Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Te snel opstaan

+8
mzcharlotte
Moira
Arwyn
Antibes
Bliss
Joan
Carra
Poubelle
12 plaatsers

Ga naar beneden

Te snel opstaan Empty Te snel opstaan

Bericht  Poubelle do 1 aug 2013 - 1:37

Ik heb er vaak last van dat als ik te snel opsta, het zwart voor mijn ogen wordt.
Net lag ik in de tuin en wilde ik naar binnen lopen. Het werd toen ik net binnen stond zwart voor m'n ogen, ik hield me dus aan de muur vast. Maar ondertussen klapte ik ook dubbel en begonnen m'n benen ongecontroleerd te schokken. Dit ging toen ik weer gewoon kon zien weer over. Ik vond het wel een beetje freaky.
Net had ik precies hetzelfde, alleen klapte ik tegen de tuindeur aan in elkaar. Ik kon me aan de deurklink vasthouden en ik heb geen idee wat m'n benen hebben gedaan maar ik heb wel m'n teenslipper gemold.

heeft iemand ook weleens van zoiets last? Heeft het 'gewoon' met de warmte oid te maken?
Ik ga morgen naar een weekendfestival en zou het nogal klote vinden als er weer zoiets gebeurd.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Te snel opstaan Empty Re: Te snel opstaan

Bericht  Carra do 1 aug 2013 - 1:40

Volgens mij is dat zwart voor je ogen 'heel normaal'. Ik heb het ook regelmatig dat ik bijna ko ga. Zelfs op mijn werk. Als ik te lang heb gezeten.

Dat schokken van je benen heb ik nog nooit gehad. Dat is inderdaad wel freaky. Misschien zijn al je spieren even niet onder controle of zo.
Het lijkt me heel aannemlijk dat het met de warmte te maken heeft.
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Joan do 1 aug 2013 - 1:45

Mijn vriend heeft dit ook heel erg. Toen hij medicatie voorgeschreven heeft gekregen voor z´n ADD werd zijn bloeddruk opgemeten. Hier kwam uit dat zijn onderdruk heel laag was. Dit was de oorzaak van het zwarte voor de ogen worden bij het opstaan. Hij moest meer water drinken. Ik weet niet of het bij jou ook het geval is, maar je kunt het altijd proberen!
Joan
Joan
Prater
Prater

Aantal berichten : 606
Punten : 630
Registratiedatum : 02-05-13

Bericht  Bliss do 1 aug 2013 - 2:03

Ik heb ook heel vaak dat het zwart wordt voor mn ogen als ik opsta en met dit weer is het nog wel een tikkeltje erger geloof ik. Dat van je benen herken ik niet, als het nog een keer voorkomt, zou ik het even aan de huisarts voorleggen.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Poubelle do 1 aug 2013 - 2:10

Thanks meiden, jullie hebben me gerustgesteld. In mij schuilt een hypochonder Wink.
Net ben ik in etappes opgestaan en toen had ik alleen last van het zwart worden.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Bericht  Antibes do 1 aug 2013 - 2:19

Orthostatische hypotensie = verlaging van de bloeddruk bij opstaan. Komt inderdaad heel veel voor, maar wel in verschillende gradaties. Je kunt je bloeddruk eens laten nakijken qua of die al erg laag is misschien. Verder met dit weer goed drinken en wat zout/drop eten kan ook hrlpen om jr bloeddruk in zijn geheel wat te verhogen (dd daling bij opstaan zal wel blijven). smile
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Arwyn do 1 aug 2013 - 3:31

Dat zwart worden herken ik inderdaad ook.
Wist niet dat dat met bloeddruk te maken had! Heb er wel meestal vooral 's ochtends last van, als ik natuurlijk al een tijd niet gegeten of gedronken heb.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Moira do 1 aug 2013 - 3:38

Mijn bloeddruk is jarenlang te laag geweest, hierdoor was ik ook snel duizelig en had ik last van zwart voor de ogen. Moest toen zoute dingen eten zoals drop en bouillon etc. Toen was het wel iets minder. Je zweet met deze dagen ook heel veel, dus verlies van zouten. Goed drinken en regelmatig iets zoets en zouts nemen.
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13

Bericht  mzcharlotte do 1 aug 2013 - 3:52

Ik heb het nu ook weleens. Een andere tip die ik had gelezen was dat je voor het opstaan even met je voeten/benen moet wiebelen om de bloedcirculatie weer goed op gang te krijgen. Het hielp wel.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  nina do 1 aug 2013 - 4:27

Antibes schreef:Orthostatische hypotensie = verlaging van de bloeddruk bij opstaan. Komt inderdaad heel veel voor, maar wel in verschillende gradaties. Je kunt je bloeddruk eens laten nakijken qua of die al erg laag is misschien. Verder met dit weer goed drinken en wat zout/drop eten kan ook hrlpen om jr bloeddruk in zijn geheel wat te verhogen (dd daling bij opstaan zal wel blijven). smile

Of sterrenmunt thee drinken. Dat is ook bloeddruk verhogend.

En snap je zorgen maar het is echt heel normaal.
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Feline do 1 aug 2013 - 4:42

Shit Poubelle, nou moet je dus in de zon gaan liggen met drop of chips Wink

Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Bericht  Taeda do 1 aug 2013 - 6:03

Hier heb ik ook regelmatig last van. Vaak heb ik dan even last van mijn evenwicht, soms leidt het tot flauwvallen. Al kan ik dat laatste tegenwoordig goed inschatten en op tijd gaan zitten.
Bij mij komt het inderdaad door een lage bloeddruk.
Taeda
Taeda
Prater
Prater

Aantal berichten : 1295
Punten : 1305
Registratiedatum : 11-01-13

Bericht  JustMeDaan do 1 aug 2013 - 22:33

Arwyn schreef:Dat zwart worden herken ik inderdaad ook.
Wist niet dat dat met bloeddruk te maken had! Heb er wel meestal vooral 's ochtends last van, als ik natuurlijk al een tijd niet gegeten of gedronken heb.

In de ochtend er last van hebben is vaak omdat je dan hebt gelegen, je bloeddruk wat lager is omdat je ligt en in rust bent en dan snel opstaan uit bed. Als je bloeddruk dan laag is en je vraagt ineens inspanning van je lichaam kan je daar veel last van hebben inderdaad. Rustig opstaan, en wat je hier al las, bungelen met de benen over het randje van je bed wil goed helpen, dan komt de circulatie goed op gang.

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven