maar fruit is dan weer te duurMuurvlindertje schreef:Smikkell schreef:Houd er rekening mee dat het programma vast ook een deel bijdraagt. Zo zijn beide gezinnen dit jaar voor het eerst op vakantie geweest en knappen ze beiden een kamer op. Vast geen toeval.Lily schreef:ik heb ze tot nu toe allemaal teruggekeken moet alleen die van gisteren nog als het goed is, moet wel zeggen dat ik me lichtelijk irriteer aan die Kimberly. En die andere ouders maar klagen dat ze geen geld hebben dat het allemaal zo duur is maar ze gaan wel een kerstsingle + clip opnemen en bijpassende kleding gekocht. Ja dat snap ik dan niet hoor.
12 kinderen, no problemo. Als je er maar zelf genoeg geld voor hebt en niet de staat, dus de werkende mens nodig hebt! Ik doel hierbij op enorm veel kinderbijslag dat elke drie maanden binnenkomt voor 12 kinderen. Kunnen ze dat niet na het 2de kind stopzetten? Zo beperk je meteen de aanwas van bepaalde volken in Nederland en dus overbevolking en hoeven ze niet op studiefinanciering te korten en op andere dingen die gewoon nodig zijn (honderdduizenden gezinnen redden het niet zonder de hypotheekrenteaftrek bijvoorbeeld, moeten ze verhuizen, stort de huizenmarkt nog verder in, etc).
Als die 12 kinderen allemaal nou bijvoorbeeld een eigen kamer hebben, hun eigen stekkie, er wordt gezond gekookt, ze zien er netjes uit, etcetera etcetera, dan voorzie ik geen problemen. Maar dit is gewoon gekkenwerk, gewoon aso.
Ik vind kinderbijslag eigenlijk onzin. Mijn ouders kochten daar echt geen kleren ofzo van, dat kregen we als we het nodig hadden. Geloof dat ze het geld in andere dingen staken, haha. Als je zelf kinderen wilt, moet je er ook helemaal zelfstandig (qua financiën) voor kunnen zorgen, vind ik. Kinderen zijn je eigen verantwoordelijkheid.
Muurvlindertje- Prater
Simpel gezegd Muurvlindertje
Mijn ouders hadden het financieel prima op orde, tot er door een fout bij de verhuizing (wat daar ga ik verder niet op in nu) een enorme schuld overbleef en mijn pa een paar jaar later ook nog eens werkloos raakte door een failliet bedrijf...
Dan ben je toch blij met de zorg die je krijgt hoor.
Mijn ouders hadden het financieel prima op orde, tot er door een fout bij de verhuizing (wat daar ga ik verder niet op in nu) een enorme schuld overbleef en mijn pa een paar jaar later ook nog eens werkloos raakte door een failliet bedrijf...
Lejow- Lady Post-a-lot
Lejow schreef:Simpel gezegd Muurvlindertje
Dit is natuurlijk een uitzondering op de rest.
Muurvlindertje- Prater
Muurvlindertje schreef:Lejow schreef:Simpel gezegd Muurvlindertje
Dit is natuurlijk een uitzondering op de rest.
Nee ok,
Lejow- Lady Post-a-lot
Er is wel een verschil of de problemen na de geboorte van je kinderen ontstaan, of dat je in die situatie nof 12 kinderen neemt.Lejow schreef:Simpel gezegd Muurvlindertje
Ik ben het eens dat je niet meer kinderen moeten nemen dan dat je zelf (financieel) aankunt. En leven uit potten en op hamburgers vind ik niet vallen onder het financieel aankunnen. Zes jongens op een kleine kamer, op de grond slapen op matrassen vind ik niet vallen onder het financieel aankunnen.
Gast- Gast
Dus je mag alleen een groot gezin hebben als je in een villa woont?
Lejow- Lady Post-a-lot
Smikkell schreef:Sarah1985 schreef:dat ene gezin die kon ook naAR de efteling en daarna naar een museum lijkt me ook erg duur met 12 kids
Ben benieuwt naAR het nieuwtje vanavond
Ik had het precies zo staan en had toen kruisje gedaan hahaha .
Gast- Gast
Er zit wel wat tussen met 6 kinderen op matrassen in een kamer en een villa, Lejow, dat weet je zelf ook. Het is niet gezond en ook niet veilig om met 14 mensen in een driekamerflatje te wonen en om elke nacht met 6 jongen in een kleine ruimte te slapen, waarbij je over slapende broers en matrassen moet stappen om naar het toilet te kunnen.Lejow schreef:Dus je mag alleen een groot gezin hebben als je in een villa woont?
Het is ook niet gezond om alleen in het weekend te mogen douchen en geen ruimte te hebben om te spelen of je terug te trekken.
Laatst aangepast door Smikkell op vr 30 dec 2011 - 5:38; in totaal 3 keer bewerkt
Gast- Gast
Lejow schreef:Dus je mag alleen een groot gezin hebben als je in een villa woont?
Zo klinkt het haha . Mijn moeder sliep ook met veel op 1 kamer en ze zegt altijd dat het vroeger echt niet leuker was en een gezellig groot gezin helemaal niet zo gezellig is als het lijkt. Ik denk dat je met meer ruimte, meer rust creëert. Maar allemaal perse een eigen kamer is ook weer niet noodzakelijk denk ik dan. Met zes op 1 kamer is weer een ander uiterste. Ik denk dat de maatschappij van nu gewoon niet meer gemaakt is voor dergelijke grote gezinnen.
Gast- Gast
Die in de flat vind ik ook wel gevaarlijk ja, neem alleen al het brandgevaar..
Maar het gezin in de eensgezinswoning, tja, het is druk, maar dat vind ik nog wel kunnen.
Als ik mijn vader neem, die komt uit een gezin van 8 en sliepen met z'n 4en op 1 kamer. 4 jongens, en 4 meisjes.
In een gewoon normaal rijtjeshuis.
Maar het gezin in de eensgezinswoning, tja, het is druk, maar dat vind ik nog wel kunnen.
Als ik mijn vader neem, die komt uit een gezin van 8 en sliepen met z'n 4en op 1 kamer. 4 jongens, en 4 meisjes.
Lejow- Lady Post-a-lot
Ik vind het wel belangrijk dat je je eigen plekje hebt en je je terug kan trekken. Met twee of als het echt moet 3 op een kamer kan nog wel, maar dit gezin woont inderdaad met veel meer mensen op een kleine ruimte. heb zelf als kind ook nooit een eigen kamer gehad hoor, tot mijn zus uit huis ging en dat was verder ook niet een probleem, maar na mijn 13e wilde ik toch niet graag meer mijn kamer delen met broertjes of zusje.Lejow schreef:Die in de flat vind ik ook wel gevaarlijk ja, neem alleen al het brandgevaar..
Ik snap dat zij nu niet anders meer kunnen en alleen slapen lastig vinden, maar gezond ik gewoon anders.
Het andere gezin woont in een rijtjeshuis, maar die kinderen zitten wel heel de dag maar een beetje op de bank. Mogen geen vriendjes mee naar huis nemen, ik zie ze nooit echt spelen en zie ook weinig in huis dat uitdaging biedt. Ze krijgen minder groente en fruit dan ze nodig zouden hebben, omdat het geld er niet voor is. Dat zijn toch wel de basisdingen.
Gast- Gast
smikkel dat tweede gezin daarvan mogen de kinderen ook niet vaak naar buiten omdat de moeder dat niet wil want dan kan ze ze niet in de gaten houden. (heeft ze een keer vermeld) verder denk ik dat er verbeterpunten zijn in allebei de gezinnen, zoals al aangegeven het ruimtegebrek in de flat. Met 6 jongens op 1 klein kamertje is gewoon niet goed en gezond. Bovendien die zoon van 27 die nog thuis woont snap ik ook niet
Gast- Gast
En ze eten van plastic borden omdat ze afwassen te duur vinden... Plastic borden zijn ook duur om iedere keer aan te schaffen. (fam. Baumgard)
Tiana- Ratel
- Aantal berichten : 3135
Punten : 3238
Nou, die moeder houdt haar kinderen graag klein, dochter mag niet op kamers als ze gaat studeren en ook zoon moet het liefste gewoon thuis blijven wonen.Lily schreef:smikkel dat tweede gezin daarvan mogen de kinderen ook niet vaak naar buiten omdat de moeder dat niet wil want dan kan ze ze niet in de gaten houden. (heeft ze een keer vermeld) verder denk ik dat er verbeterpunten zijn in allebei de gezinnen, zoals al aangegeven het ruimtegebrek in de flat. Met 6 jongens op 1 klein kamertje is gewoon niet goed en gezond. Bovendien die zoon van 27 die nog thuis woont snap ik ook niet
Gast- Gast
Lily schreef:smikkel dat tweede gezin daarvan mogen de kinderen ook niet vaak naar buiten omdat de moeder dat niet wil want dan kan ze ze niet in de gaten houden. (heeft ze een keer vermeld) verder denk ik dat er verbeterpunten zijn in allebei de gezinnen, zoals al aangegeven het ruimtegebrek in de flat. Met 6 jongens op 1 klein kamertje is gewoon niet goed en gezond. Bovendien die zoon van 27 die nog thuis woont snap ik ook niet
Hij heeft in een van de afleveringen deze week gezegd dat hij op zoek is naar een huis, zodat hij privacy heeft. Maaaaar hij komt wel elke avond thuis eten, en zijn moeder mag de was doen
Lejow- Lady Post-a-lot
Maaar... dat snap ik dan weer wel. Afwas gaat ook ten koste van de tijd die je samen met je gezin door kunt brengen. En ze eten niet alle maaltijden van plastic borden.Stylegirl schreef:En ze eten van plastic borden omdat ze afwassen te duur vinden... Plastic borden zijn ook duur om iedere keer aan te schaffen. (fam. Baumgard)
Als je drie keer per dag zo'n grote afwas moet doen ben je veel tijd kwijt, die tijd kun je ook gebruiken om bijvoorbeeld een uur langer te werken, heb je het geld van de borden er wel uit
Gast- Gast
Smikkell schreef:Maaar... dat snap ik dan weer wel. Afwas gaat ook ten koste van de tijd die je samen met je gezin door kunt brengen. En ze eten niet alle maaltijden van plastic borden.Stylegirl schreef:En ze eten van plastic borden omdat ze afwassen te duur vinden... Plastic borden zijn ook duur om iedere keer aan te schaffen. (fam. Baumgard)
Als je drie keer per dag zo'n grote afwas moet doen ben je veel tijd kwijt, die tijd kun je ook gebruiken om bijvoorbeeld een uur langer te werken, heb je het geld van de borden er wel uit
Nou als je het op die manier brengt, dan misschien wel ja. Alleen vind ik die moeder gewoon zo lui over komen.
Tiana- Ratel
- Aantal berichten : 3135
Punten : 3238
Pagina 5 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Soortgelijke onderwerpen
» Groot gezin met 5 kinderen of meer?
» Aanrader voor gezin met jonge kinderen
» Wat was jouw favoriete Kinderen voor Kinderen liedje?
» Pffff
» Pffff is dat even schrikken..
» Aanrader voor gezin met jonge kinderen
» Wat was jouw favoriete Kinderen voor Kinderen liedje?
» Pffff
» Pffff is dat even schrikken..
Pagina 5 van 7
Permissies van dit forum: