Misselijk bij het opstaan (niet zwanger)
+5
Minx
Sugarfall
Marin
Char1
Elliot
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
Misselijk bij het opstaan (niet zwanger)
Ik heb er al langer last van, maar omdat ik nu weer voor mijn werk vroeg moet opstaan speelt het weer op. Ik ben heel vaak 's ochtends bij het opstaan misselijk. Ik ben niet zwanger, maar ik denk dat het te maken heeft met vroeg opstaan. In de vakantie als ik kan uitslapen heb ik namelijk nergens last van en gelukkig heb ik er ook niet altijd als ik vroeg opsta last van.
Ik probeer bij het opstaan al rustig aan te doen, dus nog een kwartiertje na de wekker blijven liggen, want anders voel ik me helemaal rot. Is er iemand die dit herkent en die misschien tips heeft?
Ik probeer bij het opstaan al rustig aan te doen, dus nog een kwartiertje na de wekker blijven liggen, want anders voel ik me helemaal rot. Is er iemand die dit herkent en die misschien tips heeft?
Char1- Fluisteraar
- Aantal berichten : 388
Punten : 464
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Misselijk bij het opstaan (niet zwanger)
Misschien komt het doordat je maag leeg is? Probeer anders eens 's avonds iets te eten op je nachtkastje te zetten zodat je dat kunt opeten voordat je opstaat.
Vervelend hoor!
Vervelend hoor!
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
Ik heb het ook elke ochtend als ik vroeg op sta, rond 7 uur of eerder. Eigenlijk kan ik dan het eerste uur niks eten, maar als dat echt moet, dan het liefst iets van drinkontbijt, waarbij ik niet te veel hoef na te denken.
Tegenwoordig als ik rond half 9 op sta heb ik er totaal geen last van. Dan zou in theorie m'n maag nog leger moeten zijn, dus dat is het niet. Rond half 9 kan ik gewoon prima de dag beginnen met koffie, terwijl als ik om 7 uur op sta, ik soms echt loop te kokhalzen.
Tegenwoordig als ik rond half 9 op sta heb ik er totaal geen last van. Dan zou in theorie m'n maag nog leger moeten zijn, dus dat is het niet. Rond half 9 kan ik gewoon prima de dag beginnen met koffie, terwijl als ik om 7 uur op sta, ik soms echt loop te kokhalzen.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Bij mij is het niet zo dat ik geen ontbijt weg kan krijgen. Dat gaat op zich wel. Ik ben geen ochtendmens, maar omdat ik altijd móest ontbijten heb ik dat wel geleerd. En wat jij zegt Marin geldt bij mij ook, als ik later opsta ben ik niet misselijk. Op zich klinkt een lege maag wel aannemelijk, maar dat is dan weer onlogisch in combinatie met later opstaan en niet misselijk zijn.
Char1- Fluisteraar
Dan eens iets eerder stoppen met eten. Heb je er vanaf half 9 geen last van en eet je het laatste van de dag om half 9 eet dan om 7 uur voor het laatst als je om 7 uur op moet staan. Dat misschien eens proberen. Al heb ik het zelf ook wel een beetje hoor.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Zelf eet ik vrijwel nooit na het eten, ook geen toetje. Dus dan zou ik om 5 uur moeten gaan avondeten ipv 7 uurMinx schreef:Dan eens iets eerder stoppen met eten. Heb je er vanaf half 9 geen last van en eet je het laatste van de dag om half 9 eet dan om 7 uur voor het laatst als je om 7 uur op moet staan. Dat misschien eens proberen. Al heb ik het zelf ook wel een beetje hoor.
Marin- Lady Post-a-lot
Het valt te proberen, al is 5 uur wel een rottijd maar bv half 6 zou je ook kunnen proberen. Wie weet reageer je er wel goed op.
Minx- Lady Post-a-lot
Heeft dat bij jou geholpen, Minx? In dat geval is het het proberen waard. Maar aangezien mijn wekker al om half 7 gaat zou ik dan eigenlijk de hele avond niks meer moeten eten. Doordeweeks gaat me dat misschien niet altijd lukken (want soms ben ik pas laat thuis). Maar als het werkt is het mooi natuurlijk!
Char1- Fluisteraar
Ik heb het nog nooit geprobeerd want heb het maar heel af en toe en dan alleen als ik voor 6 uur op moet en dat is bijna nooit. Maar als je er met langer slapen geen last van hebt zou ik dat gewoon eens proberen.
Minx- Lady Post-a-lot
Nou nee dat komt qua schema hier thuis niet uit (vriend rond 17.45 thuis, dan nog uur sporten, waarin ik in die tijd kook, dus we eten meestal pas rond 19.00, eerder lukt gewoon niet). Maar wie weet wordt alles toch anders met m'n nieuwe baan, moet toch nog zien wat voor ritme er dan ontstaat.Minx schreef:Het valt te proberen, al is 5 uur wel een rottijd maar bv half 6 zou je ook kunnen proberen. Wie weet reageer je er wel goed op.
Op zich zit er wel wat in dat je 12 uur nadat je gegeten hebt, weer beter voelt. En dat 's avonds laat nog wat eten slecht voor je is, wist ik wel, dat doe ik sowieso vrijwel nooit.
Marin- Lady Post-a-lot
Ik heb hem net pas verstuurd maar Minx, heb je mijn PM ontvangen? Hij staat namelijk weer eens niet bij mijn verzonden berichten
Sugarfall- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2407
Je hebt antwoordSugarfall schreef:Ik heb hem net pas verstuurd maar Minx, heb je mijn PM ontvangen? Hij staat namelijk weer eens niet bij mijn verzonden berichten
Minx- Lady Post-a-lot
Ik heb daar ook erg last van. Voor zeven uur opstaan is geen pretje voor mijn lijf. Ik denk dat het ook kan liggen aan de fase van je slaap. Hoe vroeger het is, hoe dieper je nog slaapt. Geen idee of dat kan hoor, maar ik heb niet het idee dat het bij mij aan eten ligt
Mint- Fluisteraar
- Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10
Ja, mint, wat jij over die slaapfase zegt heb ik ook gedacht. Maar helaas ook geen oplossing hè?
Char1- Fluisteraar
Een wake-up light . Dan word je heel geleidelijk wakker omdat het licht de opkomende zon nabootst
Aardbei- Prater
- Aantal berichten : 659
Punten : 672
Registratiedatum : 03-06-12
Ik vraag me eerlijk gezegd af of ik daar wakker van word. Ik slaap ook gerust door als het licht wordt. En vind het eigenlijk nogal dur om even uit te proberen. Dan zou ik er eigenlijk even eentje van iemand uit de buurt moeten kunnen lenen.
Char1- Fluisteraar
Ik heb het zelf ook vaak maar heb laatst gelezen dat het ook best zou kunnen dat het een uiting is van een soort "spanning" over wat je die dag allemaal moet gaan doen: werken, voor de kids zorgen, afspraken.
Je zegt dat je er in vakantie of op vrije dagen geen last van hebt. Misschien dat je dan echt ontspannen bent en er dus geen last van heb.
Je zegt dat je er in vakantie of op vrije dagen geen last van hebt. Misschien dat je dan echt ontspannen bent en er dus geen last van heb.
Chelle- Prater
- Aantal berichten : 783
Punten : 868
Klinkt ook wel plausibel idd. Alleen wel lastig op te lossen dan.
Char1- Fluisteraar
Ja dat wel maar even bewust ontspannen voordat je opstaat en je dag echt begint helpt misschien.
Chelle- Prater
- Aantal berichten : 783
Punten : 868
Ik heb er ook geen oplossing voor. Ik ben nu al een tijdje wakker en voelde me doodziek. Kokhalsen en ra raar gevoel. Echt vervelend! Na een uurtje ging het al iets beter, maar dat ik me nu top voel, kan ik ook niet zeggen. . En ik heb geen spanningen geloof ik. Ik heb een heel relaxed dagje!
Mint- Fluisteraar
Vervelend mint. Als ik het zo hoor heb jij heb veel erger dan ik. Kokhalsen heb ik gelukkig nooit last van. Het blijft bij mij bij een vervelend gevoel en soms weer even moeten gaan liggen.
Had er trouwens vooral de eerste twee werkdagen last van, de rest van de week gelukkig veel minder. Even afwachten hoe het blijft gaan.
Had er trouwens vooral de eerste twee werkdagen last van, de rest van de week gelukkig veel minder. Even afwachten hoe het blijft gaan.
Char1- Fluisteraar
Gek he. Ik hoop dat we er ooit achterkomen Haha
Mint- Fluisteraar
Als ik dé oplossing vind kom ik hem met jullie delen hoor
Char1- Fluisteraar
Ik had daar vroeger bijna elke week last van (tussen mijn 16/17 en 18\19e)
Op zaterdag werkte ik toen als bijbaan bij een vleesbedrijf.
Ik moest dan al om 7.00 beginnen en 6.30 op de fiets zitten en dus een stuk eerder opstaan dan de rest van de week wanneer ik naar school ging.
Het ging dan altijd over rond 9.15 als we weer pauze hadden. Dan at ik weer wat en was het weg. Mijn ontbijt hield ik regelmatig niet binnen. En misselijk zijn en de geur van rauw vlees en vleeskruiden is ook niet echt een goede combi.
Voor mijn idee wilde mijn lijf nog niet wakker worden als het zo vroeg was en uit protest werd ik dan misselijk.
Gelukkig heb ik er tegenwoordig geen last meer van, maar sta ik ook niet met regelmaat zo vroeg meer op.
Helaas geen tips dus, maar wel herkenbaar.
Op zaterdag werkte ik toen als bijbaan bij een vleesbedrijf.
Ik moest dan al om 7.00 beginnen en 6.30 op de fiets zitten en dus een stuk eerder opstaan dan de rest van de week wanneer ik naar school ging.
Het ging dan altijd over rond 9.15 als we weer pauze hadden. Dan at ik weer wat en was het weg. Mijn ontbijt hield ik regelmatig niet binnen. En misselijk zijn en de geur van rauw vlees en vleeskruiden is ook niet echt een goede combi.
Voor mijn idee wilde mijn lijf nog niet wakker worden als het zo vroeg was en uit protest werd ik dan misselijk.
Gelukkig heb ik er tegenwoordig geen last meer van, maar sta ik ook niet met regelmaat zo vroeg meer op.
Helaas geen tips dus, maar wel herkenbaar.
Dolphinne- Prater
- Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Soortgelijke onderwerpen
» 30 wkn zwanger, opeens weer misselijk en hoofdpijn. -update-
» Zwanger of niet?
» Zwanger en (niet) roken
» Slijmprop (niet zwanger!)
» Niet zwanger, wel symptomen
» Zwanger of niet?
» Zwanger en (niet) roken