Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Borstvoeding/ Flesvoeding

+21
Linda
SarahKey
maiadebij
RiLiJu
Annie24
Novalee
snoezel
Admin
Tania
Lavendel
Liadan
Happydobby
Lejow
Susan
Supertalentje
truestar
joyce0606
Rouge
ExpressoB
Sjirafje
Printje
25 plaatsers

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Ga naar beneden

Borstvoeding/ Flesvoeding - Pagina 5 Empty Re: Borstvoeding/ Flesvoeding

Bericht  Gast do 3 nov 2011 - 3:54

Susan schreef:Wat wordt er overdreven?

Ben ik ook benieuwd naar?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Happydobby do 3 nov 2011 - 4:17

@Mamarosa, vooral met 2 lijkt bv mij heel handig, veel handiger dan 2 flessen klaarmaken.
@PM 160 cc per kant, jeetje, ik was al blij toen ik smorgens 220 kolfde bij elkaar. Nouja vanaf morgen de vuurdoop, ik mag weer gaan werken en dus kolven.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  maiadebij do 3 nov 2011 - 5:44

van 'je vrijheid terug krijgen' word ik ook een beetje opstandig. Ik heb het geven van BV nooit als beperking van mijn vrijheid gezien. En J is een flesweigeraar, dus ik heb echt elke voeding live gegeven. We zijn soms de hele dag opstap, als ze dorst heeft drinkt ze, als ze moe is slaapt ze in de mei tai, en zo komen we overal.

Ik vind het geven van BV juist ook als voordeel hebben dat ze niet van hand tot hand ging (omdat iedereen zo graag ook een flesje wilt geven) en als zij (of ik) moe werden van veel bezoek dan trokken we ons even terug voor een voeding.

Ze is nu 14 maanden en drinkt nog 6/7 keer per etmaal, dus best veel. Maar als ze dorst heeft komt ze, roept 'tietie!', ik leg haar aan, ze drinkt op z'n hoogst 5 min en speelt (en slaapt snachts) weer verder.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  TGR do 3 nov 2011 - 6:56

Wat betreft die vrijheid bedoel ik dat iedereen jouw kind de fles kan geven. Jij bent de enige die jouw kind borstvoeding kan geven. Lijkt me toch een logische manier van vrijheid uitleggen?

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast do 3 nov 2011 - 11:54

ProudMama schreef:
studiebol schreef:
ProudMama schreef:
Susan schreef:Bij mij ook niet. Ik weet nog dat ik de dag nadat Ezra geboren was ging kolven met zo'n dubbele elektrische kolf, de score na een uur was een druppel, die ze nog heel netjes in de koeling hebben bewaard.
En dan zit je helemaal trots naar die ene druppel te kijken Laughing

(en nu zit ik te balen als ik er geen 160cc per kant uit krijg)

Zoveeel :shock: :shock:
oke ik weet ze eten veel dus het moet ook wel, maar mijn record is, en dat is van 2 borsten 60 cc in totaal.. en dat is ook maar een keer gebeurd.
Ik kolfde met een maand ongeveer 100cc hoor, ook echt geen 160cc per kant. Maar ze hebben steeds meer nodig natuurlijk, 160cc iedere 3 uur, en dat haal ik op het moment ook lang niet Sad

Ik kolfde volgens mij regelmatig 250 ml per borst, maar ben dan ook uiteindelijk gestopt wegens overproductie en daardoor terugkerende borstontstekingen.

Gast
Gast

Bericht  *Troela* do 3 nov 2011 - 12:56

Mijn ervaring is dat begeleiding vaak erg slecht is.
Bij D. kreeg ik gewoon een kolf op mijn kamer gereden met uitleg hoe het apparaat werkte en daar hield het mee op.

Borstvoeding kwam goed op gang en kolfde binnen een paar dagen al flink wat. ( 150 per keer, terwijl ze 20 dronk)
Uiteindelijk niet door kunnen zetten, erg ziek ( baarmoeder infectie, longembolie, longontsteking , bloeding in buik die is gaan infecteren) en borstvoeding stopte, nog 2 dagen gekolfd maar kwam echt niets uit. Te ziek om door te gaan met kolven.
Werd wel gezegt dat ik het weer op gang kon brengen door iedere 2 uur te kolven, maar was zelfs te ziek om naar D toe te gaan.

In de periode in het ziekenhuis heb ik vrij weinig uitleg gehad over borstvoeding/kolven. Nu is het gestopt door ziekzijn, maar mocht dat niet het geval zijn geweest vraag ik me af of het dan wel geslaagd zou zijn ivm slechte begeleiding.

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Bericht  Gast do 3 nov 2011 - 15:33

Twellie schreef:
ProudMama schreef:
studiebol schreef:
ProudMama schreef:
Susan schreef:Bij mij ook niet. Ik weet nog dat ik de dag nadat Ezra geboren was ging kolven met zo'n dubbele elektrische kolf, de score na een uur was een druppel, die ze nog heel netjes in de koeling hebben bewaard.
En dan zit je helemaal trots naar die ene druppel te kijken Laughing

(en nu zit ik te balen als ik er geen 160cc per kant uit krijg)

Zoveeel :shock: :shock:
oke ik weet ze eten veel dus het moet ook wel, maar mijn record is, en dat is van 2 borsten 60 cc in totaal.. en dat is ook maar een keer gebeurd.
Ik kolfde met een maand ongeveer 100cc hoor, ook echt geen 160cc per kant. Maar ze hebben steeds meer nodig natuurlijk, 160cc iedere 3 uur, en dat haal ik op het moment ook lang niet Sad

Ik kolfde volgens mij regelmatig 250 ml per borst, maar ben dan ook uiteindelijk gestopt wegens overproductie en daardoor terugkerende borstontstekingen.
Ja, voor 1 baby is dat wel veel te veel.

Mij lijkt het heerlijk, heb ik genoeg voor iedere voeding en nog over voor een voorraadje.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: