Misselijkheid/overgeven bij vroeg opstaan
+11
SarahKey
Marin
Elsje
Ugly Betty
PluDan
Error
Blair
bolus26
Melis_je
ekiaam87
Starla
15 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Misselijkheid/overgeven bij vroeg opstaan
Wie herkent dit?
Ik sta regelmatig heel vroeg op voor mijn werk, en ik merk dan dat mijn lichaam er nog niet klaar voor is om de dag te beginnen. Mijn maag voelt leeg, maar eten lukt niet. Soms sta ik kokhalsend onder de douche, of erger.
Het trekt meestal na een uurtje wel weg, maar ik vind het heel vervelend. Tips anyone?
Ik sta regelmatig heel vroeg op voor mijn werk, en ik merk dan dat mijn lichaam er nog niet klaar voor is om de dag te beginnen. Mijn maag voelt leeg, maar eten lukt niet. Soms sta ik kokhalsend onder de douche, of erger.
Het trekt meestal na een uurtje wel weg, maar ik vind het heel vervelend. Tips anyone?
Gast- Gast
Re: Misselijkheid/overgeven bij vroeg opstaan
Ik herken het inderdaad. Geen idee wat werkt, heb nog niks gevonden.
Gast- Gast
Ik heb dat ook wel eens, met name als ik te kort geslapen heb.
Starla- Prater
- Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10
Ik ken het ook! Heb het vooral tussen 4 & 6 uur 's nachts (maar gelukkig slaap ik dan meestal nog).
ekiaam87- Kletskop
- Aantal berichten : 1623
Punten : 2002
Registratiedatum : 17-11-10
Een glas lauwwarm water vind ik dan fijn, maar misschien werkt dat voor jou juist averechts.
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
Melis_je schreef:Een glas lauwwarm water vind ik dan fijn, maar misschien werkt dat voor jou juist averechts.
dat doe ik ook,scheelt wel!
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Ik heb het ook heel erg, enige wat bij mij helpt is vla, dat at ik ook bij ochtendmisselijkheid bij mijn zwangerschap, hielp er ook goed tegen. Klinkt naar maar het is binnen 5 min weg.
Blair- Kletskop
- Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Registratiedatum : 18-11-10
Misschien wil iets van een droog beschuitje ofzo wel helpen?
Ik herken het ook wel, heb het in de nachtdienst vaak. Ook zo tussen 5-6 's ochtends.
Ik herken het ook wel, heb het in de nachtdienst vaak. Ook zo tussen 5-6 's ochtends.
Error- Prater
- Aantal berichten : 1374
Punten : 1580
Registratiedatum : 02-03-11
Iets eten terwijl je nog op bed ligt, en dan na een half uurtje opstaan. Heb je dat weleens geprobeerd?
Gast- Gast
Als ik een poosje niet meer om 6 uur opgestaan ben en ik moet dan weer zo vroeg op dan heb ik het soms ook wel dat ik misselijk ben, maar kokhalzen hoef ik gelukkig niet. Ik kan dan ook haast niks eten. Ik neem dan een beker vla en een kopje thee. Als ik aan het werk ben eet ik pas een boterham.
Eet jij smorgens dan helemaal niks tea?
Eet jij smorgens dan helemaal niks tea?
PluDan- Kletskop
- Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10
ProudMama schreef:Iets eten terwijl je nog op bed ligt, en dan na een half uurtje opstaan. Heb je dat weleens geprobeerd?
Dan moet je je wekker nóg een uur vroeger zetten dan dat je al uit moet
Dat lijkt mij best hels, maar ze zeggen idd wel dat het helpt!
Of ; heel ongezond ; maar een flesje cola naast je bed?
Een of twee slokjes neutraliseert je maag geloof ik alweer..
Gast- Gast
Eet je 's avonds na je avond eten nog iets? Kan zijn dat je bloedsuikerspiegel te laag is en dat je daarom misselijk wakker wordt. Misschien helpt het om 's avonds nog iets te eten voordat je naar bed gaat... (en dan iets met langwerkende suikers)
Ugly Betty- Kletskop
- Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb er ook last van wanneer ik te weinig geslapen heb. Ik eet dan toch wat, al is het maar een halve droge boterham. En ik doe alles heel erg langzaam (vooral trap op- en aflopen), want als ik ga haasten, moet ik dus ook echt overgeven. Heb jij 's ochtends de tijd om het rustig aan te doen?
Gast- Gast
Wat een goede tips! Ik heb wel de tijd 's ochtends, ik sta een uur voordat ik wegga op anders red ik het niet. Dus ik ga eens proberen of er iets van genoemde adviezen werkt!
Gast- Gast
PluDan schreef:Eet jij smorgens dan helemaal niks tea?
Nee, pas rond een uur of negen/tien kan ik wat eten.
Gast- Gast
Ja dit heb ik ook vaak,
Ik drink nu een klein beetje limonade ( erg waterig) en eet er een cupje appelmoes bij....
Tot nu toe werkt dit goed...
Succes.
Ik drink nu een klein beetje limonade ( erg waterig) en eet er een cupje appelmoes bij....
Tot nu toe werkt dit goed...
Succes.
Elsje- Prater
- Aantal berichten : 1104
Punten : 1283
Registratiedatum : 26-11-10
Ik heb t ook, Tea. Vooral toen ik 's ochtends om 5.30 opstond voor m'n werk. Volgens mij moet jij ook heel vroeg op hè. Ik sta dan ook te kokhalzen als ik ook maar aan eten denk. Ik drink een groot glas water terwijl ik heel rustig op de bank zit. Soms heet water met citroen er in, dat werkt ook fijn. Maar anders gewoon groot glas koud water. En als t iets later is een glas optimel, zodat ik toch íets in m'n maag heb. Maar meer verdraag ik niet zo vroeg op de ochtend.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ik herken het ook, al vanaf kinds af aan, niet elke dag maar wel vaak.
Hier helpt een glas water ook en daarna eet ik wat.
Hier helpt een glas water ook en daarna eet ik wat.
Ik heb dit dus ook van kleins af aan. Ook als ik al gegeten heb, krijg ik toch nog snel kokhalsneigingen, echt heel irritant. Maar zodra ik op de fiets zit is het weer over.
Gast- Gast
Herken het inderdaad ook wel. Ik ben sowieso al helemaal geen ochtendmens. Maar ik probeer koste wat kost toch wel wat te eten 's ochtends. Want anders val ik een half uur later toch wel om vermoed ik.
Lady Starstruck- Ratel
- Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11
Ik heb het ook wel es en dan word ik ook echt niet lekker. Slap op mijn benen, gevoel dat ik flauw ga vallen.
Heb het eens een week lang bijna dagelijks gehad, ben toen naar de huisarts gegaan maar die kon niks vinden. Bloeddruk was oke enzo. Maar voelde me knap beroerd!
Heb het eens een week lang bijna dagelijks gehad, ben toen naar de huisarts gegaan maar die kon niks vinden. Bloeddruk was oke enzo. Maar voelde me knap beroerd!
Beachgirl- Kletskop
- Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10
Oh, wat "fijn" om te lezen dat er meer mensen zijn die hier last van hebben!
In mijn omgeving vinden ze het allemaal maar raar, maar ik voel me als ik vroeg mijn bed uit moet echt hondsberoerd! Een kopje rooibosthee helpt me vaak een beetje, maar ik ga jullie tips ook proberen!
In mijn omgeving vinden ze het allemaal maar raar, maar ik voel me als ik vroeg mijn bed uit moet echt hondsberoerd! Een kopje rooibosthee helpt me vaak een beetje, maar ik ga jullie tips ook proberen!
Sue- Fluisteraar
- Aantal berichten : 108
Punten : 129
Registratiedatum : 14-08-11
Ik heb er ook last van, maar meestal niet zo lang als jij beschrijft. Wel regelmatig dat ik dan opsta, ik zwarte vlekken zie, en dan is het even later ook weer over.
Heb je ook vaak last van slapende handen en benen etc? Want ik heb dat wel en heb altijd het idee dat dat ermee te maken zou kunnen hebben, dat de bloeddoorstroming niet goed is(ofzoiets)
Heb je ook vaak last van slapende handen en benen etc? Want ik heb dat wel en heb altijd het idee dat dat ermee te maken zou kunnen hebben, dat de bloeddoorstroming niet goed is(ofzoiets)
Gast- Gast
Ik heb nu ook sinds een paar dagen Goedemorgen drinkontbijt in huis, dat is ook wel fijn! Vult je maag wel iets, en is makkelijk weg te krijgen.
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Tips & trics tegen misselijkheid/overgeven
» Zou jij opstaan?
» Opstaan
» Te snel opstaan
» Misselijk bij het opstaan (niet zwanger)
» Zou jij opstaan?
» Opstaan
» Te snel opstaan
» Misselijk bij het opstaan (niet zwanger)
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: