Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zou jij opstaan?

+42
xxjojootjexx
Ella
Supertalentje
SuperGrover
norah
silly-one
sanne-84
Pompoen
Polly
Sushi
Alex
Blond
Shy
Caresses
Kabouter
Qiara
Jeanette
Jasmine
Pussycat
Jade
Tazz
Rovine
Clapperdie
Vanilla Queen
mickey
Makamba
Liadan
Rumble
waterkers
Susan
Lenthe
Sugarfall
RYW
VeryCherry
Tullow
PluDan
Monte
_Lacey_
Ugly Betty
Antibes
Rush
Merai
46 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Zou jij opstaan? Empty Zou jij opstaan?

Bericht  Merai vr 25 nov 2011 - 0:50

Deze week zat ik in de tram toen er een wat oudere dame instapte. Nog voor iemand de kans kreeg om iets te zeggen snauwde ze tegen het meisje voor me dat ze wilde zitten. Het meisje stond verbouwereerd op om vervolgens op een andere stoel te gaan zitten. Er waren nog best wat stoelen vrij. Nu was ik aan het nadenken over wat ik zou doen en kwam tot de conclusie dat ik gewoon zou blijven zitten en zou verwijzen naar de andere lege stoelen. Wat zou jij doen?

Laatst aangepast door Merai op vr 25 nov 2011 - 3:18; in totaal 2 keer bewerkt
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij opstaan? Empty Re: Zou jij opstaan?

Bericht  Rush vr 25 nov 2011 - 0:50

Doorverwijzen naast Hans Anders én de andere stoel.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Antibes vr 25 nov 2011 - 0:53

Nee, in die situatie niet. Ik ben iemand die altijd heel snel vrijwillig opstaat voor ouderen. Dat zit in mijn opvoeding, maar ik kijk wel of er stoelen vrij zijn. En als het (voorin, ze hoeft van mij niet de hele bus door te hobbelen) vol is, dan zal ik opstaan, maar als er stoelen vrij zijn slaat dat nergens op.

Wellicht zou ik verbouwereerd zijn en opstaan, maar ik denk het niet. Meestal ben ik wel ad rem en zou ik wellicht op die stoel aan de andere kant van het gangpad wijzen.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Gast vr 25 nov 2011 - 0:53

Of je nou oud bent of niet het geeft je geen reden om iemand af te snauwen, ik zou dus vriendelijk zeggen dat er nog genoeg plaatsen vrij zijn. Als er echt geen plaatsen meer vrij waren was ik zeker geneigt om te roepen waar het fatsoen gebleven was. Ik laat me namelijk niet afsnauwen.

Gast
Gast

Bericht  Ugly Betty vr 25 nov 2011 - 0:55

Ik zou wel opstaan en een andere plek zoeken. Ik ben nog wel eens te goeiig en moet soms wat meer voor mezelf opkomen Embarassed
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  _Lacey_ vr 25 nov 2011 - 0:56

Ugly Betty schreef:Ik zou wel opstaan en een andere plek zoeken. Ik ben nog wel eens te goeiig en moet soms wat meer voor mezelf opkomen Embarassed
Ik ook.

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489

Bericht  Gast vr 25 nov 2011 - 0:58

_Lacey_ schreef:
Ugly Betty schreef:Ik zou wel opstaan en een andere plek zoeken. Ik ben nog wel eens te goeiig en moet soms wat meer voor mezelf opkomen Embarassed
Ik ook.

+1

Gast
Gast

Bericht  Monte vr 25 nov 2011 - 0:58

+1
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410

Bericht  PluDan vr 25 nov 2011 - 0:59

Nou ik niet. Ik wil best voor een ouder iemand opstaan, maar niet op die manier!
PluDan
PluDan
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10

Bericht  Tullow vr 25 nov 2011 - 1:00

Wat stom! Helemaal dat ze zo snauwt. Ze kan toch zelf op een lege stoel gaan zitten?
Tullow
Tullow
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10

Bericht  VeryCherry vr 25 nov 2011 - 1:01

Oh ik zou absoluut blijven zitten. Als er normaal wordt gedaan sta ik zonder pardon op overigens smile
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754

Bericht  RYW vr 25 nov 2011 - 1:01

Antibes schreef:Nee, in die situatie niet. Ik ben iemand die altijd heel snel vrijwillig opstaat voor ouderen. Dat zit in mijn opvoeding, maar ik kijk wel of er stoelen vrij zijn. En als het (voorin, ze hoeft van mij niet de hele bus door te hobbelen) vol is, dan zal ik opstaan, maar als er stoelen vrij zijn slaat dat nergens op.

Wellicht zou ik verbouwereerd zijn en opstaan, maar ik denk het niet. Meestal ben ik wel ad rem en zou ik wellicht op die stoel aan de andere kant van het gangpad wijzen.

Dit zou ik ook doen.

Ik stond trouwens wel eens op voor een oudere mevrouw, die vervolgens gelijk terugsnauwde: 'zie ik er oud uit ofzo?'

Nou, donder dan op.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  Sugarfall vr 25 nov 2011 - 1:05

Ik zou wel opstaan denk ik, maar ik zou haar ook zeggen dat ze een beetje aan haar manieren moet denken + dat er nog andere plekken leeg zijn.
Sugarfall
Sugarfall
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2407

Bericht  Lenthe vr 25 nov 2011 - 1:06

Ik zou op dat moment denk ik te verbouwereerd zijn om een opmerking te maken, maar misschien zou ik toch genoeg ad rem genoeg zijn en gezegd hebben dat ze niet hoeft te snauwen en maar een lege plek moet zoeken.
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282

Bericht  Gast vr 25 nov 2011 - 1:07

Nee, ik zou niet opstaan en zeker niet als er nog andere zitplaatsen zijn.
Tsjonge, die ouderen van tegenwoordig! Doet me denken aan een voorval een paar jaar terug. Ik stond op de bus te wachten, het was enorm druk. Er stond een hele horde schoolkinderen bij de bushalte. Komt er een oudere mevrouw met een wandelstok aan, ze mept een paar kinderen met haar stok (ja echt serieus! :shock: )en roept: "Ik ben al 80, ik moet eerst de bus in!"
Ik dat geval heb ik ook geen enkel respect.

Gast
Gast

Bericht  Susan vr 25 nov 2011 - 1:08

Ik zou sowieso niet opstaan als iemand me toesnauwt dat ik moet gaan staan, ook niet als er geen andere stoelen vrij zijn. Ze mag dan lekker bij iemand anders in de herkansing, kijken of ze het aan diegene wel netjes en beleefd kan vragen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Antibes vr 25 nov 2011 - 1:12

RYW schreef:
Antibes schreef:Nee, in die situatie niet. Ik ben iemand die altijd heel snel vrijwillig opstaat voor ouderen. Dat zit in mijn opvoeding, maar ik kijk wel of er stoelen vrij zijn. En als het (voorin, ze hoeft van mij niet de hele bus door te hobbelen) vol is, dan zal ik opstaan, maar als er stoelen vrij zijn slaat dat nergens op.

Dit zou ik ook doen.

Ik stond trouwens wel eens op voor een oudere mevrouw, die vervolgens gelijk terugsnauwde: 'zie ik er oud uit ofzo?'

Nou, donder dan op.

Haha, dat heb ik ooit met een meneer van denk 65 gehad ofzo..
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Gast vr 25 nov 2011 - 1:28

Ik zou niet opstaan, zoek het uit.

Ik heb het een tijd geleden gehad bij de supermarkt, ik had helemaal niet zoveel dingen en was alles al op de band aan het leggen, komt er een oud fossiel aan hele rolator vol met spullen. Zegt ze op een snauwende manier, zou je mij niet voor laten gaan? Ik zeg, nou mevrouw mijn spullen liggen al helemaal vooraan op de band dus ik denk niet dat uw spullen daar nog voor kunnen liggen. Begon ze meteen over de jeugd van tegenwoordig, blablabla. Nou doeii..

Gast
Gast

Bericht  waterkers vr 25 nov 2011 - 1:29

laatst stonden een aantal kinderen van mijn werk in een steegje te wachten tot ik eraan kwam, officieel mag je daar niet fietsen, maar er kwam dus een oud vrouwtje aan op de fiets en dit hadden de kinderen niet in de gaten. zegt zij ook: jullie drukke blagen ga eens aan de kant zodat ik er fatsoenlijk langs kan. Nou dit zijn kinderen met een stoornis en die stonden echt te kijken van.. wat doen wij verkeerd en wisten ook niks te zeggen. Ik heb die vrouw er nog op aan geproken maar ze fietste weg en zei dat "die kinderen die daar wonen" altijd maar denken dat ze alles mogen. Nou werk ik met kinderen met gedragsstoornissen en allerlei andere problemen, je kunt je voorstellen dat zij wat van slag waren hierdoor.
waterkers
waterkers
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 55
Punten : 96
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Rumble vr 25 nov 2011 - 1:31

Wat een heks, Weetjewel.

Ik zou niet opstaan, wat denkt ze wel zeg. Alleen omdat ze meer rimpels heeft dan ik mag ze mij zo behandelen?
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Liadan vr 25 nov 2011 - 1:36

Ik zou waarschijnlijk zo verbaasd zijn geweest dat ik was opgestaan en had mezelf daarna voor gek verklaard dat ik opgestaan was.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Lenthe vr 25 nov 2011 - 1:37

Weetjewel schreef:Ik zou niet opstaan, zoek het uit.

Ik heb het een tijd geleden gehad bij de supermarkt, ik had helemaal niet zoveel dingen en was alles al op de band aan het leggen, komt er een oud fossiel aan hele rolator vol met spullen. Zegt ze op een snauwende manier, zou je mij niet voor laten gaan? Ik zeg, nou mevrouw mijn spullen liggen al helemaal vooraan op de band dus ik denk niet dat uw spullen daar nog voor kunnen liggen. Begon ze meteen over de jeugd van tegenwoordig, blablabla. Nou doeii..

Ik had dan graag een opmerking gemaakt als in: "Ik heb een druk leven, u kunt de hele dag doen over het halen van boodschappen, dus u wacht maar even". Maar meestal bedenk je dat soort opmerkingen als je al de supermarkt uit bent.

Die van dat slaan met de stok gaat natuurlijk helemaal nergens over! :shock:
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282

Bericht  Makamba vr 25 nov 2011 - 1:40

Rush schreef:Doorverwijzen naast Hans Anders én de andere stoel.

lol!

Zou haar overigens ook doorverwijzen naar een andere stoel.

Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334

Bericht  mickey vr 25 nov 2011 - 1:40

Liadan schreef:Ik zou waarschijnlijk zo verbaasd zijn geweest dat ik was opgestaan en had mezelf daarna voor gek verklaard dat ik opgestaan was.
+1

Ik had het trouwens ook een tijd terug in de winkel. Ik had pauze van mijn werk, toen er een oudere vrouw achter me kwam staan. Ik had maar een paar dingetjes, zij had zelf ook niet veel. Toch vroeg ze of ze niet even voor mocht, terwijl het niet eens druk was. Ik heb haar gezegd dat ik zelf niet veel boodschappen èn niet veel tijd had, dus dat ze maar moest wachten. Heb haar reactie niet meegekregen, maar ik kan me zo voorstellen dat ze me niet leuk vond Wink
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488

Bericht  Gast vr 25 nov 2011 - 1:41

Liadan schreef:Ik zou waarschijnlijk zo verbaasd zijn geweest dat ik was opgestaan en had mezelf daarna voor gek verklaard dat ik opgestaan was.

+1

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: