Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ander eten dan hondenvoer voor de hond?

+16
Lejow
sonly
May
RYW
Japie
Lies
Pien
VeryCherry
Jmdb
Caro
Guus
Jerry
Feline
Snoopy
TukTuk
SoezieQ
20 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Ander eten dan hondenvoer voor de hond? Empty Ander eten dan hondenvoer voor de hond?

Bericht  Gast zo 6 maa 2011 - 21:41

Geven jullie wel eens wat anders naast het standaard hondenvoer uit blik en de droge brokken?
Heel soms krijgt die van ons kip die ik dan goed heb doorgekookt.
Vandaag is hij 8 jaar bij ons dus een soort van verjaardag en ook al snapt hij het niet, ik wil wat anders dan normaal geven.

Ik heb hem ooit een biefstuk gegeven die ik in echt een heel klein ini mini beetje olijfolie gebakken had en daar is hij niet ziek van geworden.

Nu wil ik dat weer geven,maar het nu dmv van koken gaan proberen.

Heeft iemand daar ervaring mee of sowieso om biefstuk of wat anders te geven?

Ooit heb ik op tv gezien dat er werd ''gekookt'' voor honden. Ze gooide van alles in de blender incl. verse knoflook! :shock:

Nou weet ik dat knoflook goed is voor de mens, maar het lijkt me niet zo goed voor dieren zo rauw.
Tenzij het misschien goed verwerkt is in koekjes voor ze dat zou kunnen.

Vond dat hele item op tv daarover maar raar. Zie mijzelf niet van alles in de blender doen voor onze hond en het lijkt me niet goed om dat zo vaak te doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ander eten dan hondenvoer voor de hond? Empty Re: Ander eten dan hondenvoer voor de hond?

Bericht  Gast zo 6 maa 2011 - 21:43

De honden van mijn ouders krijgen alleen hondenvoer. Het heet niet voor niks zo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ander eten dan hondenvoer voor de hond? Empty Re: Ander eten dan hondenvoer voor de hond?

Bericht  Gast zo 6 maa 2011 - 21:43

Waarom geef je 'm niet gewoon een lekkere kluif?
Edit: ik heb dan geen honden, maar onze katten krijgen overigens alleen droogvoer. Geen blik, geen worst, etc etc. Af en toe een blikje tonijn (op water), dat vinden ze een lekkernij, maar verder krijgen ze niets. Ze doen het er prima op.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ander eten dan hondenvoer voor de hond? Empty Re: Ander eten dan hondenvoer voor de hond?

Bericht  Gast zo 6 maa 2011 - 21:46

Wij geven de hond van mijn ouders wel eens gekookte rijst, of een schenk. Vindt ie super lekker.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ander eten dan hondenvoer voor de hond? Empty Re: Ander eten dan hondenvoer voor de hond?

Bericht  SoezieQ zo 6 maa 2011 - 21:47

De hond van mijn ouders krijgt alleen hondenbrokken, en op zondag krijgt ze speciaal hondenvlees, zijn een soort van hamburgers die ze rauw kunnen eten.

Die vind ze echt heerlijk! En ze zijn ook goed voor haar, aangezien ze vrij snel last heeft van haar darmen.

Mijn moeder koopt ze gewoon bij de AH, in de vriezer liggen ze daar geloof ik.
SoezieQ
SoezieQ
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 372
Punten : 414
Registratiedatum : 08-12-10
Woonplaats : Nijkerk

Terug naar boven Ga naar beneden

Ander eten dan hondenvoer voor de hond? Empty Re: Ander eten dan hondenvoer voor de hond?

Bericht  TukTuk zo 6 maa 2011 - 21:49

Je kan ze ei geven, gedroogd brood, banaan.. Rauw vlees geloof ik ook. Zoek eens op google op BARF honden en dan vind je genoeg!

Ik geef mijn katten wel eens rauwe kip bijvoorbeeld, koken is echt niet nodig!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ander eten dan hondenvoer voor de hond? Empty Re: Ander eten dan hondenvoer voor de hond?

Bericht  Snoopy zo 6 maa 2011 - 21:50

Ik zou inderdaad niet voor biefstuk of zo gaan, maar naar de dierenwinkel gaan en daar wat extra's uitzoeken. Ze hebben daar zoveel, wat speciaal voor honden is, waardoor je wel iets vind wat leuk is voor een speciale gelegenheid.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ander eten dan hondenvoer voor de hond? Empty Re: Ander eten dan hondenvoer voor de hond?

Bericht  Gast zo 6 maa 2011 - 21:52

Anders eens zoiets, ter afwisseling:

Proeverij van gemarineerde gamba, seranoham en mozzarella, parenhoenpaté met uienchutney, gerookte zalm en een Provencaals vissoepje
* * *
Tournedos met romige saus van oesterzwam en truffel, verse groenten, rauwkost en frietjes
* * *
Crêpe Suzette: flensjes gevuld met vanille-ijs, sinaasappelsaus en slagroom

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ander eten dan hondenvoer voor de hond? Empty Re: Ander eten dan hondenvoer voor de hond?

Bericht  Feline zo 6 maa 2011 - 21:56

Gefeliciteerd met jullie hond CBL. Dat ie maar een fijne dag mag hebben!
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ander eten dan hondenvoer voor de hond? Empty Re: Ander eten dan hondenvoer voor de hond?

Bericht  SoezieQ zo 6 maa 2011 - 22:02

mozzarella schreef:Anders eens zoiets, ter afwisseling:

Proeverij van gemarineerde gamba, seranoham en mozzarella, parenhoenpaté met uienchutney, gerookte zalm en een Provencaals vissoepje
* * *
Tournedos met romige saus van oesterzwam en truffel, verse groenten, rauwkost en frietjes
* * *
Crêpe Suzette: flensjes gevuld met vanille-ijs, sinaasappelsaus en slagroom


Ander eten dan hondenvoer voor de hond? Schater Klinkt goed! clown
SoezieQ
SoezieQ
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 372
Punten : 414
Registratiedatum : 08-12-10
Woonplaats : Nijkerk

Terug naar boven Ga naar beneden

Ander eten dan hondenvoer voor de hond? Empty Re: Ander eten dan hondenvoer voor de hond?

Bericht  Jerry zo 6 maa 2011 - 22:03

volgens mij kun je een hond ook rijst en sperziebonen geven...

Vind 't wel een beetje gek, dat je 'm wat anders wilt geven omdat ie jarig is... Ik zou 'm inderdaad een kluif geven ofzo, wordt ie vast ook wel blij van
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ander eten dan hondenvoer voor de hond? Empty Re: Ander eten dan hondenvoer voor de hond?

Bericht  Guus zo 6 maa 2011 - 22:12

Biefstuk juist rauw en niet bakken in olijfolie, rauw kan echt geen kwaad (maar geen varkensvlees geven!) en olijfolie is voor de hond een 'onnatuurlijk' vet. Van Prins of Barf oid KVV vinden de meeste honden lekker, Nala krijgt het hier elk weekend!

Ik zou zowiezo het blikje omwisselen voor KVV, smuldier is gewoon bij de supermarkt in de diepvries te vinden en veel beter voor de hond! gewoon laten ontdooien en smullen maar smile

Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ander eten dan hondenvoer voor de hond? Empty Re: Ander eten dan hondenvoer voor de hond?

Bericht  SoezieQ zo 6 maa 2011 - 22:13

Goochempie schreef:Biefstuk juist rauw en niet bakken in olijfolie, rauw kan echt geen kwaad (maar geen varkensvlees geven!) en olijfolie is voor de hond een 'onnatuurlijk' vet. Van Prins of Barf oid KVV vinden de meeste honden lekker, Nala krijgt het hier elk weekend!

Ik zou zowiezo het blikje omwisselen voor KVV, smuldier is gewoon bij de supermarkt in de diepvries te vinden en veel beter voor de hond! gewoon laten ontdooien en smullen maar Ander eten dan hondenvoer voor de hond? 561177


Smuldier, dat bedoel ik ook inderdaad!
Kon alleen ff niet op de naam komen :P
SoezieQ
SoezieQ
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 372
Punten : 414
Registratiedatum : 08-12-10
Woonplaats : Nijkerk

Terug naar boven Ga naar beneden

Ander eten dan hondenvoer voor de hond? Empty Re: Ander eten dan hondenvoer voor de hond?

Bericht  Caro zo 6 maa 2011 - 22:21

Eens met de rest. Onze hond krijgt alleen maar droog voer. Voer uit blik zit vol met ongezond zout en is eigenlijk een soort veredeld water met her en der wat vlees erin. In ieder geval is het eigenlijk vrij slecht voor een hond, hij gaat ervan stinken, ontlasting wordt dunner en stinkt en qua voedingswaarden haalt hij er praktisch niks uit.

Droog voer is ook nog beter voor de tanden ook.

Daarnaast kan je idd iets van het voer dat je moet ontdooien en rauw moet geven. Sommige mensen geven hun beesten niks anders dan voer volgens de BARF methode en ik zie daar ook wel iets in. Alleen is het voor mij nauwelijks te doen..

Ik kwam niet op de naam maar Rodi vlees is ook goed... Je kan het gewoon bij de supermarkt kopen en mijn hond vindt het in ieder geval erg lekker.
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ander eten dan hondenvoer voor de hond? Empty Re: Ander eten dan hondenvoer voor de hond?

Bericht  Jmdb zo 6 maa 2011 - 22:26

Vanwege darmproblemen van een van onze honden moest hij een tijdje spaghetti met kip (gekookt) eten van de dierenarts. Inmiddels hoeft het niet meer, maar beide honden krijgen nog steeds elke zondag deze maaltijd omdat ze er gek op zijn. Tijdens het maken worden ze al helemaal wild en ze hebben het 2x zo snel op als hun normale brokken omdat ze niet weten hoe snel ze het naar binnen moeten schrokken Laughing
Jmdb
Jmdb
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 27
Punten : 37
Registratiedatum : 14-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ander eten dan hondenvoer voor de hond? Empty Re: Ander eten dan hondenvoer voor de hond?

Bericht  Gast zo 6 maa 2011 - 22:27

Onze honden kregen altijd gewoon wat de pot schaft, haha..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ander eten dan hondenvoer voor de hond? Empty Re: Ander eten dan hondenvoer voor de hond?

Bericht  VeryCherry zo 6 maa 2011 - 22:28

Mijn hond is gek op bami Wink
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ander eten dan hondenvoer voor de hond? Empty Re: Ander eten dan hondenvoer voor de hond?

Bericht  Pien zo 6 maa 2011 - 22:29

mijn schoonmoeder doet allerlei cursussen met haar hondjes en als beloning krijgen ze dan rauwe frikandel. verder krijgen ze iedere avond een halve rijstwafel. vinden ze heerlijk!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ander eten dan hondenvoer voor de hond? Empty Re: Ander eten dan hondenvoer voor de hond?

Bericht  Lies zo 6 maa 2011 - 22:30

De honden van mijn moeder krijgen wel eens een beetje witte rijst door de brokken, of sperziebonen.
Lies
Lies
Prater
Prater

Aantal berichten : 767
Punten : 885
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ander eten dan hondenvoer voor de hond? Empty Re: Ander eten dan hondenvoer voor de hond?

Bericht  Gast zo 6 maa 2011 - 22:38

SoezieQ, ik ga zo naar AH, dank je voor je tip. Zien die er ook uit als echte hamburgers?

Angelnyn, mijn schoonmoeder geeft hun poezen soms ook wel eens rauwe kip, maar door kans op salmonella zou ik dat dus nooit doen ook niet bij een hond. Ik weet dat ze van nature jagers zijn, maar nu ze al jaren bij de mens leven zijn ze gewend aan andere soorten dus gekookt eten. Om dan ineens rauw vlees te geven vind ik niet goed voor onze hond.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ander eten dan hondenvoer voor de hond? Empty Re: Ander eten dan hondenvoer voor de hond?

Bericht  SoezieQ zo 6 maa 2011 - 22:40

Caribbeanlover schreef:SoezieQ, ik ga zo naar AH, dank je voor je tip. Zien die er ook uit als echte hamburgers?

Angelnyn, mijn schoonmoeder geeft hun poezen soms ook wel eens rauwe kip, maar door kans op salmonella zou ik dat dus nooit doen ook niet bij een hond. Ik weet dat ze van nature jagers zijn, maar nu ze al jaren bij de mens leven zijn ze gewend aan andere soorten dus gekookt eten. Om dan ineens rauw vlees te geven vind ik niet goed voor onze hond.

Ja ze zien er echt uit als hamburgers!
SoezieQ
SoezieQ
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 372
Punten : 414
Registratiedatum : 08-12-10
Woonplaats : Nijkerk

Terug naar boven Ga naar beneden

Ander eten dan hondenvoer voor de hond? Empty Re: Ander eten dan hondenvoer voor de hond?

Bericht  Gast zo 6 maa 2011 - 22:45

De hond van mijn ouders kreeg destijds ook op aanraden van de dierenarts zo nu en dan sperziebonen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ander eten dan hondenvoer voor de hond? Empty Re: Ander eten dan hondenvoer voor de hond?

Bericht  Gast zo 6 maa 2011 - 22:45

Caro, ik heb idd eerder gehoord dat blikvoer niet zo goed is. Het is toch samengesteld door kenners/dierenartsen? Je zou denken dat het dan goed is.

Onze hond heeft wel eens last van diarree en de DA raadde toen yoghurt aan wat niet echt hielp. Toen hij het later weer eens had had ik de DA gebeld en weer om tips gevraagd. Hij zei dat verandering van voedsel niet beter is en het erger kan maken of dat het langer aanhoud die diarree. Best gek aangezien hij eerst joghurt aanraadde.

Rijst schijnt helemaal niet zo goed te zijn.
Sperziebonen hebben we ook wel eens gegeven.

Alleen maar droogvoer geven wil ik niet omdat hij het gewend is zoals nu. Vind het ook zielig net als mensen die alleen droogvoer aan hun katten geven.

Een nieuw bot zat ik ook aan te denken.

Pien, rauwe frikandellen lijken me al helemaal slecht, zit zoveel troep in joh.

Jerry, ach wat geeft het, het idee is toch leuk en ik doe het met liefde hoor.

Angelnyn, ik zit nu even te kijken op de BARF site, maar zie mijzelf niet elke dag koken voor hem.
Wij willen toch ook elke dag anders eten?

Is er geen blikvoer wat wel goed is?


Laatst aangepast door Caribbeanlover op zo 6 maa 2011 - 22:48; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ander eten dan hondenvoer voor de hond? Empty Re: Ander eten dan hondenvoer voor de hond?

Bericht  Japie zo 6 maa 2011 - 22:47

Onze hond kreeg altijd sperziebonen, omdat hij te dik was. Dit had de dierenarts aangeraden. Hij was er echt dol op. Zodra we het in de magnetron zette, begon hij al te springen en te blaffen.
Japie
Japie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2538
Punten : 2737
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ander eten dan hondenvoer voor de hond? Empty Re: Ander eten dan hondenvoer voor de hond?

Bericht  Gast zo 6 maa 2011 - 22:49

Maris84 schreef:Onze hond kreeg altijd sperziebonen, omdat hij te dik was. Dit had de dierenarts aangeraden. Hij was er echt dol op. Zodra we het in de magnetron zette, begon hij al te springen en te blaffen.

Wij geven dat koud.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ander eten dan hondenvoer voor de hond? Empty Re: Ander eten dan hondenvoer voor de hond?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum