Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hond doodsbang voor onweer, iemand tips?

+3
Livine
Jerry
JD
7 plaatsers

Ga naar beneden

Hond doodsbang voor onweer, iemand tips? Empty Hond doodsbang voor onweer, iemand tips?

Bericht  JD za 3 nov 2012 - 12:37

Onze hond is als de dood voor onweer, en aangezien het nu voor de 3e nacht op rij onweert en wij dus geen oog dichtdoen, ben ik erg benieuwd of er misschien iemand is met tips?

Hij is rusteloos, zit 's nachts te janken/piepen, loopt de trap op (zelfs als ik obstakels op de trap zet), en staat midden in de nacht naast mn bed te hijgen van angst.
Vannacht heb ik de slaapkamerdeur dicht gedaan, maar dan gaat ie voor de slaapkamerdeur zitten janken.

Uiteindelijk heeft ie het wel opgegeven en vonden we hem vanmorgen in de badkamer, in de douche....van angst heeft ie maar het meest beschutte plekje opgezocht.

Ik weet niet goed of ik hem nou juist moet negeren, of er aandacht aan moet geven. allebei werkt niet echt.

Dus....tips zijn welkom smile
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond doodsbang voor onweer, iemand tips? Empty Re: Hond doodsbang voor onweer, iemand tips?

Bericht  Jerry za 3 nov 2012 - 20:36

Nou ben ik geen hondenfluisteraar, maar ik zou denken als je erop reageert bevestig je voor je hond dat zijn gedrag en angst hoort/klopt bij onweer. Jij bent de 'pack leader' en als jij niet anders reageert, zal hij gaan snappen dat die angst niet nodig is...


Daarnaast: met vuurwerk weet ik dat ze cdtjes hebben met geluid zodat je hond eraan kan wennen, misschien bestaat dat ook met onweer!
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond doodsbang voor onweer, iemand tips? Empty Re: Hond doodsbang voor onweer, iemand tips?

Bericht  Livine za 3 nov 2012 - 20:45

Onze hond kruipt onder het bed wanneer het onweert. We laten dit ook gewoon toe. Met vuurwerk zit hij in de douche omdat deze midden in het huis ligt en je de knallen daar minder hoort. Ook ziet hij dan geen flitsen. Ik weet niet of dit bij jullie iets uitmaakt?
Livine
Livine
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 183
Punten : 206
Registratiedatum : 03-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond doodsbang voor onweer, iemand tips? Empty Re: Hond doodsbang voor onweer, iemand tips?

Bericht  ExpressoB zo 4 nov 2012 - 7:34

als een hond bang is moet je heel enthousiast gaan doen, je moet leren om het bange gedrag niet te accepteren (belonen met aandacht zeg maar) zo van ; "ahhh kom maar "

ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond doodsbang voor onweer, iemand tips? Empty Re: Hond doodsbang voor onweer, iemand tips?

Bericht  SarahKey zo 4 nov 2012 - 19:34

Onze hond is ook bang voor onweer. Niet voor vuurwerk, dat vind ze juist prachtig Hond doodsbang voor onweer, iemand tips? 878948377Laughing

Onze hond zit 's nachts in de bench en gaat dan blaffen. Wat ik van de week heb gedaan, ben op de bank gaan zitten. Verder haar genegeerd. Ze werd meteen al rustiger en viel zelfs in slaap. (Ik zelf ook, word je 7:15 wakker uhhh oeps haha)
Voorheen pakten we haar wel eens op en mocht ze bij ons slapen in een mandje. Ze word al rustig als wij er zijn.
Maar wel vervelend als ze er bang voor zijn, vind het ook heel zielig.

Helpt een muziekje aan in de kamer waar ze slaapt? Af en toe even aandacht geven, en idd niet op de manier van : ahhh kom maar. Maar zodat ze weet dat jullie er zijn.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond doodsbang voor onweer, iemand tips? Empty Re: Hond doodsbang voor onweer, iemand tips?

Bericht  Gast zo 4 nov 2012 - 19:38

De hond van mijn ouders is ook overal bang van maar vooral van onweer of harde wind, hun hond voelt zich dan prettig in een "holletje" dus gaat ze in een bench en gooien ze daar een deken overheen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hond doodsbang voor onweer, iemand tips? Empty Re: Hond doodsbang voor onweer, iemand tips?

Bericht  Caribbeanlover zo 4 nov 2012 - 21:26

Misschien is het een idee om hem op de slaapkamer te laten slapen bij jou? Rescue spray onder de tong of in het water las ik ergens als tip. Anders de DA raadplegen of in de winkel kijken.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond doodsbang voor onweer, iemand tips? Empty Re: Hond doodsbang voor onweer, iemand tips?

Bericht  Caribbeanlover zo 4 nov 2012 - 21:27

SarahKey schreef:Onze hond is ook bang voor onweer. Niet voor vuurwerk, dat vind ze juist prachtig Hond doodsbang voor onweer, iemand tips? 878948377Laughing

Onze hond zit 's nachts in de bench en gaat dan blaffen. Wat ik van de week heb gedaan, ben op de bank gaan zitten. Verder haar genegeerd. Ze werd meteen al rustiger en viel zelfs in slaap. (Ik zelf ook, word je 7:15 wakker uhhh oeps haha)
Voorheen pakten we haar wel eens op en mocht ze bij ons slapen in een mandje. Ze word al rustig als wij er zijn.
Maar wel vervelend als ze er bang voor zijn, vind het ook heel zielig.

Helpt een muziekje aan in de kamer waar ze slaapt? Af en toe even aandacht geven, en idd niet op de manier van : ahhh kom maar. Maar zodat ze weet dat jullie er zijn.

Hoe moet ze dat dan doen als de hond alleen is?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond doodsbang voor onweer, iemand tips? Empty Re: Hond doodsbang voor onweer, iemand tips?

Bericht  tuttebel zo 4 nov 2012 - 22:33

de hond van mijn ouders is ook heel bang voor onweer. mijn ouders geven de hond ook altijd rescue spray van bach. daar lijkt hij wel rustiger van te worden.
tuttebel
tuttebel
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 345
Punten : 352
Registratiedatum : 03-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond doodsbang voor onweer, iemand tips? Empty Re: Hond doodsbang voor onweer, iemand tips?

Bericht  SarahKey zo 4 nov 2012 - 22:40

Caribbeanlover schreef:
SarahKey schreef:Onze hond is ook bang voor onweer. Niet voor vuurwerk, dat vind ze juist prachtig Hond doodsbang voor onweer, iemand tips? 878948377Laughing

Onze hond zit 's nachts in de bench en gaat dan blaffen. Wat ik van de week heb gedaan, ben op de bank gaan zitten. Verder haar genegeerd. Ze werd meteen al rustiger en viel zelfs in slaap. (Ik zelf ook, word je 7:15 wakker uhhh oeps haha)
Voorheen pakten we haar wel eens op en mocht ze bij ons slapen in een mandje. Ze word al rustig als wij er zijn.
Maar wel vervelend als ze er bang voor zijn, vind het ook heel zielig.

Helpt een muziekje aan in de kamer waar ze slaapt? Af en toe even aandacht geven, en idd niet op de manier van : ahhh kom maar. Maar zodat ze weet dat jullie er zijn.

Hoe moet ze dat dan doen als de hond alleen is?

Nou uit bed komen en af en toe naar je hond toe gaan. Zodat ze weet, oh ja mij baasjes zijn er nu ook.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond doodsbang voor onweer, iemand tips? Empty Re: Hond doodsbang voor onweer, iemand tips?

Bericht  Caribbeanlover zo 4 nov 2012 - 22:42

Nee ik bedoel als er niemand thuis is.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond doodsbang voor onweer, iemand tips? Empty Re: Hond doodsbang voor onweer, iemand tips?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum