Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer ander drinken dan borstvoeding/flesvoeding?

+6
SarahKey
Happydobby
Susan
Lejow
Liadan
Sanne
10 plaatsers

Ga naar beneden

Wanneer ander drinken dan borstvoeding/flesvoeding? Empty Wanneer ander drinken dan borstvoeding/flesvoeding?

Bericht  Sanne zo 23 dec 2012 - 4:19

H. drinkt op het KDV haar flessen al een tijd niet meer leeg. Ik geef ongeveer 3 flessen van 170 cc mee, maar meestal laat ze er in ieder geval één staan, of van één of meer flessen tussen de 50 en 100 cc. Ik merk zelf ook dat ze minder begint te drinken nu ze echt goed eet, omdat de kolfopbrengst minder is. Nu wil ik best een fles laten vervallen, maar ik weet niet goed welke. De ene keer laat H. de eerste staan, de andere keer de tweede, dan weer de derde. Omdat het om borstvoeding gaat, kan de fles niet later opnieuw opgewarmd worden, dus als ze het niet wil drinken, wordt het uiteindelijk weggegooid.

Wanneer hebben jullie je kinderen ander drinken gegeven? En wat dan? Roosvicee ofzo? Thee?
Dan zou ik misschien twee flessen kunnen meegeven en dat ze dan ook iets anders drinkt, want ik vind twee keer drinken op een dag van half 8 tot half 6 zo weinig.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ander drinken dan borstvoeding/flesvoeding? Empty Re: Wanneer ander drinken dan borstvoeding/flesvoeding?

Bericht  Gast zo 23 dec 2012 - 4:29

Wat flessen laten vallen betreft heb ik geen ervaring, ik ben thuis bij T en geef in principe alle voedingen live. bv.com adivseert om pas na het eerste jaar ander drinken dan bv te geven, omdat dan de productie pas stabiel is. Wat je wel kunt doen is op de kdv dagen wat ander drinken als water of slappe thee geven, en op de dagen dat ze bij je is gewoon voeden op verzoek.
Om in te gaan op je vraag wanneer anderen ander drinken aanbieden: af en toe krijgt T wel een slokje water, thee of vers sap, maar dat is meer om te proeven dan echt om te drinken. Ze vindt het gewoon heel erg leuk om uit een glas te drinken wanneer ik dat doe. Echt ander drinken aanbieden ga ik pas doen vanaf het eerste jaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ander drinken dan borstvoeding/flesvoeding? Empty Re: Wanneer ander drinken dan borstvoeding/flesvoeding?

Bericht  Liadan zo 23 dec 2012 - 4:39

Allebei mijn kinderen kregen ander drinken vanaf 1 jaar (mijn zoon kreeg daarvoor ook heel af en toe een slokje water uit een beker).
Je kan ook de flessen verkleinen, dan kunnen ze haar bijv. 4 keer op een dag 90 cc geven, of 3 keer op een dag 120 cc.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ander drinken dan borstvoeding/flesvoeding? Empty Re: Wanneer ander drinken dan borstvoeding/flesvoeding?

Bericht  Sanne zo 23 dec 2012 - 4:40

Dat was ook mijn bedoeling, Tiramisu. Ik vind het alleen soms zo lastig om te bepalen hoeveel voeding ik meegeef aan het KDV. H. krijgt daar toch meer voeding op schema, hoe vaak ik ook heb aangegeven dat ze gewoon moeten kijken wanneer ze weer honger heeft. Al snap ik ook wel dat ze dat lastig vinden, hoor. Ik kan H. aanleggen en als ze niet wil, probeer ik het een uur later weer. Op het KDV moeten ze het warmmaken en als H. dan niet wil, kunnen ze het nog even laten staan, maar daarna moet het weg.

H. drinkt alleen geen 3 flessen van 170 cc meer en ik moet er tegen kolven om dat bij elkaar te krijgen. Maar een fles geheel laten vervallen of kleinere beetjes erin doen, gaat ook gelijk zo ver, want ze drinkt de flessen soms ook wel leeg.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ander drinken dan borstvoeding/flesvoeding? Empty Re: Wanneer ander drinken dan borstvoeding/flesvoeding?

Bericht  Lejow zo 23 dec 2012 - 5:18

Ik geef al zeker 2/3 maanden ander drinken erbij.
Wat water, of hele slappe thee, of slappe diksap. In het begin moest ze er niet veel van hebben, nu drinkt ze er best wat van weg.
Maar ik heb dan ook niets te maken met mijn BV productie...
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ander drinken dan borstvoeding/flesvoeding? Empty Re: Wanneer ander drinken dan borstvoeding/flesvoeding?

Bericht  Susan zo 23 dec 2012 - 5:39

Met 6/7 maanden al.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ander drinken dan borstvoeding/flesvoeding? Empty Re: Wanneer ander drinken dan borstvoeding/flesvoeding?

Bericht  Happydobby zo 23 dec 2012 - 5:44

Susan schreef:Met 6/7 maanden al.

+1 Ik begon met water.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ander drinken dan borstvoeding/flesvoeding? Empty Re: Wanneer ander drinken dan borstvoeding/flesvoeding?

Bericht  SarahKey zo 23 dec 2012 - 6:09

Happydobby schreef:
Susan schreef:Met 6/7 maanden al.

+1 Ik begon met water.

Hier ook rond die tijd. Ik begon ook met water en nu krijgt hij ene keer water andere keer diksap.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ander drinken dan borstvoeding/flesvoeding? Empty Re: Wanneer ander drinken dan borstvoeding/flesvoeding?

Bericht  Gast zo 23 dec 2012 - 6:55

en bv uit een bekertje dan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ander drinken dan borstvoeding/flesvoeding? Empty Re: Wanneer ander drinken dan borstvoeding/flesvoeding?

Bericht  Gast zo 23 dec 2012 - 7:17

En sommige kindjes lusten het ook gewoon koud, misschien kun je dat proberen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ander drinken dan borstvoeding/flesvoeding? Empty Re: Wanneer ander drinken dan borstvoeding/flesvoeding?

Bericht  Gast zo 23 dec 2012 - 7:54

Ik geef ook sinds 6/7 maanden smiddags een beetje ander drinken uit een bekertje, verder krijgt ze borstvoeding

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ander drinken dan borstvoeding/flesvoeding? Empty Re: Wanneer ander drinken dan borstvoeding/flesvoeding?

Bericht  PapillonRose zo 23 dec 2012 - 8:02

Ik gaf fv, dus dat is wel anders. Maar hier begon ik met een maand of 6/7 met water. Toen ze minder melk ging drinken en nog steeds niks van water of thee wilde weten ben ik diksap gaan geven. Dat was met een maand of 9.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ander drinken dan borstvoeding/flesvoeding? Empty Re: Wanneer ander drinken dan borstvoeding/flesvoeding?

Bericht  CCC zo 23 dec 2012 - 10:24

Wij geven al een tijdje ander drinken, denk nu een maandje ofzo. Ik vind het erg belangrijk dat ze leert goed te drinken, wij geven haar naast haar fruit en groenten wat diksap. Gewoon heel slap, niet te zoet dus.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ander drinken dan borstvoeding/flesvoeding? Empty Re: Wanneer ander drinken dan borstvoeding/flesvoeding?

Bericht  Liadan zo 23 dec 2012 - 10:26

Maar waarom zou ze niet goed leren drinken als ze niks naast de bv/fv krijgt?

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ander drinken dan borstvoeding/flesvoeding? Empty Re: Wanneer ander drinken dan borstvoeding/flesvoeding?

Bericht  Puggle zo 23 dec 2012 - 20:58

Wij geven alleen nog fv nu. Ze drinkt haar flessen wel slechter leeg dus binnenkort eens gaan kijken voor wat anders erbij.

Ik lees dat mensen thee geven. Is dat gewoon thee zoals je die voor jezelf maakt? En die laat je dan wat afkoelen? Beetje domme vraag misschien.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ander drinken dan borstvoeding/flesvoeding? Empty Re: Wanneer ander drinken dan borstvoeding/flesvoeding?

Bericht  Happydobby zo 23 dec 2012 - 21:39

Puggle schreef:Wij geven alleen nog fv nu. Ze drinkt haar flessen wel slechter leeg dus binnenkort eens gaan kijken voor wat anders erbij.

Ik lees dat mensen thee geven. Is dat gewoon thee zoals je die voor jezelf maakt? En die laat je dan wat afkoelen? Beetje domme vraag misschien.

Wij geven kinderthee, je hebt bij AH kauwgomballenthee en nog iets waar geen theeïne inzit.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ander drinken dan borstvoeding/flesvoeding? Empty Re: Wanneer ander drinken dan borstvoeding/flesvoeding?

Bericht  Bloem86 zo 23 dec 2012 - 23:24

Ik ben sinds vd week roosvicee gaan geven. Niet de hele dag door, maar 1x op de dag! Thee wilde ze niets van weten!
Bloem86
Bloem86
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 907
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ander drinken dan borstvoeding/flesvoeding? Empty Re: Wanneer ander drinken dan borstvoeding/flesvoeding?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum