Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

+22
Lady4
cynthia864
SnowWhite
Rapunzel
Beachgirl
Queen
Dennenappel
loura
ExpressoB
May
Antibes
Niene
bolus26
Jolanda
Silver
Niekske
litllejoy
Tiana
Minx
xxlisaxx
RioolSpook
PluDan
26 plaatsers

Pagina 6 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? - Pagina 6 Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  PluDan vr 27 jan 2012 - 2:33

Over die endoscopie ben ik inderdaad nog niet uit en ben bang dat ik hier ook niet uitkom haha.
Van de ene kant denk ik wel dan heb ik er alles aan gedaan, maar van de andere kant durf ik het niet zo goed.
Maar goed ik moet het voor de volgende keer weten en dat is volgende week.
PluDan
PluDan
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? - Pagina 6 Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  Silver vr 27 jan 2012 - 3:11

PluDan schreef:Over die endoscopie ben ik inderdaad nog niet uit en ben bang dat ik hier ook niet uitkom haha.
Van de ene kant denk ik wel dan heb ik er alles aan gedaan, maar van de andere kant durf ik het niet zo goed.
Maar goed ik moet het voor de volgende keer weten en dat is volgende week.

Nee, dat moet die slang wel doen... Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? - Pagina 6 394967 Het is denk ik verstandig niet teveel enge verhalen opzoeken, en gewoon over je heen laten komen. Het is geen operatie, dus je kan er weinig aan overhouden, alleen juist meer duidelijkheid.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? - Pagina 6 Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  marjoleinnn vr 27 jan 2012 - 5:30

Ik heb ook erg veel last van mijn buik. Ben dinsdag naar de mdl arts geweest en moet nu bloedprikken voor een uitgebreid bloedonderzoek. Ook moet ik een waterstofademtest doen voor eventuele lactose intolerantie.
Als hier niks uit komt dan gaan ze ook verder met de 'vervelendere' onderzoeken.

Zo'n scopie lijkt me niet fijn, en ik zou het liever ook niet doen. Maar ik heb van veel mensen gehoord dat het echt heel erg meevalt.
marjoleinnn
marjoleinnn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 450
Punten : 523
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? - Pagina 6 Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  chemgirl vr 27 jan 2012 - 6:26

Een colonoscopie valt echt heel erg mee! Ik heb dit onderzoek afgelopen woensdag gehad. Het ergste zijn de voorbereidingen, je darmen moeten leeg zijn en daar moet je 4 liter darmspoelvloeistof voor drinken..

Verder voel je je niet echt lekker omdat er niks meer aan voeding in je lijf zit zeg maar, maar het onderzoek valt heel erg mee, je krijgt zelfs een roesje en pijnstiller via een infuus..

chemgirl
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 17
Punten : 19
Registratiedatum : 14-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? - Pagina 6 Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  PluDan vr 27 jan 2012 - 6:42

Dan kom je in het ziekenhuis en kun je daarna ook meteen weer naar huis?
En daarna voel je er niks meer van?
PluDan
PluDan
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? - Pagina 6 Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  chemgirl vr 27 jan 2012 - 6:46

Je word wel opgenomen op de afdeling dagbehandeling. Je krijgt dat een infuus en daarna ga je naar de behandelkamer. Daar krijg je een roesje en pijnstilling. Door het roesje heb ik er niks van gemerkt, ik was helemaal weg..

Daarna ga je weer naar de dagbehandeling en als je wakker bent, krijg je wat te drinken en eten. Als je je dan gewoon goed voelt, niet misselijk ofzo, dan mag je weer naar huis. Ik kreeg wel achteraf nog buikpijn omdat ik weer ging eten en je hele lichaam leeg was zeg maar, maar dat zal per persoon verschillen. Voelde me daardoor ook wel wat slapjes en had het koud.

Ik had werkelijk alle horrorverhalen op internet erover gelezen, maar het valt echt mee.. De dag ervoor is het ergste..

chemgirl
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 17
Punten : 19
Registratiedatum : 14-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? - Pagina 6 Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  Silver vr 27 jan 2012 - 6:46

chemgirl schreef:Een colonoscopie valt echt heel erg mee! Ik heb dit onderzoek afgelopen woensdag gehad. Het ergste zijn de voorbereidingen, je darmen moeten leeg zijn en daar moet je 4 liter darmspoelvloeistof voor drinken..

Verder voel je je niet echt lekker omdat er niks meer aan voeding in je lijf zit zeg maar, maar het onderzoek valt heel erg mee, je krijgt zelfs een roesje en pijnstiller via een infuus..

Dat is niet waar, ik kreeg geen roesje, en ik zat vol met lucht na de tijd, ik viel flauw van de buikpijn. Ik was helemaal opgeblazen. En ik hoefde niet 4 liter te drinken, ik mocht sowieso niet van te voren eten, ik moest nuchter zijn, en kreeg alsnog een dubbele klysma... Dit is dan ook alweer bijna 5 jr. geleden. Dus misschien is het beleid veranderd, geen idee. Maar volgens mij krijgt niet iedereen een roesje.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? - Pagina 6 Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  chemgirl vr 27 jan 2012 - 6:49

Het ziekenhuis waar ik geweest ben wel, iedereen krijgt een roesje, tenzij je dat zelf niet wilt natuurlijk..

chemgirl
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 17
Punten : 19
Registratiedatum : 14-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? - Pagina 6 Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  Silver vr 27 jan 2012 - 6:51

Dan zal elk ziekenhuis er wel anders in staan, het ziekenhuis waar ik was deden ze het niet, ik wist ook niet precies wat mij te wachten stond, het research op internet deed ik toen nog niet, niet zoveel als nu.
Pludan, je kan er ook naar vragen. Maar een endoscopie is niet zo ver toch? Colonscoie gaan ze verder de darmen in toch?

*edit* ik zit er helemaal naast, een endoscopie is meer dan een colonscopie. Tenminste wat ik nu lees op inet, heb je zelf ook foldertjes gekregen over wat ze precies gaan doen? Of krijg je dat de volgende keer te horen?


Laatst aangepast door FryskeFlinter op vr 27 jan 2012 - 6:53; in totaal 1 keer bewerkt
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? - Pagina 6 Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  chemgirl vr 27 jan 2012 - 6:53

Oh dan is dat wel anders ja.. Ik kreeg allerlei boekjes mee om erover te lezen.

Colonoscopie is iig het bekijken van de hele dikke darm en een gedeelte van de dunne darm (hoeft niet hebben ze bij mij wel gedaan.)

En is endoscopie dan alleen je endeldarm? Zo klinkt het, dan is het niet zo ver naar binnen, dus dan zullen de voorbereidingen ook wel anders zijn..

chemgirl
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 17
Punten : 19
Registratiedatum : 14-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? - Pagina 6 Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  Silver vr 27 jan 2012 - 6:55

chemgirl, dat dacht ik ook.. Maar het gaat om een onderzoek met een endoscoop, vandaar dat het een endoscopie heet. Dus in dit geval is het meer dan wij gehad hebben.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? - Pagina 6 Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  RioolSpook vr 27 jan 2012 - 7:35

Een endoscopie kan vanuit alle openingen gedaan worden. De endoscoop is het apparaat waarmee ze naar binnen gaan. Als het vanachter wordt gedaan dan is het ws gewoon een colonscopie.

Ik moest enkele maanden geleden inderdaad ook 4 liter laxeertroep drinken en kon kiezen of ik een roesje wilde of niet. Ik wilde er wel een, maar uiteindelijk werkte deze niet waardoor ik er constant bij was. Ik vond het niet echt heel pijnlijk. Ja beetje vervelend gevoel en buikpijn, maar viel verder wel mee. En daarna lekker veel scheten laten Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? - Pagina 6 561177

Ik heb bijvoorbeeld vorige week nog een gastroscopie gehad. Wordt ook met de endoscoop gedaan maar die gaat via de mond naar binnen en bekijkt je maag tot aan je twaalfvingerige darm. Nou, die vond ik echt verschrikkelijk. Heb gewoon liggen huilen. Niet dat het pijn doet, maar het is zo'n verschrikkelijk gevoel. Dus hoop voor je dat die niet hoeft te krijgen.
RioolSpook
RioolSpook
Prater
Prater

Aantal berichten : 824
Punten : 905
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? - Pagina 6 Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  Beachgirl za 18 feb 2012 - 8:54

Hoe gaat het met alle buiken??

Hier niet zo geweldig, heb nogal last van obstipatie. Maar dat kan ik wel verklaren want ben bezig met Cambridge dieet en krijg alleen maar shakes binnen. Dat doet natuurlijk niks voor je darmen.

Neem nu 1x per 2 dagen een zakje Movicolon en zo gaat t nog redelijk.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? - Pagina 6 Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  Silver za 18 feb 2012 - 9:01

Lijkt me ook niet heel erg gezond met shakes en movivollon. Maar hopelijk helpt het bij jou wel.

Hier gaat het ook niet zo heel erg geweldig, maar dat komt omdat ik volgestopt wordt met andere medicijnen die allemaal als bijwerking verstopping hebben. Sad
Ik ben veel bezig met fruit eten, en probeer zoveel mogelijk vezels binnen te krijgen waardoor de stoelgang ook bevorderd wordt.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? - Pagina 6 Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  Minx za 18 feb 2012 - 9:01

Hier gaat het heel erg goed Very Happy, was net aan het stoeien met mijn vriend en die prikte in mijn buik en dat deed geen pijn.

Ben er inmiddels achter dat ik reageer op grote hoeveelheden suiker een minimale hoeveelheid kan en op koemelk dat laat ik nu zo veel mogelijk weg en dat werkt voor mij heel goed,
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? - Pagina 6 Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 6 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum