Voor de mensen met een hond...
+20
Tullow
VeryCherry
Barbabella
sterremaan
Joli86
sanne-84
Luthien
Sneeuwvlok
Sorella
Curious
Salander
joyce0606
ekiaam87
Jelin
mo-lola
Roxi3
_DoI
Raindrop
loesje
PluDan
24 plaatsers
Pagina 1 van 6
Pagina 1 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Voor de mensen met een hond...
Wat voor hond heb jij? (heb je een foto?)
Ben jij veel thuis?
Waar heb je de hond vandaan?
Waarom heb je gekozen voor deze hond?
Woon je groot?
Doe jij veel met de hond?
Wat ben jij per maand kwijt aan je hond en wat koop je dan allemaal voor hem?
Kun je evt nog wat meer vertellen over de hond?
Ben jij veel thuis?
Woon je groot?
Laatst aangepast door PluDan op di 1 nov 2011 - 23:00; in totaal 1 keer bewerkt
PluDan- Kletskop
- Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10
Re: Voor de mensen met een hond...
waarom al deze vragen? wil jij zelf een hond?
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Ik ben zelf ook wel benieuwd. Wij hebben geen hond maar mijn vriend wilt wel heel graag een hond. Alleen vraag ik me af of dat wel te doen is als we beide werken.
Raindrop- Ratel
- Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Mijn vriend wil heel graag een hond. Die is opgegroeit met honden en er helemaal bezeten van.
Ik werk onregelmatig, dus het zou wel kunnen, maar ik ben gewoon eens benieuwd en me een beetje aan het verdiepen, dus vandaar .
Ik werk onregelmatig, dus het zou wel kunnen, maar ik ben gewoon eens benieuwd en me een beetje aan het verdiepen, dus vandaar .
PluDan- Kletskop
Wat voor hond heb jij? (heb je een foto?) Kruising Duitse Herder/Dobermann.
Ben jij veel thuis? Ik werk vaak lange diensten van 12 uur, maar ik woon dichtbij mijn werk en kan in de pauze altijd even naar huis. Mijn ex komt rond 4 uur thuis, en neemt hem dan ook weer even mee. In de weekenden is mijn ex altijd thuis en doordeweeks ben ik vaak een paar dagen vrij. Nu wij uit elkaar zijn en de hond bij mij blijft moet ik wel proberen om een andere oplossing te zoeken. Als ik naar Nederland ga dan blijft hij bij mijn schoonvader of gaat hij mee.
Waar heb je de hond vandaan? Via via
Waarom heb je gekozen voor deze hond? Ik werd opslag verliefd toen ik hem zag, haha!
Woon je groot? Ik woon in een appartement van ongeveer 80m2.
Doe jij veel met de hond? 's Ochtends neem ik hem altijd een half uur tot 45 minuten mee met de fiets, 's middags voor een wandeling, en 's avonds weer voor een lange wandeling. Om de dag loop ik 's avonds 8 km hard en dan gaat hij ook mee. Verder veel denkspelletjes: koekjes in huis verstoppen, nieuwe trucs leren, sporen zoeken etc.
Kun je evt nog wat meer vertellen over de hond? -
Ben jij veel thuis? Ik werk vaak lange diensten van 12 uur, maar ik woon dichtbij mijn werk en kan in de pauze altijd even naar huis. Mijn ex komt rond 4 uur thuis, en neemt hem dan ook weer even mee. In de weekenden is mijn ex altijd thuis en doordeweeks ben ik vaak een paar dagen vrij. Nu wij uit elkaar zijn en de hond bij mij blijft moet ik wel proberen om een andere oplossing te zoeken. Als ik naar Nederland ga dan blijft hij bij mijn schoonvader of gaat hij mee.
Waar heb je de hond vandaan? Via via
Waarom heb je gekozen voor deze hond? Ik werd opslag verliefd toen ik hem zag, haha!
Woon je groot? Ik woon in een appartement van ongeveer 80m2.
Doe jij veel met de hond? 's Ochtends neem ik hem altijd een half uur tot 45 minuten mee met de fiets, 's middags voor een wandeling, en 's avonds weer voor een lange wandeling. Om de dag loop ik 's avonds 8 km hard en dan gaat hij ook mee. Verder veel denkspelletjes: koekjes in huis verstoppen, nieuwe trucs leren, sporen zoeken etc.
Kun je evt nog wat meer vertellen over de hond? -
Laatst aangepast door _DoI op di 1 nov 2011 - 23:13; in totaal 2 keer bewerkt
_DoI- Fluisteraar
- Aantal berichten : 417
Punten : 435
Wat voor hond heb jij? (heb je een foto?) Kruising labrador met boerenfox.
Ben jij veel thuis? Helaas niet. Ben van baan gewisseld, waardoor ze nu 3 a 4 dagen alleen thuis is per week. Als we nu nog voor een hond zouden moeten gaan, zou dat gewoon niet meer kunnen. Honden kunnen nou eenmaal niet meteen alleen thuis blijven, vergt veel training. Gelukkig kunnen wij het goed regelen en doet ze het goed. Alleen soms is het wel sneu, hoewel ze er zelf niet veel om lijkt te geven. Wij zorgen iig dat we savonds zoveel mogelijk thuis zijn.
Waar heb je de hond vandaan? Bij een particulier. Hoewel ik dat nooit meer zal doen. Hond bij een goede fokker vandaan, waarvan de ouderhonden getest zijn op erfelijke afwijkingen is veel beter.
Waarom heb je gekozen voor deze hond? Omdat ze meteen naar ons toe kwam, knuffelig was en de enige blonde.
Woon je groot? Nee gewoon normaal, wel een tuin.
Doe jij veel met de hond? Ja, maar dat heeft ze ook nodig. Minimaal 1 uur per dag loslopen en cursussen. Daarom is het belangrijk om te kijken naar wat je een hond kunt bieden, zonder op het uiterlijk af te gaan.
Wat ben jij per maand kwijt aan je hond en wat koop je dan allemaal voor hem? Ongeveer 50 euro per maand zeker wel. Ze eet vers vlees, wat ik in grote ladingen bestel. Koekjes, botjes, speelgoed, riemen, kussen. En elke week een pak karnemelk. Ohja en cursusgeld.
Kun je evt nog wat meer vertellen over de hond? Genoeg, maar wat wil je weten?
Ben jij veel thuis? Helaas niet. Ben van baan gewisseld, waardoor ze nu 3 a 4 dagen alleen thuis is per week. Als we nu nog voor een hond zouden moeten gaan, zou dat gewoon niet meer kunnen. Honden kunnen nou eenmaal niet meteen alleen thuis blijven, vergt veel training. Gelukkig kunnen wij het goed regelen en doet ze het goed. Alleen soms is het wel sneu, hoewel ze er zelf niet veel om lijkt te geven. Wij zorgen iig dat we savonds zoveel mogelijk thuis zijn.
Waar heb je de hond vandaan? Bij een particulier. Hoewel ik dat nooit meer zal doen. Hond bij een goede fokker vandaan, waarvan de ouderhonden getest zijn op erfelijke afwijkingen is veel beter.
Waarom heb je gekozen voor deze hond? Omdat ze meteen naar ons toe kwam, knuffelig was en de enige blonde.
Woon je groot? Nee gewoon normaal, wel een tuin.
Doe jij veel met de hond? Ja, maar dat heeft ze ook nodig. Minimaal 1 uur per dag loslopen en cursussen. Daarom is het belangrijk om te kijken naar wat je een hond kunt bieden, zonder op het uiterlijk af te gaan.
Wat ben jij per maand kwijt aan je hond en wat koop je dan allemaal voor hem? Ongeveer 50 euro per maand zeker wel. Ze eet vers vlees, wat ik in grote ladingen bestel. Koekjes, botjes, speelgoed, riemen, kussen. En elke week een pak karnemelk. Ohja en cursusgeld.
Kun je evt nog wat meer vertellen over de hond? Genoeg, maar wat wil je weten?
Laatst aangepast door PrinsesBo op di 1 nov 2011 - 23:17; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Wat voor hond heb jij? (heb je een foto?) Een golden retriever, inmiddels al 12 jaar!
Ben jij veel thuis? Ja, maar woon nog bij mijn ouders. Mijn moeder is altijd thuis geweest voor de hond.
Waar heb je de hond vandaan? Bij een fokker, kwamen via via bij hen terecht.
Waarom heb je gekozen voor deze hond? Mijn vader wilde een grote hond, hij is namelijk erg lang en wilde niet met een klein hondje lopen ook is het een hond die het nodig heeft om veel te bewegen dus dat was een goede combinatie.
Woon je groot? Nee maar wel met tuin!
Doe jij veel met de hond? Inmiddels niet meer, je kan merken dat hij oud aan het worden is en een rondje park is soms zelfs al te veel.
Wat ben jij per maand kwijt aan je hond en wat koop je dan allemaal voor hem? Hondenkoekjes, en zijn voer. Maar hoeveel mijn ouders daar aan kwijt zijn geen flauw idee. En natuurlijk heb je dan 1x in de zoveel de tijd de inentingen, ontwarmkuur en vlooienpipetjes.
Ben jij veel thuis? Ja, maar woon nog bij mijn ouders. Mijn moeder is altijd thuis geweest voor de hond.
Waar heb je de hond vandaan? Bij een fokker, kwamen via via bij hen terecht.
Waarom heb je gekozen voor deze hond? Mijn vader wilde een grote hond, hij is namelijk erg lang en wilde niet met een klein hondje lopen ook is het een hond die het nodig heeft om veel te bewegen dus dat was een goede combinatie.
Woon je groot? Nee maar wel met tuin!
Doe jij veel met de hond? Inmiddels niet meer, je kan merken dat hij oud aan het worden is en een rondje park is soms zelfs al te veel.
Wat ben jij per maand kwijt aan je hond en wat koop je dan allemaal voor hem? Hondenkoekjes, en zijn voer. Maar hoeveel mijn ouders daar aan kwijt zijn geen flauw idee. En natuurlijk heb je dan 1x in de zoveel de tijd de inentingen, ontwarmkuur en vlooienpipetjes.
Gast- Gast
Onze hond (als gezin) woont bij mijn ouders maar ik het blijft mijn schatje.
Een Duitse herder. Ik heb alleen deze foto online staan en daar sta ik ook op:
* weg
Ben jij veel thuis?
Mijn moeder is vrij veel thuis, de hond is nooit langer dan 4 uur alleen. Als ze langer weg gaat dan komt er even iemand langs om haar uit te laten.
Bij een fokker.
Mijn zusje en ik wilde heel graag een hond en bleven erom zeuren. Mijn vader vond het op een gegeven moment goed maar alleen als het een grotere/stoere hond zou zijn zodat hij er ook mee kon lopen (hij wilde niet met een klein hondje de straat op).
Woon je groot?
Mijn ouders wonen wel groot, ze hebben een vrijstaand huis met een grote tuin.
Mijn moeder gaat bijna iedere dag in het bos wandelen en maakt meedere grote wandelingen per dag met haar. Onze hond is echt een knuffelkont dus als ik er ben gaan we altijd lekker knuffelen en spelen. Ze is een herder maar ze heeft heel veel knuffels (waaronder een grote knuffelbeer) waar ze graag mee rondloopt en dat ziet er super schattig uit.
Mijn hond heeft toen ze klein was veel problemen met haar maag gehad dus ze krijgt speciaal voer wat best wel prijzig is. Verder krijgt ze natuurlijk de nodige speeltjes, koekjes en andere extra's. Ze gaat ook regelmatig naar de dierenarts maar ik weet niet wat mijn ouders er precies aan kwijt zijn.
Het is een echte schat, heel veel mensen zijn bang voor Duitse herders en gaan ze liever uit de weg. Ik heb echter nog nooit zo'n lieve hond meegemaakt als onze hond, ze laat alles toe en is ontzettend zachtaardig. Als ik en mijn vriend ooit zelf een hond nemen dan zal het ook een Duitse herder worden.
Een Duitse herder. Ik heb alleen deze foto online staan en daar sta ik ook op:
* weg
Ben jij veel thuis?
Mijn moeder is vrij veel thuis, de hond is nooit langer dan 4 uur alleen. Als ze langer weg gaat dan komt er even iemand langs om haar uit te laten.
Bij een fokker.
Mijn zusje en ik wilde heel graag een hond en bleven erom zeuren. Mijn vader vond het op een gegeven moment goed maar alleen als het een grotere/stoere hond zou zijn zodat hij er ook mee kon lopen (hij wilde niet met een klein hondje de straat op).
Woon je groot?
Mijn ouders wonen wel groot, ze hebben een vrijstaand huis met een grote tuin.
Mijn moeder gaat bijna iedere dag in het bos wandelen en maakt meedere grote wandelingen per dag met haar. Onze hond is echt een knuffelkont dus als ik er ben gaan we altijd lekker knuffelen en spelen. Ze is een herder maar ze heeft heel veel knuffels (waaronder een grote knuffelbeer) waar ze graag mee rondloopt en dat ziet er super schattig uit.
Mijn hond heeft toen ze klein was veel problemen met haar maag gehad dus ze krijgt speciaal voer wat best wel prijzig is. Verder krijgt ze natuurlijk de nodige speeltjes, koekjes en andere extra's. Ze gaat ook regelmatig naar de dierenarts maar ik weet niet wat mijn ouders er precies aan kwijt zijn.
Het is een echte schat, heel veel mensen zijn bang voor Duitse herders en gaan ze liever uit de weg. Ik heb echter nog nooit zo'n lieve hond meegemaakt als onze hond, ze laat alles toe en is ontzettend zachtaardig. Als ik en mijn vriend ooit zelf een hond nemen dan zal het ook een Duitse herder worden.
Laatst aangepast door Roxi3 op vr 4 nov 2011 - 4:08; in totaal 1 keer bewerkt
Roxi3- Prater
- Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10
Engelse bulldog
Ben jij veel thuis?
Ja ik ben elke dag thuis dus de hond is niet vaak alleen.
Bij een fokker
Het karakter sprak ons erg aan.
Woon je groot?
1gezins woning met grote tuin.
We gaan er vaak op uit en Lola gaat dan ook mee.
En 3 keer per dag naar het park en meestal in het weekend naar het bos of strand.
Meestal gaat lola ook mee op vakantie.
35 euro voor het voer.
De 1e maand meer dan de andere maand bv:als ik koekjes koop of speelgoed.
Kun je evt nog wat meer vertellen over de hond?.
Engelse bulldogen zijn goedzullen ze zullen overwegend nooit kwaad doen bij dieren niet maar ook niet bij mensen.
Ze zijn gek op kinderen alleen wel erg lomp.
Sommige mensen vinden engelse bulldog eng wegens het uiterlijk en het geknor wat ze doen mensen zien dit als grommen.
Lola is daardoor ook al paar keer gegrepen door andere honden omdat ze het geknor voor grommen aanzien.
En engelse bulldogen kunnen goed scheten laten boeren en snurken
Engelse bulldog
Ben jij veel thuis?
Ja ik ben elke dag thuis dus de hond is niet vaak alleen.
Bij een fokker
Het karakter sprak ons erg aan.
Woon je groot?
1gezins woning met grote tuin.
We gaan er vaak op uit en Lola gaat dan ook mee.
En 3 keer per dag naar het park en meestal in het weekend naar het bos of strand.
Meestal gaat lola ook mee op vakantie.
35 euro voor het voer.
De 1e maand meer dan de andere maand bv:als ik koekjes koop of speelgoed.
Kun je evt nog wat meer vertellen over de hond?.
Engelse bulldogen zijn goedzullen ze zullen overwegend nooit kwaad doen bij dieren niet maar ook niet bij mensen.
Ze zijn gek op kinderen alleen wel erg lomp.
Sommige mensen vinden engelse bulldog eng wegens het uiterlijk en het geknor wat ze doen mensen zien dit als grommen.
Lola is daardoor ook al paar keer gegrepen door andere honden omdat ze het geknor voor grommen aanzien.
En engelse bulldogen kunnen goed scheten laten boeren en snurken
mo-lola- Prater
- Aantal berichten : 781
Punten : 1117
Registratiedatum : 17-11-10
PluDan schreef:Wat voor hond heb jij? (heb je een foto?)
Shih-tzu, foto heb ik zo snel even niet
Ben jij veel thuis?
Mijn vriend is 3 dagen per week thuis doordeweeks en ik 1 dag, weekend zijn we beiden thuis. Hij kan erg goed alleen zijn gelukkig.
Geerfd van mijn oma, die kon er niet meer voor zorgen.
Niet gekozen dus, gekregen;) Maar voordelen zijn wel dat hij klein is. Ik weet niet veel specifiek over het ras, ons exemplaar is nogal een geval apart. Nadeel is zijn vacht, hij moet getrimd worden en 2 keer per week in bad. Maar dat is het dan ook wel, verharen doet ie verder niet.
Woon je groot?
70M2
2 a 3 keer per dag uitlaten, 2 keer lang. Hij is al wat ouder inmiddels dus hij kan ook niet zo ver meer en wil dat zelf ook niet(hij is zo lui). Ik neem hem ook vaak mee met boodschappen doen of mee naar een vriendin met de auto. Hij is klein en makkelijk en kan dus goed mee, heel fijn en gezellig!
Pfoeh geen idee, sowieso een zak voer, dat is 5 euro en dan nog wat lekkers (koop ik vaak in de aanbieding) dus ik schat 10 euro per maand. Soms nog een speeltje ofzo. Hij eet ook vaak restjes van ons, vind ie lekker.
Hij heet Nero, is een groot uitgevallen Shih-Tzu, verkocht als rashond maar waarschijnlijk toch een mixje gezien zijn grootte en zijn karakter. De Shih-Tzu's van mijn tante zijn heel lief en knuffelig, en Nero is toch wel echt pittig en fel, meer een Terrier. En hij weegt 11 kg, zonder dik te zijn, want hij is gewoon 10 cm groter dan een gewone Shih-Tzu. Hij heeft echt karakter, moet zo lachen om dat beest. Het is echt een aanwinst!
Gast- Gast
Wat voor hond heb jij? (heb je een foto?) Heb 2 honden, Max en Jady, allebei vuilnisbakkies
Ben jij veel thuis? Ik ben overdag thuis en mijn man in de avond. Heel soms zijn een 3 uurtjes alleen als mijn man moet overwerken, maar dat is geen probleem. En soms zijn ze een uurtje alleen als ik boodschappen ga doen
Waar heb je de hond vandaan? Ze komen van een stichting Poor Animal. Bij deze de website: http://www.stichting-pooranimal.nl/index.html De kleinste hond (Max) is geboren in Nederland en de andere hond (Jady) komt uit Griekenland. Ze is met haar broertjes en zusje gered. Een aantal pups waren al doodgebeten door ratten.
Waarom heb je gekozen voor deze hond? Op slag verliefd op beiden honden. Maar van te voren wel goed nagedacht.
Woon je groot? Woon in een 2-onder-1 kap woning met een tuin. Woon ook vlakbij het kanaal.
Doe jij veel met de hond? We laten ze 2 a 3 keer per dag uit. Voor de rest is mijn dochter helemaal gek van Jady. Jut en Juul kun je het af en toe wel noemen. Het zijn rustige honden die bij ons passen. Ze gaan overigens vaak mee met vakantie als we in Nederland blijven, naar het buitenland zoek ik een oppas voor ze
Wat ben jij per maand kwijt aan je hond en wat koop je dan allemaal voor hem? Ik denk 20 a 30 euro per maand voor beiden honden. En dan dierenarts bezoekjes daarbuiten gelaten. Ik koop dan brokken voor ze en wat lekkers. Speelgoed hebben ze al genoeg. Ze zijn erg blij met een tennisbal en touw.
Kun je evt nog wat meer vertellen over de hond? Ik kan er genoeg over vertellen, maar dat is denk ik niet aan de orde nu
Ben jij veel thuis? Ik ben overdag thuis en mijn man in de avond. Heel soms zijn een 3 uurtjes alleen als mijn man moet overwerken, maar dat is geen probleem. En soms zijn ze een uurtje alleen als ik boodschappen ga doen
Waar heb je de hond vandaan? Ze komen van een stichting Poor Animal. Bij deze de website: http://www.stichting-pooranimal.nl/index.html De kleinste hond (Max) is geboren in Nederland en de andere hond (Jady) komt uit Griekenland. Ze is met haar broertjes en zusje gered. Een aantal pups waren al doodgebeten door ratten.
Waarom heb je gekozen voor deze hond? Op slag verliefd op beiden honden. Maar van te voren wel goed nagedacht.
Woon je groot? Woon in een 2-onder-1 kap woning met een tuin. Woon ook vlakbij het kanaal.
Doe jij veel met de hond? We laten ze 2 a 3 keer per dag uit. Voor de rest is mijn dochter helemaal gek van Jady. Jut en Juul kun je het af en toe wel noemen. Het zijn rustige honden die bij ons passen. Ze gaan overigens vaak mee met vakantie als we in Nederland blijven, naar het buitenland zoek ik een oppas voor ze
Wat ben jij per maand kwijt aan je hond en wat koop je dan allemaal voor hem? Ik denk 20 a 30 euro per maand voor beiden honden. En dan dierenarts bezoekjes daarbuiten gelaten. Ik koop dan brokken voor ze en wat lekkers. Speelgoed hebben ze al genoeg. Ze zijn erg blij met een tennisbal en touw.
Kun je evt nog wat meer vertellen over de hond? Ik kan er genoeg over vertellen, maar dat is denk ik niet aan de orde nu
Jelin- Kletskop
- Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Roxi mooie foto, mijn vriend zal jaloers zijn op jou, hij is zelf op gegroeit met herders en is daar dan ook helemaal wild van.
Het liefst wil hij graag een herder.
PluDan- Kletskop
Ik wil ook een herder...Wij hebben vroeger een Duitse gehad en twee Zwitserse witte herders...Ze zijn zoooo lief en mooooi.
Gast- Gast
PrinsesBo schreef:Leaf, 2x per week in bad is zo ongezond voor een hond!
Om de 5/6 dagen gaat ie als ie lang haar heeft. Want dan komt er gewoon echt een zweetvoetenlucht van hem af, plus dat de afscheiding uit zijn ogen (korte neus he) helemaal vastkoekt en er vanalles in zijn snor/baard blijft hangen wat je er gewoon niet meer uitkrijgt. Ja, met grof geweld, maar dan bijt dit exemplaar (en hard). Als ie kort haar heeft kan ie om de maand bij wijze van.
Gast- Gast
_Leaf_ schreef:PrinsesBo schreef:Leaf, 2x per week in bad is zo ongezond voor een hond!
Om de 5/6 dagen gaat ie als ie lang haar heeft. Want dan komt er gewoon echt een zweetvoetenlucht van hem af, plus dat de afscheiding uit zijn ogen (korte neus he) helemaal vastkoekt en er vanalles in zijn snor/baard blijft hangen wat je er gewoon niet meer uitkrijgt. Ja, met grof geweld, maar dan bijt dit exemplaar (en hard). Als ie kort haar heeft kan ie om de maand bij wijze van.
Hij stinkt zo, juist omdat je hem zo vaak wast. Was je hem dan met zeep en al?
Traanogen kun je tegengaan door vers voer te gaan geven! En je kunt die siepen ook weghalen met babydoekjes, hoef je je hond toch niet helemaal voor te wassen?
Gast- Gast
PrinsesBo schreef:_Leaf_ schreef:PrinsesBo schreef:Leaf, 2x per week in bad is zo ongezond voor een hond!
Traanogen kun je tegengaan door vers voer te gaan geven! En je kunt die siepen ook weghalen met babydoekjes, hoef je je hond toch niet helemaal voor te wassen?
Ja, ik was hem met shampoo. Hij wordt altijd getrimd door de trimster en zij heeft ons dit advies gegeven...Ik heb de shampoo ook van haar.
Vers voer als in nat voer? Want dat lust ie niet Eigenlijk lust ie helemaal niks, behalve dat ene soort brokken. Hij is nogal verpest bij mijn oma destijds en dat hebben we er nooit meer uitgekregen. Volgens de dierenarts heeft hij traanogen vanwege de korte neus.
En serieus, ik ga niet met een doekje zijn bek schoonmaken want zoals ik al zei, hij bijt en hij bijt echt hahaha.
Laatst aangepast door _Leaf_ op wo 2 nov 2011 - 3:00; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
PluDan schreef:Wat voor hond heb jij? (heb je een foto?)`Een Appenseller Sennenhond
Ben jij veel thuis? Woensdag, vrijdagmiddag & het weekend. Bijna iedere avond. Op maandag & dinsdag is ze bijna de hele dag bij mijn schoonouders (bij haar moeder & broertje). Op donderdag tussen de middag rij ik even naar huis.
Waar heb je de hond vandaan? Bij mijn schoonouders
Waarom heb je gekozen voor deze hond? Schoonouders kregen een nestje
Woon je groot? 3 kamer appartement
Doe jij veel met de hond? Eigenlijk te weinig (als in lange wandelingen maken enz.), maar schoonouders doen wel heel veel met haar, naar het strand, naar het bos enz.. Ze gaat wel met mij overal mee naar toe (naar mijn ouders, verjaardagen van familie, op bezoek bij oma enz.
Wat ben jij per maand kwijt aan je hond en wat koop je dan allemaal voor hem? Geen idee.
Kun je evt nog wat meer vertellen over de hond? Het is een schatje, maar wel een drukke hond!
Laatst aangepast door ekiaam87 op wo 2 nov 2011 - 3:02; in totaal 1 keer bewerkt
ekiaam87- Kletskop
- Aantal berichten : 1623
Punten : 2002
Wat een schatje ekiaam .
PluDan- Kletskop
_Leaf_ schreef:PrinsesBo schreef:_Leaf_ schreef:PrinsesBo schreef:Leaf, 2x per week in bad is zo ongezond voor een hond!
Ja, ik was hem met shampoo. Hij wordt altijd getrimd door de trimster en zij heeft ons dit advies gegeven...Ik heb de shampoo ook van haar.
Vers voer als in nat voer? Want dat lust ie niet Eigenlijk lust ie helemaal niks, behalve dat ene soort brokken. Hij is nogal verpest bij mijn oma destijds en dat hebben we er nooit meer uitgekregen.
Haha, sja. Verwend noemen ze dat toch? En ik bedoel geen natvoer, maar echt vlees. Speciaal hondenvlees.
En ik zou dat wassen echt proberen te minderen. Wat de trimster ook zegt.
Gast- Gast
PluDan schreef:Wat een schatje ekiaam .
Dat is het zeker!! Ze is van 10 juni, dus nog een echte pup
ekiaam87- Kletskop
- Aantal berichten : 1623
Punten : 2002
PrinsesBo schreef:_Leaf_ schreef:PrinsesBo schreef:_Leaf_ schreef:PrinsesBo schreef:Leaf, 2x per week in bad is zo ongezond voor een hond!
Vers voer als in nat voer? Want dat lust ie niet Eigenlijk lust ie helemaal niks, behalve dat ene soort brokken. Hij is nogal verpest bij mijn oma destijds en dat hebben we er nooit meer uitgekregen.
Haha, sja. Verwend noemen ze dat toch? En ik bedoel geen natvoer, maar echt vlees. Speciaal hondenvlees.
En ik zou dat wassen echt proberen te minderen. Wat de trimster ook zegt.
Hahaha ja hij is ontzettend verwend!! Echt vreselijk. Hij heeft ook de bijnaam 'Bedelstaf Bertje' omdat hij het eten uit je mond kijkt.
Ik zal proberen hem wat minder vaak te wassen idd! (Gelukkig maar, ik vind het geen leuk klusje hahaha)
Waar kan ik dat voer kopen? Ik heb toch heel wat honden ervaring maar ik geloof dat ik even niet weet wat hondenvlees is...
Gast- Gast
PluDan schreef:Roxi mooie foto, mijn vriend zal jaloers zijn op jou, hij is zelf op gegroeit met herders en is daar dan ook helemaal wild van.
Dankje! Ze is zo mooi en lief!
Roxi3- Prater
- Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10
PluDan schreef:Wat voor hond heb jij? (heb je een foto?) Dwerg Teckel
Ben jij veel thuis? u wel, maar daarvoor niet, is ze compleet aan gewend, ik zal voortaan meer thuis zijn nu de kleine er straks is.
Waar heb je de hond vandaan? vanuit een kennel
Waarom heb je gekozen voor deze hond? klein, pittig, lief, ondeugend
Woon je groot? nee
Doe jij veel met de hond? wandelen, knuffelen, maar het liefts hangt ze gewoon tegen mij aan
Wat ben jij per maand kwijt aan je hond en wat koop je dan allemaal voor hem? weinig, ze is best klein, met een zak voer doe ik ruim een maand mee, en die kost 7 euro. (benneful) verder krijgt ze om de dag ofzo een kluifje, en betaal ik 20 euro per maand voor haar verzekering (is natuurlijk optioneel). als ze wat hebben en naar de dierenarts moet...tja dan kan je wel zo 100 euro verder zijn.
Kun je evt nog wat meer vertellen over de hond? ik zeg heel eerlijk dat ik mij toendertijd heb vergist in hoeveel werk een puppy is! mijn hondje komt uit een kennel waar ze geen ander dier en mens (af en toe) heeft gezien in haar socialisatieperiode. ze is heel wantrouwend naar vreemde mensen, en blaft als een idioot als een vreemde binnenkomt, wilt soms ook wel eens met haar snuit diegene aantikken (niet bijten ofzo). maar goed dit is specifiek mijn hond. als ze eenmaal iemand kent is het werkelijk een schat van een beest, en kun je echt alles met haar doen! tegenover vreemde kleine kinderen is ze altijd lief! daar is ze gek op! maar haar alleen laten met kids of wat dan ook...no way! het blijft een beest...
joyce0606- Kletskop
- Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
_Leaf_ schreef:
Waar kan ik dat voer kopen? Ik heb toch heel wat honden ervaring maar ik geloof dat ik even niet weet wat hondenvlees is...
Bij bepaalde supermarkten hebben ze in een vriezer 'Smuldier' liggen. Hier is dat bij de Plus, C1000, AH. Dit kun je dan ontdooien en hem 1/4 bakje per dag van geven (ligt beetje aan zijn gewicht). Lijkt heel wenig, maar hebben ze echt genoeg aan.
Als dat bevalt en hij het lust zou je over kunnen stappen op andere (betere en goedkopere) variant.
Zo heb ik het ook gedaan. Ziet er niet heel smakelijk uit, maar ben zo tevreden erover. Ons hondje is geopereerd en voor herstel is dit beter. Ze heeft geen ontstoken ogen meer, verliest veel minder haar, stinkt niet uit haar bek, poept nog maar heel weinig en dr poep ruik je vrijwel niet, doordat er veel vocht in het vlees zit drinkt ze weinig waardoor ze dus ook maar wenig hoeft te plassen.
Ik vind het alleen maa voordelen hebben.
Gast- Gast
Pagina 1 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Soortgelijke onderwerpen
» Voor- en nadelen voor mooie mensen
» Hond doodsbang voor onweer, iemand tips?
» Ander eten dan hondenvoer voor de hond?
» Nieuw huisje voor hond zoeken?
» BBQ voor 11 mensen
» Hond doodsbang voor onweer, iemand tips?
» Ander eten dan hondenvoer voor de hond?
» Nieuw huisje voor hond zoeken?
» BBQ voor 11 mensen
Pagina 1 van 6
Permissies van dit forum: