Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Darm/Maagklachten

+4
loesje
Rush
slaatje
Stuiterbal
8 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Darm/Maagklachten Empty Darm/Maagklachten

Bericht  Stuiterbal wo 22 feb 2012 - 9:39

Ik heb even een vraag of eigenlijk hoop ik dat er meiden zijn die het herkennen en me een richting op kunnen sturen.

Sinds dec loop ik rond met regelmatig maagpijn. Deze pijn komt boven in mijn maag (in dat kuiltje tussen de ribben) opzetten en dat kunnen hele heftige steken zijn. Ik ben dan even 2 a 3 dagen wat naar ervan maar kan er vrij goed mee overweg. Ik let dan nog extra op mijn voeding en probeer zo gezond mogelijk te eten.

Tot vorige week heb ik dit nu 4 keer gehad en afgelopen weekend is het echt uit de hand gelopen. Zaterdag ocht stond ik op en voelde me naar. Pijn, gevoelig en wat krampen en steken. Ik pepte me op en dacht dat het wel minder zou worden naar een warme douche. Maar onder de douche ging het fout. Ik kreeg zoveel pijn dat ik over de wasbak geleund heb en duizelig in mijn hoofd ervan werd. Misselijkheid kwam opzetten van de pijn die er door mij heen ging.
De huisartsenpost gebeld en kon binnen een half uur terecht bij de spoed arts.
Ik was echt heel ziek en bleek en heb gehuild van de pijn. Een vrouw in de wachtkamer sloeg een arm om mij heen (was er alleen) en zei "Meisje volgens mij heb jij echt veel pijn"

Na een crp prik die laag was (5) kreeg ik pijnstilling en kon ik weer naar huis. Thuis ben ik heel ziek geweest en heel veel pijn en de pijnstilling die ik om de 6 uur mocht nemen had ik om de 4 uur genomen maar ipv dat het minder werd, werd het alleen maar erger.
De dag erna zat ik weer terug in het ziekenhuis, nu werd ook mijn urine nagekeken waar in eerste instantie een ontsteking in gevonden werd. En na een 2e check was die opeens weer weg scratch
Ook mijn crp werd weer nagekeken en dit maal was het verhoogd naar 38. Maar niet zorgwekkend genoeg. Nieuwe medicijnen en weer terug naar huis.

Gisteren was de meeste pijn weg het was wel wat gevoelig nog maar geen pijn meer. Ik heb mijn voedingspatroon langzaam weer opgebouwd en ben vooral nog gezonder gaan eten en extra vitamine door fruit.

Vandaag heb ik ook een normale dag gehad. Normaal gegeten en nu zit ik op de bank en het is weer raak.
De pijn is terug in mijn maag/darmen en zolang ik stil zit gaat het maar als ik beweeg krijg ik een pijn scheut.
Ik weet het zelf niet meer. De arts wilde afwachten want volgens hem was het nu zoeken naar een speld in een hooiberg. En het kon met de dag zo veranderen waardoor het met de dag duidelijker kon worden wat het kan zijn.

Ik vraag me af of iemand hier is die het herkent, en wat het evt kan zijn. Als het morgen niet weg getrokken is ga ik maar weer terug naar de huisarts voor verder onderzoek.
Ik word er echt moedeloos van.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Darm/Maagklachten Empty Re: Darm/Maagklachten

Bericht  Gast wo 22 feb 2012 - 9:47

Hebben ze geen endoscopie gedaan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Darm/Maagklachten Empty Re: Darm/Maagklachten

Bericht  Stuiterbal wo 22 feb 2012 - 9:52

Nee nog helemaal niks. De arts zei "ah je hebt wel al een echo gehad maar daar was niks op te vinden" Maar dat was toen van mijn baarmoeder en eierstokken wegens andere klachten.
Verder vroeg hij ook niet door.

Mijn nichtje dacht al misschien dat ik cystes kon hebben en dat afgelopen weekend dan 1 is gesprongen gezien de hevige pijn.
Maar ik heb dat nog niet eerder gehad dus kan daar niet zo over oordelen.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Darm/Maagklachten Empty Re: Darm/Maagklachten

Bericht  Gast wo 22 feb 2012 - 9:56

Wat vreemd, die echo zegt helemaal niets, de pijn zit nu in je bovenbuik. Het lijkt me toch dat er op zijn minst een echo van je bovenbuik gemaakt moet worden en eventueel een endoscopie. Het kunnen ook galstenen of een maagzweer zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Darm/Maagklachten Empty Re: Darm/Maagklachten

Bericht  Stuiterbal wo 22 feb 2012 - 9:59

Ik snap het zelf ook niet maar ik was te zwak om er ook maar druk achter te zetten.
Het feit dat in 24 uur mijn ontstekingdwaardes in mijn bloed (crp) waren verhoogd zegt mij dat er toch iets is wat niet klopt lijkt mij.
Maar voor hun is onder de 50 niet zorgwekkend.
Ik denk dat ik deze pijn nu even aankijk tot morgen en als het dan nog aanwezig is bel ik mijn eigen huisarts en dan vraag ik voor een verder onderzoek. Ik wil nu wel weten wat het is.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Darm/Maagklachten Empty Re: Darm/Maagklachten

Bericht  Gast wo 22 feb 2012 - 10:06

Ik zou sowieso morgen even naar de ha gaan.
Ook als je morgen geen pijn meer hebt, redelijke kans dat het er morgenavond of overmorgen weer is.

Zoeken Nasr een speld in een hooiberg vind ik trouwens grote bullshit. Gewoon beginnen met zoeken op de plek waar de pijn zit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Darm/Maagklachten Empty Re: Darm/Maagklachten

Bericht  slaatje wo 22 feb 2012 - 20:38

Wilde net idd ook vragen of ze al een endoscopie hebben gedaan. Lijkt me dat je pijnklachten hier serieus genoeg voor zijn. Ontstekingswaarden zeggen mijns inziens in dit geval niet zoveel. Ik zou vandaag terug gaan naar de ha en een doorverwijzing vragen naar een maag/lever/darm arts.

Beterschap, hoop dat je je snel beter zult voelen.
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Darm/Maagklachten Empty Re: Darm/Maagklachten

Bericht  Gast wo 22 feb 2012 - 20:44

Is het je darm of je maag?

De plek die je aangeeft, is je maag. Heb je wel eens last van brandend maagzuur? Dan kan het ook dat zijn of zelfs een maagzweer. Moet je echt op tijd bij zijn, kan akelig worden wanneer je dat maar laat begaan!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Darm/Maagklachten Empty Re: Darm/Maagklachten

Bericht  Stuiterbal wo 22 feb 2012 - 21:22

@Charlie: IK dacht echt dat het de maag was omdat die pijn duidelijk daar vandaan kwam. Maar de dag erna zakte de pijn en was het meer de darmen dus ik weet het niet meer.
Maagzuur heb ik niet. De damren liggen natuurlijk ook dicht bij de maag. De arts dacht wel dat het van de darmen af kwam.


Ik heb zojuist de huisarts gebeld en kan om 10 over 11 terecht. Ik heb nog steeds pijn maar niet zo extreem. Maar het feit dat ik nog altijd pijn hebt is gewoon niet oke.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Darm/Maagklachten Empty Re: Darm/Maagklachten

Bericht  Rush wo 22 feb 2012 - 21:24

Succes straks!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Darm/Maagklachten Empty Re: Darm/Maagklachten

Bericht  loesje wo 22 feb 2012 - 22:07

zijn het niet galstenen waar jij last van hebt? ik heb precies dezelfde klachten en bij mij word de galblaas verwijderd
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Darm/Maagklachten Empty Re: Darm/Maagklachten

Bericht  Pompoen wo 22 feb 2012 - 22:12

Sunprincess schreef:Wat vreemd, die echo zegt helemaal niets, de pijn zit nu in je bovenbuik. Het lijkt me toch dat er op zijn minst een echo van je bovenbuik gemaakt moet worden en eventueel een endoscopie. Het kunnen ook galstenen of een maagzweer zijn.

Of een gastroscopie, dan gaan ze nl in je maag en het begin van je darmen kijken. Een endoscopie is juist voor het einde van de darmen.

Ik herken het niet, ik heb wel veel maagklachten gehad, maar nooit steken en kramp. Ik heb overigens wel een gastroscopie gehad.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Darm/Maagklachten Empty Re: Darm/Maagklachten

Bericht  slaatje wo 22 feb 2012 - 22:14

тыквашка schreef:
Sunprincess schreef:Wat vreemd, die echo zegt helemaal niets, de pijn zit nu in je bovenbuik. Het lijkt me toch dat er op zijn minst een echo van je bovenbuik gemaakt moet worden en eventueel een endoscopie. Het kunnen ook galstenen of een maagzweer zijn.

Of een gastroscopie, dan gaan ze nl in je maag en het begin van je darmen kijken. Een endoscopie is juist voor het einde van de darmen.

Ik herken het niet, ik heb wel veel maagklachten gehad, maar nooit steken en kramp. Ik heb overigens wel een gastroscopie gehad.

Is dat die scopie waarbij je ze via je neus of via je keel naar binnen gaan? Ik heb ze alledrie gehad, maar weet niet welke wat is.
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Darm/Maagklachten Empty Re: Darm/Maagklachten

Bericht  Stuiterbal wo 22 feb 2012 - 22:34

loesje schreef:zijn het niet galstenen waar jij last van hebt? ik heb precies dezelfde klachten en bij mij word de galblaas verwijderd

Ik heb echt geen idee. Dit is nieuw voor mij. Ik vermoed wel dat er iets zit want het blijft terugkomen. En nu zelfs aanhouden. Welliswaar niet met zoveel pijn als afgelopen zaterdag en zondag maar het zit er wel nog.

Ik ben benieuwd wat de arts zegt zo. Ik heb een vervangende arts en daar baal ik wel van. Mijn eigen dokter was er volgende week pas weer.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Darm/Maagklachten Empty Re: Darm/Maagklachten

Bericht  Stuiterbal wo 22 feb 2012 - 22:34

slaatje schreef:
тыквашка schreef:
Sunprincess schreef:Wat vreemd, die echo zegt helemaal niets, de pijn zit nu in je bovenbuik. Het lijkt me toch dat er op zijn minst een echo van je bovenbuik gemaakt moet worden en eventueel een endoscopie. Het kunnen ook galstenen of een maagzweer zijn.

Of een gastroscopie, dan gaan ze nl in je maag en het begin van je darmen kijken. Een endoscopie is juist voor het einde van de darmen.

Ik herken het niet, ik heb wel veel maagklachten gehad, maar nooit steken en kramp. Ik heb overigens wel een gastroscopie gehad.

Is dat die scopie waarbij je ze via je neus of via je keel naar binnen gaan? Ik heb ze alledrie gehad, maar weet niet welke wat is.

Van al die onderzoeken lijken ze me alle 3 gewoon echt niet prettig. Pfff krijg er nu al de kriebels van.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Darm/Maagklachten Empty Re: Darm/Maagklachten

Bericht  Rush wo 22 feb 2012 - 22:38

Ik heb er 1 gehad via de achterkant, endoscopie voor de dikke darm.

Als ze de 'hoek om' moesten in de darm, was het even pijnlijk, maar opzich viel het me alles mee hoor. In vergelijking met de horror die ik erover gehoord had.

Via de keel lijkt me heel vervelend.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Darm/Maagklachten Empty Re: Darm/Maagklachten

Bericht  Pompoen wo 22 feb 2012 - 22:39

Rush schreef:Ik heb er 1 gehad via de achterkant, endoscopie voor de dikke darm.

Als ze de 'hoek om' moesten in de darm, was het even pijnlijk, maar opzich viel het me alles mee hoor. In vergelijking met de horror die ik erover gehoord had.

Via de keel lijkt me heel vervelend.

Ja, dat is het ook. Wat moet dat moet, maar ik zou het liever geen 2e keer doen.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Darm/Maagklachten Empty Re: Darm/Maagklachten

Bericht  Stuiterbal wo 22 feb 2012 - 22:40

Rush schreef:Ik heb er 1 gehad via de achterkant, endoscopie voor de dikke darm.

Als ze de 'hoek om' moesten in de darm, was het even pijnlijk, maar opzich viel het me alles mee hoor. In vergelijking met de horror die ik erover gehoord had.

Via de keel lijkt me heel vervelend.

Gelukkig geven ze er hier roesjes voor. Maar goed ik heb pijn en ik wil niets liever dan dat het opgelost word ! Dus dan maar even erdoor heen. Bevallen was denk ik wel erger.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Darm/Maagklachten Empty Re: Darm/Maagklachten

Bericht  Pompoen wo 22 feb 2012 - 22:40

slaatje schreef:
тыквашка schreef:
Sunprincess schreef:Wat vreemd, die echo zegt helemaal niets, de pijn zit nu in je bovenbuik. Het lijkt me toch dat er op zijn minst een echo van je bovenbuik gemaakt moet worden en eventueel een endoscopie. Het kunnen ook galstenen of een maagzweer zijn.

Of een gastroscopie, dan gaan ze nl in je maag en het begin van je darmen kijken. Een endoscopie is juist voor het einde van de darmen.

Ik herken het niet, ik heb wel veel maagklachten gehad, maar nooit steken en kramp. Ik heb overigens wel een gastroscopie gehad.

Is dat die scopie waarbij je ze via je neus of via je keel naar binnen gaan? Ik heb ze alledrie gehad, maar weet niet welke wat is.

Een gastroscopie is inderdaad een scopie waarbij ze via je mond naar binnen gaan.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Darm/Maagklachten Empty Re: Darm/Maagklachten

Bericht  Rush wo 22 feb 2012 - 22:42

Stella_ schreef: Bevallen was denk ik wel erger.
Ondanks dat ik dat nooit meegemaakt heb, kan ik dat denk ik wel met zekerheid zeggen ja Wink
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Darm/Maagklachten Empty Re: Darm/Maagklachten

Bericht  Stuiterbal wo 22 feb 2012 - 22:44

Rush schreef:
Stella_ schreef: Bevallen was denk ik wel erger.
Ondanks dat ik dat nooit meegemaakt heb, kan ik dat denk ik wel met zekerheid zeggen ja Wink

laughcry laughcry
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Darm/Maagklachten Empty Re: Darm/Maagklachten

Bericht  Pompoen wo 22 feb 2012 - 22:44

Stella_ schreef:
Rush schreef:Ik heb er 1 gehad via de achterkant, endoscopie voor de dikke darm.

Als ze de 'hoek om' moesten in de darm, was het even pijnlijk, maar opzich viel het me alles mee hoor. In vergelijking met de horror die ik erover gehoord had.

Via de keel lijkt me heel vervelend.

Gelukkig geven ze er hier roesjes voor. Maar goed ik heb pijn en ik wil niets liever dan dat het opgelost word ! Dus dan maar even erdoor heen. Bevallen was denk ik wel erger.

Bij de gastroscopie doen ze dat niet volgens mij. Maar goed, een gastroscopie is niet echt pijnlijk...het is gewoon heel naar. Ik dacht echt dat ik stikte toen ik die buis in mijn keel geduwd kreeg, maar je moet 'gewoon' ademhalen (en dan blijkt dat ook best te kunnen). En ze blazen lucht in je maag, wat ook echt niet fijn is. En verder bleef ik maar gal overgeven door die buis in mijn keel, was echt niet te stoppen.
Maar het was dus gewoon vooral heel naar, maar pijnlijk niet! En het is bij iedereen anders, dat overgeven dat heeft lang niet iedereen, ik ben gewoon heel gevoelig voor dingen in mijn keel. Als ik mijn vinger in mijn keel steek (wat ik dus ook echt alleen doe als ik hondsberoerd ben maar het er niet uit wil) dan blijf ik ook maar overgeven zonder stoppen tot er zelfs geen gal meer komt.

Hopelijk is het niet nodig, maar ja, als het wel nodig is dan moet je er ff doorheen.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Darm/Maagklachten Empty Re: Darm/Maagklachten

Bericht  slaatje wo 22 feb 2012 - 22:45

тыквашка schreef:
slaatje schreef:
тыквашка schreef:
Sunprincess schreef:Wat vreemd, die echo zegt helemaal niets, de pijn zit nu in je bovenbuik. Het lijkt me toch dat er op zijn minst een echo van je bovenbuik gemaakt moet worden en eventueel een endoscopie. Het kunnen ook galstenen of een maagzweer zijn.

Of een gastroscopie, dan gaan ze nl in je maag en het begin van je darmen kijken. Een endoscopie is juist voor het einde van de darmen.

Ik herken het niet, ik heb wel veel maagklachten gehad, maar nooit steken en kramp. Ik heb overigens wel een gastroscopie gehad.

Is dat die scopie waarbij je ze via je neus of via je keel naar binnen gaan? Ik heb ze alledrie gehad, maar weet niet welke wat is.

Een gastroscopie is inderdaad een scopie waarbij ze via je mond naar binnen gaan.

Daar kan je inderdaad een roesje voor krijgen, net als voor de endascopie. Degene waarbij ze met een slang je neus ingaan, krijg je geen roesje, maar wel een verdoving in je neus. Die smaakt naar bitterkoekjes. Moet je wel van houden natuurlijk :p
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Darm/Maagklachten Empty Re: Darm/Maagklachten

Bericht  Stuiterbal wo 22 feb 2012 - 22:46

тыквашка schreef:
Stella_ schreef:
Rush schreef:Ik heb er 1 gehad via de achterkant, endoscopie voor de dikke darm.

Als ze de 'hoek om' moesten in de darm, was het even pijnlijk, maar opzich viel het me alles mee hoor. In vergelijking met de horror die ik erover gehoord had.

Via de keel lijkt me heel vervelend.

Gelukkig geven ze er hier roesjes voor. Maar goed ik heb pijn en ik wil niets liever dan dat het opgelost word ! Dus dan maar even erdoor heen. Bevallen was denk ik wel erger.

Bij de gastroscopie doen ze dat niet volgens mij. Maar goed, een gastroscopie is niet echt pijnlijk...het is gewoon heel naar. Ik dacht echt dat ik stikte toen ik die buis in mijn keel geduwd kreeg, maar je moet 'gewoon' ademhalen (en dan blijkt dat ook best te kunnen). En ze blazen lucht in je maag, wat ook echt niet fijn is. En verder bleef ik maar gal overgeven door die buis in mijn keel, was echt niet te stoppen.
Maar het was dus gewoon vooral heel naar, maar pijnlijk niet! En het is bij iedereen anders, dat overgeven dat heeft lang niet iedereen, ik ben gewoon heel gevoelig voor dingen in mijn keel. Als ik mijn vinger in mijn keel steek (wat ik dus ook echt alleen doe als ik hondsberoerd ben maar het er niet uit wil) dan blijf ik ook maar overgeven zonder stoppen tot er zelfs geen gal meer komt.

Hopelijk is het niet nodig, maar ja, als het wel nodig is dan moet je er ff doorheen.

Ik durf mijn vinger niet eens in mijn keel te steken. En ik ben als de dood om over te geven. pale Pff
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Darm/Maagklachten Empty Re: Darm/Maagklachten

Bericht  Rush wo 22 feb 2012 - 22:49

Ik las verkeerd :P
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Darm/Maagklachten Empty Re: Darm/Maagklachten

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum