Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

+22
Lady4
cynthia864
SnowWhite
Rapunzel
Beachgirl
Queen
Dennenappel
loura
ExpressoB
May
Antibes
Niene
bolus26
Jolanda
Silver
Niekske
litllejoy
Tiana
Minx
xxlisaxx
RioolSpook
PluDan
26 plaatsers

Pagina 2 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? - Pagina 2 Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  May do 8 dec 2011 - 2:13

Ja ik gebruik ook de Orthiflor Original op advies van de dieetiste!
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? - Pagina 2 Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  Silver do 8 dec 2011 - 2:14

Ik ken niet veel mensen die dit product gebruiken. Wel toevallig dus Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? - Pagina 2 561177

May, neem jij die orthiflor 's ochtends of 's avonds in? Wat werkt voor jou beter?
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? - Pagina 2 Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  May do 8 dec 2011 - 2:18

Ik neem hem 's avonds in, is volgens mijn dieetiste ook het beste omdat je dan een tijdlang niet eet, waardoor het beter in kan werken. Dus een kwartier voor ik ga slapen zet ik hem klaar. Soms wel lastig als je graag naar bed wil maar nog een kwartier moet wachten Wink
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? - Pagina 2 Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  Minx do 8 dec 2011 - 2:19

Ik moest ze 's ochtends innemen voor ik wat had gegeten of gedronken.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? - Pagina 2 Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  Silver do 8 dec 2011 - 2:20

Ja, idd... Daarom neem ik het 's ochtends in. Maar misschien moet ik toch proberen om het naar 's avonds te verplaatsen.
Mijn diëtiste heeft toen gezegd 's ochtends kan ook. Omdat ik al lauw water op de nuchtere maag neem.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? - Pagina 2 Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  Silver do 8 dec 2011 - 2:20

Fairytale schreef:Ik moest ze 's ochtends innemen voor ik wat had gegeten of gedronken.
Jij hebt ook de orthiflor?
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? - Pagina 2 Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  May do 8 dec 2011 - 2:24

Ik heb even gekeken en op het potje staat ook op een lege maag innemen, bij voorkeur voor het slapen.
En daar heb ik het toen ook met mijn dieetiste over gehad omdat mijn maag niet geheel leeg is. Maar wel zo goed als, want heb om 18 uur mijn avondeten en dan om 21.30 nog mijn yoghurt en rond 23 uur neem ik hem in. Dus dat viel volgens mijn dietiste daar wel onder. En doordat je daarna niet meer eet, dan kon het makkelijk worden opgenomen en wordt het daarna niet meteen deels afgebroken door maagzuur.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? - Pagina 2 Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  Minx do 8 dec 2011 - 2:25

Ja alleen deed het bij mij niet zo veel, heb ook een tijdje metamucil gehad via de huisarts. Deed ook niet zo veel. Wil als ik afgestudeerd ben me eens storten op de alternatieve geneeswijzen. Nu staat mijn hoofd daar even niet naar.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? - Pagina 2 Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  Silver do 8 dec 2011 - 2:35

Ik ben ook bezig met de alternatieve geneeswijzes. Ik ben nu onder behandeling van een shiatsu therapeut. Die kwam ook al met een andere pro-biotica. Maar gezegd dat ik deze toch wel blijf gebruiken. smile
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? - Pagina 2 Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  Minx do 8 dec 2011 - 2:42

Ja ik wil denk ik eens een osteopaat oid proberen. Afstuderen en psychisch tot rust komen is stap 1.

Was trouwens net wat op rtl4 over pds. Volgens mij dat programma mijn lijf. Nu si er een totale knie prothese die geplaatst word. Dus heb geen idee of het straks nog verder gaat over pds. En als je niet tegen operaties kan even een paar seconden wachten met inschakelen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? - Pagina 2 Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  Silver do 8 dec 2011 - 2:45

Is dat met die trein? Dat is ook wel eens op zondag geweest, dan zit ze in een trein, en stappen mensen in en uit, en zo gaat dat ook met de darmen. :P
Ik kijk zo wel even. smile

osteopaat is wel een aanrader. smile Die heeft bij mij toen alles "los" gemasseerd/gekneed/gedrukt. Geef het een naam smile
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? - Pagina 2 Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  Minx do 8 dec 2011 - 2:58

Ja klopt, is ook op zondagavond

osteopaat moet nog ff wachten of ik moet een baan hebben. Dan kan ik het wel betalen. Mijn verzekering vergoed het niet meer volgens mij. De algemene wel maar de collectieve niet. Dat is een beetje jammer. En de kosten van mijn psych zijn volgend jaar toch wat belangrijker.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? - Pagina 2 Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  Silver do 8 dec 2011 - 3:29

Hmmm... ja dat moet je maar even goed aan elkaar afwegen, tot nu toe werdt het ook maar deels vergoed. koste toen 80,- en kreeg 50,- vergoed. Maar elke osteopaat is anders denk ik.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? - Pagina 2 Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  ExpressoB do 8 dec 2011 - 4:14

Ik ben toen eens bij een speciale arts geweest(weet ff niet meer hoe ik hem moet noemen). Ik heb dus ook een prikkelbare darm en het enigste wat je eraan kan doen is op je eet/drink patroon letten.
Uit zijn testen kwam dus dat ik niet goed tegen zuivel kan, als ik heel veel zuivel heb gehad, krijg ik buikpijn ook kan ik niet tegen veel granen en volkoren producten.

Heb toen eens van de huisarts van die zakjes gehad, metamucil maar daar kon ik dus niet tegen.

Soms weet ik ook niet waar het van komt, bij veel stress speelt het ook meer op en wat ik die dag gegeten en gedronken heb en ook keiharde en dikke buiken krijg ik ervan. Het is echt heel erg vervelend en ben er ook vaak ziek van als ik een aanval krijg, dan word ik echt gek van de pijn!

Het is niet te genezen, je moet ermee leren leven (hoe moeilijk ik dit ook vaak vind)
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? - Pagina 2 Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  Minx do 8 dec 2011 - 4:17

Dat testen wil ik ook graag eens doen. Alleen geen idee waar. Weet inmiddels wel dat ik niet zo goed tegen melk kan.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? - Pagina 2 Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  loura do 8 dec 2011 - 5:23

Ik heb ook altijd last van mijn darmen.. In de ochtend is er bij mij nog niks aan de hand maar in de avond bijna altijd een opgezette buik. (tenzij ik amper iets eet) Ik heb van alles geprobeerd, ik ben van meergranen brood naar speltbrood gegaan. Ik eet zo min mogelijk aardappelen en pasta. Ik probeer veel fruit te eten of smoothies ervan te maken. Niks helpt. Sad Ontlasting is ook meestal verschillend.

Ik lees nu bij jullie over Orthica.. Kan iedereen dat gewoon nemen? IS dat beter dan bijv die Jakult flesjes? Dan ga ik dat ook maar eens proberen namelijk.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? - Pagina 2 Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  Silver do 8 dec 2011 - 6:32

Yakult, is goedkoop en er ziten misschien 5 goede bacterien in voor de darmen.
Orthica is wat duurder, maar daar zitten bij wijze van 9 goede bacterien in. En wordt vaak geadviseerd door een dietiste.
Hopelijk heb je hier wat aan. Succes!
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? - Pagina 2 Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  loura do 8 dec 2011 - 6:41

Ja ik had altijd actimel maar had niet echt het idee dat ik er iets aan had. Ik ga morgen even die tabletten kopen! Bedankt smile
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? - Pagina 2 Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  Silver do 8 dec 2011 - 7:01

Ik denk dat je online goedkoper bent, en het is ook verstandig om eerst te beginnen met de zakjes. (sanchets) en daarna die capsules.
Hopelijk helpt het bij jou ook.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? - Pagina 2 Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  loura do 8 dec 2011 - 7:05

Als ik op de site kijk staat er dat die zakjes voor moeder en kind is.. Ik zie geen andere sanchets? Ik heb het liever meteen in huis en gebruiken anders moet ik weer wachten.. Geen zin in! smile
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? - Pagina 2 Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  Minx do 8 dec 2011 - 8:07

orthiflor is geloof ik iets van 22 euro voor 60 capsules. yakult is 2,46 voor 7 dagen kom je voor 60 dagen op ongeveer 20 euro uit. Orthiflor is in verhouding dus maar ietsje duurder.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? - Pagina 2 Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  Niene do 8 dec 2011 - 8:40

PluDan schreef:Hoe kom jij dan zo bij magnesium?

Sorry lees nu je reactie pas.
Ik heb een tijdje bij een osteopaat gelopen en die raadde me dit aan.
Niene
Niene
Prater
Prater

Aantal berichten : 554
Punten : 575
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? - Pagina 2 Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  Niene do 8 dec 2011 - 8:43

Heb trouwens ook nog een tijdje psyllium vezels gebruikt,het werkte redelijk. Kon beter naar het toilet,maar na een paar weken kreeg ik er vreselijke maagzuur van en begon de buikpijn ellende weer van voor af aan,dus voor mij was het geen succes,hoor er wel van andere goede verhalen over.

Zwanger zijn was het enige wat hielp waardoor ik gewoon geen klachten had,maar om nou de eerste paar jaar zwanger te zijn lijkt me ook niks Laughing
Niene
Niene
Prater
Prater

Aantal berichten : 554
Punten : 575
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? - Pagina 2 Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  Dennenappel do 8 dec 2011 - 8:50

Niene schreef:
PluDan schreef:Hoe kom jij dan zo bij magnesium?

Sorry lees nu je reactie pas.
Ik heb een tijdje bij een osteopaat gelopen en die raadde me dit aan.
Internisten schrijven dit tegenwoordig ook voor. Bij veel mensen schijnt het goed te helpen. Het wordt helaas niet vergoed, maar is ook niet zo mega duur. Ik ben ongeveer 15,- per maand kwijt en gebruik 9-12 tabletten per dag.
Het werkt bij mij wel oke, het is ter vervanging van Movicol (eerst 8 zakjes per dag nu 4 cheers, was ook schadelijk voor het lichaam). Hierdoor heb ik ook stukken minder last van mijn krampen! Zelf slikte ik hiervoor ook een magnesiumtablet per dag van de drogist, dit hielp niet voldoende ervoor.

Ik weet niet of je darmen vaak zijn opgezet? Het is dan belangrijk dat je je buikspieren ontspant. Je darmen zijn namelijk opgezet en willen alle kanten op bewegen. Als jij je buikspieren aanspant, hebben je darmen minder ruimte om te bewegen. Je houding bepaald hier vrij veel in. Als je met je benen over elkaar zit, zijn je buikspieren gespannen bijvoorbeeld. Het beste is om met je benen beide stevig op de grond te zitten, ook niet té rechtop want dan worden je spieren weer aangespannen.

Wellicht kan je (laten) kijken of je bekkenbodem goed werkt. Wanneer deze niet goed werkt, kan de ontlasting er niet goed uit waardoor je last kan krijgen van je darmen. Dit is redelijk te veranderen door middel van oefeningen.

Lastig, ik zou willen dat darmen vervangen konden worden.
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? - Pagina 2 Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  ExpressoB do 8 dec 2011 - 10:11

Niene schreef:
PluDan schreef:Hoe kom jij dan zo bij magnesium?

Sorry lees nu je reactie pas.
Ik heb een tijdje bij een osteopaat gelopen en die raadde me dit aan.

Ik heb ook een tijdje magnesium pillen geslikt, ook van die man toen gekregen.
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen? - Pagina 2 Empty Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum