Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?
+22
Lady4
cynthia864
SnowWhite
Rapunzel
Beachgirl
Queen
Dennenappel
loura
ExpressoB
May
Antibes
Niene
bolus26
Jolanda
Silver
Niekske
litllejoy
Tiana
Minx
xxlisaxx
RioolSpook
PluDan
26 plaatsers
Pagina 5 van 6
Pagina 5 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: Buikpijn ---> prikkelbare darm? Wat te doen?
Heey, hier gaat het ook behoorlijk slecht, maar dat komt omdat ik er zelf voor gekozen heb om witte wijn te drinken, en dat werkt nogal stoppend....
Nu weer goed aan de rauwkorst, en veel water drinken, hopelijk ben ik er snel weer bovenop.
Met de kerstdagen of andere feestdagen, heb je het sowieso wel dat je anders dan anders eet, en dingen pakt die eigenlijk niet goed zijn, maar het voor je gevoel door de vingers ziet. Het is gewoon 'doen' en dan op de tanden bijten op na afloop. Tenminste zo ervaar ik het eigenlijk.
Nu weer goed aan de rauwkorst, en veel water drinken, hopelijk ben ik er snel weer bovenop.
Met de kerstdagen of andere feestdagen, heb je het sowieso wel dat je anders dan anders eet, en dingen pakt die eigenlijk niet goed zijn, maar het voor je gevoel door de vingers ziet. Het is gewoon 'doen' en dan op de tanden bijten op na afloop. Tenminste zo ervaar ik het eigenlijk.
Silver- Ratel
- Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb al jaren af en toe last van mijn buik. Dan krijg ik echt hele hevige buikpijn in mijn linkeronderbuik, waardoor ik soms bijna van mijn stokje ga. Het enige wat echt helpt is dan in foetushouding liggen en vooral niet bewegen. Ik heb zelf het vermoeden dat mijn darmen dan gewoon vol met lucht zitten, maar op dat moment komt het er niet uit. Wanneer ik eenmaal op mijn zij lig, kan ik wel winden laten.
De laatste maanden heb ik er echt veel vaker last van, zeker eens in de twee/drie weken. Ik ben laatst zelfs 'ziek' naar huis gegaan van mijn werk, omdat ik het niet vol kon houden. Mijn omgeving wil dat ik het laat onderzoeken. Ik zelf zit niet zo te wachten op darmonderzoeken etc.
Ik heb nog niet echt een patroon kunnen ontdekken waardoor ik deze klachten heb. Wellicht stress, maar daar ben ik ook niet zeker van.
De laatste maanden heb ik er echt veel vaker last van, zeker eens in de twee/drie weken. Ik ben laatst zelfs 'ziek' naar huis gegaan van mijn werk, omdat ik het niet vol kon houden. Mijn omgeving wil dat ik het laat onderzoeken. Ik zelf zit niet zo te wachten op darmonderzoeken etc.
Ik heb nog niet echt een patroon kunnen ontdekken waardoor ik deze klachten heb. Wellicht stress, maar daar ben ik ook niet zeker van.
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Fairytale schreef:Hee meiden, hoe gaat het nu bij jullie?? Hier op het moment slecht. De kerstdagen zijn geen pretje geweest qua eten. Dus nu maar weer alles netjes in het gareel zien te krijgen.
Hier was het eerste kerstdag een drama. Gingen gourmetten met de familie, en heb me netjes gedragen. Alleen maar vlees gegeten, niet vlees en vis door elkaar. Niet overdreven veel vlees gegeten, maar juist ook aardappeltjes en genoeg salade. Ook Géén alcohol gedronken want daar heb ik ook nog wel eens last van.
Nog geen half uur na het eten kon je me opvegen. Zat weer driedubbelgevouwen op de plee en liep binnen 2 min leeg. (sorry voor de details).
Leuk hoor, gourmetten!!
Beachgirl- Kletskop
- Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Lady4, vervelend dat je er zo vaak last van hebt. Stress kan een hele goeie oorzaak zijn, maar hoeft niet. Een eetpatroon kan het ook veroorzaken. Hopelijk vind je je draai erin. Al eens pro-biotica geprobeerd? En volledig darmonderzoek doen ze niet zomaar. (dat weet je zelf ook wel denk ik) Maar gewoon een bezoekje aan de ha, kan soms al een verheldering zijn.
Beachgirl, vervelend... Gaat het al ook wat beter? Heb je dan nu ook enig idee waar het van komt, dat het er al zo snel uit gaat? Hopelijk heb je snel je eigen patroon weer terug.
Beachgirl, vervelend... Gaat het al ook wat beter? Heb je dan nu ook enig idee waar het van komt, dat het er al zo snel uit gaat? Hopelijk heb je snel je eigen patroon weer terug.
Silver- Ratel
Bij mij dachten ze eerst aan CU omdat ik 2 jaar in het ziekenhuis heb gelegen met een flinke ontsteking aan mijn darmen. Ik was letterlijk bloed aan het poepen Eerst dachten ze aan een blindendarm onsteking, toen een gedraaide eierstok en uiteindelijk dit. Heb ook een coloscopie gehad waarbij ze zagen dat mijn dikke darm flink onstoken was. Na een week pijn en drama waarbij ik moest wachten op de uitslag was hoe raar het ook klinkt de diagnose nooit duidelijk geworden.
Ik heb verder ook niet meer z'n erge klachten gehad. Wel altijd last en pijn blijven houden met veel diaree. Uiteindelijk begin dit jaar de stap genomen om nogmaals een doorverwijzing. Ook deze arst dacht aan CU, weer een coloscopie gedaan maar daar kwam helemaal niks uit, darmen waren niet ontstoken. En omdat er nog steeds niet echt duidelijk is en verder geen ontstekingen heb houdt de arts het op PDS.
Ergens toch erg blij om want CU is heel erg vervelend en vooral erg pijnlijk ook heb je contineu onstekingen en dat heb ik niet.
Ik laat het nu maar zoals het is. Heb vaak veel pijn zowel links als recht van mijn darmen (blindedarm) Ik probeer wel op mijn eten te letten maar ben erg niet te veel mee bezig.
Ik heb verder ook niet meer z'n erge klachten gehad. Wel altijd last en pijn blijven houden met veel diaree. Uiteindelijk begin dit jaar de stap genomen om nogmaals een doorverwijzing. Ook deze arst dacht aan CU, weer een coloscopie gedaan maar daar kwam helemaal niks uit, darmen waren niet ontstoken. En omdat er nog steeds niet echt duidelijk is en verder geen ontstekingen heb houdt de arts het op PDS.
Ergens toch erg blij om want CU is heel erg vervelend en vooral erg pijnlijk ook heb je contineu onstekingen en dat heb ik niet.
Ik laat het nu maar zoals het is. Heb vaak veel pijn zowel links als recht van mijn darmen (blindedarm) Ik probeer wel op mijn eten te letten maar ben erg niet te veel mee bezig.
Gast- Gast
Beachgirl_24 schreef:Fairytale schreef:Hee meiden, hoe gaat het nu bij jullie?? Hier op het moment slecht. De kerstdagen zijn geen pretje geweest qua eten. Dus nu maar weer alles netjes in het gareel zien te krijgen.
Hier was het eerste kerstdag een drama. Gingen gourmetten met de familie, en heb me netjes gedragen. Alleen maar vlees gegeten, niet vlees en vis door elkaar. Niet overdreven veel vlees gegeten, maar juist ook aardappeltjes en genoeg salade. Ook Géén alcohol gedronken want daar heb ik ook nog wel eens last van.
Nog geen half uur na het eten kon je me opvegen. Zat weer driedubbelgevouwen op de plee en liep binnen 2 min leeg. (sorry voor de details).
Leuk hoor, gourmetten!!
Komt dit niet doordat je wat vet binnen hebt gekregen? Misschien dat je spijsvertering hier heel erg gevoellig op reageert en dat je darmen de doorslag geven. Of je spijsvertering begint als een gek te werken zodra je eten binnenkrijgt waardoor je darmen overuren draaien en al het overige 'voedsel' naar buiten gooit.
Gast- Gast
FryskeFlinter schreef:
Nu gaat het prima. Het was alleen 1e kerstdag drama. De afgelopen dagen geen last gehad. Snap ook niet waarom ik zo snel leegloop... het eten wat ik dan net gegeten heb kan dan nog absoluut niet verteerd zijn dus of ik nou gewoon "te vol" zit ofzo waardoor mijn darmen ineens op hol slaan?! Geen idee!
Mijn stoelgang is sowieso altijd erg traag. Mag blij zijn als ik 3x per week naar de wc kan voor de grote bijdrage.
Maar zo blijft het dus constant gaan. Het gaat een tijdje goed en dan ineens krijg ik zo'n aanval. Soms als ik "zwaar' getafeld heb, maar vaak ook gewoon vanuit het niets.
Beachgirl- Kletskop
- Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Als ik even logisch nadenk is dat zodra je iets eet je spijsverteringskanaal als een gek zijn werk gaat doen en dat het impact op je darmen heeft. Misschien je eetpartoon, bepaalde voedingsstoffen wat een stoppend effect geeft. Maar dat verklaard nog niet waarom je maar 3 x in de week naar de wc moet.
Vervelend allemaal!
Vervelend allemaal!
Gast- Gast
Lady4 schreef:Ik heb al jaren af en toe last van mijn buik. Dan krijg ik echt hele hevige buikpijn in mijn linkeronderbuik, waardoor ik soms bijna van mijn stokje ga. Het enige wat echt helpt is dan in foetushouding liggen en vooral niet bewegen. Ik heb zelf het vermoeden dat mijn darmen dan gewoon vol met lucht zitten, maar op dat moment komt het er niet uit. Wanneer ik eenmaal op mijn zij lig, kan ik wel winden laten.
Kan het zijn dat er tijdens je eisprong is? Mijn darmen lijken ook erg heftig te reageren tijdens mijn eisprong.
Gast- Gast
Fryske Flinter, wat houdt pro-biotica eigenlijk in? En waar kan ik dat krijgen?
Sunprincess, ik heb nog nooit een moment gedacht dat het ook met mijn eisprong te maken zou kunnen hebben. Ik zal daar eens op gaan letten, bedankt voor de tip!
Sunprincess, ik heb nog nooit een moment gedacht dat het ook met mijn eisprong te maken zou kunnen hebben. Ik zal daar eens op gaan letten, bedankt voor de tip!
Lady4- Ratel
Ook ik heb PDS, zeggen ze. Er is amper onderzoek naar gedaan. Ja het zat vast, maar het hoe en wat wisten ze niet. Ik moet er maar mee leren leven. De laatste tijd gaat het weer erg slecht. Heb totaal geen last van stress dus daar kan ik het niet op schuiven. Ik heb nu een dagboek bijgehouden met wat ik eet en wanneer ik welke klachten heb. Daarmee moet ik 10 januari mee naar een dietiste.
Kerstavond gingen we gourmetten en tot vanmiddag gewoon geen ontlasting gehad. Een enorme buik. En kon wel janken van de pijn de hele week. Dit moet gewoon een keer stoppen..
Kerstavond gingen we gourmetten en tot vanmiddag gewoon geen ontlasting gehad. Een enorme buik. En kon wel janken van de pijn de hele week. Dit moet gewoon een keer stoppen..
M_as- Prater
- Aantal berichten : 544
Punten : 559
Registratiedatum : 27-11-10
Lady, wat sunprincess zegt, het klinkt inderdaad als je eisprong!
Komt het ineens opzetten, en is het na een paar uur ook weer als sneeuw voor de zon verdwenen?
Ik had er ook echt vreselijk last van
Komt het ineens opzetten, en is het na een paar uur ook weer als sneeuw voor de zon verdwenen?
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Lejow schreef:Lady, wat sunprincess zegt, het klinkt inderdaad als je eisprong!
Yep, zo gaat het precies. Begint meestal heel licht in mijn linkeronderbuik, dan wordt het vrij snel heel heftig en gaat het mijn hele buik door en na een paar uur zakt het weer weg. Zal het deze maand eens in de gaten gaan houden.
Lady4- Ratel
Heeft iemand van jullie ervaring met Amitriptilyne? Ik denk namelijk dat ik dat aan de hyisarts ga vragen omdat ik steeds meer get gevoel krijg dat mijn psyche mijn klachten sterk verergerd.
Gast- Gast
ik ken het middel niet sunnyprinces maar mijn klachten worden ook wel beinvloed door mn psyche.
Ik heb ook wel meer buikpijn na alle feestdagen ook al heb ik niet overdreven raar gedaan. Nu weer even streng opletten wat ik eet dan hoop ik dat het snel weer beter gaat!
Ik heb ook wel meer buikpijn na alle feestdagen ook al heb ik niet overdreven raar gedaan. Nu weer even streng opletten wat ik eet dan hoop ik dat het snel weer beter gaat!
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Maandag moet ik naar de mdl arts. Spannend.
PluDan- Kletskop
- Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10
Spannend!! Krijg je inwendige onderzoeken? Of is dit gewoon een soort van 'intake'?
Silver- Ratel
Pludan, hoe is het gegaan? Heb niets meer gelezen... Wat voor 'acties' worden er nu ondernomen?
Hier ging het van de week even heel erg slecht, zonder teveel detail te treden, zat op het toilet en kreeg er niets uit, en hoe meer 'druk' ik zette hoe meer pijn het deed. (was al 5 dgn. niet na het toilet geweest) dus de ha gebeld, en kreeg klysma en magnesiumtabletten voorgeschreven. De klysma werkte al met al pas na 4 uren, maar de dagen ernaar bleven drama, dus ik nam heel braaf die magnesiumtabletten. En ja nu op dag 5, is het iets teveel van het goede geweest. Moet nu gewoon verplicht thuis zitten. Ben in ieder geval nu wel van de verstopping af.
Hier ging het van de week even heel erg slecht, zonder teveel detail te treden, zat op het toilet en kreeg er niets uit, en hoe meer 'druk' ik zette hoe meer pijn het deed. (was al 5 dgn. niet na het toilet geweest) dus de ha gebeld, en kreeg klysma en magnesiumtabletten voorgeschreven. De klysma werkte al met al pas na 4 uren, maar de dagen ernaar bleven drama, dus ik nam heel braaf die magnesiumtabletten. En ja nu op dag 5, is het iets teveel van het goede geweest. Moet nu gewoon verplicht thuis zitten. Ben in ieder geval nu wel van de verstopping af.
Silver- Ratel
Lady4 schreef:Fryske Flinter, wat houdt pro-biotica eigenlijk in? En waar kan ik dat krijgen?
Elke keer dacht ik, nu ga het hier duidelijk neer zetten, maar ik plaats maar even een linkje
http://nl.wikipedia.org/wiki/Probioticum
sowieso, heb je verschillende pro biotica's. Je hebt de welbekende Yakult, maar die werkt naar mijn idee niet goed. En je hebt de duurdere versies. Ik geloof dat er hier in dit topic wel een paar zijn die zweren bij Orthica Ortiflor. Waaronder ikzelf. Bij drogisten, en winkels als de tuinen kan je pro biotica wel kopen. Succes!
Silver- Ratel
Hier ook drama weer de ene dag is het dun en daarna weer verstopt. Werd vanochtend ook al weer met een gevoelige en opgezette buik wakker. Nadeel is dat ik er erg moe van word. Iets wat niet handig is met 2 uur en een kwartier reistijd naar mijn stage.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Ja precies, dat probleem heb ik dus ook. Ik moest eigenlijk nu op een afspraak zijn bij het UWV nog wel, schaamde me dood, maar ik durfde niet te autorijden. Nu had het achteraf wel gekunt want vanaf het moment dat ik weg moest, tot nu geen 'hoge nood' gehad. (is 40 min rijden) Toch maar afgebeld.. En ze begreep het tot daar aan toe ook wel.
*hoop ik*
*hoop ik*
Silver- Ratel
Wat vervelend meiden.
Ik ben bij de mdl arts geweest en moet over 2 weken weer.
Heb bloed moeten prikken en moest ontlasting opvangen, niet heel erg fijn.
Verder moet ik nadenken over of ik een endoscopie wil, hier ben ik nog niet
over uit want ik weet niet zo goed of ik dat wel durf .
Ik ben bij de mdl arts geweest en moet over 2 weken weer.
Heb bloed moeten prikken en moest ontlasting opvangen, niet heel erg fijn.
Verder moet ik nadenken over of ik een endoscopie wil, hier ben ik nog niet
over uit want ik weet niet zo goed of ik dat wel durf .
PluDan- Kletskop
Bij de endoscopie gaan ze het laatste stukje van de endeldarm bekijken of niet?
Ik heb een colonscopie gehad, fijn was het niet, en ik kreeg geen roesje, maar ben wel blij dat ik doorgezet heb, want dan zien de artsen daadwerkelijk dat er wel wat in mijn lichaam aan de hand was.
Vermoeden ze bij jou iets anders? Of gaat het er meer om dat je dan een bevestiging krijgt van je prikkelbare darm? Heb je nu ook medicijnen gekregen? Of moet je gewoon doorgaan hoe het nu gaat?
Ik heb een colonscopie gehad, fijn was het niet, en ik kreeg geen roesje, maar ben wel blij dat ik doorgezet heb, want dan zien de artsen daadwerkelijk dat er wel wat in mijn lichaam aan de hand was.
Vermoeden ze bij jou iets anders? Of gaat het er meer om dat je dan een bevestiging krijgt van je prikkelbare darm? Heb je nu ook medicijnen gekregen? Of moet je gewoon doorgaan hoe het nu gaat?
Silver- Ratel
FryskeFlinter schreef:Bij de endoscopie gaan ze het laatste stukje van de endeldarm bekijken of niet?
Het is meer ter bevestiging en om zeker te weten dat er niets aan de hand is. Ik heb nog geen medicijnen gekregen, maar als hier niks uitkomt zal ik die waarschijnlijk wel krijgen.
Het is allemaal nog even afwachten...
PluDan- Kletskop
Nou hopelijk krijg je dan de bevestiging, en geen naar nieuws verder te horen, 2 weken is ook nog wel te overzien. Ga je het doen? Of ben je bang dat je af gaat zeggen?
Silver- Ratel
Pagina 5 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Soortgelijke onderwerpen
» PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom )
» Mensen met een prikkelbare darm
» Prikkelbare darmen
» Darm/Maagklachten
» Darm bacterie Duitsland
» Mensen met een prikkelbare darm