Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Prikkelbare darmen

+6
Mees
Lady Starstruck
Minx
Urban Naked
Raindrop
Droopy28
10 plaatsers

Ga naar beneden

Prikkelbare darmen Empty Prikkelbare darmen

Bericht  Gast ma 24 sep 2012 - 4:26

Voor degene die last hebben van prikkelbare darmen, op welk voedsel reageren jullie heftig? En slikken jullie medicijnen voor pds of helpt het opletten op wat je eet al voldoende?

En nog tips bij heftige krampen?
Pffff...;-(

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Prikkelbare darmen Empty Re: Prikkelbare darmen

Bericht  Droopy28 ma 24 sep 2012 - 4:51

Ik let heel erg op het voedsel dat ik eet en het is echt uitproberen waar je heftig op reageert want dat kan per persoon heel erg verschillen. Ik kan echt niet tegen pasta producten bijv. Ik slik er geen medicijnen voor.. behalve paracetamol als het echt heftig is maar dat helpt minimaal. Kamille thee helpt bij mij vaak wel

Sterkte!

Droopy28
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 214
Punten : 407
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Prikkelbare darmen Empty Re: Prikkelbare darmen

Bericht  Gast ma 24 sep 2012 - 4:56

Ik heb nu dus wel medicijnen gekregen, en dat vind ik eigenlijk wel fijn want heb er behoorlijk last van. Dat is natuurlijk vervelend maar heb ook net een nieuwe baan.

Lastig hoor dat het bij iedereen zo verschilt! Ga de kamille thee in ieder geval uitproberen. Dankje!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Prikkelbare darmen Empty Re: Prikkelbare darmen

Bericht  Raindrop ma 24 sep 2012 - 5:39

Ik heb het sowieso heel erg bij paprika, dat probeer ik dus ook te vermijden.
Ik heb er wel medicijnen voor maar die moet ik enkel nemen als ik merk dat ik weer (erge) buikpijn/krampen ga krijgen en die moet ik dan blijven nemen tot het helemaal weg is.

Die pijn is erg vervelend he, een nieuwe baan geeft natuurlijk stress en daardoor kan het ook komen. Ik krijg het vaak door stress en die pijn kan soms dagen duren, heel vervelend.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Prikkelbare darmen Empty Re: Prikkelbare darmen

Bericht  Urban Naked ma 24 sep 2012 - 8:08

Ik heb jarenlang last gehad van pds maar ben er sinds een klein jaartje achter dat het voornamelijk lactose is waar ik slecht op reageer.

Sinds ik geen melk, karnemelk, yoghurt etc meer gebruik heb ik veel minder last.
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Prikkelbare darmen Empty Re: Prikkelbare darmen

Bericht  Minx ma 24 sep 2012 - 8:13

Lactose, maar yoghurt/kwark/kaas reageer ik weer niet op, pure melk/karnemelk wel. En ik reageer heel erg op geraffineerde suikers. Een blokje chocola met meer dan 70% cacao gaat goed. Te veel gaat niet goed.

Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Prikkelbare darmen Empty Re: Prikkelbare darmen

Bericht  Lady Starstruck ma 24 sep 2012 - 8:14

Ik krijg ontzettende krampen van cola heb ik gemerkt. Nu drink ik het al amper, maar ik ben laatst naar Amerika geweest en daar hebben ze veel frisdranken, en ik merkte gelijk weer dat mijn darmen er overstuur van raakte. Nu vermijd ik het al helemaal.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Prikkelbare darmen Empty Re: Prikkelbare darmen

Bericht  Gast ma 24 sep 2012 - 10:07

De pijn is soms echt niet meer tof nee! En ik heb echt geen idee op welk voedsel ik niet goed reageer.

Vond het eigenlijk wel klote om vandaag van de dokter te horen dat het om pds gaat

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Prikkelbare darmen Empty Re: Prikkelbare darmen

Bericht  Gast ma 24 sep 2012 - 17:52

Ik heb bij een acupuncturist een meting laten doen en daar kwamen allerlei voedingsstoffen uit. Zonder die stoffen heb ik veel minder last van buikpijnen en moeheid.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Prikkelbare darmen Empty Re: Prikkelbare darmen

Bericht  Mees ma 24 sep 2012 - 21:05

Ik ben er laatst achter gekomen dat het laten staan van koolzuurhoudende dranken veel scheelt voor mijn pds. Wat het bij mij verder versterkt, ben ik nog niet helemaal achter.
Mees
Mees
Prater
Prater

Aantal berichten : 1110
Punten : 1147
Registratiedatum : 12-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Prikkelbare darmen Empty Re: Prikkelbare darmen

Bericht  Rush ma 24 sep 2012 - 21:12

Ik mocht lange tijd geen varkensvlees, druiven, bier, oude kaas, bepaalde e-nummers waaronder ve-tsin, kersen, chocolade (alleen puur), appel en nog een hele rits producten. Ik ben hiervoor naar een homeopaat geweest. Was de wanhoop nabij na ziekenhuis in en uit en 1x homeopaat en het was 'opgelost'.

Inmiddels kan ik gewoon alles weer eten, maar varkensvlees is nog steeds een boosdoener voor buikpijn en diarree. Ik moet geen 3 dagen achter elkaar varkensvlees eten. En ik heb buikpijn als ik een 'tijdje' slecht eet. Dus een weekend met verjaardagen, hapjes, frisdrank, patat etc.

Oh en ik kan eigenlijk gewoonweg niet tegen alcohol, dan heb ik de dag erna verschrikkelijke buikpijn en diarree.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Prikkelbare darmen Empty Re: Prikkelbare darmen

Bericht  Gast ma 24 sep 2012 - 21:37

Als ik er een dag last van heb of als ik weet dat ik het krijgen bij bijv. een etentje buiten de deur drink ik die dag alleen maar thee met een beetje suiker (geen zoetstof) en drink ik drinken zonder prik wat niet super koud is/zonder ijsklontjes.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Prikkelbare darmen Empty Re: Prikkelbare darmen

Bericht  Minx ma 24 sep 2012 - 22:07

Ohw ja alcohol reageer ik ook niet echt lekker op maar ja dat is natuurlijk ook een soort van suiker.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Prikkelbare darmen Empty Re: Prikkelbare darmen

Bericht  litllejoy ma 24 sep 2012 - 23:10

Ik reageer heftig op pasta, rijst, brood en aardappelen dus daar ben ik echt flink mee geminderd.
Verder neem ik niet te veel lactose, geen koolzuurhoudende dranken en te veel vet.
Ik ben trouwens ook gestopt met varkensvlees eten.
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Prikkelbare darmen Empty Re: Prikkelbare darmen

Bericht  LaBird ma 24 sep 2012 - 23:47

Zodra ik last krijg laat ik standaard suiker en lactose staan.
Heb een tijdje bij een diëtiste gelopen om te bekijken op welk voedsel ik reageer. Aan het begin mocht ik bijna niets; pasta, spicy en kruidig eten, lactose, suiker, vetten... Mocht bijna niets eten zeg maar :p Dat hielp vrij snel heel erg goed.
Daarna één voor één weer iets toegevoegd. Zodra ik last kreeg meteen weer stoppen met hetgene dat ik had toegevoegd.

Ik ben er nu dus achter dat zodra ik suikers laat staan (frisdrank, snoep en andere zoetigheden) en melk/yoghurt ook, dat ik dan een stuk stabieler ben.
Ik heb medicijnen, maar die probeer ik zo min mogelijk te nemen. Heb het idee dat mn darmen er lui van worden, terwijl ik ze juist moet stimuleren. Het wisselt wel echt heel erg per periode, maar zolang ik dmv voedselverandering het in de hand kan houden, gebruik ik de medicijnen niet. Pas als dat ook niet werkt, maak ik daar weer gebruik van
LaBird
LaBird
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 258
Punten : 301
Registratiedatum : 04-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Prikkelbare darmen Empty Re: Prikkelbare darmen

Bericht  Beachgirl di 25 sep 2012 - 0:01

Ik heb eens 3 maanden een dagboekje bijgehouden na welk eten ik klachten kreeg. Maar er was geen patroon in te herkennen. (dietiste kwam er ook niet uit.)

Weet wel dat toen ik bezig was met Cambridge (dieet met shakes) ik totaal geen last heb gehad, en nu ik "klaar" ben met dat dieet ook een stuk minder.

Alsof mijn darmen een soort detox hebben gehad en even hebben kunnen herstellen ofzo.



Heb wel gemerkt dat als het weer tijd is voor mijn vitamine B12 injectie (die krijg ik elke 8 weken) mijn stoelgang langzaam slechter wordt. En na de injectie is dat ineens weer beter. Maar geen idee of dat echt daardoor komt.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Prikkelbare darmen Empty Re: Prikkelbare darmen

Bericht  Rush di 25 sep 2012 - 0:03

Beachgirl_24 schreef:Ik heb eens 3 maanden een dagboekje bijgehouden na welk eten ik klachten kreeg. Maar er was geen patroon in te herkennen. (dietiste kwam er ook niet uit.)
Bij mij zat er dus ook geen patroon in, maar nadat ik bij de homeopaat was geweest besefte ik me wel dat ik iedere dag wel iets at, van die lange lijst waar ik overgevoelig voor was. Zo bleef het zich maar opstapelen natuurlijk.. Prikkelbare darmen 394967
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Prikkelbare darmen Empty Re: Prikkelbare darmen

Bericht  Beachgirl di 25 sep 2012 - 0:08

Ik heb wel vaak klachten als ik uit eten ben geweest. Vaak ben ik nog geen half uurtje thuis en dan kan ik rennen naar het toilet.

Alsof er een knoop in mijn buik is gelegd, zo voelt het dan. Dus misschien is het dan gewoon te veel voor mijn darmen om te kunnen verwerken ofzo... (of teveel vet, of teveel vlees of teveel....... noem maar op Rolling Eyes )

Het kan dan ook niet van het eten zijn wat ik net gegeten heb want dat zit dan nog in mijn dunne darm en is nog lang niet verteerd. Alsof mijn darmen te vol zitten ofzo en snel ruimte moeten maken voor nieuw voedsel Embarassed. Geen idee wat het is maar wel echt frustrerend...


Laatst aangepast door Beachgirl_24 op di 25 sep 2012 - 0:09; in totaal 1 keer bewerkt
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Prikkelbare darmen Empty Re: Prikkelbare darmen

Bericht  Gast di 25 sep 2012 - 0:08

Suiker en zuivelproducten. En als ik te olieïg eet of te veel varkensvlees gaat het ook niet goed. Maar vooral die eerste twee zijn slecht. Ik durf te wedden, als ik er volledig mee stop, dat m'n darmen dan nergens meer last van hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Prikkelbare darmen Empty Re: Prikkelbare darmen

Bericht  LaBird di 25 sep 2012 - 0:23

Rood schreef:Suiker en zuivelproducten. En als ik te olieïg eet of te veel varkensvlees gaat het ook niet goed. Maar vooral die eerste twee zijn slecht. Ik durf te wedden, als ik er volledig mee stop, dat m'n darmen dan nergens meer last van hebben.
Same here, maar ik ben op beide veel te gek om ermee te stoppen :p
LaBird
LaBird
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 258
Punten : 301
Registratiedatum : 04-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Prikkelbare darmen Empty Re: Prikkelbare darmen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum