Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zou jij opstaan?

+42
xxjojootjexx
Ella
Supertalentje
SuperGrover
norah
silly-one
sanne-84
Pompoen
Polly
Sushi
Alex
Blond
Shy
Caresses
Kabouter
Qiara
Jeanette
Jasmine
Pussycat
Jade
Tazz
Rovine
Clapperdie
Vanilla Queen
mickey
Makamba
Liadan
Rumble
waterkers
Susan
Lenthe
Sugarfall
RYW
VeryCherry
Tullow
PluDan
Monte
_Lacey_
Ugly Betty
Antibes
Rush
Merai
46 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Zou jij opstaan? - Pagina 3 Empty Re: Zou jij opstaan?

Bericht  Kabouter vr 25 nov 2011 - 4:36

Ik zou sowieso niet zijn opgestaan omdat ik zelf niet kan staan in de bus/tram, alleen een klein stukje (en dan sta ik dus ook op als de bus verder vol is), maar als iemand op die manier binnen komt kan het echt vergeten. Heel lomp, maar die oudjes van tegenwoordig zijn ook niet meer wat ze zijn geweest Wink.
Kabouter
Kabouter
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2031
Punten : 2123
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast vr 25 nov 2011 - 5:07

Ik zeg nu dat ik daar echt niet voor op zou staan. Kan niet tegen onbeschofte mensen, of ze nou oud of jong zijn. Maar waarschijnlijk zit ik dan zo met mijn mond vol tanden dat ik op sta en daarna baal van mezelf dat ik niks heb durven/kunnen zeggen.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 25 nov 2011 - 5:12

Merai schreef:Deze week zat ik in de tram toen er een wat oudere dame instapte. Nog voor iemand de kans kreeg om iets te zeggen snauwde ze tegen het meisje voor me dat ze wilde zitten. Het meisje stond verbouwereerd op om vervolgens op een andere stoel te gaan zitten. Er waren nog best wat stoelen vrij. Nu was ik aan het nadenken over wat ik zou doen en kwam tot de conclusie dat ik gewoon zou blijven zitten en zou verwijzen naar de andere lege stoelen. Wat zou jij doen?

Ik zou haar zeggen dat met haar onvriendelijke gedrag ze niet echt vrienden maakt en dat het wel wat aardiger kan plus dat er nog genoeg stoelen vrij zijn (als die dichtbij zijn en ik niet op een zitplaats voor oudere zit). Mss dat ik wel op zou staan maar niet zonder opmerking in ieder geval. Ik besef alleen wel steeds meer en meer dat het niet altijd onbeleefdheid hoeft te zijn. Niet dat ze het bewust doen zeg maar. Mijn vader loopt ook weleens te snauwen op mensen terwijl dat helemaal niet zijn karakter is. Ik vind dat best erg, dat ziektes je zo kunnen veranderen. Daarom zou ik dus denk ik wel opstaan maar wel een opmerking maken dat het ook anders kan.

Gast
Gast

Bericht  Caresses vr 25 nov 2011 - 7:12

Soms ben ik wat assertiever dan anders, dus weet niet zo goed of ik wel of niet op zal staan (ik denk het niet, aangezien er nog andere plaatsen vrij zijn).

Weetjewel schreef:, [..]komt er een oud fossiel aan hele rolator vol met spullen[..]
Laughing
Hahah Lenthe, dat is ook een goede!

RYW ongelofelijk! wat een aso.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast vr 25 nov 2011 - 7:21

Ik sta altijd uit mezelf op, zonder pardon. Maar als iemand zo'n toon tegen me aanslaat, blijf ik dus mooi zitten.
Als ik in de juiste stemming ben adviseer ik haar het eerst eens normaal te vragen.

Gast
Gast

Bericht  Shy vr 25 nov 2011 - 7:23

Op die manier nee, als er een ouder iemand de bus inkomt en niemand staat op dan wel.
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Blond vr 25 nov 2011 - 7:26

Vanilla Queen schreef:zeggen dat ze al 70 jaar de tijd heeft gehad om te zitten, kop telefoon op doen en heel dom voor me uit zitten staren.

Meen je dit serieus? Ik vind dat echt asociaal.

Ik zou zijn opgestaan en op een andere plek gaan zitten. Overigens zat ik laats in de trein, kwam er echt een oude vrouw aan, met stok, en niemand die opstond, je zag iedereen wegkijken. Ik ben meteen opgestaan. De voorbeelden die hier worden gegeven zijn wel heel extreem, maar ik vind de meeste jongeren ook niet echt respectvol naar ouderen toe.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast vr 25 nov 2011 - 7:28

Ik sta nooit op. Ben wel eens door zo'n oude tang uitgescholden maar ik kan niet staan als iets rijdt, evenwichtstoornis.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 25 nov 2011 - 7:30

_Chance schreef:
Vanilla Queen schreef:zeggen dat ze al 70 jaar de tijd heeft gehad om te zitten, kop telefoon op doen en heel dom voor me uit zitten staren.

Ik zou zijn opgestaan en op een andere plek gaan zitten. Overigens zat ik laats in de trein, kwam er echt een oude vrouw aan, met stok, en niemand die opstond, je zag iedereen wegkijken. Ik ben meteen opgestaan. De voorbeelden die hier worden gegeven zijn wel heel extreem, maar ik vind de meeste jongeren ook niet echt respectvol naar ouderen toe.
Wanneer zijn ze dan niet respectvol? Ik dat eigenlijk nooit.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 25 nov 2011 - 7:31

WFT, RYW en Weetjewel! Hoe asociaal!

Mensen kunnen helaas asociaal zijn, niet alleen met hoe er tegen anderen gedaan wordt, maar ook niet met opstaan! Meestal vraag ik overigens of iemand misschien wil zitten en heel vaak slaat men dat af. Maar soms staan ze vragend om zich heen in de hoop dat iemand opstaat smile Dan blijf ik mooi zitten, zeker als ik een lange dag heb gehad!

Vorig jaar liep ik met krukken en heb noodgedwongen 3 maanden met de tram gereisd, ik ging liever met de fiets... maar goed, dan stond ik in een overvolle tram en de énige mensen die voor me opstonden waren de mannen van buitenlandse afkomst..

Eén keer heb ik meegemaakt dat een man op 2 krukken de tram in kwam, hij kon nauwelijks op zijn benen blijven staan en NIEMAND stond op. Ik heb mijn plek toen afgestaan. Daarna ging ik klaar staan om de tram uit te kunnen, staat er iemand anders op (die er ook uit moest) en die tikte me op de schouder en zei "Het was zo netjes van je dat je zopas opstond, nu mag jij zitten hoor"... :shock:

Gast
Gast

Bericht  Blond vr 25 nov 2011 - 7:40

Lorna mercedez schreef:
_Chance schreef:

Wanneer zijn ze dan niet respectvol? Ik dat eigenlijk nooit.

Even een paar opmerkingen van flexkrachten toen ik nog in een bejaardenpas werkte:
- wij voeren hier toch alleen bejaarden?
- hier wonen allemaal kadavers

Of als er eten op de broodkar over de datum was: ja ik ga echt niet naar de keuken lopen hoor, die mensen gaan toch snel dood.
En zo verder.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast vr 25 nov 2011 - 7:45

Dat vind ik echt heel aso. Maar dat is niet tegen de ouderen, ik mag hopen dat ze met hun wel respectvol omgaan.

Gast
Gast

Bericht  Blond vr 25 nov 2011 - 7:46

Ik mag het hopen, ik stond er niet bij als bij de bewoners moesten afwassen of als ze eten brachten.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast vr 25 nov 2011 - 7:47

Wauw Chance, dat is ook echt enorm bot.

Ik vind het trouwens echt opvallend dat mensen nooit opstaan. Ik heb ooit een week op krukken gelopen en toen is het me eigenlijk niet opgevallen. Maar mijn vriend moest van de zomer 6 weken op krukken lopen en er stond gewoon amper iemand op! Echt zo bizar. Als ik iemand zie die zwanger, slecht ter been of gewoon redelijk op leeftijd is sta ik gewoon op.

Gast
Gast

Bericht  Alex vr 25 nov 2011 - 8:22

Powerbabe schreef:Ik vind het trouwens echt opvallend dat mensen nooit opstaan. Ik heb ooit een week op krukken gelopen en toen is het me eigenlijk niet opgevallen. Maar mijn vriend moest van de zomer 6 weken op krukken lopen en er stond gewoon amper iemand op! Echt zo bizar. Als ik iemand zie die zwanger, slecht ter been of gewoon redelijk op leeftijd is sta ik gewoon op.

Eens! Ik stond eens hoogzwanger in de trein en er was ook maar niemand die zijn/haar plek aan mij afstond. Stond ik dan met mijn dikke buik en mijn opgezwollen benen en voeten.

Ik zou trouwens altijd opstaan voor mensen die zwanger, slecht ter been of op leeftijd zijn. Behalve voor mensen als in de beginpost, dat is ronduit asociaal en zeker als er nog lege stoelen zijn is het gewoon dikke onzin.
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Bericht  Sushi vr 25 nov 2011 - 8:25

Toen mijn moeder, hoogzwanger van mij, in Den Haag in een overvolle tram aan iemand vroeg of ze misschien even mocht zitten, toen zei die man: "Je hebt toch poten onder je reet gekregen of niet dan?"

Als iemand mij op een onvriendelijke manier verzoekt om op te staan in de bus/tram, weet ik niet wat ik zou doen. Waarschijnlijk zou ik opstaan om later te denken: WTF?!
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1578
Punten : 1758
Registratiedatum : 10-05-11

Bericht  Polly vr 25 nov 2011 - 9:00

RYW schreef:

Lang geleden, toen ik 37 weken zwanger was van de oudste, stond ik in de rij bij de supermarkt en het was heel druk. En een man in een rolstoel reed tegen mijn benen aan, want hij wou voordringen want hij zat in een rolstoel. Toen ik 'auw' zei, begon hij te mopperen dat ik ook op moest donderen want hij was een invalide en mocht dus voor. Ik zei dat ik hoogzwanger was en ook niet te lang kon staan, en hij zei dat ik dan maar niet had moeten liggen neuken :shock:

Dus ik werd boos en zei 'ach, u zit tenminste'. Nou, dat had ik beter niet kunnen doen. Korte samenvatting van zijn tirade: dat kind is zeker van zo'n vieze buitenlander en als ik kon staan trapte ik 'm uit je buik. :shock: My god, het is dat die man al invalide was, zeg...

BELACHELIJK, echt niet normaal hoe asociaal mensen kunnen zijn.

Hier staat men trouwens al voor één grijze haar op. Toen mijn Braziliaanse collega een keer de tram nam in Amsterdam en opstond voor een zwangere vrouw kreeg hij ook de wind van voren "Ik ben zwanger, ik ben niet ziek hoor!!". Tsja, dan niet.
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Gast vr 25 nov 2011 - 9:35

Als er nog andere zitplaatsen zijn, zou ik opstaan met de woorden "Omdat u het zo vriendelijk vraagt. Ik ga wel op één van de andere vrije stoelen zitten." Denk ik. Ik kan ook dichtklappen en verbouwereerd opstaan. Naah.. ik denk het eigenlijk niet, zeker niet als iemand zo snauwt.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 25 nov 2011 - 9:38

Ik ben er zo één die op staat en als ik dan uit stap aaaaallerlei dingen bedenk die ik had moeten zeggen smile

Gast
Gast

Bericht  Pompoen vr 25 nov 2011 - 9:50

Ik heb ook een keer iemand gehad die vond dat ze op mijn plek in de bus mocht zitten want A. ze wilde niet achteruit rijden en B. ze wilde niet 3 meter verder lopen waar nog wel plek vrij was wánt ze wilde echt perse vooruit rijden. Nou toen ben ik ook blijven zitten. Ik word zelf echt kotsmisselijk van achteruit rijden dus snap wel dat dat niet zo fijn is. Maar er was verder ook echt nog genoeg plek.

Nu blijf ik sowieso altijd zitten want ik loop zelf niet lekker en staan kan ik ook niet zo lang. Maar voel me daar vaak wel schuldig over.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  sanne-84 vr 25 nov 2011 - 9:58

ik denk dat ik met mn mond vol tanden zou opstaan, en al balend achteraf zou bedenken wat ik eigenlijk had moeten doen
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214

Bericht  silly-one za 26 nov 2011 - 1:58

Ik zal er iets van zeggen en blijven zitten. Echt ik wil best opstaan, maar niet op deze manier.
Ik heb wel eens met oudere van plaats geruild, puur omdat ze niet achteruit wilde rijden en alleen die stoelen waren nog vrij. Ik hoorde ze dat zeggen en heb aangeboden van plaats te wisselen.

Ik had donderdag flinke vertraging met de trein en heb even met de conducteur zitten praten. Maar hij zegt eigenlijk ook dat over het algemeen de meest asociale treinreizigers de oudere zijn omdat ze veel op de leeftijd gooien. Plus de 1ste klas reizigers, maar dat is ook weer een andere type reiziger.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097

Bericht  Susan za 26 nov 2011 - 2:06

_Chance schreef:

Die opmerking vind ik inderdaad niet zo respectvol, maar ik vind het niet respectloos om niet te doen wat die vrouw zegt. Ik wil best opstaan voor een ouder iemand, maar niet als ik word afgebekt en ook niet als er nog genoeg andere plekken zijn.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  norah za 26 nov 2011 - 2:15

ik zie het beide ik zie oudjes die afbekken of een plek eisen maar ook jongeren die echt niet opstaan en ik ben eigenlijk altijd de eerste die opstaat maar met mensen die zwanger zijn vind ik het lastig kan ook een belediging zijn als ze bijv niet zwanger zijn Embarassed
norah
norah
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 113
Punten : 174
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  SuperGrover za 26 nov 2011 - 3:17

Ik was dan wel opgestaan, om vervolgens vreselijk te balen van mezelf.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: