Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

+22
Lady4
cynthia864
SnowWhite
Rapunzel
Beachgirl
Queen
Dennenappel
loura
ExpressoB
May
Antibes
Niene
bolus26
Jolanda
Silver
Niekske
litllejoy
Tiana
Minx
xxlisaxx
RioolSpook
PluDan
26 plaatsers

Pagina 3 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? - Pagina 3 Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  PluDan do 8 dec 2011 - 10:15

ExpressoB schreef:
Niene schreef:
PluDan schreef:Hoe kom jij dan zo bij magnesium?

Sorry lees nu je reactie pas.
Ik heb een tijdje bij een osteopaat gelopen en die raadde me dit aan.

Ik heb ook een tijdje magnesium pillen geslikt, ook van die man toen gekregen.

Hmmm, ook nog wel eens een idee om dit te gaan proberen dan....
PluDan
PluDan
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? - Pagina 3 Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  PluDan do 8 dec 2011 - 10:16

Dennenappel schreef:
Niene schreef:
PluDan schreef:Hoe kom jij dan zo bij magnesium?

Sorry lees nu je reactie pas.
Ik heb een tijdje bij een osteopaat gelopen en die raadde me dit aan.
Internisten schrijven dit tegenwoordig ook voor. Bij veel mensen schijnt het goed te helpen. Het wordt helaas niet vergoed, maar is ook niet zo mega duur. Ik ben ongeveer 15,- per maand kwijt en gebruik 9-12 tabletten per dag.
Het werkt bij mij wel oke, het is ter vervanging van Movicol (eerst 8 zakjes per dag nu 4 cheers, was ook schadelijk voor het lichaam). Hierdoor heb ik ook stukken minder last van mijn krampen! Zelf slikte ik hiervoor ook een magnesiumtablet per dag van de drogist, dit hielp niet voldoende ervoor.

Ik weet niet of je darmen vaak zijn opgezet? Het is dan belangrijk dat je je buikspieren ontspant. Je darmen zijn namelijk opgezet en willen alle kanten op bewegen. Als jij je buikspieren aanspant, hebben je darmen minder ruimte om te bewegen. Je houding bepaald hier vrij veel in. Als je met je benen over elkaar zit, zijn je buikspieren gespannen bijvoorbeeld. Het beste is om met je benen beide stevig op de grond te zitten, ook niet té rechtop want dan worden je spieren weer aangespannen.

Wellicht kan je (laten) kijken of je bekkenbodem goed werkt. Wanneer deze niet goed werkt, kan de ontlasting er niet goed uit waardoor je last kan krijgen van je darmen. Dit is redelijk te veranderen door middel van oefeningen.

Lastig, ik zou willen dat darmen vervangen konden worden.

Idd, ik ook Sad .
PluDan
PluDan
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? - Pagina 3 Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  Niene do 8 dec 2011 - 22:22

Dennenappel schreef:
Niene schreef:
PluDan schreef:Hoe kom jij dan zo bij magnesium?

Sorry lees nu je reactie pas.
Ik heb een tijdje bij een osteopaat gelopen en die raadde me dit aan.
Internisten schrijven dit tegenwoordig ook voor. Bij veel mensen schijnt het goed te helpen. Het wordt helaas niet vergoed, maar is ook niet zo mega duur. Ik ben ongeveer 15,- per maand kwijt en gebruik 9-12 tabletten per dag.
Het werkt bij mij wel oke, het is ter vervanging van Movicol (eerst 8 zakjes per dag nu 4 cheers, was ook schadelijk voor het lichaam). Hierdoor heb ik ook stukken minder last van mijn krampen! Zelf slikte ik hiervoor ook een magnesiumtablet per dag van de drogist, dit hielp niet voldoende ervoor.

Ik weet niet of je darmen vaak zijn opgezet? Het is dan belangrijk dat je je buikspieren ontspant. Je darmen zijn namelijk opgezet en willen alle kanten op bewegen. Als jij je buikspieren aanspant, hebben je darmen minder ruimte om te bewegen. Je houding bepaald hier vrij veel in. Als je met je benen over elkaar zit, zijn je buikspieren gespannen bijvoorbeeld. Het beste is om met je benen beide stevig op de grond te zitten, ook niet té rechtop want dan worden je spieren weer aangespannen.

Wellicht kan je (laten) kijken of je bekkenbodem goed werkt. Wanneer deze niet goed werkt, kan de ontlasting er niet goed uit waardoor je last kan krijgen van je darmen. Dit is redelijk te veranderen door middel van oefeningen.

Lastig, ik zou willen dat darmen vervangen konden worden.

Movicolon heb ik inderdaad ook gehad,maar ook daar voor geldt dat ik er vreselijke maagkrampen en maagzuur van krijg No
Op gezette buik heb ik nauwelijks last van,het is meer pijn waardoor ik krommer loop als anders,en mijn buik is dan een harde plank lijkt wel,kan het niet goed omschrijven haha.

Krijg in het nieuwe jaar eindelijk weer wat onderzoeken,mijn toilet bezoeken gaan gepaard met enorm veel klachten die toegenomen zijn en het feit dat ik al wat kilo's verloren ben en dat ik nauwelijks nog eten kan verdragen,ben benieuwd.Tot die tijd gewoon goed opletten wat ik eet en drink..

Wou ook dat darmen vervangen konden worden... Sad
Niene
Niene
Prater
Prater

Aantal berichten : 554
Punten : 575
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? - Pagina 3 Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  Silver do 8 dec 2011 - 22:28

Tsja je kan alles laten vervangen door zo'n zakje op je lichaam (stoma) maar daar wordt je ook niet vrolijk van.

Wat je in ieder geval zelf kan doen, als je weet dat je ontlasting hard is, ongeveer 2 vingers vanaf je navel naar je bekken toe, goed drukkende ronddraaiende bewegingen maken. (dit heeft de osteopaat mij toen verteld) en het kan helpen.
Ik heb nog nooit last gehad van het feit dat het er zomaar uit komt, dus daar weet ik geen techniek voor.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? - Pagina 3 Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  Niene do 8 dec 2011 - 22:31

FryskeFlinter schreef:Tsja je kan alles laten vervangen door zo'n zakje op je lichaam (stoma) maar daar wordt je ook niet vrolijk van.

Wat je in ieder geval zelf kan doen, als je weet dat je ontlasting hard is, ongeveer 2 vingers vanaf je navel naar je bekken toe, goed drukkende ronddraaiende bewegingen maken. (dit heeft de osteopaat mij toen verteld) en het kan helpen.
Ik heb nog nooit last gehad van het feit dat het er zomaar uit komt, dus daar weet ik geen techniek voor.

Het laten vervangen is natuurlijk bij wijze van he.. Wink

En het is niet alleen dat de ontlasting er niet uit kan,ook het feit buikpijnen,opletten wat je eet en nog meer klachten. Die ronddraaiende bewegingen heeft de osteopaat mij toen ook verteld inderdaad,maar bij mij werkte dat niet No
Niene
Niene
Prater
Prater

Aantal berichten : 554
Punten : 575
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? - Pagina 3 Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  Silver do 8 dec 2011 - 22:34

Ik had even een serieuze bui, wat de stoma betreft. laughcry

Maar vervelend dat dat ook al niet bij jou helpt niene. Heb jij dan ook om de haverklap aambeien of kloven?
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? - Pagina 3 Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  Niene do 8 dec 2011 - 23:04

FryskeFlinter schreef:Ik had even een serieuze bui, wat de stoma betreft. laughcry

Maar vervelend dat dat ook al niet bij jou helpt niene. Heb jij dan ook om de haverklap aambeien of kloven?

Hou op schei uit.. Word er moedeloos van. Zit 9 van de 10x te huilen op het toilet omdat het zo'n pijn doet Sad Daar ook al verschillende zalfjes voor geprobeerd maar dat helpt allemaal maar tijdelijk. En dan maakt het geen verschil of het nou keihard is of dunne def,bij beide heb ik er last van..
Niene
Niene
Prater
Prater

Aantal berichten : 554
Punten : 575
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? - Pagina 3 Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  Antibes do 8 dec 2011 - 23:17

PluDan schreef:Wat houd dat dan in antibes?

Ben gisteren niet meer online geweest en zit nu op mijn telefoon. Zal later vandaag wat uitgebreider uitleggen wat het inhoudt. smile
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? - Pagina 3 Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  Silver do 8 dec 2011 - 23:19

Wat ik nu tegenwoordig gebruik is ook niet meer normaal toiletpapier, maar babylotiondoekjes.
En dat huilen op het toilet herken ik wel. Ben je ook al eens bij een diëtiste geweest? Misschien is een verandering in je voedingspatroon misschien dé oplossing. Hopelijk vind jij snel een manier, want zo doorgaan is ook geen pretje Sad
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? - Pagina 3 Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  Minx do 8 dec 2011 - 23:24

Daar heb ik gelukkig niet zo vaak last van. Al moet ik zeggen word er op het moment niet blij van. Maar wel regelmatig dat ik het aan voel komen en denk ik moet nu naar de wc. Om er dan heel snel weer af te zijn. Omdat het er bijna uit loopt. Gelukkig ben ik altijd op tijd, tot nu toe. Maar fijn is anders.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? - Pagina 3 Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  Niene do 8 dec 2011 - 23:26

FryskeFlinter schreef:Wat ik nu tegenwoordig gebruik is ook niet meer normaal toiletpapier, maar babylotiondoekjes.
En dat huilen op het toilet herken ik wel. Ben je ook al eens bij een diëtiste geweest? Misschien is een verandering in je voedingspatroon misschien dé oplossing. Hopelijk vind jij snel een manier, want zo doorgaan is ook geen pretje Sad

Ik gebruik sowieso al extra zacht toilet papier. Diëtiste ook al geweest,heb gelukkig lang dat 'dieet' kunnen volgen,maar zoals ik al zei krijg ik van steeds meer eten en drinken last,zo ook met het dieet. Vandaar dat er ook extra onderzoeken komen. Er is weinig wat ik niet al gedaan heb :-) Word er onderhand ook echt flauw van hoor,als er al een dag is dat ik 'geen' buikpijn heb voelt dat echt letterlijk als verlichting. Merk wel dat ik zo min mogelijk naar openbare plekken ga ( geen wc direct bij de hand ) en uit eten ga ( last van na de tijd ),dat maakt je er ook niet vrolijker op... No
Niene
Niene
Prater
Prater

Aantal berichten : 554
Punten : 575
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? - Pagina 3 Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  Queen vr 9 dec 2011 - 0:12

PluDan schreef:
Dennenappel schreef:
Niene schreef:
PluDan schreef:Hoe kom jij dan zo bij magnesium?

Sorry lees nu je reactie pas.
Ik heb een tijdje bij een osteopaat gelopen en die raadde me dit aan.
Internisten schrijven dit tegenwoordig ook voor. Bij veel mensen schijnt het goed te helpen. Het wordt helaas niet vergoed, maar is ook niet zo mega duur. Ik ben ongeveer 15,- per maand kwijt en gebruik 9-12 tabletten per dag.
Het werkt bij mij wel oke, het is ter vervanging van Movicol (eerst 8 zakjes per dag nu 4 cheers, was ook schadelijk voor het lichaam). Hierdoor heb ik ook stukken minder last van mijn krampen! Zelf slikte ik hiervoor ook een magnesiumtablet per dag van de drogist, dit hielp niet voldoende ervoor.

Ik weet niet of je darmen vaak zijn opgezet? Het is dan belangrijk dat je je buikspieren ontspant. Je darmen zijn namelijk opgezet en willen alle kanten op bewegen. Als jij je buikspieren aanspant, hebben je darmen minder ruimte om te bewegen. Je houding bepaald hier vrij veel in. Als je met je benen over elkaar zit, zijn je buikspieren gespannen bijvoorbeeld. Het beste is om met je benen beide stevig op de grond te zitten, ook niet té rechtop want dan worden je spieren weer aangespannen.

Wellicht kan je (laten) kijken of je bekkenbodem goed werkt. Wanneer deze niet goed werkt, kan de ontlasting er niet goed uit waardoor je last kan krijgen van je darmen. Dit is redelijk te veranderen door middel van oefeningen.

Lastig, ik zou willen dat darmen vervangen konden worden.

Idd, ik ook Sad .

Ik heb geen dikke darm meer, wow wat een geweldig leven heb ik nu Very Happy
Queen
Queen
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 245
Punten : 354
Registratiedatum : 10-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? - Pagina 3 Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  Silver vr 9 dec 2011 - 0:54

Queen schreef:Ik heb geen dikke darm meer, wow wat een geweldig leven heb ik nu Very Happy

Hoe gaat de ontlasting er dan nu uit? Aangezien de dikke darm de laatste handeling voert wat vocht betreft.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? - Pagina 3 Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  Beachgirl vr 9 dec 2011 - 1:03

Hier nog iemand met darmklachten....

Volgens mijn huisarts heb ik obstipatie waardoor ik op den duur overloopdiarree krijg (sorry voor de details) omdat dat vloeibare het enige is wat dan nog langs de harde ontlasting komt.

Bij mij uit dat zich in ong. 1x per week een aanval waarbij ik het gevoel heb alsof er iemand een knoop in mijn linkeronderbuik legt, en waarbij ik binnen 2 minuten een toilet moet zoeken omdat het anders misgaat... Het doet echt vreselijk pijn en ik loop dan echt binnen no time helemaal leeg. Zo'n aanval komt bijna altijd onverwachts en daardoor loop ik altijd te duimen tijdens een dagje weg dat ik maar niet zo'n aanval mag krijgen.

Heb al een aantal weken bijgehouden wat ik eet en waarvan ik dan evt. last kan krijgen maar er is geen touw aan vast te knopen. Movicolon heb ik ook maar gebruik ik zelden omdat ik dan juist 6x per dag naar het toilet moet en dat vind ik tijdens werken niet zo prettig.
Ik loop al bij een dietiste dus mijn voedingspatroon (vezels, voldoende vocht) zijn op zich prima.

Herkent hier iemand die aanvallen??
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? - Pagina 3 Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  Queen vr 9 dec 2011 - 1:10

FryskeFlinter schreef:
Queen schreef:Ik heb geen dikke darm meer, wow wat een geweldig leven heb ik nu Very Happy

Hoe gaat de ontlasting er dan nu uit? Aangezien de dikke darm de laatste handeling voert wat vocht betreft.

Met een stoma. Was bij mij wel iets andere situatie (C.olitis U.lcerosa), maar na 10 jaar met zoveel pijn te hebben rondgelopen is dit echt zo'n verademing!
Queen
Queen
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 245
Punten : 354
Registratiedatum : 10-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? - Pagina 3 Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  litllejoy vr 9 dec 2011 - 1:25

Beachgirl_24 schreef:Hier nog iemand met darmklachten....

Volgens mijn huisarts heb ik obstipatie waardoor ik op den duur overloopdiarree krijg (sorry voor de details) omdat dat vloeibare het enige is wat dan nog langs de harde ontlasting komt.

Bij mij uit dat zich in ong. 1x per week een aanval waarbij ik het gevoel heb alsof er iemand een knoop in mijn linkeronderbuik legt, en waarbij ik binnen 2 minuten een toilet moet zoeken omdat het anders misgaat... Het doet echt vreselijk pijn en ik loop dan echt binnen no time helemaal leeg. Zo'n aanval komt bijna altijd onverwachts en daardoor loop ik altijd te duimen tijdens een dagje weg dat ik maar niet zo'n aanval mag krijgen.

Heb al een aantal weken bijgehouden wat ik eet en waarvan ik dan evt. last kan krijgen maar er is geen touw aan vast te knopen. Movicolon heb ik ook maar gebruik ik zelden omdat ik dan juist 6x per dag naar het toilet moet en dat vind ik tijdens werken niet zo prettig.
Ik loop al bij een dietiste dus mijn voedingspatroon (vezels, voldoende vocht) zijn op zich prima.

Herkent hier iemand die aanvallen??

Ik herken die aanvallen inderdaad, al heb ik het wel minder vaak dan jij. Ik heb gemiddeld 1x in de 2 weken zo'n aanval en dan moet ik rennen... Soms is het zo heftig dat ik er zelfs misselijk van wordt.
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? - Pagina 3 Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  Rapunzel vr 9 dec 2011 - 23:28

Ik herken dit allemaal zo goed. Bij mij is er ook PDS geconstateerd en ik wil graag mijn ervaringen delen.
Het meeste last heb ik als ik onder spanning sta, maar ook doordeweeks als ik moet gaan werken.
Ik krijg dan vaak 's ochtends erge buikkrampen op mijn werk en dan ga ik naar het toilet. Meestal wordt de pijn daarna minder, maar daar komen schaamtegevoelens voor in de plaats omdat collega's me zo vaak naar het toilet zien gaan en ik bang ben dat ze me kunnen ruiken (er is maar 1 toilet). Het toilet grenst aan de wachtkamer en soms ruik je het daar zelfs nog. Mijn baas begon er laatst over waarom ik zo vaak op het toilet zit en toen heb ik hem maar verteld dat ik darmproblemen heb.
Nougoed, dat was de ochtend.... Na de lunch wordt het vaak nog erger, want dan krijg ik buikpijn door gasvorming in mijn darmen omdat mijn eten niet goed verteert. Ik eet alleen nog maar jam en chocoladepasta op brood, omdat het als ik vlees eet helemaal mis gaat. Gevolg is winden laten, die ook nog eens stinken. Weer schaamtegevoelens. Maar als ik het in houd wordt de buikpijn alleen maar erger. Ik heb af en toe het idee dat ik alleen maar met mijn darmen bezig ben op het werk pale Terwijl ik in het weekend eigenlijk vrij weinig klachten heb in tegenstelling tot werkdagen. Alleen als ik ongesteld moet worden nemen de darmkrampen soms in alle heftigheid toe. Zo'n aanval van darmkramp duurt meestal 2 uur en ik zak dan bijna in elkaar van de pijn waardoor ik met een warme kruik op bed moet gaan liggen. Herkent iemand dat? Ik heb trouwens wel een mirena spiraal, maar ik weet niet of er verband is tussen het spiraal en de klachten.
Rapunzel
Rapunzel
Prater
Prater

Aantal berichten : 657
Punten : 732
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? - Pagina 3 Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  Silver vr 9 dec 2011 - 23:40

Queen schreef:
FryskeFlinter schreef:
Queen schreef:Ik heb geen dikke darm meer, wow wat een geweldig leven heb ik nu Very Happy

Hoe gaat de ontlasting er dan nu uit? Aangezien de dikke darm de laatste handeling voert wat vocht betreft.

Met een stoma. Was bij mij wel iets andere situatie (C.olitis U.lcerosa), maar na 10 jaar met zoveel pijn te hebben rondgelopen is dit echt zo'n verademing!

Ja, dat is een hele andere situatie, dus ook begrijpelijk dat dit voor jou een hele verademing is. Fijn dat jij er ook helemaal happy mee bent. Very Happy
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? - Pagina 3 Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  Silver vr 9 dec 2011 - 23:41

Rapunzel, geen idee of het een samenhang met het spiraaltje is, ik heb het niet in die mate zoals jij het omschrijft, maar heb je al eens iets geprobeerd wat andere voeding, diëtiste, osteopaat betreft?
Sterkte ermee hug
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? - Pagina 3 Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  Rapunzel za 10 dec 2011 - 0:02

FryskeFlinter schreef:Rapunzel, geen idee of het een samenhang met het spiraaltje is, ik heb het niet in die mate zoals jij het omschrijft, maar heb je al eens iets geprobeerd wat andere voeding, diëtiste, osteopaat betreft?
Sterkte ermee hug

Dankjewel hug Ik ben bij de huisarts geweest, die heeft me eerst vezels voorgeschreven, dat hielp niet. Toen ben ik teruggegaan en kreeg ik movicolon. Had ik ook niet echt baat bij. Ik eet al redelijk gezond en ben niet van plan om alles te schrappen. Maar ik merk wel verbetering als ik minder vlees eet. Verder ben ik niet verzekerd voor dingen als dietiste, acupunctuur, osteopaat. Ik zou het graag willen proberen, maar heb er het geld niet voor.
Rapunzel
Rapunzel
Prater
Prater

Aantal berichten : 657
Punten : 732
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? - Pagina 3 Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  Silver za 10 dec 2011 - 0:07

Begrijpelijk, dat maakt het alleen maar vervelender. Heb je ook al eens pro-biotica geprobeerd? Ik probeer je maar wat tips te geven, en misschien verder onderzoeken over een intoleratie voor vlees of zuivel, waarbij je een soort bevestiging krijgt, dat het daar ook echt van komt.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? - Pagina 3 Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  Silver za 10 dec 2011 - 0:12

Ik krijg last van mijn darmen als ik bijv pasta's eet, en dan gaat het meer om de sauzen die erbij horen. Hoogstwaarschijnlijk komt het dan van de kruiden, maar zeker weten doe ik het niet. En daarom eet ik nog wel gewoon pasta's maar met veel meer mate. smile
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? - Pagina 3 Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  Rapunzel za 10 dec 2011 - 0:35

Ik heb wel eens zo'n pot probiotica gebruikt idd, en ook yacult drink ik bijna elke dag maar ik denk niet dat het echt helpt. Dankjewel voor je tips smile Zuivel heb ik eigenlijk nog niet echt op gelet, ik kan 's ochtends niet goed brood eten dus neem ik meestal cornflakes met melk. Nu lees ik dat dat ook niet goed is. Zijn er nog andere alternatieven? Lijnzaadolie is trouwens niet echt aan mij besteedt denk ik, ik houd dingen die niet lekker zijn niet lang vol.
Rapunzel
Rapunzel
Prater
Prater

Aantal berichten : 657
Punten : 732
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? - Pagina 3 Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  Silver za 10 dec 2011 - 0:46

Nou, bij ieder is het anders, want ik heb dus geen intoleratie voor zuivel, maar bij mij is het meer heel erg sterk gekruid eten.
Ik denk dat jij een lijstje bij moet houden met wat je eet, en uitscheid, en wanneer je meer klachten hebt.., en dan aan de hand van dat lijstje kijken of er nog iets veranderd kan worden. Misschien kunnen wij jou op deze manier ook een beetje helpen.
Nouja niets moet, en ik help graag een ander, waar ik helpen kan smile
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? - Pagina 3 Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  xxlisaxx za 10 dec 2011 - 1:41

Rapunzel schreef:Ik heb wel eens zo'n pot probiotica gebruikt idd, en ook yacult drink ik bijna elke dag maar ik denk niet dat het echt helpt. Dankjewel voor je tips smile Zuivel heb ik eigenlijk nog niet echt op gelet, ik kan 's ochtends niet goed brood eten dus neem ik meestal cornflakes met melk. Nu lees ik dat dat ook niet goed is. Zijn er nog andere alternatieven? Lijnzaadolie is trouwens niet echt aan mij besteedt denk ik, ik houd dingen die niet lekker zijn niet lang vol.

Lijnzaadolie proef je niks van als je het door de yoghurt oid gooit. Je moet alleen even uitvinden hoeveel jij per dag nodig hebt. Voor mij is dat 1 koffielepel maar heb ook wel eens gehoord dat mensen 3 eetlepels gebruiken. Vooral als je last hebt van verstopping is het denk ik nodig om meer te gebruiken.
Stinkende ontslasting en winden komt voort uit een rottingsproces in je darmen. Wanneer je bijvoorbeeld veel slechte koolhydraten en/of vlees eet zorgt dit voor gisting en rotting in je darmen waardoor je dus vieze winden krijgt. Als je weinig vlees eet en weinig suikers, oftewel veel gezonde voeding binnen krijgt zal je merken dat je ontlasting minder gaat stinken evenals je winden. Als je iig het rottingsproces voorkomt dan is het vast ook minder met je schaamte op je werk. De stress die dat met zich meebrengt lijkt me ook niet bevorderlijk. Misschien dat je ook niet goed tegen lactose kan, je zou je melk kunnen vervangen door yoghurt oid? Cornflakes zijn ook loze koolhydraten, daar zitten bijna geen voedingstoffen in. Rozijnen bv zijn ook lekker door de yoghurt, die zitten vol met vezels.
Zelf had ik ook veel last van gasvorming in mn darmen. Met name na de avondmaaltijd. Ik neem na elke maaltijd een stukje gemberwortel. Dit helpt mijn spijsvertering erg goed waardoor ik veel minder gasvorming heb. Ook goede bacterieen uit een pro biotica of bijvoorbeeld uit biogarde kunnen dit verminderen. Maar vooral belangrijk is om over zijn geheel gezonde voeding te eten. Al moet je bijvoorbeeld ook opletten met veel rauwkost want daar kan je ook weer gasvorming van krijgen.
Je zegt dat je moeite hebt dingen vol te houden die niet lekker smaken. Ik zelf ben van mening dat wil je je echte probleem aanpakken, je er ook iets voor over moet hebben. Als dat betekent dat je een tijdje iets moet eten wat je niet zo lekker vind, dan zou ik dat wel gewoon doen. Je darmen zijn nu compleet overstuur. Als je ze na een tijdje weer rustiger heb gekregen is het vaak zo dat je ook weer dingen kan eten die je nu niet trekt.

xxlisaxx
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 68
Punten : 70
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? - Pagina 3 Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum