Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zou jij opstaan?

+42
xxjojootjexx
Ella
Supertalentje
SuperGrover
norah
silly-one
sanne-84
Pompoen
Polly
Sushi
Alex
Blond
Shy
Caresses
Kabouter
Qiara
Jeanette
Jasmine
Pussycat
Jade
Tazz
Rovine
Clapperdie
Vanilla Queen
mickey
Makamba
Liadan
Rumble
waterkers
Susan
Lenthe
Sugarfall
RYW
VeryCherry
Tullow
PluDan
Monte
_Lacey_
Ugly Betty
Antibes
Rush
Merai
46 plaatsers

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Ga naar beneden

Zou jij opstaan? - Pagina 4 Empty Re: Zou jij opstaan?

Bericht  Gast za 26 nov 2011 - 3:19

Ik was niet opgestaan. Ik maak het hier gelukkig nooit mee, maar ik zou me wel boos maken om het gedrag van de ouderen.
De ouderen hier in de winkel laten je gelukkig nog rustig voorgaan als je weinig boodschappen hebt.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Blond za 26 nov 2011 - 3:37

Susan schreef:
_Chance schreef:
Vanilla Queen schreef:zeggen dat ze al 70 jaar de tijd heeft gehad om te zitten, kop telefoon op doen en heel dom voor me uit zitten staren.

Meen je dit serieus? Ik vind dat echt asociaal.

Ik zou zijn opgestaan en op een andere plek gaan zitten. Overigens zat ik laats in de trein, kwam er echt een oude vrouw aan, met stok, en niemand die opstond, je zag iedereen wegkijken. Ik ben meteen opgestaan. De voorbeelden die hier worden gegeven zijn wel heel extreem, maar ik vind de meeste jongeren ook niet echt respectvol naar ouderen toe.

Die opmerking vind ik inderdaad niet zo respectvol, maar ik vind het niet respectloos om niet te doen wat die vrouw zegt. Ik wil best opstaan voor een ouder iemand, maar niet als ik word afgebekt en ook niet als er nog genoeg andere plekken zijn.

Ik had het inderdaad over de opmerking, het al dan niet blijven zitten kan ik me indenken.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Supertalentje za 26 nov 2011 - 11:13

Ik zou er ook iets lelijks uitgooien en vooral zijn blijven zitten, maar de post van Zusje is ook wel zinvol; misschien doet de ander het niet met opzet...

Laatst drong een oude man bij de AH to Go voor, ik zeg nog dat ik aan de beurt was, dat er geen reden is voor asociaal gedrag en dat iedereen haast heeft, maar hij keek niet eens om, deed net alsof ie doof was! De cassiere rekende maar schaapachtig af omdat ze niet wist wat ze moest zeggen, maar als die man het even gevraagd had had ie zonder problemen voor gemogen. Maar niet naast me in de rij gaan staan en dan snel je broodje neerleggen voordat degene die voor me staat haar hielen gelicht heeft, ik vond het zo stiekem!

Verder sta ik altijd wel op, maar als ik het aanbied hoeft het bijna nooit. Ik ben weleens opgestaan in een volle tram, ik had naar die mevrouw geknikt en ze was zich door de massa heen aan het wurmen om te kunnen gaan zitten. Ondertussen was ik opgestaan, ging er gauw iemand anders zitten en die stond niet meer op. Iemand anders heeft toen zn plek afgestaan, maar ik sta niet meer zomaar op, ik bied het altijd aan zodat iedereen weet dat ik voor diegene opsta ;-)

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Ella za 26 nov 2011 - 11:22

Ik zou ook blijven zitten. of ze moet het op een normale manier vragen (en als de andere stoelen verder lopen zijn en ze slecht ter ben is). Maar anders loopt ze zelf maar naar een andere stoel
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast za 26 nov 2011 - 11:29

Ik zou mijn muziek op hebben en haar uberhaupt niet horen of aankijken.
Maar goed, dit is me vroeger al een paar keer overkomen, stelletje rotbejaarden Evil or Very Mad

Maar nee, nu zou ik dat echt niet meer pikken. Ik zou iets zeggen van: 'als u het vriendelijk had gevraagd had ik even een ander plekje gezocht maar dat mag u nu zelf doen. Plek zat.'

Gast
Gast

Bericht  Gast za 26 nov 2011 - 15:07

Ik zit trouwens wel altijd op de 'voor ouderen of zwangeren' plekken in de tram. Maar dat is simpelweg omdat ik daar wel beenruimte heb en op de normale plekken letterlijk met mijn knieeen tegen het bankje voor me zit. Niet prettig en levert me blauwe plekken op. Dan moeten ze die trams maar wat ruimer maken :P

Gast
Gast

Bericht  xxjojootjexx za 26 nov 2011 - 20:48

Zo ken ik er ook nog wel paar..

Bij de visboer, iedereen staat te wachten, komt een mevrouw aanlopen (boven de 70 zeker), zegt de visboer, wie is er aan de beurt? En van helemaal achteraan zegt ze: Doe mij maar 3 zouten!
Iedereen keek echt zo verbouwereerd achterom, gelukkig zei de visboer zelf, nou mevrouw er zijn nog wat mensen voor u. En toen zei ze zelfs nog, Ja maar ik hoef geen gebakken vis, dus ben zo klaar..

En 2 weken geleden in de aldi. Ik had 5 dingen en een man achter mij 2. De man voor mij had een hele kar vol. Toen kwam er een 2e kassa bij, de man met volle kar mocht daar dus heen, en ik loop er achter aan. Die man zag dat en liet mij voorgaan, ook de man achter mij mocht nog voor de man met de volle kar. En toen kwam het. Zegt hij: Dan mag ik zeker ook wel voor jou, ik heb minder boodschappen. Toen heb ik terug gezegt: Oh dus diegene met de minste boodschappen mag altijd vooraan? Dan komt diegene met een volle kar dus nooit aan de beurt.. En daarnaast aan de kinderen leren we allemaal wie vragen worden .......... Hehe toen kwam de cassiere eraan;)

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Esperanza zo 27 nov 2011 - 2:39

Ik denk dat ik zo verbaasd zou zijn dat ik zou opstaan, en later allemaal dingen bedenk die ik had kunnen zeggen.

En heel stom van mezelf, maar ik heb me nooit gerealisseerd dat zwangere vrouwen lastig kunnen staan. Volgens mij las ik daar een paar jaar geleden wat over in een topic, dat mensen heel erg verontwaardigd waren dat er niet werd opgestaan voor een zwangere vrouw. Ik dacht dat dat niet zo'n probleem was Embarassed .
Nu sta ik dus wel op voor iemand die zwanger is, maar ik ben soms wel bang dat ik het verkeerd inschat en dat iemand gewoon dik is i.p.v. zwanger, maar ik heb nog geen verontwaardige blikken gehad, dus dat zal nog wel niet gebeurd zijn.
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Bericht  Evalynn zo 27 nov 2011 - 12:03

Ik denk niet dat ik zou zijn opgestaan. Als ik op sta voor iemand doe ik het uit mezelf en niet als iemand het op zo'n asociale manier vraagt. Als iemand het met een reden netjes vraagt doe ik het natuurlijk wel.

Laatst was ik ook op de bus aan het wachten na mijn werk en ik zat op het bankje omdat ik door mijn rug was gegaan en gewoonweg niet lang kon staan of lopen. Naast me zat een bejaarde vrouw. Er kwam een andere bejaarde vrouw aangelopen op haar gemakje. Nou prima, ik bleef zitten. Kreeg ik een preek van hier tot tokio van die vrouw die naast me zat dat ik niet op stond en dat de jeugd van tegenwoordig verpest was. Toen heb ik haar ook even heel duidelijk gezegd dat ik wel zou willen gaan staan, maar dat het niet kon omdat ik door mijn rug was gegaan.
Werd ze alleen kwader om dat ik zogenaamd smoesjes aan het vertellen was en veel te lui was om op te staan.
Het grappigste is dat de vrouw die aangelopen kwam me kende van mijn werk (ik werk op een revalidatie/ziekenhuis afdeling) en die vrouw die naast me stond was aan het revalideren en moest júist die week leren om haar normale activiteiten weer op te pikken en te staan en wandelen. Dit was voor haar een oefening die gegeven was die ochtend bij de fysiotherapie, een dagje naar de supermarkt gaan zoals vroeger.
De volgende ochtend stond ik namelijk weer, met mijn pijnlijke rug, aan het bed van die vrouw om haar weer op gang te helpen, zoals de voorgaande ochtend.

En dan zo'n buitenstaander die me lui noemt, ik kan er nog steeds niet over uit.
Evalynn
Evalynn
Prater
Prater

Aantal berichten : 807
Punten : 864
Registratiedatum : 18-11-11

Bericht  Gast zo 27 nov 2011 - 12:56

Ik zou het op dat soort momenten echt jammer vinden dat ik geen scheten op commando kan laten, het lijkt me heel geestig om dan net als je je plaats licht gedwongen af moet staan voor zo'n terrorbejaarde, je even een lekkere dikke puf kan laten op de plek waar ze willen neer landen.
Hoe awsome zou dat zijn?! nerd

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 27 nov 2011 - 21:59

Zero schreef:
Ik zou het op dat soort momenten echt jammer vinden dat ik geen scheten op commando kan laten, het lijkt me heel geestig om dan net als je je plaats licht gedwongen af moet staan voor zo'n terrorbejaarde, je even een lekkere dikke puf kan laten op de plek waar ze willen neer landen.
Hoe awsome zou dat zijn?! nerd
lol! zo eentje die keihard knettert!

Gast
Gast

Bericht  TGR zo 27 nov 2011 - 22:00

Ja, van schrik denk ik Very Happy

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Paper Crown zo 27 nov 2011 - 22:32

Sommige ouderen zijn gewoon bijna kwaadaardig.. ik stel me gewoon voor hoe klote leven ze moet hebben, zo oud en eigenlijk geen lol meer aan wachten op de dood.. smja snauw maar.. ouwe tor! Ik maal daar niet om en ik was ook gewoon opgestaan.. bespaart een hoop gekijk van mensen en ik zou me wellicht nog slecht voelen ook dat ik wat terug zei..

Wat ik trouwens wel heel erg vond vorig jaar in de tram, was er een tokkie vrouw.. en zij zat, en noodgedwongen stond ik ook waar zij zat maar iedere keer liepen er mensen de tram in in de volgende halte en die mensen duwden tegen mij aan waardoor ik helaas ook met tas en al tegen haar geduwd werd.. dus op een gegeven moment merkte ik dat ze zich stoorde daaraan.. zuchten en zetje terug geven.. Dus ik zeg tegen haar: 'sorry mevrouw ik doe dit niet expres, ik moet er zo uit ook dus nog eventjes!' gewoon op een aardige manier. Zegt die dikke tokkie joggingbroek tegen mij: 'In Marokko op ezels zitten en hier in de tram niet eens netjes kunnen staan..jullie komen uit alle hoeke en gaten en ik ben het zat' :affraid:

Wat een asociaal rotwijf.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: