Voor de mensen met een hond...
+20
Tullow
VeryCherry
Barbabella
sterremaan
Joli86
sanne-84
Luthien
Sneeuwvlok
Sorella
Curious
Salander
joyce0606
ekiaam87
Jelin
mo-lola
Roxi3
_DoI
Raindrop
loesje
PluDan
24 plaatsers
Pagina 3 van 6
Pagina 3 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: Voor de mensen met een hond...
Sorella schreef:PluDan schreef:Wat super om te lezen dat je het zo naar je zin hebt bij je nieuwe baan Sorella!
Dank je wel! Het is echt fantastisch om te doen!
Kan ik me wel iets bij voorstellen.
Hoeveel uur in de week werk je daar?
Misschien domme vraag, maar heb je daar ook een cursus ofzo voor moeten doen?
PluDan- Kletskop
- Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10
PluDan schreef:Sorella schreef:PluDan schreef:Wat super om te lezen dat je het zo naar je zin hebt bij je nieuwe baan Sorella!
Dank je wel! Het is echt fantastisch om te doen!
Kan ik me wel iets bij voorstellen.
Hoeveel uur in de week werk je daar?
Misschien domme vraag, maar heb je daar ook een cursus ofzo voor moeten doen?
4 dagen per week, de uren verschillen een beetje. Heb geen cursus hoeven doen maar ik heb ruime ervaring met honden. Als je er niet veel vanaf weet is het eigenlijk niet te doen. Je moet van nature wel een roedelleider kunnen zijn en inzicht hebben in het gedrag van honden. Lijkt het jou ook wat?
Sorella- Kletskop
- Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
Wat voor hond heb jij? (heb je een foto?)
Wij hebben een 12 jarige Border Collie en een 20 maanden oude Tervuerense herder
Ben jij veel thuis?
Momenteel wel, maar als ik fulltime ga werken hebben we voorzieningen in de tuin getroffen, zodat ze buiten kunnen overdag.
Waar heb je de hond vandaan?
De Border is een herplaatser. We hebben haar overgenomen van familie. Ze functioneert niet in een grote roedel en kwam daarom bij ons. Een Bleu merle Border Collie was altijd mijn grote droom om te hebben, dus het kon haast geen toeval zijn toen ze op ons pad kwam.
De Tervuer is eigen fok. De hond van mijn ouders is zijn moeder. Met het nestje waaruit hij is geboren is bij mij ook de passie voor het ras geboren.
Waarom heb je gekozen voor deze hond?
Border kwam dus op ons pad. De Tervuer past zowel qua uiterlijk als will-to-please perfect bij mij. Ik wil graag kunnen werken met mijn hond en dat bied dit ras mij.
Woon je groot?
Een eengezinswoning met een aardige tuin. Als we gaan verhuizen (binnen nu en 5 jaar) zoeken we een huis waar we goed meerdere honden kunnen houden.
Doe jij veel met de hond?
Ja, ik loop tentoonstellingen met de Tervuer. Hij is inmiddels Nederlands Jeugdkampioen en we gaan voorlopig nog even door (zou hij ooit Nederlands Kampioen kunnen worden?). Komende zaterdag hebben we weer een tentoonstelling.
Daarnaast doe ik G&G met hem en mijn man doet Agility. Ik ben dit seizoen begonnen op beginners wedstrijdniveau (en hij doet het super).
En daarnaast veel wandelen natuurlijk.
Wat ben jij per maand kwijt aan je hond en wat koop je dan allemaal voor hem?
Ik denk dat ik per maand ongeveer 100 euro kwijt ben aan voer(voor 2 honden samen). Daarnaast heb ik dan ook de kosten voor de cursussen en de tentoonstellingen (en alle overige kosten die aan het fokkerschap verbonden zijn). Ik denk dat ik daar gemiddeld ook 50 euro aan kwijt ben.
Kun je evt nog wat meer vertellen over de hond?
De Tervuer heeft een langharige vacht, maar is het onderhoud is niet heel intensief. 1 keer per week borstelen is voldoende (en wassen is eigenlijk nooit nodig).
Ik wil mijn reu (de Terveur) inzetten voor de fok. Hij heeft alle benodigde kwalificaties binnen, dus het mag nu ook officieel. Hij heeft bijvoorbeeld een gedragstest gedaan en hier Sociaal+ op gehaald.
Ik ben sinds januari mede-eigenaar van de kennel van mijn moeder. Als de Border dood gaat zal er bij ons een Terveuren teefje bijkomen om in te gaan zetten voor de fok.
Wij hebben een 12 jarige Border Collie en een 20 maanden oude Tervuerense herder
Ben jij veel thuis?
Momenteel wel, maar als ik fulltime ga werken hebben we voorzieningen in de tuin getroffen, zodat ze buiten kunnen overdag.
De Border is een herplaatser. We hebben haar overgenomen van familie. Ze functioneert niet in een grote roedel en kwam daarom bij ons. Een Bleu merle Border Collie was altijd mijn grote droom om te hebben, dus het kon haast geen toeval zijn toen ze op ons pad kwam.
De Tervuer is eigen fok. De hond van mijn ouders is zijn moeder. Met het nestje waaruit hij is geboren is bij mij ook de passie voor het ras geboren.
Border kwam dus op ons pad. De Tervuer past zowel qua uiterlijk als will-to-please perfect bij mij. Ik wil graag kunnen werken met mijn hond en dat bied dit ras mij.
Woon je groot?
Een eengezinswoning met een aardige tuin. Als we gaan verhuizen (binnen nu en 5 jaar) zoeken we een huis waar we goed meerdere honden kunnen houden.
Ja, ik loop tentoonstellingen met de Tervuer. Hij is inmiddels Nederlands Jeugdkampioen en we gaan voorlopig nog even door (zou hij ooit Nederlands Kampioen kunnen worden?). Komende zaterdag hebben we weer een tentoonstelling.
Daarnaast doe ik G&G met hem en mijn man doet Agility. Ik ben dit seizoen begonnen op beginners wedstrijdniveau (en hij doet het super).
En daarnaast veel wandelen natuurlijk.
Ik denk dat ik per maand ongeveer 100 euro kwijt ben aan voer(voor 2 honden samen). Daarnaast heb ik dan ook de kosten voor de cursussen en de tentoonstellingen (en alle overige kosten die aan het fokkerschap verbonden zijn). Ik denk dat ik daar gemiddeld ook 50 euro aan kwijt ben.
De Tervuer heeft een langharige vacht, maar is het onderhoud is niet heel intensief. 1 keer per week borstelen is voldoende (en wassen is eigenlijk nooit nodig).
Ik wil mijn reu (de Terveur) inzetten voor de fok. Hij heeft alle benodigde kwalificaties binnen, dus het mag nu ook officieel. Hij heeft bijvoorbeeld een gedragstest gedaan en hier Sociaal+ op gehaald.
Ik ben sinds januari mede-eigenaar van de kennel van mijn moeder. Als de Border dood gaat zal er bij ons een Terveuren teefje bijkomen om in te gaan zetten voor de fok.
Luthien- Prater
- Aantal berichten : 520
Punten : 548
Registratiedatum : 23-11-10
Jolie2,ik ben nu wel erg benieuwd naar een foto als mensen zeggen dat hij zoveel weg heeft van een border!
Luthien! Mooie Tervuer hoor, snap wel dat hij tentoonstellingen wint, een goede hond ook voor de fok lijkt me!
Maar hopelijk blijft jullie blue merle Border nog even bij jullie! Al is 12 jaar echt al een mooie leeftijd!
Luthien! Mooie Tervuer hoor, snap wel dat hij tentoonstellingen wint, een goede hond ook voor de fok lijkt me!
Maar hopelijk blijft jullie blue merle Border nog even bij jullie! Al is 12 jaar echt al een mooie leeftijd!
Curious- Kletskop
- Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11
Jolie2 schreef:PrinsesBo schreef:Doe je er wel wat mee dan, Jolie?
Stabij en border zijn natuurlijk zeer actieve honden.
minimaal 1,5 uur per dag lopen en in het weekend gaat hij mee naar de paarden, maar ik heb in mijn vragenlijstje al aangegeven wat ik er allemaal mee doe. Ik volg geen cursussen, omdat ik in het weekend paardrijd en hij daar dus de hele dag rondloopt en mee gaat als we het bos in gaan.
Oh ja dat zou toch wel genoeg moeten zijn!
Doe je ook bv ooit denkspellen met hem? Dat werkt hier heel goed.
Gast- Gast
Wat voor hond heb jij? (heb je een foto?) een amerikaanse stafford, alweer 4 jaar
Ben jij veel thuis?
wisselend. heb onregelmatige diensten, dus hij is meer niet alleen thuis dan wanneer we allebei ee baan hebben van 9-5. en als het zo een keer uitkomt dan vraag ik mn broertje of ons pap om hem even uit te laten. Diego kan er goed tegen om een dagje alleen te zijn.
van marktplaats, uit een nestje
mn vriend heeft dat altijd geroepen dat hij dit ras wilde. we hadden eigenlijk een bruine op het oog (kwamen voor mn gevoel minder eng over), maar dat kon toch niet doorgaan. gekeken naar onze vakantie die we hiervoor hadden genomen was het of geen hond, of een zwarte, en ben ik heel blij dat we voor deze hebben gekozen!
Woon je groot?
een normaal rijtjeshuis
laten hem3-4x per dag uit. maar in totaal vaak maar een uurtje (of ik maak een lange ronde va ongeveer een half uur, wat ik ongeveer 3-4x per week doe) niet heel veel, maar is ook net wat ie gewend is.
verder gaat hij vaak wel mee als ik naar ons mam ga, die vind dat ook gezellig.
qua aandacht komt hij niks tekort, en mag hij (te) veel.
geen idee eigenlijk. zak brokken van 30 euro waar hij 2 maanden mee doet (maar kopen die vaak in de reclame voor 25 euro). en verder is het maar net waar ik kom. snoepjes etc koop ik bij de aldi of op de markt, of bij de action of... is maar net in wat voor bui ik ben, want heb wel eens het idee dat ik teveel kan kopen. qua speeltjes krijgt hij niet veel, als alleen touw of bal/tshirt in een sok, want hij maakt alles kapot haha.
het is een ontzettende lieve hond en kan hem niet meer missen!! het is echt een droopy, met een eigen zin. alleen hebben we er wel een beetje spijt van dat we er geen cursus mee gedaan hebben, want buiten trekt hij wel..
Ben jij veel thuis?
wisselend. heb onregelmatige diensten, dus hij is meer niet alleen thuis dan wanneer we allebei ee baan hebben van 9-5. en als het zo een keer uitkomt dan vraag ik mn broertje of ons pap om hem even uit te laten. Diego kan er goed tegen om een dagje alleen te zijn.
van marktplaats, uit een nestje
mn vriend heeft dat altijd geroepen dat hij dit ras wilde. we hadden eigenlijk een bruine op het oog (kwamen voor mn gevoel minder eng over), maar dat kon toch niet doorgaan. gekeken naar onze vakantie die we hiervoor hadden genomen was het of geen hond, of een zwarte, en ben ik heel blij dat we voor deze hebben gekozen!
Woon je groot?
een normaal rijtjeshuis
laten hem3-4x per dag uit. maar in totaal vaak maar een uurtje (of ik maak een lange ronde va ongeveer een half uur, wat ik ongeveer 3-4x per week doe) niet heel veel, maar is ook net wat ie gewend is.
verder gaat hij vaak wel mee als ik naar ons mam ga, die vind dat ook gezellig.
qua aandacht komt hij niks tekort, en mag hij (te) veel.
geen idee eigenlijk. zak brokken van 30 euro waar hij 2 maanden mee doet (maar kopen die vaak in de reclame voor 25 euro). en verder is het maar net waar ik kom. snoepjes etc koop ik bij de aldi of op de markt, of bij de action of... is maar net in wat voor bui ik ben, want heb wel eens het idee dat ik teveel kan kopen. qua speeltjes krijgt hij niet veel, als alleen touw of bal/tshirt in een sok, want hij maakt alles kapot haha.
het is een ontzettende lieve hond en kan hem niet meer missen!! het is echt een droopy, met een eigen zin. alleen hebben we er wel een beetje spijt van dat we er geen cursus mee gedaan hebben, want buiten trekt hij wel..
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10
zo slecht heeft hij het hier;)
sanne-84- Ratel
Dat ziet er inderdaad vreselijk uit Sanne. Dat arme beest
Sorella- Kletskop
PluDan schreef:Wat voor hond heb jij? Ik heb een mopshond.(heb je een foto?)
Ben jij veel thuis? Ik werk gewoon 5 dagen en mijn man wisselend tijden. Ze is dus niet te lang alleen.
Waar heb je de hond vandaan? Via internet. Was een eenmalig nestje bij mensen thuis.
Waarom heb je gekozen voor deze hond? Omdat ik die al jaren geweldig vond en ik gelijk wist dat het een mopshond moest gaan worden. Zo'n lief karakter en grappig ook.
Woon je groot? Een eensgezinswoning hebben wij.
Doe jij veel met de hond? Ik wandel er veel mee, verder is het een lui ras
Wat ben jij per maand kwijt aan je hond en wat koop je dan allemaal voor hem? 30,- eten per maand af en toe een speeltje en ieder jaar een enting. Oh en we ontvlooien haar altijd standaard iedere 6 weken. Doosje voor 3 keer kost 28,- geloof ik.
Kun je evt nog wat meer vertellen over de hond? Erg leuk, lief en grappig karakter. Heel lief met kinderen. Ze zijn snel tevreden. Nadeel, ze haren echt veel!
Laatst aangepast door Puggle op do 3 nov 2011 - 9:44; in totaal 3 keer bewerkt
Gast- Gast
PrinsesBo schreef:Hahaha Sanne, wat een scheetje!
ja nu 'zie' je hem ook:)
sanne-84- Ratel
PrinsesBo schreef:Lijkt me echt een leukerd!
lijkt hij niet, Ăs hij ook;)
hoewel er heel veel mensen nog met een grote boog omheen lopen.. jammer dat dit ras nog zo als gevaarlijk wordt gezien..
sanne-84- Ratel
Dat ligt sowieso vrijwel nooit aan de hond, maar aan de baas.
Gast- Gast
PrinsesBo schreef:Dat ligt sowieso vrijwel nooit aan de hond, maar aan de baas.
dat andere erom heen lopen?? want dan moet ik iets aan mezelf gaan doen;)
(haha ik snap wat je bedoelt hoor)
sanne-84- Ratel
sanne-84 schreef:PrinsesBo schreef:Dat ligt sowieso vrijwel nooit aan de hond, maar aan de baas.
dat andere erom heen lopen?? want dan moet ik iets aan mezelf gaan doen;)
(haha ik snap wat je bedoelt hoor)
Gast- Gast
Als B dr poot weer wat beter is, gaan we dan keer LOS met ze wandelen?
Gast- Gast
Mijn trots!
Wat voor hond heb jij? (heb je een foto?)
Jill een 3 jarige Hollandse Herder. (sorry foto wil niet lukken)
Ben jij veel thuis?
Zou willen dat ik vaker thuis was, nu ben ik gemiddeld 2 hele en 2 halve dagen weg. Soms ook wel 3,5 dag.
Van een fokker.
Ras gekozen door het karakter en wilde graag een wat groter ras.
Deze pup kwam gelijk naar ons toe en bleef nieuwsgierig terug komen en het was een teefje.
Woon je groot?
Haar domein is buiten de tuin en is ongeveer 6x20 meter lang.
Buiten het uitlaten ongeveer 1x per week naar het bos en ze mag zo veel mogelijk mee naar waar we heen gaan.
Brokken ongeveer 25 tot 30 euro per maand. Verder krijgt ze denk ik 1x per 2/3 maanden een nieuwe flos.
En 1x per maand een nieuw bot, zo'n grote koeienbot is ze gek op
Eens per jaar de entingen bij de dierenarts..
Veel mensen zijn bang voor dr, maar het is zo'n schat! Denkt af en toe dat ze schoothondje is...
Gek op kindjes met ballen
Jill een 3 jarige Hollandse Herder. (sorry foto wil niet lukken)
Ben jij veel thuis?
Zou willen dat ik vaker thuis was, nu ben ik gemiddeld 2 hele en 2 halve dagen weg. Soms ook wel 3,5 dag.
Van een fokker.
Ras gekozen door het karakter en wilde graag een wat groter ras.
Deze pup kwam gelijk naar ons toe en bleef nieuwsgierig terug komen en het was een teefje.
Woon je groot?
Haar domein is buiten de tuin en is ongeveer 6x20 meter lang.
Buiten het uitlaten ongeveer 1x per week naar het bos en ze mag zo veel mogelijk mee naar waar we heen gaan.
Brokken ongeveer 25 tot 30 euro per maand. Verder krijgt ze denk ik 1x per 2/3 maanden een nieuwe flos.
En 1x per maand een nieuw bot, zo'n grote koeienbot is ze gek op
Eens per jaar de entingen bij de dierenarts..
Veel mensen zijn bang voor dr, maar het is zo'n schat! Denkt af en toe dat ze schoothondje is...
Gek op kindjes met ballen
Joli86- Prater
- Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
PrinsesBo schreef:Als B dr poot weer wat beter is, gaan we dan keer LOS met ze wandelen?
wat had B ermee gedaan?
en ja hoor, gaan we doen! een keer... hahaha. nee, dat moet een keer gebeuren!! laat maar weten wanneer B's poot weer wat beter is!
sanne-84- Ratel
sanne-84 schreef:PrinsesBo schreef:Als B dr poot weer wat beter is, gaan we dan keer LOS met ze wandelen?
wat had B ermee gedaan?
en ja hoor, gaan we doen! een keer... hahaha. nee, dat moet een keer gebeuren!! laat maar weten wanneer B's poot weer wat beter is!
Ze is geopereerd maar heeft nu wat spierpijn
Gast- Gast
sanne-84 schreef:PrinsesBo schreef:Als B dr poot weer wat beter is, gaan we dan keer LOS met ze wandelen?
wat had B ermee gedaan?
Als ik een tip mag geven: koekjes mee meenemen en aan de lijn haar naam noemen, als ze kijkt een koekje geven. Daarna los doen en als je haar roept (1x) en ze komt, meteen weer een koekje en elke keer dat ze uit zichzelf naar je toe komt geef je haar een koekje. Doen we bij de uitlaat ook bij nieuwe of moeilijke honden. Als je zachte koekjes koopt die je makkelijk kan breken wordt ze er ook niet te dik van
Sorella- Kletskop
ah da vind ik zielig!! doe haar maar extra goed verwennen!PrinsesBo schreef:sanne-84 schreef:PrinsesBo schreef:Als B dr poot weer wat beter is, gaan we dan keer LOS met ze wandelen?
wat had B ermee gedaan?
sanne-84- Ratel
Sorella schreef:sanne-84 schreef:PrinsesBo schreef:Als B dr poot weer wat beter is, gaan we dan keer LOS met ze wandelen?
wat had B ermee gedaan?
Als ik een tip mag geven: koekjes mee meenemen en aan de lijn haar naam noemen, als ze kijkt een koekje geven. Daarna los doen en als je haar roept (1x) en ze komt, meteen weer een koekje en elke keer dat ze uit zichzelf naar je toe komt geef je haar een koekje. Doen we bij de uitlaat ook bij nieuwe of moeilijke honden. Als je zachte koekjes koopt die je makkelijk kan breken wordt ze er ook niet te dik van
Dat weet ik gaan we de hond van Sanne leren!
Gast- Gast
Sorella schreef:sanne-84 schreef:PrinsesBo schreef:Als B dr poot weer wat beter is, gaan we dan keer LOS met ze wandelen?
wat had B ermee gedaan?
ik denk dat het probleem is dat hij zo verzot is op andere honden (om mee te spelen) dat hij die verkiest boven een koekje;) haha
sanne-84- Ratel
sanne-84 schreef:ah da vind ik zielig!! doe haar maar extra goed verwennen!PrinsesBo schreef:sanne-84 schreef:PrinsesBo schreef:Als B dr poot weer wat beter is, gaan we dan keer LOS met ze wandelen?
wat had B ermee gedaan?
Dat was ook heel zielig, in april was dat. Maar herstel duurt echt heeeel lang.
Gast- Gast
Pagina 3 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Soortgelijke onderwerpen
» Voor- en nadelen voor mooie mensen
» Hond doodsbang voor onweer, iemand tips?
» Ander eten dan hondenvoer voor de hond?
» Nieuw huisje voor hond zoeken?
» BBQ voor 11 mensen
» Hond doodsbang voor onweer, iemand tips?
» Ander eten dan hondenvoer voor de hond?
» Nieuw huisje voor hond zoeken?
» BBQ voor 11 mensen
Pagina 3 van 6
Permissies van dit forum: