Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ontzettend duizelig en draaierig bij opstaan...

+6
Vanilla Queen
Highway
May
Liz
Susan
Zora
10 plaatsers

Ga naar beneden

Ontzettend duizelig en draaierig bij opstaan... Empty Ontzettend duizelig en draaierig bij opstaan...

Bericht  Zora vr 18 nov 2011 - 10:55

Ik ben echt nooit duizelig, en als ik het al ben, is het meer wat licht in mijn hoofd, maar nooit met draaierigheid erbij. Sinds afgelopen woensdag ben ik bij het opstaan echt gigantisch duizelig. Woensdag overviel het me zo dat ik gewoon een paar keer terug op bed viel, omdat ik gewoon niet kon blijven staan. Donderdag en vandaag had ik er rekening mee gehouden, en viel ik niet om, maar ik moest me echt aan alles vasthouden om al strompelend beneden te komen.

Ik kan me niet zo goed bedenken wat er anders dan anders is. Ik weet dat veel mensen de laatste weken een beetje kwakkelen en ziekjes zijn, maar omdat ik nooit duizelig ben vind ik het toch apart. Vanochtend was ik zo duizelig dat ik bijna moest overgeven, terwijl ik dat echt al meer dan 10 jaar niet gedaan heb. Ik heb het wel druk met werk en een avondstudie op het moment, maar niet veel drukker dan afgelopen weken. Ik heb het koud bij het opstaan (het vriest op onze slaapkamer) maar dat was afgelopen jaren ook zo. Ik ben wel wat moe als ik op moet staan, maar niet onoverkomelijk erg. Ik kan ook niet zwanger zijn voor zover ik weet smile Ik weet dat jullie geen dokters zijn, maar ik wil eigenlijk weten of jullie hier ervaring mee hebben. Ik vind het zo eng 's ochtends :s En is dit uberhaupt iets waar een dokter iets zinnigs mee kan? Kan me voorstellen dat het echt óveral vandaan kan komen...
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontzettend duizelig en draaierig bij opstaan... Empty Re: Ontzettend duizelig en draaierig bij opstaan...

Bericht  Susan vr 18 nov 2011 - 10:56

Ik had dat toen mijn bloeddruk erg laag was.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Ontzettend duizelig en draaierig bij opstaan... Empty Re: Ontzettend duizelig en draaierig bij opstaan...

Bericht  Liz vr 18 nov 2011 - 10:57

Een collega van mij had precies hetzelfde als jij beschrijft, zij bleek een virus op haar evenwichtsorgaan? te hebben. Zij had daar voorheen ook nooit last van. Ze heeft medicijnen gekregen en voelt zich nu al een stuk beter, misschien dat dat hetzelfde is?
Liz
Liz
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 994
Registratiedatum : 28-08-11

Bericht  Susan vr 18 nov 2011 - 11:00

Overigens had ik het door die lage bloeddruk niet zo erg als jij. Ik ben toen wel een keer flauwgevallen, maar toen was ik ook ziek.

Toen ik net bevallen was van Yrsa was ik wel enorm duizelig, ik weet nog dat we midden in de nacht thuiskwamen, dat ik even later naar de wc moest en dat ik door de huiskamer zwalkte, me steeds vastgrijpend aan allerlei meubelstukken. Toen was ik natuurlijk net veel bloed verloren, en ik was erg moe.

Ik zou dus denken aan ijzertekort of lage bloeddruk, maar het kan ook iets anders zijn, dus ik zou toch even naar de huisarts gaan.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast vr 18 nov 2011 - 11:01

Susan schreef:Ik had dat toen mijn bloeddruk erg laag was.

Ik ook. Zelfs van flauwgevallen meerdere keren. Ik kreeg het advies: Rustig opstaan.

Gast
Gast

Bericht  May vr 18 nov 2011 - 11:04

Ik heb het als mijn evenwichtsorgaan weer eens verstopt zit.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Highway vr 18 nov 2011 - 13:24

Rustig opstaan, de tijd ervoor nemen en een bouillonnetje drinken (of iets anders met zout bv zoute drop eten). Het kan zijn dat je inderdaad last hebt van een lage bloeddruk, bovenstaande tips zouden dan moeten helpen. Daar valt niet zo heel veel aan te doen behalve wat meer zout tot je nemen. Bij aanhoudende klacht (weken) zou ik wel even contact op nemen bij h.a. voor verder onderzoek.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Vanilla Queen vr 18 nov 2011 - 13:48

kan ook ziekte van Ménière zijn. http://www.kno.nl/publiek/voorlichting/meniere

Ik ben mijn hele leven al duizelig, maar gelukkig geen draaiduizeligheid. Dat lijkt me echt vreselijk, ik denk niet eens dat ik mijn bed uit zou komen :shock: .
Heb zelf vaak het gevoel alsof de grond onder mijn voeten beweegt (schokt) of alsof ik in een gat trap. Moeilijk uit te leggen.

Sterkte!
Vanilla Queen
Vanilla Queen
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 543
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Zora vr 18 nov 2011 - 21:16

Dank dames! Nu in het weekend kan ik gelukkig even wat rustiger aan doen. Ik ben vanochtend heeeeel langzaam opgestaan. Het hielp wel wat om het te controleren maar duizelig was ik nog steeds. Een lage bloeddruk klinkt op zich wel aannemelijk. Wordt dat veroorzaakt door een tekort aan zout? Ik dacht altijd dat als je normaal eet, je dat eigenlijk niet eens zou kunnen hebben, maar dat heb ik vast verkeerd smile

De ziekte van Meniere was ik ook al tegengekomen, maar ik denk niet dat ik daar meteen vanuit hoef te gaan. Dit weekend maar eens heel veel fruit, en dus bouillonnetjes inslaan, misschien wat vitaminetabletten waar ook ijzer in zit (nu ik erover nadenk kan ik me niet eens bedenken waar ik ijzer uit heb gehaald de afgelopen weken...), en hopen dat dat helpt. Mocht het aanhouden, dan toch maar eens de HA bellen...

@ Vanilla Queen: bij jou heeft het geen reden? Lijkt me ontzettend vervelend zeg! Maar idd, die draaierigheid is heel eng.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Bericht  Feline vr 18 nov 2011 - 21:41

Ik ben ook al 2 weken licht in m'n hoofd en heb tot nu toe elke dag barstende koppijn.. Ben al bij de dokter geweest maar die zegt dat ik gewoon een virus heb en rustig aan moet doen. Begin 't nu wel zat te worden.

Er hangt volgens mij van alles in de lucht dus ik zou gewoon even wat rustiger aan doen..
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Bericht  Serena vr 18 nov 2011 - 23:23

Als ik dat van jou lees denk ik aan lage bloeddruk of misschien laag ijzer. Maar lage bloeddruk eerder. Je kan er niet heel veel aan doen (behalve wat meer zout eten) maar het wordt niet direct veroorzaakt door zouttekort dacht ik.
Ik ben zelf ook regelmatig op die manier duizelig. Wat mijn HA toen (lang geleden) zei, is dat als je opstaat 's ochtends je bloeddruk sowieso lager is dan aan het eind van de dag. Je bloedstroom moet zegmaar weer opgang komen. Vandaar ook heel rustig opstaan. Ik doe het eigenlijk altijd in etappes: eerst een tijdje wakker liggen, dan een tijdje zitten en dan pas uit bed stappen en rustig lopen. Als het langer aanhoud en je ook op andere momenten er last van hebt kan je altijd nog naar de HA.
Serena
Serena
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1653
Punten : 1694

Bericht  Zora za 19 nov 2011 - 1:49

Klinkt wel logisch Serena smile Ga ik vaker eens proberen, en vandaag in ieder geval een heleboel fruit en andere vitamines eten.... kan geen kwaad dacht ik Very Happy
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Bericht  Antibes za 19 nov 2011 - 1:52

Zo moet ik het ook doen inderdaad, anders knal ik tegen de grond. En met douchen oppassen.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Gast zo 20 nov 2011 - 0:23

Zora, hoe gaat het nu? Helpt het rustig aan doen?

Gast
Gast

Bericht  Zora zo 20 nov 2011 - 1:34

Hey wat lief! Gisteren en vanochtend inderdaad heel rustig aan gedaan. Dan ben ik wel duizelig, maar niet zo erg dat ik er bijna van omval. Morgen maar even mijn wekker 5 minuutjes eerder dan normaal, want het kost wat tijd Very Happy

Hoop wel dat dit tijdelijk is :s
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Bericht  Linnie1985 zo 20 nov 2011 - 3:02

Ik heb er ook al 2x last van gehad, maar dan niet bij het opstaan.

Van de week had ik er last van op mijn werk en afgelopen vrijdag bij mijn schoonouders. Volgens sommigen hangt het in de lucht ofzo...
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248

Bericht  Gast zo 20 nov 2011 - 9:44

Zora schreef:Hey wat lief! Gisteren en vanochtend inderdaad heel rustig aan gedaan. Dan ben ik wel duizelig, maar niet zo erg dat ik er bijna van omval. Morgen maar even mijn wekker 5 minuutjes eerder dan normaal, want het kost wat tijd Very Happy

Hoop wel dat dit tijdelijk is :s

Fijn dat een klein beetje beter is gegaan! Morgen idd maar ietsje eerder opstaan!

Ik heb er (helaas) nog steeds last van af en toe, nadat ik 3 jaar geleden een infectie aan mijn evenwichtsorgaan heb gehad (en 4 dagen compleet plat heb gelegen). Als ik ongesteld moet worden of stress heb en me te snel omdraai in bed gaat de hele wereld tekeer. Verschrikkelijk Sad Mocht het echt niet over gaan, kán je proberen eens wat anti-reisziekte pilletjes te nemen. Werkt niet altijd, maar soms wel!

Gast
Gast

Bericht  Zora zo 20 nov 2011 - 19:16

Jeetje 4 dagen dagen lijkt met echt heel erg! Duizeligheid is nog prima, maar dat draaierige... poeh! Ik zal je tip onthouden smile
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: