Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Borstvoeding/ Flesvoeding

+21
Linda
SarahKey
maiadebij
RiLiJu
Annie24
Novalee
snoezel
Admin
Tania
Lavendel
Liadan
Happydobby
Lejow
Susan
Supertalentje
truestar
joyce0606
Rouge
ExpressoB
Sjirafje
Printje
25 plaatsers

Pagina 1 van 5 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Borstvoeding/ Flesvoeding Empty Borstvoeding/ Flesvoeding

Bericht  Printje ma 31 okt 2011 - 9:40

ExpressoB schreef:Ik maakte een grapje naar die vriendin en zei, je hebt ook van die dingen die je in je bh moet doen anders ga je lekken en dan hoor je een kind op tv en dan gaan ze spuiten haha
Ze zei, "nee ik ga geen borstvoeding geven". Ik zei, natuurlijk wel waarom niet.... Kreeg er amper reactie op.

Zijn er hier moeders die er bewust voor hebben gekozen geen borstvoeding te geven?
Een oppas adresje van mij vroeger, die vrouw heeaft ook nooit en te nimmer borstvoeding gegeven en zij warmde de flesjes nooit op. Franse mentaliteit.

Ik heb er bewust voor gekozen om geen bv te geven ExpressoB en heb er geen moment spijt van gehad.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding/ Flesvoeding Empty Re: Borstvoeding/ Flesvoeding

Bericht  Gast ma 31 okt 2011 - 10:24

ExpressoB schreef:Iedereen bedankt voor de reacties.

Ik maakte een grapje naar die vriendin en zei, je hebt ook van die dingen die je in je bh moet doen anders ga je lekken en dan hoor je een kind op tv en dan gaan ze spuiten haha
Ze zei, "nee ik ga geen borstvoeding geven". Ik zei, natuurlijk wel waarom niet.... Kreeg er amper reactie op.

Zijn er hier moeders die er bewust voor hebben gekozen geen borstvoeding te geven?
Een oppas adresje van mij vroeger, die vrouw heeft ook nooit en te nimmer borstvoeding gegeven en zij warmde de flesjes nooit op. Franse mentaliteit.

Ik weet de intonatie niet natuurlijk en ook niet hoe jullie normaal tegen elkaar praten maar als iemand dat zo tegen mij zou zeggen zou ik ook geen zin hebben om erop in te gaan.

Ik heb allebei mijn kinderen BV gegeven en ik snap de keuze om helemaal geen BV te geven ook niet (uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd), maar het is ieders eigen keuze. Ik zou daar nooit over in discussie gaan als het een weloverwogen besluit is. Ik ben alleen allergisch voor "FV is net zo goed als BV" dus dan ga ik wel steigeren Wink maar verder boeit me dat echt niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding/ Flesvoeding Empty Re: Borstvoeding/ Flesvoeding

Bericht  Printje ma 31 okt 2011 - 10:28

haha tsja ik kan eht ook niet uitleggen en ik denk idd dat je er lang en breed over kunt discussieren maar ieder zijn ding. Ik kan het ook niet uitleggen, en misschien is het bij een tweede kindje straks wel anders, maar ik vond bv geven helemaal niets. Het werkte niet deed pijn en toen was het voor mij gewoon klaar, ik voelde me er helemal niet prettig bij, kan er helaas niets meer van maken.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding/ Flesvoeding Empty Re: Borstvoeding/ Flesvoeding

Bericht  Sjirafje ma 31 okt 2011 - 10:41

Ik heb een week bv gegeven en ik vond het vreselijk!

Ik had veel te veel melk en lekte de hele dag door. Zoogcompressen kon ik als theezakjes weggooien en zelfs de Lilly pads werkten bij mij niet. Zat ik op het toilet en hoorde ik onze zoon boven huilen dan druppelde het over mijn knieën en voeten op de grond. Werd elke ochtend wakker met een nat matras en 2 natte plekken in mijn pyjama en overal waar ik liep lag melk. Daarbij heb ik best grote borsten en zag ik mijn kleine man niet eens tijdens het voeden en moest ik met een vinger op mijn borst drukken zodat hij lucht kreeg, hoe stom is dat? Het deed pijn en ik voelde me er totaal niet bij op mijn gemak. Moest ook steeds tijdens het kraambezoek naar boven om te voeden. Zit je dan 45 minuten in je eentje op je bed om vervolgens weer naar beneden te gaan.

Van bv naar flesvoeding is voor mij de beste keuze die ik ooit in mijn leven heb gemaakt. Kan nu mijn zoon aankijken als ik de fles geef, geen lekkende borsten, kan het ook uit handen geven en hij is ontzettend gegroeid en aangekomen sinds de flesvoeding.
Sjirafje
Sjirafje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 233
Punten : 251
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding/ Flesvoeding Empty Re: Borstvoeding/ Flesvoeding

Bericht  ExpressoB ma 31 okt 2011 - 10:41

Ik zei het niet bloedserieus hoor en had net iets teveel gedronken dus moest ook lachen. Ze vatte het heus niet verkeerd op. Ze was ook aan het werk dus het moment ook niet echt.

Ik heb zelf geen flauw idee of ik ooit borstvoeding wil geven, dat is denk ik gewoon een kwestie van proberen, ja toch?!
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding/ Flesvoeding Empty Re: Borstvoeding/ Flesvoeding

Bericht  Printje ma 31 okt 2011 - 10:43

Groot gelijk Sjirafje, ik vind het soms overkomen als fv hetzelfde is als vergif, er is niets mis mee vind ik. Iedereen kan het geven, nachtvoedingen deden we om en om, ik had er helemaal vrede mee.
Op dit moment denk ik dat ik bij een tweede kindje gewoon meteen fv ga geven.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding/ Flesvoeding Empty Re: Borstvoeding/ Flesvoeding

Bericht  ExpressoB ma 31 okt 2011 - 10:44

Oh nee dat is natuurlijk ook super vervelend!! Maar als je er eenmaal mee begint en dan er weer mee stopt, blijft het niet lopen? ja ik heb er echt geen bal verstand van.

ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding/ Flesvoeding Empty Re: Borstvoeding/ Flesvoeding

Bericht  Gast ma 31 okt 2011 - 10:44

ExpressoB schreef:Iedereen bedankt voor de reacties.

Ik maakte een grapje naar die vriendin en zei, je hebt ook van die dingen die je in je bh moet doen anders ga je lekken en dan hoor je een kind op tv en dan gaan ze spuiten haha
Ze zei, "nee ik ga geen borstvoeding geven". Ik zei, natuurlijk wel waarom niet.... Kreeg er amper reactie op.


Geloof ook niet dat ik deze opmerking zo tof had gevonden als iemand dit tegen mij zei, als ik in haar situatie zat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding/ Flesvoeding Empty Re: Borstvoeding/ Flesvoeding

Bericht  Sjirafje ma 31 okt 2011 - 10:46

ExpressoB schreef:Maar als je er eenmaal mee begint en dan er weer mee stopt, blijft het niet lopen?
Jawel hoor! Bij mij duurde het 3 weken, toen was het lekken afgelopen! Very Happy
Sjirafje
Sjirafje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 233
Punten : 251
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding/ Flesvoeding Empty Re: Borstvoeding/ Flesvoeding

Bericht  Gast ma 31 okt 2011 - 10:50

Rouge schreef:ja tis al veel sneller te zien dan bij de 1e. Maar kan niet wachten tot ie echt weer BIG is smile

Nu weet ik ineens wie je bent! Leuk dat je er ook weer bent Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding/ Flesvoeding Empty Re: Borstvoeding/ Flesvoeding

Bericht  Rouge di 1 nov 2011 - 9:17

Jolicious schreef:
Rouge schreef:@ parels, ik was eerst Mademoiselle idd en heb een zoon...bijna goed Wink

Oh, ik hoef niet eens te raden :P

Hahaha en ik ben er sinds een weekje achter wie JIJ bent smile
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding/ Flesvoeding Empty Re: Borstvoeding/ Flesvoeding

Bericht  joyce0606 di 1 nov 2011 - 22:05

ik wil graag borstvoeding geven, en zal ook mijn best doen, maar niet koste wat het kost
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding/ Flesvoeding Empty Re: Borstvoeding/ Flesvoeding

Bericht  truestar di 1 nov 2011 - 23:00

joyce0606 schreef:ik wil graag borstvoeding geven, en zal ook mijn best doen, maar niet koste wat het kost

+1
truestar
truestar
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 320
Punten : 442
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding/ Flesvoeding Empty Re: Borstvoeding/ Flesvoeding

Bericht  Supertalentje di 1 nov 2011 - 23:16

truestar schreef:
joyce0606 schreef:ik wil graag borstvoeding geven, en zal ook mijn best doen, maar niet koste wat het kost

+1
+1, al zou ik het wel koste wat kost willen doen. Ik denk er wel te makkelijk over heb ik het idee (borst in zn mond stoppen en drinken maar ;-)) maar ik geloof niet dat bv alleen is weggelegd voor supervrouwen met superborsten en superkinderen.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding/ Flesvoeding Empty Re: Borstvoeding/ Flesvoeding

Bericht  Gast di 1 nov 2011 - 23:31

Ging het hier maar zo makkelijk, dan was ik van al dat gedoe met kolven af Sad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding/ Flesvoeding Empty Re: Borstvoeding/ Flesvoeding

Bericht  joyce0606 wo 2 nov 2011 - 0:22

ik zal wel heel ver gaan hoor, want wil het wel erg graag, ben ook bij bijeekomst geweest, en het ziekehuis heeft ook BV certificaat, en het kraamzorgbureau ook, dus ik word ook goed gestimuleerd. maar er zijn wel grenzen.
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding/ Flesvoeding Empty Re: Borstvoeding/ Flesvoeding

Bericht  Gast wo 2 nov 2011 - 1:05

ProudMama schreef:Ging het hier maar zo makkelijk, dan was ik van al dat gedoe met kolven af Sad
Oh, ik ben trouwens wel een supervrouw met superborsten en heb superkinderen, dus daar ligt het niet aan...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding/ Flesvoeding Empty Re: Borstvoeding/ Flesvoeding

Bericht  Gast wo 2 nov 2011 - 1:28

pitbullgup schreef:Ik kies ook bewust voor FV heb persoonlijk helemaal geen goed gevoel bij BV en ben in dat soort dingen nogal een controlfreak... Maar vind wel dat iedereen die keuze zelf moet maken zonder dat er commentaar word gegeven.

+1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding/ Flesvoeding Empty Re: Borstvoeding/ Flesvoeding

Bericht  Printje wo 2 nov 2011 - 1:39

Parels schreef:
pitbullgup schreef:Ik kies ook bewust voor FV heb persoonlijk helemaal geen goed gevoel bij BV en ben in dat soort dingen nogal een controlfreak... Maar vind wel dat iedereen die keuze zelf moet maken zonder dat er commentaar word gegeven.

+1

+1, ik vind het soms overkomen alsof fv hetzelfde is als vergif
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding/ Flesvoeding Empty Re: Borstvoeding/ Flesvoeding

Bericht  truestar wo 2 nov 2011 - 3:20

Supertalentje schreef:
truestar schreef:
joyce0606 schreef:ik wil graag borstvoeding geven, en zal ook mijn best doen, maar niet koste wat het kost

+1
+1, al zou ik het wel koste wat kost willen doen. Ik denk er wel te makkelijk over heb ik het idee (borst in zn mond stoppen en drinken maar ;-)) maar ik geloof niet dat bv alleen is weggelegd voor supervrouwen met superborsten en superkinderen.

Haha zo dacht ik bij mn eerste ook, en zo ging het ook.. Toen ben ik wel na 8 of 9 weken gestopt, nu wil ik het eigenlijk minimaal 6 maanden volhouden.
truestar
truestar
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 320
Punten : 442
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding/ Flesvoeding Empty Re: Borstvoeding/ Flesvoeding

Bericht  Susan wo 2 nov 2011 - 6:13

Arden schreef:

Ik weet de intonatie niet natuurlijk en ook niet hoe jullie normaal tegen elkaar praten maar als iemand dat zo tegen mij zou zeggen zou ik ook geen zin hebben om erop in te gaan.

Ik heb allebei mijn kinderen BV gegeven en ik snap de keuze om helemaal geen BV te geven ook niet (uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd), maar het is ieders eigen keuze. Ik zou daar nooit over in discussie gaan als het een weloverwogen besluit is. Ik ben alleen allergisch voor "FV is net zo goed als BV" dus dan ga ik wel steigeren Wink maar verder boeit me dat echt niet.

Helemaal mee eens.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding/ Flesvoeding Empty Re: Borstvoeding/ Flesvoeding

Bericht  Gast wo 2 nov 2011 - 6:14

Vlesvoeding?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding/ Flesvoeding Empty Re: Borstvoeding/ Flesvoeding

Bericht  Lejow wo 2 nov 2011 - 6:16

Megara schreef:Vlesvoeding?

Juf printje toch :P :P
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding/ Flesvoeding Empty Re: Borstvoeding/ Flesvoeding

Bericht  Gast wo 2 nov 2011 - 6:20

Lejow schreef:
Megara schreef:Vlesvoeding?

Juf printje toch :P :P

Het is een gesplitst topic zo te zien? Dus eh juf de moderator gok ik. :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding/ Flesvoeding Empty Re: Borstvoeding/ Flesvoeding

Bericht  Supertalentje wo 2 nov 2011 - 6:24

ProudMama schreef:
ProudMama schreef:Ging het hier maar zo makkelijk, dan was ik van al dat gedoe met kolven af Sad
Oh, ik ben trouwens wel een supervrouw met superborsten en heb superkinderen, dus daar ligt het niet aan...

Haha! Ik weet het niet, ik leefde 'vroeger' niet, maar volgens mijn moeder wordt er tegenwoordig anders omgegaan met bv geven. Alsof het nu alleen maar weggelegd zou zijn voor een kleine groep vrouwen, de supermama's, terwijl dat 'vroeger' volgens haar helemaal niet zo was, toen gaf je gewoon borstvoeding.

Edit: Ja, juf Snoepy ;-)

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding/ Flesvoeding Empty Re: Borstvoeding/ Flesvoeding

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 5 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum