vraag over flesvoeding
+10
Parisienne
Mida4you
Rumble
meisjesmama
Tania
vlindertje
Penélope
Happydobby
Pien
Gray
14 plaatsers
Pagina 1 van 1
vraag over flesvoeding
Mijn zoontje is nu 8 weken oud. Hij krijgt flesvoeding. Ik kook elke dag water, laat het afkoelen en warm het later were op in de magnetron. Vanochtend was ik op kraambezoek bij een baby van 3 weken oud. Zij pakte gewoon lauw water uit de kraan en voegde daar de nutrilon aan toe. ik keek vreemd op maar ze zei dat dat tegenwoordig mag en schoof me een folder van het consultatiebureau onder mn neus waar het ook letterlijk in stond. Pakken jullie ook gewoon lauw water of koken jullie het nog wel. Het is een kleine moeite natuurlijk,maar ik heb nu tijdelijk een magnetron op mijn aanrecht staan allleen om de flessen op te warmen. Bij mijn eerste zoontje heb ik het tot een half jaar gedaan maar zij deed het nu al..
Gray- Fluisteraar
- Aantal berichten : 123
Punten : 582
Registratiedatum : 18-12-10
Re: vraag over flesvoeding
Mijn zus heeft een zoontje van inmiddels bijna 17 maanden en zij gebruikte gewoon kraanwater wat ze verwarmde in de magnetron... Dat mocht toen dus al!!
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Ja, bij H. gebruikte ik ook gewoon kraanwater omdat dat mocht.
Later haddenw ij wel het idee dat ze daar niet zo goed op reageerde en zijn we flessen water gaan gebruiken maar later toen ze ouder was weer kraanwater.
Later haddenw ij wel het idee dat ze daar niet zo goed op reageerde en zijn we flessen water gaan gebruiken maar later toen ze ouder was weer kraanwater.
Gast- Gast
Mijn schoonzusje zei dat zowel haar kraamverzorgster als het CB zei dat je water niet hoeft uit te koken.
Ik zou dit alleen in Nederland hanteren. In het buitenland zou ik het wel uitkoken, ook al zit je in Zweden.
Maar als je dit zelf prettiger vind kan je het gewoon blijven uitkoken.
Ik zou dit alleen in Nederland hanteren. In het buitenland zou ik het wel uitkoken, ook al zit je in Zweden.
Maar als je dit zelf prettiger vind kan je het gewoon blijven uitkoken.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Ik ben kraamverzorgster en vertel ook aan de mensen dat je gewoon kraanwater mag gebruiken. Dit wordt al heel lang zo gedaan omdat leidingwater in Nederland goed/schoon is.
Penélope- Prater
- Aantal berichten : 1022
Punten : 1877
Registratiedatum : 22-11-10
Pien schreef:Mijn zus heeft een zoontje van inmiddels bijna 17 maanden en zij gebruikte gewoon kraanwater wat ze verwarmde in de magnetron... Dat mocht toen dus al!!
deed ze dat meteen vanaf haar geboorte al? en waarom dan nog verwarmen in de magnetron? je kan dan toch ook lauw/ warm water uit de kraan pakken? ik wil, als het niet nodig is van mijn magnetron af.
Gray- Fluisteraar
- Aantal berichten : 123
Punten : 582
Registratiedatum : 18-12-10
Gray schreef:Pien schreef:Mijn zus heeft een zoontje van inmiddels bijna 17 maanden en zij gebruikte gewoon kraanwater wat ze verwarmde in de magnetron... Dat mocht toen dus al!!
deed ze dat meteen vanaf haar geboorte al? en waarom dan nog verwarmen in de magnetron? je kan dan toch ook lauw/ warm water uit de kraan pakken? ik wil, als het niet nodig is van mijn magnetron af.
Volgens mij is mij toen verteld dat koud kraanwater wel mocht en dat dan verwarmen in de magnetron. En dat warm water direct uit de kraan niet zo heel goed was, maar ik weet eigenlijk niet zo goed meer waarom (was ruim 3 jaar geleden). Nu ga ik met mijn dochtertje ook gewoon weer opwarmen met de magnetron
vlindertje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 190
Punten : 358
Registratiedatum : 09-02-11
Je mag gewoon warm water uit de kraan pakken en dat geven.
Penélope- Prater
Penélope schreef:Je mag gewoon warm water uit de kraan pakken en dat geven.
Dat wordt wel afgeraden door de waterbedrijven zelf. Omdat ze niet kunnen garanderen dat het warme water van dezelfde kwaliteit is als koud water. Koud water kun je wel gewoon veilig gebruiken.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Ik heb bij mijn oudste al koud water uit de kraan en dat warmde ik op. Als ik ergens ben waar niet snel een magnetron is pak ik warm water uit de kraan.
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10
Tania schreef:Penélope schreef:Je mag gewoon warm water uit de kraan pakken en dat geven.
Dat wordt wel afgeraden door de waterbedrijven zelf. Omdat ze niet kunnen garanderen dat het warme water van dezelfde kwaliteit is als koud water. Koud water kun je wel gewoon veilig gebruiken.
Ik werk zelf als kraamverzorgster en wij hebben in protocol staan dat we dat moeten adviseren. Wat mensen ermee doen moeten ze zelf weten maar dat is wel ons advies.
Penélope- Prater
Penélope schreef:Tania schreef:Penélope schreef:Je mag gewoon warm water uit de kraan pakken en dat geven.
Ik werk zelf als kraamverzorgster en wij hebben in protocol staan dat we dat moeten adviseren. Wat mensen ermee doen moeten ze zelf weten maar dat is wel ons advies.
Ja ik heb het ook wel vaker gelezen, ook vanuit het cb. Ik snap ook dat je dat adviseert als het jullie zo verteld wordt. Maar ik blijf het raar vinden dat het zulke tegenstrijdige adviezen zijn.
Tania- Ratel
Je mag idd gewoon koud water pakken uit de kraan en dat opwarmen in de magnetron. Mijn zoontje reageerde er niet zo goed op (waarschijnlijk doordat er teveel kalk in zat) en nu zijn we overgestapt op Spa Blauw.
Over een tijdje wil ik wel weer gaan proberen hoe hij dan reageert op kraanwater, is een stuk goedkoper en makkelijker.
Over een tijdje wil ik wel weer gaan proberen hoe hij dan reageert op kraanwater, is een stuk goedkoper en makkelijker.
Rumble- Prater
- Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10
Tania schreef:Penélope schreef:Tania schreef:Penélope schreef:Je mag gewoon warm water uit de kraan pakken en dat geven.
Ja ik heb het ook wel vaker gelezen, ook vanuit het cb. Ik snap ook dat je dat adviseert als het jullie zo verteld wordt. Maar ik blijf het raar vinden dat het zulke tegenstrijdige adviezen zijn.
Ja vind ik zelf ook raar. Ik heb ook stage gelopen op de kraamafdeling in het ziekenhuis en bij mensen thuis en moest bij beide hele andere adviezen geven. Vond ik altijd zo tegenstrijdig.
Penélope- Prater
Vanaf het begin af aan heb ik water uit de kraan gepakt en die opwarmen in de magnetron. Nooit problemen mee gehad en het mag ook. Het water in NL is dusdanig goed dat het geen probleem is.
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
4 jaar geleden mocht dat al bij mijn oudste. Ik kookte het nooit. 's Morgens pakte ik zelfs warm kraanwater zodat ik niet eerst naar beneden hoefde. Verder warmde ik het op in de magnetron.
Gast- Gast
Het ligt aan de soort leiding die je hebt als je warm water uit de kraan wil gebruiken. Uit de ene warmwaterleiding komt meer kalk dan uit de andere (het gaat dus om de hoeveelheid kalk wat in warm water uit de kraan zit). In koud water zit dit nagenoeg niet. Vul maar eens een glas met warm water en een met koud, dan kan je vaak wel verschil zien. Bij ons in ieder geval wel. Er zitten dan heel lichte, witte korreltjes in, in het warme water. Is niet erg schadelijk hoor, maar vandaar dat warm water niet altijd aangeraden wordt. Overigens zal je met nieuwe leidingen hier minder last van hebben als met hele oude leidingen.
Wij maken een fles overigens met koud water opgewarmd uit de magnetron, vanaf de geboorte al gedaan. Niks mis mee!
Wij maken een fles overigens met koud water opgewarmd uit de magnetron, vanaf de geboorte al gedaan. Niks mis mee!
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Ik heb altijd warm water uit de kraan gebruikt. Ik liet het wel even lopen zodat het geen stilstaand water was maar dat is puur voor mn gevoel weet niet of dat wat uitmaakt Het werd zo geadviseerd door de kraamhulp.
Als ik ergens anders was dan deed ik het wel opwarmen in de magnetron maar thuis niet.
Als ik ergens anders was dan deed ik het wel opwarmen in de magnetron maar thuis niet.
Barbabella- Prater
- Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10
Klopt wij mochten het ook uit de kraan tappen, maar het ligt ook geloof ik waar je woont? Bij ons was het te doen, maar als we bijv naar het Noorden *familie zouden gaan* moesten we flesjes water mee nemen en dat gebruiken..
Al doen we vaak gewoon koud water, verwarmen en dan de melk er doorheen..shaken en klaar
Al doen we vaak gewoon koud water, verwarmen en dan de melk er doorheen..shaken en klaar
Gast- Gast
Ik heb het in het begin ook gekookt, af laten koelen en dan vervolgens weer opgewarmd. Maar omdat ik van diverse kanten hoorde dat dat niet meer hoeft en ik het ook nog heb nagevraagd op het CB, ben ik daar ook vanaf gestapt. Sindsdien pak ik koud water uit de kraan en dat gaat eventjes de magnetron in.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Parisienne schreef:Het ligt aan de soort leiding die je hebt als je warm water uit de kraan wil gebruiken. Uit de ene warmwaterleiding komt meer kalk dan uit de andere (het gaat dus om de hoeveelheid kalk wat in warm water uit de kraan zit). In koud water zit dit nagenoeg niet. Vul maar eens een glas met warm water en een met koud, dan kan je vaak wel verschil zien. Bij ons in ieder geval wel. Er zitten dan heel lichte, witte korreltjes in, in het warme water. Is niet erg schadelijk hoor, maar vandaar dat warm water niet altijd aangeraden wordt. Overigens zal je met nieuwe leidingen hier minder last van hebben als met hele oude leidingen.
Volgens mij ligt het niet alleen aan de kalk in het water.
Dit staat op de site van een waterbedrijf:
Als waterbedrijf raden wij het drinken van warm water uit de kraan af. Het is namelijk mogelijk dat metalen uit de leidingen, of uit de boiler of geiser in het warme water terechtkomen. Dat geldt zowel voor oude als nieuwe leidingen. Ook daar blijft de kans aanwezig dat metalen als koper, lood of cadmium in het warme water oplossen.
Wél kunt u warm water uit de kraan drinken dat eerst gekookt is. Een kop thee van gekookt kraanwater, of gekookt water dat is afgekoeld, vormen dus geen enkel probleem.
Tania- Ratel
Ik heb bij beide kids ook nooit eerst het water gekookt. Gewoon water uit de kraan en hup in de magenetron.
Sjonno- Fluisteraar
- Aantal berichten : 468
Punten : 487
Registratiedatum : 19-11-10
Ik zou persoonlijk of koud water gebruiken en het dan opwarmen in de magnetron, of water koken en het laten afkoelen tot de gewenste temperatuur. Ik zou geen warm water uit de kraan nemen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» flesvoeding vraag
» vraag over flesvoeding
» Flesvoeding vraag
» Vraag hoeveelheid flesvoeding
» (nwe vieze vraag pag 3) vraag over ovulatietesten
» vraag over flesvoeding
» Flesvoeding vraag