Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mag ik mijn verhaal hier plaatsen?

+28
Muppetje
Sarah1985
Lindsya
Happydobby
Julia
Jade
Filoria
moepie
_Jet
Thunder
L!ND@
Koffieleut
Tania
Lejow
Le Chat Noir
Raindrop
Leine
Paper Crown
SoGood
PapillonRose
Bruintje Beer
Jasmine
Ella
Steep
Marin
Shisha
*Troela*
Inge
32 plaatsers

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Mag ik mijn verhaal hier plaatsen? - Pagina 4 Empty Re: Mag ik mijn verhaal hier plaatsen?

Bericht  Gast zo 9 okt 2011 - 5:43

Ik hoop zo dat het voor jullie snel raak mag zijn. Ik gun het jullie van harte en ik hoop dat je cyclus straks goed bericht brengt.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag ik mijn verhaal hier plaatsen? - Pagina 4 Empty Re: Mag ik mijn verhaal hier plaatsen?

Bericht  Gast zo 9 okt 2011 - 5:43

Maple schreef:Volgens mij komt dat best duidelijk in haar verhaal naar voren, waarom juist niet nu.

Vind ik niet. Ze zegt dat al jaren van de depressies en geld, maar ik hoor nooit leeftijd en het aantal vergoede ivfpogingen. Als je er straks nog maar 1 vergoed gaat en de overige 2 zelf moet betalen kost dat 10.000 euro. Dus lijkt het me voordeliger om nu direct met ivf te beginnen. Zolang haar kinderwens niet vervuld wordt en iedereen om haar heen kinderen krijgt, zal ze zich rot blijven voelen. De kans is groot dat als ivf slaagt, dat ze zich beter voelt dan dat ze zich in jaren heeft gevoeld. Daarnaast wordt het nu nog vergoed, als ze nu al weinig geld hebben, hoe gaan ze dan volgend jaar de pogingen zelf bekostigen?

En ze heeft nu meer kans van slagen, omdat ze jonger is. Als je 30 bent, keldert je vruchtbaarheid en heb je meer kans op miskramen.

Gast
Gast

Bericht  Muppetje zo 9 okt 2011 - 5:45

Ik weet niet goed wat ik moet zeggen, maar hele dikke knuffel, het is je zo gegund hug

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Marin zo 9 okt 2011 - 5:47

Maple schreef:Volgens mij komt dat best duidelijk in haar verhaal naar voren, waarom juist niet nu.

Eerlijk gezegd vind ik van niet. Ze zegt dat het juist goed met haar gaat nu. Ik heb me ook wel vaker afgevraagd waarom ze niet allang met IVF bezig was, maar ging er vanuit dat ze daar persoonlijke (waarschijnlijk emotionele) redenen voor had. Dat is haar goed recht natuurlijk, maar waarom ze er niet mee bezig is/al eerder was, snap ik zelf eigenlijk ook niet. De financien kunnen het niet zijn, zolang het 3x vergoed wordt. Verder eens met Jolie.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Gast zo 9 okt 2011 - 5:48

Ik denk dat het sowieso al niet lukt om in twee maanden tijd drie IVF-pogingen te ondergaan, dus dat maakt sowieso al weinig uit smile

Plus dat iedere mislukte poging ook weer een aanslag op je emotionele gesteldheid is. Ik vind het alleen maar wijs dat ze nog even wacht. Misschien is het financieel gezien duur, maar tegen een ander die wél gewoon via de normale weg zwanger kan worden en die momenteel last heeft van (de naweeën van) depressies, zeg je ook niet dat die maar gewoon zwanger moet proberen te worden. Ik vind dat het Tea wel siert dat ze alsnog heel bewust met haar kinderwens om blijft gaan.

Gast
Gast

Bericht  Marin zo 9 okt 2011 - 5:50

Maple schreef:Ik denk dat het sowieso al niet lukt om in twee maanden tijd drie IVF-pogingen te ondergaan, dus dat maakt sowieso al weinig uit smile

2012 nog 3x, 2013 pas 1 x. Dus dan heeft ze nog een jaar.

Natuurlijk is elke mislukte poging een emotionele klap. Maar dat is wel vooruitgang, een poging tot het verwezenlijken van je droom. Blijkbaar gaat het zwanger worden op de natuurlijke manier zo moeilijk, dan zou ik zelf er alles aan doen om dit mogelijk te maken. IVF is daar een hele goede methode voor. Ze zegt zelf dat het niets met haar depressies te maken heeft dat ze niet voor IVF gaat.

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Pompoen zo 9 okt 2011 - 6:16

Lieve Tea, ik heb tot bladzijde 3 gelezen, maar ik denk dat het niet uit maakt, al ben ik een beetje een spuitelf omdat ik toch een persoonlijke reactie wil geven.
Ik weet hoe het is om een kinderwens te hebben, maar goddank weet ik niet hoe het is als het niet lukt.
Wat ik wel weet is hoe funest het voor je gemoed kan zijn om heen en weer geslingerd te worden tussen hoop en teleurstelling. Hoe vernietigend het kan zijn als je van hoop en verwachting in één ruk naar teleurstelling word geslingerd. Ik heb dat dan wel niet ervaren met een kinderwens maar met lichamelijke problemen.
Als ik af en toe de bijna lichamelijke pijn voel omdat ik zo graag een kind wil en daarbij op de gevoelens tel die de onzekerheid en hoop en teleurstelling teweeg brengen en dan je stukje lees dan voel ik een intens verdriet over me heen komen!
Ik wil dat je weet dat je een sterke vrouw bent, dat je nog overeind staat ondanks alles vind ik echt bewonderenswaardig!
Ik kan niet voor jou bepalen wat je nu moet doen, wel of geen ivf, wachten op stabiliteit en beter financiën. Maar ik denk wel dat het allerbelangrijkste is dat een kindje liefde krijgt en volgens mij, denk niet dat ik dat verkeerd heb, maar volgens mij loop jij daar nu al van over. Een kindje gelukkig maken doe je niet door het dure kleding of speelgoed te geven maar door er van te houden.
En je krijgt een dikke knuffel van mij!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  Supertalentje zo 9 okt 2011 - 6:28

Lieve Tea, hoe groot kan teleurstelling op teleurstelling zijn? De fysieke dingen die je hebt moeten doorstaan lijken me afschuwelijk en dat dat ook emotioneel zn impact heeft is helemaal niet erg. Ik vind het erg knap hoe je erin staat en hoe jullie je hier samen al jaren doorheen slaan.
Op de eerste blz schrijf je dat je niet weet nu of je nog wel kinderen wilt. Is het de (eventuele) teleurstelling/stress/spanning waar je dan tegenop ziet?

Verder weet ik niet zo goed wat ik moet zeggen, het is jullie meer gegund dan wie dan ook. hug

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Pompoen zo 9 okt 2011 - 6:49

Joy_ schreef:
Maple schreef:Ik denk dat het sowieso al niet lukt om in twee maanden tijd drie IVF-pogingen te ondergaan, dus dat maakt sowieso al weinig uit smile

2012 nog 3x, 2013 pas 1 x. Dus dan heeft ze nog een jaar.

Natuurlijk is elke mislukte poging een emotionele klap. Maar dat is wel vooruitgang, een poging tot het verwezenlijken van je droom. Blijkbaar gaat het zwanger worden op de natuurlijke manier zo moeilijk, dan zou ik zelf er alles aan doen om dit mogelijk te maken. IVF is daar een hele goede methode voor. Ze zegt zelf dat het niets met haar depressies te maken heeft dat ze niet voor IVF gaat.

Ik snap het wel hoor, het is echt niet te onderschatten hoe zwaar zoiets is, zeker als je al ondervonden hebt hoe moeilijk je de teleurstellingen vind. Ik vind het een beetje zoals gokken, je begint er aan en je hoop dat het lukt, je krijgt hoop en als het dan niet lukt wil je nog een keer en nog een keer en nog een keer net zo lang tot het wel lukt. Daar moet je wel tegenop gewassen zijn. En als je dan ook nog niet in een ideale situatie zit om een kind te krijgen + de emotionele achtbaan waar je in stapt, soms is het helemaal niet gek om je verstand te volgen in plaats van je gevoel. Andere keren moet je je gevoel volgen, maar je kunt jezelf ook flink naaien door niet naar je verstand te luisteren. Dat heb je niet voor niets!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  Gast zo 9 okt 2011 - 7:09

Het is inderdaad zo dat ivf in 2013 nog maar 1 keer vergoed wordt, maar aan de andere kant: Tea geeft nu al vaak aan niet normaal rond te kunnen komen. We kunnen met z'n allen wel zeggen dat een kind niets meer dan liefde nodig heeft, maar als je voor jezelf nu niet normaal rond kan komen en al moet kijken hoe je het eind van de maand haalt.. Het is niet realistisch om te zeggen dat je alleen maar liefde nodig hebt voor je kind. Je kind moet wel eten, heeft kleding nodig etc etc. Dat koop je niet van lucht, helaas.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 9 okt 2011 - 7:16

Jolicious schreef:Het is inderdaad zo dat ivf in 2013 nog maar 1 keer vergoed wordt, maar aan de andere kant: Tea geeft nu al vaak aan niet normaal rond te kunnen komen. We kunnen met z'n allen wel zeggen dat een kind niets meer dan liefde nodig heeft, maar als je voor jezelf nu niet normaal rond kan komen en al moet kijken hoe je het eind van de maand haalt.. Het is niet realistisch om te zeggen dat je alleen maar liefde nodig hebt voor je kind. Je kind moet wel eten, heeft kleding nodig etc etc. Dat koop je niet van lucht, helaas.

Waar maak jij uit op dat Tea niet normaal kan rondkomen ? Daarnaast lijkt mij dat totaal los staan van haar kinderwens.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 9 okt 2011 - 7:19

Omdat ik haar vrij goed ken. Wat dus wil zeggen dat ik goed snap dat ze het gevoel heeft nog te moeten wachten tot ze een normaal inkomen heeft.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 9 okt 2011 - 7:26

Jolicious schreef:Omdat ik haar vrij goed ken. Wat dus wil zeggen dat ik goed snap dat ze het gevoel heeft nog te moeten wachten tot ze een normaal inkomen heeft.

Ja maar met een normaal inkomen kan ze nooit zelf de pogingen betalen en de kans op een natuurlijke zwangerschap is bij haar erg klein, daar bij opgeteld dat ze al 30 is. De eerste paar jaar is een kind nog niet zo duur, in die jaren moeten ze dan hard knokken om het financieel bij elkaar te krijgen. Ik denk dat ze haar kansen op een kind erg verkleind als ze niet snel start met ivf, en voor iemand met zo'n grote kinderwens lijkt met dat erg zonde.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 9 okt 2011 - 7:26

Oke. Ik wist niet dat ze soms slecht de maand door kan komen. Geld is inderdaad belangrijk om de maand door te komen, om te sparen, en natuurlijk ook om een kindje te onderhouden, alles tot op zekere hoogte natuurlijk.

On topic, lieve Tea wat rot om te lezen dat je nog steeds zo'n last hebt van je paniek en angst aanvallen. Ik heb vorig jaar hier met jou een aantal keer overgesproken toen ik zelf last had van deze aanvallen, je had altijd een luisterend oor. Ook ik weet zeker dat je wel alle liefde in je hebt om voor een kindje te kunnen zorgen, om je hele ziel en zaligheid aan een kindje te geven. Het zou je leven zoveel meer invulling geven. Ook begrijp ik heel goed dat je IVF nog aan het uitstellen bent, dat je eerst van je angst en van je paniek aanvallen af wil komen. Ik weet dat als je hier last van hebt, je erg weinig er bij kan hebben, al helemaal geen tegenvallers want daardoor krijg je er nog meer last van. Ik hoop net als vele met mij dat jullie in de toekomst een prachtig gezond kindje mogen krijgen hug

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 9 okt 2011 - 7:28

Jolie2 schreef:
Jolicious schreef:Omdat ik haar vrij goed ken. Wat dus wil zeggen dat ik goed snap dat ze het gevoel heeft nog te moeten wachten tot ze een normaal inkomen heeft.

Ja maar met een normaal inkomen kan ze nooit zelf de pogingen betalen en de kans op een natuurlijke zwangerschap is bij haar erg klein, daar bij opgeteld dat ze al 30 is. De eerste paar jaar is een kind nog niet zo duur, in die jaren moeten ze dan hard knokken om het financieel bij elkaar te krijgen. Ik denk dat ze haar kansen op een kind erg verkleind als ze niet snel start met ivf, en voor iemand met zo'n grote kinderwens lijkt met dat erg zonde.

Ja, ben ik het ook mee eens hoor. Maar het komt hier een beetje over alsof het geldprobleem zich wel makkelijk oplost, maar dat is natuurlijk niet zo.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 9 okt 2011 - 7:31

Jolicious schreef:
Jolie2 schreef:

Ja, ben ik het ook mee eens hoor. Maar het komt hier een beetje over alsof het geldprobleem zich wel makkelijk oplost, maar dat is natuurlijk niet zo.

Begrijp je helemaal. Maar denk dat onvervulde kinderwens zo zwaar weegt en ik gun haar heel erg een kindje en hoop dat ze haar kansen vergroot (door te starten met ivf) i.p.v. te verkleinen.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 9 okt 2011 - 7:35

Ik hoop voor haar dat ze de IVF nu niet meer nodig heeft dankzij de zinktabletten..

Gast
Gast

Bericht  Marin zo 9 okt 2011 - 7:36

Jolicious schreef:
Jolie2 schreef:

Maar als dat geld probleem er nu is, wanneer is dat er niet meer dan? Ik kan niet in de portemonnee van Tea Leaf kijken, maar jij ook niet. Ik weet niet of die financien tijdelijk zijn (bijv schulden), of dat ze allebei niet zo veel verdienen en het daarom niet zo breed hebben. In dat laatste geval zal het misschien een beetje beter worden naarmate ze ouder worden, maar hoe ouder, hoe minder mogelijkheden voor een kindje. Dan zou ik toch nu al voor IVF kiezen. Bovendien vind ik dat niet 'al', want ze heeft al jaren die grote kinderwens. Het verbaast me eerder dat ze er niet al eerder mee begonnen is. Gezien ze nu zelf aangeeft dat het goed gaat met haar, zou ik haar aanraden eens rustig te overdenken of ze klaar is voor IVF en het proces aan zou durven, en er dan voor gaan!

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Marin zo 9 okt 2011 - 7:36

Jolicious schreef:Ik hoop voor haar dat ze de IVF nu niet meer nodig heeft dankzij de zinktabletten..

Ook dat natuurlijk! Maar waarom je kansen niet spreiden en vergroten?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 9 okt 2011 - 7:39

Joy_ schreef:
Jolicious schreef:Ik hoop voor haar dat ze de IVF nu niet meer nodig heeft dankzij de zinktabletten..

Ook dat natuurlijk! Maar waarom je kansen niet spreiden en vergroten?

Ben ik het ook mee eens Joy, maar zoals ik al zei: ik snáp waarom ze het tot nu toe nog niet heeft gedaan.

Gast
Gast

Bericht  Marin zo 9 okt 2011 - 7:43

Wel super dat ze nu gewoon een normale cyclus lijkt te hebben! Dat zou helemaal fantastisch zijn smile
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  SarahKey zo 9 okt 2011 - 7:45

Ik wil je alleen even een knuffel komen geven. Ik weet maar al te goed hoe het is om iedereen om je heen zwanger zien te worden en jij niet hug hug

Wel een goede cyclus zeg met de zinktabletten! cheers
(maar een goede cyclus wil helaas niet zeggen dat er dan ook een actieve, goede eisprong is)
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Gast zo 9 okt 2011 - 8:11

Dat wij per maand niet veel te besteden hebben staat los van onze wens.

Als dat kindje er komt, reken er dan maar op dat hij of zij niks tekort komt. Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 9 okt 2011 - 8:14

Jolie2 schreef:Ik heb het je al heel vaak willen vragen, maar weet niet of het gepast is. Waarom start je niet nu direct met ivf? Je wordt er niet jonger op, vanaf je 30e neemt je vruchtbaarheid en slagingskansen sterk af, in 2012 worden er nog 3 kansen vergoed en in 2013 nog maar een.

Je hebt depressies gehad, je voelt je rot en jullie zwemmen niet in het geld, nou en! Je hebt een heel groot verlangen, je hebt heel veel liefde in je en je wil graag een kind. Voor iedereen is het willen en daarom krijgen van een kind egoïsme, niet alleen voor jou.

Omdat ik niet aan IVF toe ben nu, en al veel behandelingen achter de rug heb gehad via het ziekenhuis die heel zwaar zijn geweest voor me. En ik heb van zeer dichtbij gezien hoeveel verdriet IVF iemand kan doen.

En ik weet precies hoe mijn kansen liggen Wink

Plus: hele dagen op en neer naar het zkh is ook niet gratis.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 9 okt 2011 - 8:21

Precies. Daar zijn we nu ook mee bezig.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: