Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Borstvoeding/ Flesvoeding

+21
Linda
SarahKey
maiadebij
RiLiJu
Annie24
Novalee
snoezel
Admin
Tania
Lavendel
Liadan
Happydobby
Lejow
Susan
Supertalentje
truestar
joyce0606
Rouge
ExpressoB
Sjirafje
Printje
25 plaatsers

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Borstvoeding/ Flesvoeding - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding/ Flesvoeding

Bericht  Printje wo 2 nov 2011 - 8:37

Ik lees inmiddels hoe dit topic gekomen is maarre het was niet mijn vraag in het buikjestopic. Ik dacht al toen ik net de pagina opende heeft ernu iemand in mijn acount gezeten?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding/ Flesvoeding - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding/ Flesvoeding

Bericht  Gast wo 2 nov 2011 - 8:57

Happydobby schreef:
Liadan schreef:Happydobby, wat fijn dat M. al 5 weken aan de borst drinkt!

Ja dank je, ben er zelf ook blij mee, geen geklungel met flessen en schepjes tellen, of kolven. hij hoeft niet te wachten, heerlijk. En als hij gedronken heeft ligt hij rustig nog een poos na te genieten op mijn borst.

Ik lees dit best vaak, maar ik heb het echt nooit zo ervaren. Ik vond flesvoeding juist veel makkelijker omdat borstvoeding zo'n ontzettende pijn deed. Ik vond borstvoeding juist zo'n gedoe.

Ik ga dit keer wel weer borstvoeding proberen met de júiste begeleiding, omdat ik toch wil kijken of het toch zou kunnen bij mij. Maar als ik er weer zulke blaren en pijn van heb, is de keuze weer heel snel gemaakt denk ik.. Ik ga mezelf niet treiteren, ik wil ook genieten van de eerste weken ipv weinig. Dat is voor mij meer waard denk ik. We zullen zien hoe het dit keer gaat!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding/ Flesvoeding - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding/ Flesvoeding

Bericht  Gast wo 2 nov 2011 - 9:00

Jolicious schreef:
Happydobby schreef:
Liadan schreef:Happydobby, wat fijn dat M. al 5 weken aan de borst drinkt!

Ja dank je, ben er zelf ook blij mee, geen geklungel met flessen en schepjes tellen, of kolven. hij hoeft niet te wachten, heerlijk. En als hij gedronken heeft ligt hij rustig nog een poos na te genieten op mijn borst.

Ik lees dit best vaak, maar ik heb het echt nooit zo ervaren. Ik vond flesvoeding juist veel makkelijker omdat borstvoeding zo'n ontzettende pijn deed. Ik vond borstvoeding juist zo'n gedoe.

Ik ga dit keer wel weer borstvoeding proberen met de júiste begeleiding, omdat ik toch wil kijken of het toch zou kunnen bij mij. Maar als ik er weer zulke blaren en pijn van heb, is de keuze weer heel snel gemaakt denk ik.. Ik ga mezelf niet treiteren, ik wil ook genieten van de eerste weken ipv weinig. Dat is voor mij meer waard denk ik. We zullen zien hoe het dit keer gaat!

niet ten aanval, maar je hebt maar een paar dagen borstvoeding gegeven. Je hebt nooit mee gemaakt hoe het is als het goed loopt. Wanneer het goed loopt, dan ben ik er echt van overtuigd dat borstvoeding makkelijker is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding/ Flesvoeding - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding/ Flesvoeding

Bericht  Admin wo 2 nov 2011 - 9:03

ProudMama schreef:Had gewoon de smoes: 'Niet google- baar' erin gegooit joh Laughing

Natuurlijk wil ik dat nou juist wel zijn Wink.
Admin
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 624
Punten : 1492
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding/ Flesvoeding - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding/ Flesvoeding

Bericht  Gast wo 2 nov 2011 - 9:04

Ja, dat klopt. Omdat ik er zo'n pijn van had. Daarom ervaarde ik flesvoeding echt als een verademing. Maar dan nog heb ik flesvoeding nooit een gedoe gevonden. Ik bedoel, je pakt wat water uit de kraan, gooit er een schepje of wat voeding in, schudt een keer en klaar. Wat kan daar nou gedoe aan zijn?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding/ Flesvoeding - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding/ Flesvoeding

Bericht  Novalee wo 2 nov 2011 - 9:11

Laat ik eerst zeggen dat ik vind dat elke moeder lekker zelf moet beslissen of ze borstvoeding wil geven of niet. Maar ik vind het wel opmerkelijk dat er toch best veel vrouwen zijn die het niet doen omdat het "niks voor hun is", zonder het ooit überhaupt geprobeerd te hebben. Toen ik zwanger was had ik ook niet zoveel met borstvoeding maar ik wilde het toch proberen, gewoon om te ervaren hoe het is. Tegelijkertijd vond ik borstvoeding geven belangrijk omdat de vader van N. veel allergieën heeft en ik de kans daarop bij haar zoveel mogelijk wilde verkleinen.

Helaas is live voeden mislukt, het deed teveel pijn en N. kreeg te weinig binnen waardoor ze niet voldoende groeide. Ik heb bij de meeste voedingen zitten huilen en gillen van de pijn en frustratie. Maar toch ga ik het bij een broertje of zusje van N. weer proberen omdat ik die paar voedingen die wel goed verliepen als heel prettig heb ervaren. Mijn mening is dus zeker veranderd door het gewoon te proberen.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding/ Flesvoeding - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding/ Flesvoeding

Bericht  Susan wo 2 nov 2011 - 9:11

ProudMama schreef:
Smikkell schreef:
ProudMama schreef:
Admin schreef:
Smikkell schreef:Wie heeft dit topic gemaakt?

Ik en ik zit me nu heel hard te schamen haha! Maar ach, probeerde het even snel te doen (terwijl ik bij mijn ouders zat) na gewerkt te hebben van 7 tm 5 dus ik heb, vind ik zelf, een excuus haha. Oh wat erg Very Happy.

Ik heb het topic gesplitst van het andere topic waarin dit offtopic ging. Alleen is de eerste post weggevallen dus heb ik die als quote in de eerste reactie gezet.
Had gewoon de smoes: 'Niet google- baar' erin gegooit joh Laughing
Ben jij zwanger???????????????? :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Oeps... :shock:

Morgen toch maar testen inderdaad!

Ben ik nou gek of mis ik de logica tussen het voorgaande en de vraag 'ben jij zwanger'?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding/ Flesvoeding - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding/ Flesvoeding

Bericht  Gast wo 2 nov 2011 - 9:12

Susan schreef:
ProudMama schreef:
Smikkell schreef:
ProudMama schreef:
Admin schreef:
Smikkell schreef:Wie heeft dit topic gemaakt?

Ik en ik zit me nu heel hard te schamen haha! Maar ach, probeerde het even snel te doen (terwijl ik bij mijn ouders zat) na gewerkt te hebben van 7 tm 5 dus ik heb, vind ik zelf, een excuus haha. Oh wat erg Very Happy.

Ik heb het topic gesplitst van het andere topic waarin dit offtopic ging. Alleen is de eerste post weggevallen dus heb ik die als quote in de eerste reactie gezet.
Had gewoon de smoes: 'Niet google- baar' erin gegooit joh Laughing
Ben jij zwanger???????????????? :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Oeps... :shock:

Morgen toch maar testen inderdaad!

Ben ik nou gek of mis ik de logica tussen het voorgaande en de vraag 'ben jij zwanger'?

Ik mis 'm ook.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding/ Flesvoeding - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding/ Flesvoeding

Bericht  Liadan wo 2 nov 2011 - 9:13

Jolicious schreef:
Susan schreef:
ProudMama schreef:
Smikkell schreef:
ProudMama schreef:
Admin schreef:
Smikkell schreef:Wie heeft dit topic gemaakt?

Ik en ik zit me nu heel hard te schamen haha! Maar ach, probeerde het even snel te doen (terwijl ik bij mijn ouders zat) na gewerkt te hebben van 7 tm 5 dus ik heb, vind ik zelf, een excuus haha. Oh wat erg Very Happy.

Ik heb het topic gesplitst van het andere topic waarin dit offtopic ging. Alleen is de eerste post weggevallen dus heb ik die als quote in de eerste reactie gezet.
Had gewoon de smoes: 'Niet google- baar' erin gegooit joh Laughing
Ben jij zwanger???????????????? :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Oeps... :shock:

Morgen toch maar testen inderdaad!

Ben ik nou gek of mis ik de logica tussen het voorgaande en de vraag 'ben jij zwanger'?

Ik mis 'm ook.
Ik ook.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding/ Flesvoeding - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding/ Flesvoeding

Bericht  Novalee wo 2 nov 2011 - 9:37

Ik was al bang dat ik de enige was die er niks van begreep...
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding/ Flesvoeding - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding/ Flesvoeding

Bericht  Printje wo 2 nov 2011 - 9:38

Novalee schreef:Ik was al bang dat ik de enige was die er niks van begreep...

hahahha +1 ik dacht ik zeg maar niets, zal wel aan mij liggen maar (gelukkig)dus niet.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding/ Flesvoeding - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding/ Flesvoeding

Bericht  Annie24 wo 2 nov 2011 - 9:51

Ieder zijn eigen mening en/of idee achter de reden voor het kiezen voor bv of fv.

Y. krijgt vanaf dag 1 fv. Ik ben zelf een hele slechte eter, écht heel slecht. Hij zou nooit voldoende voedingsstoffen kunnen halen uit mijn melk, want ik krijg ze zelf niet eens binnen! Embarassed Bij mijn 1e vk bezoek heb ik dit besproken. Ik heb toen een lijst moeten maken met wat ik dagelijks at en dit bij haar ingeleverd. Zij heeft die lijst voorgelegd aan de dieetiste en uiteindelijk is het dus fv geworden. Ik heb er ook nooit over getwijfeld, omdat ik weet dat fv voor Y. het beste was/is met mij als mama angel
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding/ Flesvoeding - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding/ Flesvoeding

Bericht  Gast wo 2 nov 2011 - 10:15

Dat is een heel lang (dagcafe) verhaal van toen ik net zwanger was. Dus er zit voor jullie ook geen logica in. Bij mij duurde het zelfs even voor het kwartje viel Wink

En nee, ben echt niet zwanger hoor! Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding/ Flesvoeding - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding/ Flesvoeding

Bericht  Printje wo 2 nov 2011 - 10:17

ProudMama schreef:Dat is een heel lang (dagcafe) verhaal van toen ik net zwanger was. Dus er zit voor jullie ook geen logica in. Bij mij duurde het zelfs even voor het kwartje viel Wink

En nee, ben echt niet zwanger hoor! Laughing

hahaha ik dacht al even van, ppffff net een tweeling en weer zwanger hahaha
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding/ Flesvoeding - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding/ Flesvoeding

Bericht  Gast wo 2 nov 2011 - 10:23

Printje schreef:
ProudMama schreef:Dat is een heel lang (dagcafe) verhaal van toen ik net zwanger was. Dus er zit voor jullie ook geen logica in. Bij mij duurde het zelfs even voor het kwartje viel Wink

En nee, ben echt niet zwanger hoor! Laughing

hahaha ik dacht al even van, ppffff net een tweeling en weer zwanger hahaha
Haha, nee, dat is even niet de planning hoor Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding/ Flesvoeding - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding/ Flesvoeding

Bericht  Printje wo 2 nov 2011 - 10:27

ProudMama schreef:
Printje schreef:
ProudMama schreef:Dat is een heel lang (dagcafe) verhaal van toen ik net zwanger was. Dus er zit voor jullie ook geen logica in. Bij mij duurde het zelfs even voor het kwartje viel Wink

En nee, ben echt niet zwanger hoor! Laughing

hahaha ik dacht al even van, ppffff net een tweeling en weer zwanger hahaha
Haha, nee, dat is even niet de planning hoor Wink

hahaha dat dacht ik al als ik je topics lees. Lijkt me erg zwaar een jonge tweeling.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding/ Flesvoeding - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding/ Flesvoeding

Bericht  Happydobby wo 2 nov 2011 - 10:48

Jolicious schreef:
Happydobby schreef:
Liadan schreef:Happydobby, wat fijn dat M. al 5 weken aan de borst drinkt!

Ja dank je, ben er zelf ook blij mee, geen geklungel met flessen en schepjes tellen, of kolven. hij hoeft niet te wachten, heerlijk. En als hij gedronken heeft ligt hij rustig nog een poos na te genieten op mijn borst.

Ik lees dit best vaak, maar ik heb het echt nooit zo ervaren. Ik vond flesvoeding juist veel makkelijker omdat borstvoeding zo'n ontzettende pijn deed. Ik vond borstvoeding juist zo'n gedoe.


Bij mij liep na 2 dagen het bloed uit mijn tepels, de blaren stonden erop. En als hij hapte, man dat deed pijn, nu niet meer. Maar echt, als je het maar een paar dagen probeert lukt het niet.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding/ Flesvoeding - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding/ Flesvoeding

Bericht  Gast wo 2 nov 2011 - 10:51

Happydobby schreef:
Jolicious schreef:
Happydobby schreef:
Liadan schreef:Happydobby, wat fijn dat M. al 5 weken aan de borst drinkt!

Ja dank je, ben er zelf ook blij mee, geen geklungel met flessen en schepjes tellen, of kolven. hij hoeft niet te wachten, heerlijk. En als hij gedronken heeft ligt hij rustig nog een poos na te genieten op mijn borst.

Ik lees dit best vaak, maar ik heb het echt nooit zo ervaren. Ik vond flesvoeding juist veel makkelijker omdat borstvoeding zo'n ontzettende pijn deed. Ik vond borstvoeding juist zo'n gedoe.


Bij mij liep na 2 dagen het bloed uit mijn tepels, de blaren stonden erop. En als hij hapte, man dat deed pijn, nu niet meer. Maar echt, als je het maar een paar dagen probeert lukt het niet.

Nou, good for you dat het bij jou wel is gelukt. Bij mij is het niet gelukt. Wie weet dit keer wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding/ Flesvoeding - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding/ Flesvoeding

Bericht  RiLiJu wo 2 nov 2011 - 11:43

Rejoy. schreef:
Supertalentje schreef:
Susan schreef:
Supertalentje schreef:

Haha! Ik weet het niet, ik leefde 'vroeger' niet, maar volgens mijn moeder wordt er tegenwoordig anders omgegaan met bv geven. Alsof het nu alleen maar weggelegd zou zijn voor een kleine groep vrouwen, de supermama's, terwijl dat 'vroeger' volgens haar helemaal niet zo was, toen gaf je gewoon borstvoeding.

Edit: Ja, juf Snoepy ;-)

Vreemde redenering. Vrouwen die geen borstvoeding geven bepalen dat in de meeste gevallen toch zelf, dat is toch niet zo omdat ze niet zijn geselecteerd voor de incrowd van supermama's?

Nee, dat klopt. Maar statistisch gezien kan maar 3% van de vrouwen fysiek geen borstvoeding geven, terwijl er nu veel meer vrouwen zijn die zeggen het niet te kunnen. (mijn mama heeft trouwens geen vreemde redeneringen, alleen een dochter die ze niet zo goed kan uitleggen blijkbaar Very Happy )

maar dat wil niet zeggen dat het bij die overige 97% appeltje eitje is en een geval van borst in de mond en drinken maar en volgens mij vergeet je dat een beetje. Er is een héle grote groep moeders die het heel graag willen, maar door onzekerheid, slechte voorlichting, slechte begeleiding of fysieke problemen het niet lukken. Je denkt wel heel makkelijk over borstvoeding geven.Daarnaast bestaat inderdaad een groep moeders die het niet willen proberen en dat snap ik zelf ook niet. Ik zie borstvoeding juist niet als intensief of ingewikkeld, lijkt me juist héél erg makkelijk.


Is dat nou niet juist de reden dat het bij heel veel vrouwen moeilijk gaat?
Ik heb het zelf ook altijd bedacht zoals Supertalentje het ziet. Borst eruit, kind er aan en drinken maar.
En ik moet zeggen dat er hier bij beide kinderen geen enkel probleem is geweest.
Ik zie dat in mijn omgeving ook. Mensen die er 'heel makkelijk' over dachten hebben allemaal lang borstvoeding gegeven.
Terwijl ik ook een aantal vrouwen ken, die er heel veel moeite mee hebben gehad. Die zijn ook (bijna) allemaal gestopt na een paar weken. Deze vrouwen waren er ook allemaal veel mee bezig en vroegen zich in de zwangerschap al af hoe het allemaal moest en waren er onzeker over.
Ik zeg niet dat dit altijd het geval is en bij fysieke problemen is het inderdaad een ander verhaal, maar ik denk dat de instelling van supertalentje helemaal niet zo verkeerd is.
'Gewoon doen, niet teveel over nadenken en dan gaat het allemaal vanzelf'
RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding/ Flesvoeding - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding/ Flesvoeding

Bericht  Gast wo 2 nov 2011 - 12:10

Jolicious schreef:
Happydobby schreef:
Liadan schreef:Happydobby, wat fijn dat M. al 5 weken aan de borst drinkt!

Ja dank je, ben er zelf ook blij mee, geen geklungel met flessen en schepjes tellen, of kolven. hij hoeft niet te wachten, heerlijk. En als hij gedronken heeft ligt hij rustig nog een poos na te genieten op mijn borst.

Ik lees dit best vaak, maar ik heb het echt nooit zo ervaren. Ik vond flesvoeding juist veel makkelijker omdat borstvoeding zo'n ontzettende pijn deed. Ik vond borstvoeding juist zo'n gedoe.

Ik ga dit keer wel weer borstvoeding proberen met de júiste begeleiding, omdat ik toch wil kijken of het toch zou kunnen bij mij. Maar als ik er weer zulke blaren en pijn van heb, is de keuze weer heel snel gemaakt denk ik.. Ik ga mezelf niet treiteren, ik wil ook genieten van de eerste weken ipv weinig. Dat is voor mij meer waard denk ik. We zullen zien hoe het dit keer gaat!

Hier ben ik het helemaal mee eens: ik heb zelf borstvoeding gegeven de eerste maanden, maar de flesvoeding daarna vond ik toch echt stukken makkelijker. Geen gedoe met zorgen dat er genoeg afgekolfd is, een goede plek vinden om te geven als je weg van huis bent, geen lekkage etcetera. Ik voedde trouwens nooit waar andere mensen bij waren (behalve mijn vriend natuurlijk), dus dat maakte het ook extra lastig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding/ Flesvoeding - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding/ Flesvoeding

Bericht  maiadebij wo 2 nov 2011 - 18:48

Ik heb tijdens de zwangerschap van N wel een bv cursus gevolgd. Ik vond het fijn te weten dat er ook obstakels kunnen zijn en wat je kunt doen om die op te lossen. Het bv geven is mij relatief makkelijk af gegaan. De eerste weken is het investeren, ik heb ook met kromme tenen zitten voeden, oh wat deed dat aanhappen pijn! En de eerste weken wordt vraag en aanbod op elkaar afgestemd met als gevolg te volle borsten. Maar na een paar weken is dat allemaal op regel (mits je juist aanlegt/ de juiste begeleiding hebt gehad).

Ik snap meiden die er snel mee stoppen. Als je bijv niet goed aanlegd en niemand verteld je hoe het wel moet, ga je door de grond van de pijn. Ook onzekerheid over hoeveel de baby binnen krijgt maakt vaak dat er snel gestopt wordt.

Maar wat ik lastiger te begrijpen is, zijn moeders die vooraf besluiten er niet aan te beginnen. Ik heb eens iemand horen zeggen dat ze dat gelebber aan haar lijf niet hoeft, dan begrijp ik het echt niet.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding/ Flesvoeding - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding/ Flesvoeding

Bericht  SarahKey wo 2 nov 2011 - 19:13

Ik wil graag wel bv gaan geven. Ik heb er niet eens over getwijfeld/nagedacht.
Bv vind ik het allerbeste, het is een natuurlijk iets. Lukt het niet op een of andere manier, dan is fv een goede tweede keuze.
Ik hoop dat hier de bv aanslaat en het (uiteindelijk) prima gaat en ik geen fv hoef te geven.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding/ Flesvoeding - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding/ Flesvoeding

Bericht  Gast wo 2 nov 2011 - 19:21

RiLiJu schreef:
Rejoy. schreef:
Supertalentje schreef:
Susan schreef:
Supertalentje schreef:

Haha! Ik weet het niet, ik leefde 'vroeger' niet, maar volgens mijn moeder wordt er tegenwoordig anders omgegaan met bv geven. Alsof het nu alleen maar weggelegd zou zijn voor een kleine groep vrouwen, de supermama's, terwijl dat 'vroeger' volgens haar helemaal niet zo was, toen gaf je gewoon borstvoeding.

Edit: Ja, juf Snoepy ;-)

Vreemde redenering. Vrouwen die geen borstvoeding geven bepalen dat in de meeste gevallen toch zelf, dat is toch niet zo omdat ze niet zijn geselecteerd voor de incrowd van supermama's?

Nee, dat klopt. Maar statistisch gezien kan maar 3% van de vrouwen fysiek geen borstvoeding geven, terwijl er nu veel meer vrouwen zijn die zeggen het niet te kunnen. (mijn mama heeft trouwens geen vreemde redeneringen, alleen een dochter die ze niet zo goed kan uitleggen blijkbaar Very Happy )

maar dat wil niet zeggen dat het bij die overige 97% appeltje eitje is en een geval van borst in de mond en drinken maar en volgens mij vergeet je dat een beetje. Er is een héle grote groep moeders die het heel graag willen, maar door onzekerheid, slechte voorlichting, slechte begeleiding of fysieke problemen het niet lukken. Je denkt wel heel makkelijk over borstvoeding geven.Daarnaast bestaat inderdaad een groep moeders die het niet willen proberen en dat snap ik zelf ook niet. Ik zie borstvoeding juist niet als intensief of ingewikkeld, lijkt me juist héél erg makkelijk.


Is dat nou niet juist de reden dat het bij heel veel vrouwen moeilijk gaat?
Ik heb het zelf ook altijd bedacht zoals Supertalentje het ziet. Borst eruit, kind er aan en drinken maar.
En ik moet zeggen dat er hier bij beide kinderen geen enkel probleem is geweest.
Ik zie dat in mijn omgeving ook. Mensen die er 'heel makkelijk' over dachten hebben allemaal lang borstvoeding gegeven.
Terwijl ik ook een aantal vrouwen ken, die er heel veel moeite mee hebben gehad. Die zijn ook (bijna) allemaal gestopt na een paar weken. Deze vrouwen waren er ook allemaal veel mee bezig en vroegen zich in de zwangerschap al af hoe het allemaal moest en waren er onzeker over.
Ik zeg niet dat dit altijd het geval is en bij fysieke problemen is het inderdaad een ander verhaal, maar ik denk dat de instelling van supertalentje helemaal niet zo verkeerd is.
'Gewoon doen, niet teveel over nadenken en dan gaat het allemaal vanzelf'

ik denk dat het bij de meeste gestopte moeders om fysieke problemen gaat, pijn, te weinig melk, verkeerd aanhappen, noem maar op. Ik heb me helemaal niet de hele zwangerschap afgevraagd hoe het moet, ik zag en zie het nog steeds als iets natuurlijks.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding/ Flesvoeding - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding/ Flesvoeding

Bericht  Gast wo 2 nov 2011 - 19:36

Twellie schreef:
Jolicious schreef:
Happydobby schreef:
Liadan schreef:Happydobby, wat fijn dat M. al 5 weken aan de borst drinkt!

Ja dank je, ben er zelf ook blij mee, geen geklungel met flessen en schepjes tellen, of kolven. hij hoeft niet te wachten, heerlijk. En als hij gedronken heeft ligt hij rustig nog een poos na te genieten op mijn borst.

Ik lees dit best vaak, maar ik heb het echt nooit zo ervaren. Ik vond flesvoeding juist veel makkelijker omdat borstvoeding zo'n ontzettende pijn deed. Ik vond borstvoeding juist zo'n gedoe.

Ik ga dit keer wel weer borstvoeding proberen met de júiste begeleiding, omdat ik toch wil kijken of het toch zou kunnen bij mij. Maar als ik er weer zulke blaren en pijn van heb, is de keuze weer heel snel gemaakt denk ik.. Ik ga mezelf niet treiteren, ik wil ook genieten van de eerste weken ipv weinig. Dat is voor mij meer waard denk ik. We zullen zien hoe het dit keer gaat!

Hier ben ik het helemaal mee eens: ik heb zelf borstvoeding gegeven de eerste maanden, maar de flesvoeding daarna vond ik toch echt stukken makkelijker. Geen gedoe met zorgen dat er genoeg afgekolfd is, een goede plek vinden om te geven als je weg van huis bent, geen lekkage etcetera. Ik voedde trouwens nooit waar andere mensen bij waren (behalve mijn vriend natuurlijk), dus dat maakte het ook extra lastig.

Ik sluit me hierbij aan! Jammer genoeg is het hier vanwege veel pijn niet gelukt wat ik erg jammer vind! Ook ik wilde alleen maar voeden waar voor de rest niemand bij was, dit maakt t ook echt niet zo eenvoudig!
Deze keer ga ik weer met borstvoeding beginnen en sta er ook volledig achter en hoop ook zo dat t deze keer mij beter afgaat.. Maar ik weet wel dat als het weer zoveel "drama" oplevert ik weer overstap op de fles maar ik zou er wel van balen net als toen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding/ Flesvoeding - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding/ Flesvoeding

Bericht  Gast wo 2 nov 2011 - 19:40

Ik dacht ook niet moeilijk over bv geven. Alleen liep het anders, binnen 10 min na de geboorte hadden ze allebei al een fles binnen. S kreeg ik die nacht pas aan de borst, J pas de volgende dag 's niddags omdat hij opgenomen was.
En ik denk dat dat ook zeker meegespeeld heeft dat het niet lekker liep.

Ook hoorde ik pas dat de longrijping effect heeft op de bv, daardoor komt het traag of zelfs niet op gang. En dat duurde bij mij ook echt wel even.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding/ Flesvoeding - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding/ Flesvoeding

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum