Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Borstvoeding/ Flesvoeding

+21
Linda
SarahKey
maiadebij
RiLiJu
Annie24
Novalee
snoezel
Admin
Tania
Lavendel
Liadan
Happydobby
Lejow
Susan
Supertalentje
truestar
joyce0606
Rouge
ExpressoB
Sjirafje
Printje
25 plaatsers

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Borstvoeding/ Flesvoeding - Pagina 4 Empty Re: Borstvoeding/ Flesvoeding

Bericht  Happydobby wo 2 nov 2011 - 21:44

Jolicious schreef:
Nou, good for you dat het bij jou wel is gelukt. Bij mij is het niet gelukt. Wie weet dit keer wel.

Ik vond ook de begeleiding slecht hoor, na 2 dagen kwam er een VK langs in het ziekenhuis en toen ik vertelde dat de borstvoeding wel opgang was maar dat het pijn deed, kloven etc zei ze gewoon: Nou flesvoeding is net zo goed hoor. Maar dat wilde ik niet horen, ze had me moeten adviseren.
Als elke Vk dat zegt na 2 dagen dan stoppen inderdaad veel vrouwen.
Ik wilde toen ook stoppen maar de verpleegkundige van die avond heeft me heel goed geholpen met aanleggen.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Linda wo 2 nov 2011 - 23:30

Ik heb ook nooit moeilijk gedacht over bv geven. Ik wilde het wel koste wat kost doen, ik was (ben) erg gemotiveerd. Wel had ik mij voorgenomen om gelijk hulp in te roepen van een goede (gecertificeerde!) lactatiekundige als er problemen zouden zijn. Dat heb ik één keer gedaan (ivm hevige hyperlactatie). Bv geven was voor mij echt een must.
Ik vind het wel heel erg om te lezen als vrouwen verkeerd voorgelicht worden. En mijn haren gaan helemaal recht overeind staan als een vk zegt dat kv net zo goed is!
Nederland scoort als één van de slechtste landen als het om bv gaat. WHO adviseerd minstens 2 jaar bv te geven, slechts 1 op de 20 doet dit in Nederland.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  Liadan wo 2 nov 2011 - 23:31

Linda schreef:Ik heb ook nooit moeilijk gedacht over bv geven. Ik wilde het wel koste wat kost doen, ik was (ben) erg gemotiveerd. Wel had ik mij voorgenomen om gelijk hulp in te roepen van een goede (gecertificeerde!) lactatiekundige als er problemen zouden zijn. Dat heb ik één keer gedaan (ivm hevige hyperlactatie). Bv geven was voor mij echt een must.
Ik vind het wel heel erg om te lezen als vrouwen verkeerd voorgelicht worden. En mijn haren gaan helemaal recht overeind staan als een vk zegt dat kv net zo goed is!
Nederland scoort als één van de slechtste landen als het om bv gaat. WHO adviseerd minstens 2 jaar bv te geven, slechts 1 op de 20 doet dit in Nederland.
Ik had verwacht dat dit nog minder zou zijn in Nederland.

En ik sta er verder hetzelfde in als jij.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 2 nov 2011 - 23:36

2 jaar hou ik echt niet vol!

Ik heb mijn doel op 6 maanden gezet, daarna zien we wel verder hoe lang het haalbaar blijft. Eerst maar eens uit die productie- dip zien te komen.

Gast
Gast

Bericht  Linda wo 2 nov 2011 - 23:46

Liadan schreef:
Linda schreef:Ik heb ook nooit moeilijk gedacht over bv geven. Ik wilde het wel koste wat kost doen, ik was (ben) erg gemotiveerd. Wel had ik mij voorgenomen om gelijk hulp in te roepen van een goede (gecertificeerde!) lactatiekundige als er problemen zouden zijn. Dat heb ik één keer gedaan (ivm hevige hyperlactatie). Bv geven was voor mij echt een must.

Er stond vorige week een mooi artikel over langvoeden in de volkskrant waar dat in stond.

In NL geeft ongeveer 25% van de vrouwen nog bv na 6 maanden. In sommige andere landen is dit 80%. Wat een verschil he?! Waar zou dat hem nou in zitten?

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 2 nov 2011 - 23:48

Linda schreef:
Liadan schreef:

Er stond vorige week een mooi artikel over langvoeden in de volkskrant waar dat in stond.

In NL geeft ongeveer 25% van de vrouwen nog bv na 6 maanden. In sommige andere landen is dit 80%. Wat een verschil he?! Waar zou dat hem nou in zitten?
Veel werkende moeders in Nederland?
Icm werken is bv geven toch iets lastiger als wanneer je fulltime moeder bent.

Gast
Gast

Bericht  Linda wo 2 nov 2011 - 23:55

In sommige landen gaat dat wellicht op. Maar er zijn ook genoeg andere landen die hetzelfde stelsel hebben als wij en die alsnog veel hoger scoren. Dus die vlieger gaat niet op.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 2 nov 2011 - 23:59

Ik vind Nederland ook niet echt een 'borstvoedingsland'. Zo vaak als ik al niet de vraag heb gehad: 'Zou je dat wel doen, 2 borstvoeding?' of opmerkingen in die richting.

Gast
Gast

Bericht  Linda do 3 nov 2011 - 0:01

ProudMama schreef:Ik vind Nederland ook niet echt een 'borstvoedingsland'. Zo vaak als ik al niet de vraag heb gehad: 'Zou je dat wel doen, 2 borstvoeding?' of opmerkingen in die richting.

Ja precies, dat dus. Waarom zou dat toch zijn? Ik begrijp dat echt niet.
Mijn schoonmoeder had het er over dat haar kinderen en kleinkinderen "gewoon" de fles kregen. Ik zeg altijd dat mijn kind "gewoon" borstvoeding krijgt. laughcry

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 3 nov 2011 - 0:04

Linda schreef:
ProudMama schreef:Ik vind Nederland ook niet echt een 'borstvoedingsland'. Zo vaak als ik al niet de vraag heb gehad: 'Zou je dat wel doen, 2 borstvoeding?' of opmerkingen in die richting.

Mijn schoonmoeder had het er over dat haar kinderen en kleinkinderen "gewoon" de fles kregen. Ik zeg altijd dat mijn kind "gewoon" borstvoeding krijgt. laughcry
Zovaak als ik dat niet hoor... Je geeft zeker 'gewoon' de fles?
Ja, ik geef ze gewoon de fles, met gewoon afgekolfde borstvoeding.

Gast
Gast

Bericht  Linda do 3 nov 2011 - 0:06

Gewoon vaak genoeg herhalen, dan gaan ze het misschien een keer snappen. smile

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 3 nov 2011 - 0:41

ProudMama schreef:
Linda schreef:

Zovaak als ik dat niet hoor... Je geeft zeker 'gewoon' de fles?
Ja, ik geef ze gewoon de fles, met gewoon afgekolfde borstvoeding.

Daar gaan ze bij mij ook al vanaf de geboorte vanuit. De meesten zijn echt verbaasd dat ik ze bv geef, en nu nog. Zeker als ze horen dat ik er nog 2 heb, dan heb ik daar toch helemaal geen tijd voor? Ik zie niet in waarom ik het niet zou doen. En stoppen is ook echt nog niet aan de orde voorlopig.
Mijn zusje maakt ook elke keer van die opmerkingen, of ik nu niet eens zou stoppen enz. Dan staan mijn haren pas echt overeind, laat me dat lekker zelf bepalen!

Gast
Gast

Bericht  studiebol do 3 nov 2011 - 1:35

Ik heb ook al een paar keer de vraag gehoord "oh liggen ze in het ziekenhuis? Dan geef je zeker geen borstvoeding?"Als ik dan zeg dat ik kolf, zijn mensen toch wel verbaasd.

Ik heb altijd gezegd dat ik wilde proberen om borstvoeding te geven, en dat ben ik nu ook aan het doen. Alleen dan niet dat de meiden aan mijn borst drinken maar ze krijgen wel mijn moedermelk.

Helaas wordt het alleen maar minder en minder en gaan de meiden alleen maar meer en meer drinken.

Wat ik wel jammer vind om te lezen is dat sommige meiden zo slecht begeleid zijn en dat het daarom niet lukt. Ik krijg in het ziekenhuis echt hele goed begeleiding. Ze hebben engelen geduld en helpen steeds weer. Dat het niet lukt komt gewoon echt omdat de meisjes te klein zijn en te veel moeite moeten doen om er iets uit te krijgen. De fles gaat ze momenteel een stuk beter af.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Flower_L do 3 nov 2011 - 2:04

De verpleegster zei destijds (toen ik l voor het eerst ging aanleggen) "gewoon erop drukken", toen ik vroeg hoe zoiets moest. Ik vroeg toen nog hoe ik wist of ie wel wat binnen kreeg en toen zei ze "ja hoor, genoeg". Achteraf zei de vk dat de eerste keer er niets uitkomt....klopt dat eigenlijk?

begeleiding in het ziekenhuis hier was zeer minimaal (misschien ook niet hun taak?), maar nog minder te spreken over mijn eerste kraamhulp. Daar heb ik ook een klacht over ingediend. vooral omdat ik zo graag wilde maar zij mij heeft laten doorgaan tot ik mentaal en fysiek brak. Gelukkig was de tweede super begripvol maar toen was het te laat. Heb ook nog een lactatiedeskundige laten komen maar heeft niet geholpen.Volgende keer ga ik zeker weer proberen!

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  TGR do 3 nov 2011 - 2:17

Qua voedingsstoffen en werking voor het immuunsysteem van een jonge baby is borstvoeding beter. Hierover is niet te discussiëren. Maar van zowel borstvoeding als flesvoeding worden baby's grote kinderen. En flesvoeding is een stuk gemakkelijker want dat is over te nemen door anderen (als de moeder weer gaat werken of weer wat vrijheid terug wil)

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast do 3 nov 2011 - 2:18

Flower: Bij mij kwam er op de eerste paar dagen helemaal niks of maar een druppel.

Gast
Gast

Bericht  Susan do 3 nov 2011 - 2:19

Bij mij ook niet. Ik weet nog dat ik de dag nadat Ezra geboren was ging kolven met zo'n dubbele elektrische kolf, de score na een uur was een druppel, die ze nog heel netjes in de koeling hebben bewaard.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast do 3 nov 2011 - 2:28

Susan schreef:Bij mij ook niet. Ik weet nog dat ik de dag nadat Ezra geboren was ging kolven met zo'n dubbele elektrische kolf, de score na een uur was een druppel, die ze nog heel netjes in de koeling hebben bewaard.
En dan zit je helemaal trots naar die ene druppel te kijken Laughing

(en nu zit ik te balen als ik er geen 160cc per kant uit krijg)

Gast
Gast

Bericht  Linda do 3 nov 2011 - 2:43

TGR schreef:Qua voedingsstoffen en werking voor het immuunsysteem van een jonge baby is borstvoeding beter. Hierover is niet te discussiëren. Maar van zowel borstvoeding als flesvoeding worden baby's grote kinderen. En flesvoeding is een stuk gemakkelijker want dat is over te nemen door anderen (als de moeder weer gaat werken of weer wat vrijheid terug wil)

Toch vind ik dit soort dingen altijd een beetje kul, ik word daar altijd een beetje opstandig van. Waarom moet de voeding door anderen over genomen worden? Als de natuur dat had gewild, dan hadden mannen ook wel borsten waar melk uit komt gehad. Mijn man heeft de eerste maanden mij heel veel uit handen genomen door het huishouden op zich te nemen en de was e.d. Zo had ik genoeg tijd om me met de voedingen bezig te houden. Een prima compromis als je het mij vraagt.
En wat betreft vrijheid... Een kleine baby kan je overal mee naar toe nemen, kan tegelijkertijd lekker in de draagdoek slapen. Vrijheid genoeg. Iemand kan beter niet aan kinderen beginnen als je bang bent om je "vrijheid" kwijt te raken.
Moeder kan ook prima gaan werken, daar heb je een kolfapparaat voor. In NL is het zelfs zo goed geregeld dat je tot een kwart van je werktijd in de baas z'n tijd mag kolven. Ook prima geregeld.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  studiebol do 3 nov 2011 - 2:45

ProudMama schreef:
Susan schreef:Bij mij ook niet. Ik weet nog dat ik de dag nadat Ezra geboren was ging kolven met zo'n dubbele elektrische kolf, de score na een uur was een druppel, die ze nog heel netjes in de koeling hebben bewaard.

Zoveeel :shock: :shock:
oke ik weet ze eten veel dus het moet ook wel, maar mijn record is, en dat is van 2 borsten 60 cc in totaal.. en dat is ook maar een keer gebeurd.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Gast do 3 nov 2011 - 2:58

studiebol schreef:
ProudMama schreef:

oke ik weet ze eten veel dus het moet ook wel, maar mijn record is, en dat is van 2 borsten 60 cc in totaal.. en dat is ook maar een keer gebeurd.
Ik kolfde met een maand ongeveer 100cc hoor, ook echt geen 160cc per kant. Maar ze hebben steeds meer nodig natuurlijk, 160cc iedere 3 uur, en dat haal ik op het moment ook lang niet Sad

Gast
Gast

Bericht  Gast do 3 nov 2011 - 3:12

Linda schreef:
TGR schreef:Qua voedingsstoffen en werking voor het immuunsysteem van een jonge baby is borstvoeding beter. Hierover is niet te discussiëren. Maar van zowel borstvoeding als flesvoeding worden baby's grote kinderen. En flesvoeding is een stuk gemakkelijker want dat is over te nemen door anderen (als de moeder weer gaat werken of weer wat vrijheid terug wil)

Toch vind ik dit soort dingen altijd een beetje kul, ik word daar altijd een beetje opstandig van. Waarom moet de voeding door anderen over genomen worden? Als de natuur dat had gewild, dan hadden mannen ook wel borsten waar melk uit komt gehad. Mijn man heeft de eerste maanden mij heel veel uit handen genomen door het huishouden op zich te nemen en de was e.d. Zo had ik genoeg tijd om me met de voedingen bezig te houden. Een prima compromis als je het mij vraagt.
En wat betreft vrijheid... Een kleine baby kan je overal mee naar toe nemen, kan tegelijkertijd lekker in de draagdoek slapen. Vrijheid genoeg. Iemand kan beter niet aan kinderen beginnen als je bang bent om je "vrijheid" kwijt te raken.
Moeder kan ook prima gaan werken, daar heb je een kolfapparaat voor. In NL is het zelfs zo goed geregeld dat je tot een kwart van je werktijd in de baas z'n tijd mag kolven. Ook prima geregeld.

Volledig mee eens.
Ik vind flesvoeding helemaal niet makkelijk. Ik ben er veel langer mee bezig, klaarmaken voor 2, en als ze de fles dan willen, doen ze er ook nog eens veel langer over dan die 5 minuten die ze bij mij drinken.
Tuurlijk, soms zou het wel eens lekker zijn om het een keer uit handen te kunnen geven, maar dan kun je altijd nog kolven.
Ik nam mijn 2e zelfs wel eens mee naar mijn werk om daar te voeden, of mijn man kwam langs zodat ik kon voeden. En anders kolfde ik idd gewoon.
Nee, wat makkelijkheid betreft, bv wordt meestal na verloop van tijd steeds makkelijker. En ik zou er niet aan moeten denken om er nu 2 de fles te moeten geven. Komt ook nog eens bij dat de oudste 2 dan gaan vechten wie een fles mag geven, terwijl wanneer ik de borst geef, ze er niet eens van opkijken. Ideaal zo!

Gast
Gast

Bericht  Gast do 3 nov 2011 - 3:36

Ik vind dat er nu wel een beetje overdreven wordt hoor..

Gast
Gast

Bericht  Susan do 3 nov 2011 - 3:43

Wat wordt er overdreven?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast do 3 nov 2011 - 3:46

ProudMama schreef:
studiebol schreef:
ProudMama schreef:

Ik kolfde met een maand ongeveer 100cc hoor, ook echt geen 160cc per kant. Maar ze hebben steeds meer nodig natuurlijk, 160cc iedere 3 uur, en dat haal ik op het moment ook lang niet Sad

De eerste keer kolfde ik 1,1 cc haha!! en daar liep ik heel trots mee over de gang naar de NICU toe.. :-) Mijn productie ging redelijk snel omhoog, waarschijnlijk omdat dit de 3e zwangerschap is. Ik kolf nu tussen de 140 en 200 per keer.

Verder wil ik nu blijven kolven tot jace thuis is en daarna kijken hoe het ritme gaat zijn.. ik kolf ''maar'' 5 keer per dag en jace drinkt nu 8 keer per dag, wordt snel 7 keer per dag. Ik ben geen pro borstvoeding of pro flesvoeding ik zie wel hoe het allemaal gaat lopen..

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: