Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

+22
Lady4
cynthia864
SnowWhite
Rapunzel
Beachgirl
Queen
Dennenappel
loura
ExpressoB
May
Antibes
Niene
bolus26
Jolanda
Silver
Niekske
litllejoy
Tiana
Minx
xxlisaxx
RioolSpook
PluDan
26 plaatsers

Pagina 1 van 6 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? Empty Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  PluDan zo 4 dec 2011 - 1:03

Gek word ervan van die buikpijn...
Ik sta er met gemak mee op en ga er mee naar bed. Het is echt niet leuk meer.
Ben er al wel eens mee bij de dokter geweest en volgens hem is het een prikkelbare darm,
maar de afgelopen tijd is het wel heel erg, buikpijn, vlagen van misselijkheid, mijn ontlasting is anders.
Smorgens vaak heel breiig en savonds lukt het bijna niet zo hard (sorry voor de details).
Ook is mijn buik erg opgezet, ik lijk wel zwanger.

Is dit herkenbaar voor iemand?
Wat kan ik hier nou aan doen, zodat ik er minder last van heb?
PluDan
PluDan
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  RioolSpook zo 4 dec 2011 - 1:08

Heb je veel last van stress momenteel?
Bij mij speelt het op wanneer ik veel last heb van stress. Ik heb medicijnen tegen de pijn, maar verder valt er heel weinig aan te doen.
Ja, gezond eten met veel vezels.
RioolSpook
RioolSpook
Prater
Prater

Aantal berichten : 824
Punten : 905
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  xxlisaxx zo 4 dec 2011 - 2:28

Probeer te ontdekken of je misschien overgevoelig reageert op iets in je voedingspatroon. Ik heb ook een tijdje erg veel last gehad van mn buik. Bij mij bleek een groot probleem te zitten in de ontbijtgranen die ik elke ochtend nam. Toen ik daar mee stopte was een groot deel van mn klachten binnen een week weg.
Ik gebruik 's ochtends altijd lijnzaadolie bij mn ontbijt. Dit bevorderd de natuurlijke stoelgang. Helpt mij ook erg goed. Daarnaast eet ik gemberwortel en drink ik veel gember en venkelthee. Dit met name 's avonds. Venkel maakt je maag rustig en gember is zeer goed voor je spijsvertering. Sinds ik deze dingen doe, zijn mijn klachten naar zeer aanvaardbare proporties afgenomen. Slechts enkele keren heb ik er nog last van, met name in geval van veel inname van suikers en alcohol (gisting). .

xxlisaxx
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 68
Punten : 70
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  Minx zo 4 dec 2011 - 2:38

eens met xxlisa,
Stress is inderdaad een behoorlijk grote factor. Daarbij weet ik inmiddels dat ik reageer op melk, niet als het ergens in verwerkt is maar echt puur melk. En ik heb een vermoeden van dat ik ook op suiker reageer. Ik heb van de huisart toen zakjes vezels gekregne. Kon ik weinig verschil mee merken. Zit er ook over te dneken om volgend jaar een keer bij de osteopaat langs te gaan mss kan die ook helpen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  Tiana zo 4 dec 2011 - 2:56

Ik heb ook PDS en ik merk inderdaad ook dat ik niet goed reageer op melk en ook kan ik niet goed tegen vet eten. Maar als ik eens in de zoveel tijd zin heb in chocolademelk of een lekker toetje, eet ik het gewoon hoor.. silent Hetzelfde geldt voor vet eten, dat probeer ik nu wel zo min mogelijk te eten, maar als ik een keer patat wil, moet dat kunnen Wink. Dan daarna maar wat buikpijn angel.
Tiana
Tiana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3135
Punten : 3238
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  Gast zo 4 dec 2011 - 3:01

Misschien zou je kunnen testen op Lactose Intolerantie? Dit gaat namelijk vaak samen met buikpijn en abnormale ontlasting.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  litllejoy ma 5 dec 2011 - 1:38

Ik heb ook last van PBS en reageer op zuivelproducten ook niet goed. Het is niet dat ik het helemaal niet meer neem, maar gewoon niet meer te vaak (elke ochtend nog een glaasje melk en af en toe kaas op brood). Verder ben ik meer voedsel met vezels en fruit gaan gebruiken. Ik gebruik geen boter meer en bak alles in olijfolie.
Sinds ik mijn voedingspatroon heb veranderd gaat het wel beter, maar in stress periode's heb ik er ook nog steeds veel last van. En met veel vet eten (friet, chips, etc.) moet ik ook uitkijken..
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  Niekske ma 5 dec 2011 - 1:51

Mijn beste vriendin heeft PDS, ze heeft heel veel dingen geprobeerd, op gebied van eten maar ook op gebied van stress verminderen enzo. Ze heeft inmiddels haar weg hierin gevonden, maar dat heeft haar ook jaren ellende gekost. Ze heeft zelfse hele 'zweverige' dingen geprobeerd, bijvoorbeeld een chinse genezer, die haar kruiden voorschreef enzo en stress verminderde door speciale massages. Ze heeft beter inzicht gekregen in wat stress met haar lichaam doet en hoe ze het kan verminderen en ze weet nu wat ze wel en niet kan eten. Zij kan heel slecht tegen vlees en kaas bijvoorbeeld. Ze gaat ook vaker naar informatie-bijeenkomsten en ze weet er heel veel van. Het stomme vind ze, is dat het voor iedereen anders is, er is geen standaard diagnose en geen standaard behandelplan. PDS lijkt een verzamelnaam voor buikklachten die de artsen nog niet kunnen verklaren. Maar bij zulke bijeenkomsten kun je veel tips en adviezen krijgen.
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  Silver ma 5 dec 2011 - 1:58

Ik heb ook PDS, ik ben hiermee naar de ha gegaan, omdat ik al zoveel medicijnen had, en niet nog eens daarvoor ook nog een boel erbij wou hebben. Die heeft mij toen doorgestuurd naar een diëtiste.
De diëtiste heeft mijn complete voedingspatroon omgegooid. Ik moest bijv. niet een zwaar ontbijt nemen, maar gewoon 1 stukje roggebrood/brood en 1,5 uur later een stukje krentenbrood/mueslibrood/brood met wat fruit, en tijdens de lunch rauwkorst eten. Ik moest meer drinken, meer bewegen, en mijn eten goed verdelen over de dag. Na een halfjaar bij de diëtiste gelopen te hebben, bleef het allemaal wat hetzelfde. Ik kreeg minder klachten, maar weg was het nog niet helemaal. Toen heeft zij me doorgestuurd naar een osteopaat. En daar heb ik echt baat bij gehad. De eerste keren waren gewoon pijnlijk, zo hard drukte hij op mijn darmen. Maar tegenwoordig maakt hij het wat soepel,en ben ik na een 30 min weer klaar.

Ik heb tegenwoordig andere klachten, dus ben nu onder behandeling bij een shiatsu therapeut. En die helpt mij ook heel goed, ook voor mijn PDS. Want het eerste wat hij zei toen ie hoorde dat ik astma had, was de vraag of ik ook last van mijn darmen had. Het staat allemaal met elkaar in verband.
En dat van die stress heb ik ook, als ik teveel stress heb, kan ik soms wel 30 min of langer op de wc zitten.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  Minx ma 5 dec 2011 - 3:06

Ik heb het juist anders om. Als ik veel stress heb ben ik met twee minuten klaar omdat ik dan alles heel dun heb. Zo zie je maar weer hoe erg het kan verschillen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  xxlisaxx ma 5 dec 2011 - 4:05

Bij mij gaat het bij stress ook andersom. Ik reageer raar op combinatie van vruchten en noten, vet, zuivel en suikers. Het is idd erg persoonlijk maar die bijeenkomsten lijken me wel een goed idee. PDS lijkt me echt super vervelend. Zelf ben ik gewoon af en toe overgevoelig en ik heb ook nooit pijn. Ik vind het vooral erg ongemakkelijk, vooral in gezelschap.

xxlisaxx
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 68
Punten : 70
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  Jolanda ma 5 dec 2011 - 10:14

Ik ben ooit eens naar een Iriscopiste geweest, dat heeft mij wel erg geholpen. Als je er meer over wilt weten stuur me even een pb-tje.
Jolanda
Jolanda
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 98
Punten : 102
Registratiedatum : 05-12-11
Woonplaats : Etten-Leur

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  bolus26 ma 5 dec 2011 - 10:24

ik ben enorm opgeknapt door acupunctuur, te ontbijten met green smoothies of topvit en minder tarwe en zuivel producten te nemen. Ook aardappels en past ben ik mee geminderd (eet het nog wel hoor) en minder vetten en suikers.(tip boek eet jezelf gezond slank en gelukkig)
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  Silver ma 5 dec 2011 - 23:10

Maar heb jij in je green smoothies dan geen zuivel als in melk of yoghurt?

En dat boek wat jij bedoelt, is dat niet om af te vallen? Maar om de kwalen aan de pakken?
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  Minx di 6 dec 2011 - 2:38

FryskeFlinter schreef:Maar heb jij in je green smoothies dan geen zuivel als in melk of yoghurt?

En dat boek wat jij bedoelt, is dat niet om af te vallen? Maar om de kwalen aan de pakken?

De gedachte is een beetje dat als je gezond eet je vanzelf afvalt. Maar niet perse om af te vallen dus. Meer gezond eten
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  bolus26 di 6 dec 2011 - 3:36

nou je kunt er wel van afvallen maar het is inderdaad vooral om gezond te eten (ik deed het ook ivm problemen met mnijn stofwisseleing)

in een greensmoothie gaat geen zuivel( tenminste bij mij niet) ik doe er iets van spinazie of veldsla in,komkommer,kiwi en peer of appel en soms tomaat o.i.d.
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  PluDan do 8 dec 2011 - 1:18

Ik heb van alles al wel geprobeerd.
Veel fruit eten, haast geen fruit eten. Veel vla met muesli enz, maar niks helpt echt.
Momenteel probeer ik yakult en activia, maar dat helpt ook niet echt merk ik.
Een vriendin van mij eet haast geen aardappels, dat wil ik ook nog even proberen.
Het is zo lastig.....
PluDan
PluDan
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  Niene do 8 dec 2011 - 1:29

Helaas heb ik ook last van PDS,het is het laatste jaar alleen maar erger geworden. En merk dat ik bij steeds meer dingen last krijg,mijn lijstje met wat ik verdragen kan word steeds korter Sad
Magnesium slik ik er elke dag 2 van,dat maakt de buikpijn iets minder stekerig. Verder geen tips..Ben zelf ook nog steeds zoekende...
Niene
Niene
Prater
Prater

Aantal berichten : 554
Punten : 575
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  PluDan do 8 dec 2011 - 1:30

Hoe kom jij dan zo bij magnesium?
PluDan
PluDan
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  Antibes do 8 dec 2011 - 1:34

Niene schreef:Helaas heb ik ook last van PDS,het is het laatste jaar alleen maar erger geworden. En merk dat ik bij steeds meer dingen last krijg,mijn lijstje met wat ik verdragen kan word steeds korter Sad
Magnesium slik ik er elke dag 2 van,dat maakt de buikpijn iets minder stekerig. Verder geen tips..Ben zelf ook nog steeds zoekende...

De wetenschap is ook heel erg zoekende helaas.. Sad Ze denken inmiddels dat het met ionkanaalproblemen te maken kan hebben, maar het staat écht nog heel erg in de kinderschoenen..
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  PluDan do 8 dec 2011 - 1:41

Wat houd dat dan in antibes?
PluDan
PluDan
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  May do 8 dec 2011 - 1:54

Goede probiotica heeft mijn klachten wel verlicht. Ze zijn nog steeds aanwezig maar minder heftig en de opvlammingen zijn minder vaak. Ik gebruik zelf Orthiflor van het merk Orthica.
En verder blijft het een zoektocht, wat ik de ene keer wel kan verdragen, kan ik de andere keer weer niet verdragen.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  Silver do 8 dec 2011 - 2:07

May schreef:Goede probiotica heeft mijn klachten wel verlicht. Ze zijn nog steeds aanwezig maar minder heftig en de opvlammingen zijn minder vaak. Ik gebruik zelf Orthiflor van het merk Orthica.
En verder blijft het een zoektocht, wat ik de ene keer wel kan verdragen, kan ik de andere keer weer niet verdragen.

+1
Die gebruik ik ook. Is vies maar moest er even doorheen. Vooral die zakjes waren gewoon niet in te nemen..
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  PluDan do 8 dec 2011 - 2:08

FryskeFlinter schreef:
May schreef:Goede probiotica heeft mijn klachten wel verlicht. Ze zijn nog steeds aanwezig maar minder heftig en de opvlammingen zijn minder vaak. Ik gebruik zelf Orthiflor van het merk Orthica.
En verder blijft het een zoektocht, wat ik de ene keer wel kan verdragen, kan ik de andere keer weer niet verdragen.

+1
Die gebruik ik ook. Is vies maar moest er even doorheen. Vooral die zakjes waren gewoon niet in te nemen..

Zijn dat tabeltjes?
PluDan
PluDan
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  Silver do 8 dec 2011 - 2:11

Ik ben gestart met een (kuur) van 90 (sanchets) zakjes, en daarna ben ik overgestapt op orthiflor original, dit zijn capsules die je moet legen in een glas lauw water. Dit alles op advies van mijn diëtiste.

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? Informatie_over_orthica_orthiflor_bestellen_dokteronline_com_2_1291643148_2383

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? 4664373_1_Orthica_Orthiflor_Original_Capsules
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 6 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum