Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voor de mensen met een hond...

+20
Tullow
VeryCherry
Barbabella
sterremaan
Joli86
sanne-84
Luthien
Sneeuwvlok
Sorella
Curious
Salander
joyce0606
ekiaam87
Jelin
mo-lola
Roxi3
_DoI
Raindrop
loesje
PluDan
24 plaatsers

Pagina 2 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Voor de mensen met een hond... - Pagina 2 Empty Re: Voor de mensen met een hond...

Bericht  Gast wo 2 nov 2011 - 4:11

PrinsesBo schreef:
_Leaf_ schreef:

Waar kan ik dat voer kopen? Ik heb toch heel wat honden ervaring maar ik geloof dat ik even niet weet wat hondenvlees is...

Bij bepaalde supermarkten hebben ze in een vriezer 'Smuldier' liggen. Hier is dat bij de Plus, C1000, AH. Dit kun je dan ontdooien en hem 1/4 bakje per dag van geven (ligt beetje aan zijn gewicht). Lijkt heel wenig, maar hebben ze echt genoeg aan.
Als dat bevalt en hij het lust zou je over kunnen stappen op andere (betere en goedkopere) variant.

Zo heb ik het ook gedaan. Ziet er niet heel smakelijk uit, maar ben zo tevreden erover. Ons hondje is geopereerd en voor herstel is dit beter. Ze heeft geen ontstoken ogen meer, verliest veel minder haar, stinkt niet uit haar bek, poept nog maar heel weinig en dr poep ruik je vrijwel niet, doordat er veel vocht in het vlees zit drinkt ze weinig waardoor ze dus ook maar wenig hoeft te plassen.
Ik vind het alleen maa voordelen hebben.

Ah okee! Ik ga er eens naar kijken, dankjewel!

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen met een hond... - Pagina 2 Empty Re: Voor de mensen met een hond...

Bericht  Gast wo 2 nov 2011 - 4:15

Roxi3 schreef:
Wat voor hond heb jij? (heb je een foto?)
Een Friese Stabij

Ben jij veel thuis?
Ik vertrek om 08.00 uur en laat de hond dan van te voren 15 min uit. Tussen de middag kom ik naar huis en wandel van 13.00 tot 14.00 uur met hem, dan kom ik om 19.00 uur weer thuis.

Waar heb je de hond vandaan?
Boederij

Waarom heb je gekozen voor deze hond?
Is een slimme, speelse en eigenwijze hond. Ik vind dat zijn karakter goed bij de mijne past Very Happy Ook heeft hij veel beweging nodig, ik vind het heerlijk om elke dag een een stuk te lopen door de bossen.
Woon je groot?
Redelijk, ons nieuwe huis straks is wel erg groot en heeft ook een hele grote tuin.
Doe jij veel met de hond?
Ja ik loop er elke dag in totaal toch wel zo'n 1,5 tot 2 uur mee, daarnaast neem ik hem in het weekend altijd mee naar de paarden. Dan wandelt hij gezellig rond op het erf en speelt met andere honden. Als we een korte rit in het bos gaan maken, gaat hij ook mee.

Wat ben jij per maand kwijt aan je hond en wat koop je dan allemaal voor hem?
Dat weet ik echt niet, sta er nooit bij stil. In het begin is het wel duur omdat je puppycursus volgt, spullen als een mand, bench, riem, halsband, penning, speeltjes moet aanschaffen. Ook heb je inentingen nodig etc. Voer vind ik niet zo duur.
Kun je evt nog wat meer vertellen over de hond?
Mijn hond is heel stout, maar ook heel lief. Ik vind het heel leuk dat hij altijd zo blij is je weer te zien en ontzettend enthousiast is. Ik geniet van de wandelingen en ik kan ook heel erg genieten als hij helemaal blij rondloopt in het bos of bij de paarden. Ook knuffelt hij graag en komt hij dicht tegen me aanliggen met zijn kop op mijn schoot.

Gast
Gast

Bericht  Salander wo 2 nov 2011 - 5:20

PluDan schreef:Wat voor hond heb jij? Amerikaanse Cocker spaniel gekruisd met ander ras (geen idee welk ras)
Ben jij veel thuis? Ja, en mijn vader altijd.
Waar heb je de hond vandaan? Van andere mensen overgenomen
Waarom heb je gekozen voor deze hond? Ik zag haar op marktplaats staan en vond haar zo schattig smile
Woon je groot? Redelijk, maar we hebben wel een tuin
Doe jij veel met de hond? ja spelen en uitlaten
Wat ben jij per maand kwijt aan je hond en wat koop je dan allemaal voor hem? Alleen eten, mijn hond pikt tennisballen van andere honden en speelt voornamelijk met plastic drinkflesjes, hondenspeelgoed kijkt ze niet eens naar om... en verder alleen blikvoer. Ongeveer 30 euro per maand.
Kun je evt nog wat meer vertellen over de hond? Mijn hond is heel lief, een echte mensenvriend en altijd vrolijk! Van kinderen en andere honden moet ze niet zoveel hebben, die zijn dan weer te druk of te klein. Ze komt altijd waarschuwen als iemand het tuinhekje opent en naar de deur komt, postbode ofzo.

Voor de mensen met een hond... - Pagina 2 Beau2
Salander
Salander
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 275
Registratiedatum : 14-08-11

Bericht  Curious wo 2 nov 2011 - 5:38

PluDan schreef:Wat voor hond heb jij? (heb je een foto?) Border Collie
Ben jij veel thuis? Ik zit nu in de ziektewet, dus neit zeker. Maar anders is onze hond ook maar weinig alleen aangezien mn vriend en ik andere tijden werken. Als hij al wel een dag alleen moet zijn, dan zorgen we dat hij naar mn ouders gaat of dat die hem iig even uitlaten.
Waar heb je de hond vandaan? Kennel
Waarom heb je gekozen voor deze hond? Vind het een mooi ras en lekker actief, waardoor ik er hondensport mee kan doen (doen we nu ook!)
Woon je groot? nu wel, als puppy woonde we in een appartement, dat was echt veel te klein, maar daarom gingen we ook extra veel naar buiten.
Doe jij veel met de hond? Ja heel veel, 2 keer in de week naar de hondenclub (gehoorzaamheid en behendigheid) en veel wandelen, spelen. Eigenlijk ben ik als ik thuis ben altijd wel met de hond bezig. Zo nu ook, gooi steeds speeltjes naar hem, die hij dan zoekt en pakt.
Wat ben jij per maand kwijt aan je hond en wat koop je dan allemaal voor hem? Brokken (Proplan), zak van 14 kg doe ik twee maanden mee, en die zak (koop ik meerdere tegelijk voor de korting) kost zo'n 50 euro. Daarnaast nog botjes, trainingssnoepjes etc. Zo'n euro of 10 per maand denk ik. Hondenclub kost me denk ik gemiddeld zo'n 25 euro per maand. Kosten voor de dierenarts vallen tot nu toe mee, aangezien er nog niets bijzonders geweest is op inentingen na. Als ik de kosten voor de dierenarts + ontworming +ontvlooiing samen tel dan kost me dat gemiddeld denk ik een euro of 15 per maand.
Speeltjes, mand, bench en dat soort dingen kosten ook nog best wat, maar dat ligt natuurlijk aan jezelf.
Opzich is een hond in ieder geval niet bepaald goedkoop. Maar ik vind het niet opwegen tot wat je er voor terug krijgt!
Kun je evt nog wat meer vertellen over de hond? Ik ben dolverliefd op onze hond, ben er wel achter gekomen hoe belangrijk de opvoeding van een hond is, en hoe veel tijd je daar mee kwijt bent. Ook moet je wel bewust kiezen voor het karakter en gedrag van een bepaald ras als je een hond kiest. Zeker een ras als bijv. border collie zit niet iedereen op te wachten omdat ze erg druk zijn.

Voor de mensen met een hond... - Pagina 2 DSC06400
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Bericht  Gast wo 2 nov 2011 - 5:41

Mooie hond, Curious!
Die zit goed op zn plek bij jullie, dat hoor ik wel!

Gast
Gast

Bericht  Sorella wo 2 nov 2011 - 5:59

Wat een leuke foto's komen er voorbij! Ik wou dat ik mee kon doen, wil zó graag een hond I love you
Sorella
Sorella
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Gast wo 2 nov 2011 - 6:04

Sorella schreef:Wat een leuke foto's komen er voorbij! Ik wou dat ik mee kon doen, wil zó graag een hond I love you

Jouw tijd komt weer! hug

Hoewel, nu met je nieuwe baan zou het toch wel moeten kunnen?
Leuke herplaatser ofzo?

Gast
Gast

Bericht  Curious wo 2 nov 2011 - 6:04

Helemaal mee eens, echt een leuk topic!

@prinsesbo: bedankt! Ik vind jou hond ook super, die foto dat hij rent! Echt gaaf!
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Bericht  Gast wo 2 nov 2011 - 6:07

Haha thnx, Curious!
Ik vind foto's van honden maken ook echt heel leuk!

Gast
Gast

Bericht  Sorella wo 2 nov 2011 - 6:08

PrinsesBo schreef:
Sorella schreef:Wat een leuke foto's komen er voorbij! Ik wou dat ik mee kon doen, wil zó graag een hond I love you

Jouw tijd komt weer! hug

Leuke herplaatser ofzo?

Op zich zou het met baan betreft wel kunnen maar ik woon in een kleine 3 kamerwoning met een kat die honden haat! En de kat was er eerst!
Maar inderdaad, mijn tijd komt nog wel! Ik geniet nu elke dag van de honden op m'n werk. Heb al wat vriendschappen gesloten, zo leuk hoe snel die honden zich aan je hechten!
Sorella
Sorella
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast wo 2 nov 2011 - 6:09

Sorella schreef:
PrinsesBo schreef:

Jouw tijd komt weer! hug

Leuke herplaatser ofzo?

Op zich zou het met baan betreft wel kunnen maar ik woon in een kleine 3 kamerwoning met een kat die honden haat! En de kat was er eerst!
Maar inderdaad, mijn tijd komt nog wel! Ik geniet nu elke dag van de honden op m'n werk. Heb al wat vriendschappen gesloten, zo leuk hoe snel die honden zich aan je hechten!

Leuk is dat! En zo ben je toch lekker met ze bezig!
Bevalt je baan je goed??

Gast
Gast

Bericht  Sorella wo 2 nov 2011 - 6:11

PrinsesBo schreef:
Sorella schreef:
PrinsesBo schreef:

Jouw tijd komt weer! hug

Leuke herplaatser ofzo?

Leuk is dat! En zo ben je toch lekker met ze bezig!
Bevalt je baan je goed??

Ja het bevalt echt prima! Had maandag voor het eerst mijn eigen groepje mee en vrijdag ook weer. Ging echt heel goed, ze luisterden prima. En het is zo heerlijk om ze met zijn allen te zien ravotten! Echt genieten dus!
Hoe gaat het met je funcursus?
Sorella
Sorella
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast wo 2 nov 2011 - 6:14

Goed! B vindt het vooral erg leuk en daar doe ik het voor.
Wil binnenkort ook nog bij steppen gaan met dr Rolling Eyes

Gast
Gast

Bericht  Sorella wo 2 nov 2011 - 6:17

Wat is steppen? Ben je ook nog met doggy dance bezig?
Sorella
Sorella
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast wo 2 nov 2011 - 6:19

Nee doggy dance vond ik vooral niks laughcry

Steppen:
Voor de mensen met een hond... - Pagina 2 Edwin_met_Roos

Ff kijken of ik dat vol kan houden Wink

Gast
Gast

Bericht  Sorella wo 2 nov 2011 - 6:26

Oh, steppen laughcry Ik dacht veel te moeilijk! Dat ziet er wel goed uit! Wat zal je hond een conditie opbouwen dan! En jij ook natuurlijk Laughing Wel een rottige tijd om daarmee te beginnen.
Sorella
Sorella
Kletskop
Kletskop

Bericht  Sneeuwvlok wo 2 nov 2011 - 6:27

PluDan schreef:Wat voor hond heb jij? (heb je een foto?) Een dalmatiër, maar die woont wel bij mijn ouders, dus ik vul het lijstje in voor mijn moeder
Ben jij veel thuis? Mijn moeder is veel thuis, ze werkt twee dagen van 9 tot 2, en verder is ze veel thuis
Waar heb je de hond vandaan? Een fokker in duitsland
Waarom heb je gekozen voor deze hond? Ik wou al m'n hele leven een dalmatiër omdat ik ze zo mooi vond. M'n moeder was er nooit zo'n fan van. Op gegeven moment waren we op zoek naar een nieuwe hond, we waren ons aan het oriënteren op een hond, ik had het idee van een dalmatiër al lang geleden losgelaten. Maar toen we een dalmatiër zagen op een show, waren m'n ouders ineens om
Woon je groot? Vrijstaand huis, prima grootte
Doe jij veel met de hond? Elke dag smiddags een wandeling van minimaal een uur, verder 's ochtends en na het eten een halfuurtje eruit, en vlak voordat we naar bed gaan heel even een paar minuten eruit
Wat ben jij per maand kwijt aan je hond en wat koop je dan allemaal voor hem? We krijgen voer van mijn oom die bij een fabriek werkt waar hondenvoer gemaakt word, dus verder kopen we af en toe snoepjes en wat andere dingen. Maar dat zal misschien 10 euro per maand zijn
Kun je evt nog wat meer vertellen over de hond?
Een hond is echt veel werk. Ik woon nu op mezelf, de hond woont dus bij mijn ouders. En ik ben echt hondengek, m'n hele leven al, maar zou alleen een hond nemen als ik dit samen met iemand anders kon doen die ook de helft van de uitlaatsessies op zich zou nemen. Ik vind het ook echt zielig als een hond constant alleen thuis zit, een hond heb je niet alleen voor de weekenden.

Foto plaats ik later even!
Sneeuwvlok
Sneeuwvlok
Prater
Prater

Aantal berichten : 591
Punten : 604
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 2 nov 2011 - 6:30

Sorella schreef:Oh, steppen laughcry Ik dacht veel te moeilijk! Dat ziet er wel goed uit! Wat zal je hond een conditie opbouwen dan! En jij ook natuurlijk Laughing Wel een rottige tijd om daarmee te beginnen.

Jij dacht aan zon apparaat waar je op en af moet stappen zeker Laughing

De zomer lijkt me helemaal verschrikkelijk om ermee te beginnen! :P
Conditie zal ook wel, maar doe het vooral om de spieren goed op te bouwen.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 2 nov 2011 - 6:32

Curious schreef:
PluDan schreef:Wat voor hond heb jij? (heb je een foto?) Border Collie
Ben jij veel thuis? Ik zit nu in de ziektewet, dus neit zeker. Maar anders is onze hond ook maar weinig alleen aangezien mn vriend en ik andere tijden werken. Als hij al wel een dag alleen moet zijn, dan zorgen we dat hij naar mn ouders gaat of dat die hem iig even uitlaten.
Waar heb je de hond vandaan? Kennel
Waarom heb je gekozen voor deze hond? Vind het een mooi ras en lekker actief, waardoor ik er hondensport mee kan doen (doen we nu ook!)
Woon je groot? nu wel, als puppy woonde we in een appartement, dat was echt veel te klein, maar daarom gingen we ook extra veel naar buiten.
Doe jij veel met de hond? Ja heel veel, 2 keer in de week naar de hondenclub (gehoorzaamheid en behendigheid) en veel wandelen, spelen. Eigenlijk ben ik als ik thuis ben altijd wel met de hond bezig. Zo nu ook, gooi steeds speeltjes naar hem, die hij dan zoekt en pakt.
Wat ben jij per maand kwijt aan je hond en wat koop je dan allemaal voor hem? Brokken (Proplan), zak van 14 kg doe ik twee maanden mee, en die zak (koop ik meerdere tegelijk voor de korting) kost zo'n 50 euro. Daarnaast nog botjes, trainingssnoepjes etc. Zo'n euro of 10 per maand denk ik. Hondenclub kost me denk ik gemiddeld zo'n 25 euro per maand. Kosten voor de dierenarts vallen tot nu toe mee, aangezien er nog niets bijzonders geweest is op inentingen na. Als ik de kosten voor de dierenarts + ontworming +ontvlooiing samen tel dan kost me dat gemiddeld denk ik een euro of 15 per maand.
Speeltjes, mand, bench en dat soort dingen kosten ook nog best wat, maar dat ligt natuurlijk aan jezelf.
Opzich is een hond in ieder geval niet bepaald goedkoop. Maar ik vind het niet opwegen tot wat je er voor terug krijgt!
Kun je evt nog wat meer vertellen over de hond? Ik ben dolverliefd op onze hond, ben er wel achter gekomen hoe belangrijk de opvoeding van een hond is, en hoe veel tijd je daar mee kwijt bent. Ook moet je wel bewust kiezen voor het karakter en gedrag van een bepaald ras als je een hond kiest. Zeker een ras als bijv. border collie zit niet iedereen op te wachten omdat ze erg druk zijn.

Voor de mensen met een hond... - Pagina 2 DSC06400

Mooie foto, ik heb steeds meer het idee dat mijn hond een mix is van friese stabij-border collie. We hebben hem heel goedkoop op een boederij gekocht en veel hondenkenners zeggen ook dat het duidelijk een mix is. Ik vind het wel leuk, vind mijn hondje echt geweldig, ook al heb je er echt je handen vol aan.

Gast
Gast

Bericht  Sorella wo 2 nov 2011 - 6:34

PrinsesBo schreef:
Jij dacht aan zon apparaat waar je op en af moet stappen zeker Laughing

De zomer lijkt me helemaal verschrikkelijk om ermee te beginnen! :P
Conditie zal ook wel, maar doe het vooral om de spieren goed op te bouwen.

Ik wist eigenlijk niet wat ik ervan moest denken! Haha! Nu kan je vast beginnen om te kijken hoe je het vindt, maar straks van de winter lijkt het me niet lekker. Heb je al zo'n step?
Sorella
Sorella
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast wo 2 nov 2011 - 6:34

Doe je er wel wat mee dan, Jolie?
Stabij en border zijn natuurlijk zeer actieve honden.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 2 nov 2011 - 6:36

PrinsesBo schreef:Doe je er wel wat mee dan, Jolie?
Stabij en border zijn natuurlijk zeer actieve honden.

minimaal 1,5 uur per dag lopen en in het weekend gaat hij mee naar de paarden, maar ik heb in mijn vragenlijstje al aangegeven wat ik er allemaal mee doe. Ik volg geen cursussen, omdat ik in het weekend paardrijd en hij daar dus de hele dag rondloopt en mee gaat als we het bos in gaan.

Gast
Gast

Bericht  PluDan wo 2 nov 2011 - 6:38

PrinsesBo schreef:Mooie hond, Curious!
Die zit goed op zn plek bij jullie, dat hoor ik wel!

Idd, wat een prachtbeest!
PluDan
PluDan
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10

Bericht  PluDan wo 2 nov 2011 - 6:40

Sorella schreef:
PrinsesBo schreef:

Jouw tijd komt weer! hug

Leuke herplaatser ofzo?

Wat super om te lezen dat je het zo naar je zin hebt bij je nieuwe baan Sorella!
PluDan
PluDan
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10

Bericht  Sorella wo 2 nov 2011 - 6:41

PluDan schreef:Wat super om te lezen dat je het zo naar je zin hebt bij je nieuwe baan Sorella!

Dank je wel! Het is echt fantastisch om te doen!
Sorella
Sorella
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: