Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mijn 'bevallings'verhaal (Nu met foto's!)

+27
Twellie
PapillonRose
mzcharlotte
nillis
Knillis
Pink!
liesje
M-G
M@niek
Aimee
Auxo
MADDIE
Zonneschijn
kwak
mosio
Stuiterbal
Clapperdie
Isolt
Steep
Annemie
Elvie_
Muppetje
Jezzie
Blue flower
Pineco
Happydobby
Jasmine
31 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Mijn  'bevallings'verhaal (Nu met foto's!) Empty Mijn 'bevallings'verhaal (Nu met foto's!)

Bericht  Jasmine vr 16 aug 2013 - 1:02

Donderdag 25 juli
Ik ben 39 weken zwanger als we die ochtend vol goede moed naar het ziekenhuis vertrekken. Als ik inleidbaar ben, zal ik vandaag worden ingeleid. Spannend!! Helaas blijkt bij de controle dat kleine man alweer in stuit ligt. Hoezo eigenwijs, ik heb al twee draaipogingen gehad, maar blijkbaar beviel het hem niet zo om in hoofdligging te liggen. Na overleg met de gynaecoloog besluiten we tot een derde en laatste draaipoging, om daarna een sluitlaken te krijgen en opgenomen te worden. Op de afdeling word ik aan de CTG gelegd, om de conditie van de baby in de gaten te houden. In de tijd dat ik aan de CTG lig, voel ik F. heel druk bewegen. Wat hij aan het doen is, weet ik niet, maar ik voel overal armen en benen. Als ik een uurtje later opnieuw een echo krijg, blijkt dat kleine man vrolijk met zijn hoofd naar beneden is gaan liggen. Wat een opluchting: we hoeven niet nog een keer te draaien! Om te voorkomen dat hij nog een keer terug draait, krijg ik een sluitlaken om. Een heel strakke, elastische band met aan beide zijkanten van mijn buik een opgerolde handdoek. F. kan geen kant meer op. Dat voor mij hetzelfde geldt, is bijzaak. De dagen erna is het bloedheet. Het sluitlaken zit ongemakkelijk, ik heb het ontzettend warm en ik mis het om lekker met mijn handen op mijn buik te liggen en te voelen wat ons ventje allemaal uitspookt. Alles voor het goede doel: een natuurlijke bevalling! Soms heb ik het idee dat hij onder het laken uit probeert te draaien, zo druk is hij. Gelukkig lukt het hem niet.

Maandag 29 juli 
Ik heb het hele weekend met het sluitlaken om in het ziekenhuis gelegen. Vanochtend komt de gynaecoloog opnieuw beoordelen of ik inleidbaar ben. Helaas, slecht nieuws. Mijn baarmoedermond is nog totaal onrijp en veel te lang. Ook ligt F. nog dusdanig hoog, dat de gyn het niet verantwoord vindt om wat te doen. Het enige positieve is dat ons mannetje nog steeds in hoofdligging ligt. Al kan ook dat me op dat moment niets meer schelen. Stiekem denk ik:  'ga alsjeblieft weer dwars of in stuit liggen, dan kunnen we tenminste een keizersnede en dan weet ik waar ik aan toe ben'. We besluiten het sluitlaken af te doen, in de hoop dat F. nu wel goed blijft liggen. Ik heb zoveel last van dat ding, dat we de gok wagen. Wel blijf ik in het ziekenhuis, zodat we de baby goed in de gaten kunnen houden en waar nodig kunnen ingrijpen.

Woensdag 31 juli
Ik word vol goede moed wakker: nieuwe ronde, nieuwe kansen. Misschien gaat het vandaag lukken! F. ligt nu al bijna een week in hoofdligging, het lijkt erop dat hij in begint te dalen, dus wie weet. Na de controle heeft de gynaecoloog goed en slecht nieuws: ik ben niet inleidbaar, ons mannetje ligt nog veel te hoog en ik zit nog altijd vrijwel potdicht, maar ze wil vandaag wel een veter proberen. Ik haal opgelucht adem: eindelijk gebeurt er wat, is dan nu het einde in zicht? In de loop van de dag kan ik goed merken dat ik die veter heb. Ik heb krampen, harde buiken en voel me onrustig. Op de CTG zijn soms pieken te zien van ruim 80, dus mijn vertrouwen groeit en groeit. Zou het? Ik ga slapen met de hoop dat het vannacht eindelijk door gaat zetten.

Donderdag 1 augustus
De uitgerekende datum, zou deze geluk brengen? Al snel sta ik weer met beide voeten op de grond. Nee dus. De veter heeft gisteren helemaal niks gedaan. Nul komma nul resultaat. Een hele dag harde buiken, krampen en bijbehorende ongein voor niks. De gynaecoloog stelt mij gerust, dit komt vaker voor. Ik krijg een nieuwe veter en we gaan de dag vol goede moed tegemoet. In de loop van de dag zakt de moed me steeds verder in de schoenen. Ik voel helemaal niks. Geen krampje, geen harde buik, niks. We zullen zien wat morgen brengt.

Vrijdag 2 augustus
Waar ik al bang voor was, blijkt te kloppen. Ook deze veter heeft niks gedaan, het is nog steeds net zo hopeloos als de afgelopen dagen. Omdat ze in het ziekenhuis nu ook niks meer kunnen, ga ik naar huis. Even een weekend thuis met mijn gezinnetje doorbrengen. Voor J. is het de afgelopen week zo rommelig geweest, ik wil haar ook even weer de aadacht geven die ze verdient. Maandagochtend heb ik weer controle.

Donderdag 8 augustus
Vandaag heb ik opnieuw controle. Afgelopen maandag was er nog steeds niks veranderd, maar het kan toch niet zo zijn dat er nog steeds niks mogelijk is? Helaas blijkt het tegendeel waar: weer is er niks mogelijk, alles is nog steeds  hetzelfde. Kleine man blijft veel te hoog liggen. Een ballonnetje is niet verantwoord en in de veters geloven we ook niet meer. Omdat ik er lichamelijk en geestelijk helemaal doorheen zit, er in mijn lijf niks verandert en kleine man nog altijd zo ontzettend hoog ligt, is de gynaecoloog bereid een keizersnede te overwegen. Hierbij speelt mee dat ik verder geen kinderwens meer heb en de risico's goed afgewogen heb. Bovendien begin ik meer en meer het gevoel te krijgen dat ons kleintje niet voor niets niet indaalt. Dat er niet voor niets nog steeds niks verandert is. Ik begin bang te worden voor een herhaling van mijn eerste bevalling: 24 uur puffen voor een krappe centimeter ontsluiting, om vervolgens net zo te eindigen als bij J.  Dat wil ik niet. Gelukkig komt niet veel later het verlossende woord: als ik er zelf volledig achter sta, kan ik morgen of maandag een keizersnede krijgen. Wat ben ik opgelucht: het einde is in zicht. Uiterlijk maandag mogen wij onze zoon in onze armen houden!

Vrijdag 9 augustus
Spannend!! Zou ik vandaag dan eindelijk ons mannetje zien? Ik hoop het. De afgelopen nacht heb ik nog heel bewust genoten van het getrappel en gedraai in mijn buik. Misschien waren dit wel mijn laatste zwangere uurtjes. Hierna nooit meer schopjes voelen, nooit meer gedraai en getol en nooit meer zwanger. Om half 10 komt de gynaecoloog binnen: vandaag worden we voor de tweede keer papa en mama! Vanmiddag mag ik naar de OK. Slik! Ik ben ontzttend blij en opgelucht: het gaat gebeuren.

Helaas komt er vlak voordat ik naar de OK mag een spoedgeval tussendoor. Wat duurt wachten dan lang zeg! Als ik eindelijk opgehaald word, voel ik me alleen maar enorm rustig. Het is goed zo. In de voorbereidingsruimte van de OK wordt mijn geduld nog verder op de proef gesteld: complicaties bij mijn voorganger. Gelukkig heb ik nog steeds nauwelijks last van zenuwen. Natuurlijk vind ik het spannend, maar ik weet gewoon dat ik hier goed aan doe. 

Eindelijk mag ik naar de OK. Nu duurt het niet lang meer. De ruggenprik wordt gezet en de gynaecoloog begint. Niet veel later voel ik de druk in mijn buik verminderen. F.abian J.orick is geboren! Hij wordt even meegenomen door de kinderarts en niet veel later hoor ik het allermooiste geluid: mijn zoon! Het is maar twee tellen, maar ik vind het prachtig. Zo hoort het, dit is zoveel beter dan de vorige keer. Ik ben zo nieuwsgierig, maar de enige vraag die ik kan bedenken is: ' is het een jongen' ? Dan komt mijn man binnen met F. op zijn arm. Ik kan alleen maar denken: wat ben je mooi! Een intens gevoel van liefde stroomt door heel mijn lijf en ik ben op slag alles van de afgelopen weken vergeten. 

Het hechten en de tijd op de uitslaapkamer kan me niet snel genoeg gaan. Ik wil naar F.! Ik wil hem knuffelen, vasthouden, bekijken, ruiken, voelen... Het lijkt een eeuwigheid te duren, maar dan mag ik eindelijk naar hem toe. Dan krijg ik hem bij me en voel ik me intens gelukkig. Geweldig. Wat een uniek moment!

Achteraf blijkt waarom F. niet indaalde. Er zat een flinke riggel in mijn baarmoeder, waar hij gewoon niet langs kon. Een natuurlijke bevalling was dus misschien niet eens mogelijk geweest. Het is onduidelijk of die riggel er altijd al zat of dat F. hem zelf gecreeerd heeft, maar de gyn had het nog nooit eerder gezien. Voor mij staat nu nog vaster dat ik de juiste beslissing heb genomen. Het is goed zo! 

F. is nu een week oud en we genieten met volle teugen. Hij slaapt de nachten door (6 uur per nacht), drinkt goed, houdt zich redelijk op temperatuur en is gewoon super tevreden. Kortom: genieten.


Laatst aangepast door Jasmine op zo 1 sep 2013 - 5:32; in totaal 2 keer bewerkt
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn  'bevallings'verhaal (Nu met foto's!) Empty Re: Mijn 'bevallings'verhaal (Nu met foto's!)

Bericht  Happydobby vr 16 aug 2013 - 1:07

Dat was een lange aanloop, fijn dat je mannetje zo tevreden is.
Hoe gaat het nu met jou?

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn  'bevallings'verhaal (Nu met foto's!) Empty Re: Mijn 'bevallings'verhaal (Nu met foto's!)

Bericht  Pineco vr 16 aug 2013 - 1:16

Fijn dat al dat lange wachten op een voor jullie goede manier is afgesloten, klinkt alsof het uiteindelijk toch nog allemaal gegaan is zoals je wilde. Vervelend wel dat de dagen daarvoor zo slopend waren!
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn  'bevallings'verhaal (Nu met foto's!) Empty Re: Mijn 'bevallings'verhaal (Nu met foto's!)

Bericht  Blue flower vr 16 aug 2013 - 1:59

Owhhh meis, tranen in mijn ogen over de het moment dat hij geboren is, het is zoo herkenbaar.... wij hebben nu beide een soortgelijke bevalling meegemaakt zowel bij onze oudsten als bij onze nummer 2 en meis echt als ik het lees krijg ik kippenvel en tranen omdat het aan mijzelf doet denken, dat geluid dat hij huilde... zoooo ontzettend mooi!!

Geniet er lekker van meis!!! nu weet je wat genieten is he?!
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn  'bevallings'verhaal (Nu met foto's!) Empty Re: Mijn 'bevallings'verhaal (Nu met foto's!)

Bericht  Jezzie vr 16 aug 2013 - 3:00

Wat een verhaal en wat beschrijf je alles mooi!
Vooral het moment dat hij was geboren.
Fijn dat alles zo goed gaat! Blijf maar lekker genieten!
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn  'bevallings'verhaal (Nu met foto's!) Empty Re: Mijn 'bevallings'verhaal (Nu met foto's!)

Bericht  Muppetje vr 16 aug 2013 - 3:19

Tranen in mn ogen als ik je verhaal lees, het geluk spat ervan af. Blijf alsjeblieft zo genieten, dit geluk is je zo ontzettend verschrikkelijk gegund!!

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn  'bevallings'verhaal (Nu met foto's!) Empty Re: Mijn 'bevallings'verhaal (Nu met foto's!)

Bericht  Elvie_ vr 16 aug 2013 - 4:04

Wat een mooi verhaal Jasmine! Heel mooi geschreven. Je geduld is flink op de proef gesteld. Fijn dat het goed gaat, veel geluk met de kleine F. erbij!
Elvie_
Elvie_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 31
Punten : 34
Registratiedatum : 25-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn  'bevallings'verhaal (Nu met foto's!) Empty Re: Mijn 'bevallings'verhaal (Nu met foto's!)

Bericht  Annemie vr 16 aug 2013 - 6:07

Wat een onzettend mooi mannetje!
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn  'bevallings'verhaal (Nu met foto's!) Empty Re: Mijn 'bevallings'verhaal (Nu met foto's!)

Bericht  Steep vr 16 aug 2013 - 6:17

Wat mooi beschreven! Geniet lekker van dat prachtige kereltje!
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn  'bevallings'verhaal (Nu met foto's!) Empty Re: Mijn 'bevallings'verhaal (Nu met foto's!)

Bericht  Isolt vr 16 aug 2013 - 6:18

Wat een mooi mannetje! <3
Isolt
Isolt
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 110
Punten : 114
Registratiedatum : 14-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn  'bevallings'verhaal (Nu met foto's!) Empty Re: Mijn 'bevallings'verhaal (Nu met foto's!)

Bericht  Clapperdie vr 16 aug 2013 - 6:22

:cheering: Eindelijk is jullie mooie mannetje er! Nogmaals van harte gefeliciteerd!
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn  'bevallings'verhaal (Nu met foto's!) Empty Re: Mijn 'bevallings'verhaal (Nu met foto's!)

Bericht  Stuiterbal vr 16 aug 2013 - 6:25

Jemig wat een aanloop idd. Steeds een beetje hoop en dan weer niet. 
Maar gelukkig is hij daar. Wat een mooi en puur mannetje.
Geniet ervan.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn  'bevallings'verhaal (Nu met foto's!) Empty Re: Mijn 'bevallings'verhaal (Nu met foto's!)

Bericht  mosio vr 16 aug 2013 - 6:44

Wat mooi beschreven en wat een mooi mannetje! Nogmaals gefeliciteerd.

mosio
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 241
Punten : 252
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn  'bevallings'verhaal (Nu met foto's!) Empty Re: Mijn 'bevallings'verhaal (Nu met foto's!)

Bericht  kwak vr 16 aug 2013 - 6:45

wow... op de middelste 2 fotos lijkt hij heel erg op J!
mooi manneke! logisch hoor, als hij op J lijkt 'Wink
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn  'bevallings'verhaal (Nu met foto's!) Empty Re: Mijn 'bevallings'verhaal (Nu met foto's!)

Bericht  Zonneschijn vr 16 aug 2013 - 6:46

Wat een mooi verhaal om te lezen hoe je alles beschrijft. Een heerlijk mannetje is het! Blijf er lekker van genieten.
Zonneschijn
Zonneschijn
Prater
Prater

Aantal berichten : 830
Punten : 800
Registratiedatum : 29-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn  'bevallings'verhaal (Nu met foto's!) Empty Re: Mijn 'bevallings'verhaal (Nu met foto's!)

Bericht  Jezzie vr 16 aug 2013 - 8:08

Wat een mooi mannetje!
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn  'bevallings'verhaal (Nu met foto's!) Empty Re: Mijn 'bevallings'verhaal (Nu met foto's!)

Bericht  MADDIE vr 16 aug 2013 - 8:34

Wat een lange periode van afwachten zeg! Wat een prachtig mannetje.
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn  'bevallings'verhaal (Nu met foto's!) Empty Re: Mijn 'bevallings'verhaal (Nu met foto's!)

Bericht  Auxo vr 16 aug 2013 - 9:38

Wat een verhaal, je beschrijft het heel mooi. Knap mannetje heb je op de wereld gezet!
Auxo
Auxo
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3459
Punten : 3541
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn  'bevallings'verhaal (Nu met foto's!) Empty Re: Mijn 'bevallings'verhaal (Nu met foto's!)

Bericht  Aimee vr 16 aug 2013 - 9:58

Wat een super mooi kindje!
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn  'bevallings'verhaal (Nu met foto's!) Empty Re: Mijn 'bevallings'verhaal (Nu met foto's!)

Bericht  M@niek vr 16 aug 2013 - 10:15

wat een mooi kindje!
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn  'bevallings'verhaal (Nu met foto's!) Empty Re: Mijn 'bevallings'verhaal (Nu met foto's!)

Bericht  M-G vr 16 aug 2013 - 13:55

Wat een mooi mannetje en wat een mooi gedetailleerd verhaal. Fijn dat je er zelf zo achter stond! Geniet van elkaar en veel geluk
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn  'bevallings'verhaal (Nu met foto's!) Empty Re: Mijn 'bevallings'verhaal (Nu met foto's!)

Bericht  liesje vr 16 aug 2013 - 17:10

Indrukwekkend mooi verhaal en wat een moeder instinct wel niet kan zeggen
Mooie foto's.  Hoe vind jullie dochter het? Geniet van alles
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn  'bevallings'verhaal (Nu met foto's!) Empty Re: Mijn 'bevallings'verhaal (Nu met foto's!)

Bericht  Pink! vr 16 aug 2013 - 18:46

Mooi verhaal en heerlijk mannetje! Geniet van je gezinnetje!
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn  'bevallings'verhaal (Nu met foto's!) Empty Re: Mijn 'bevallings'verhaal (Nu met foto's!)

Bericht  Knillis vr 16 aug 2013 - 18:59

Aaaaah wat een mooi ventje zeg!! Dat was het wachten meer dan waard Very Happy  Lekker genieten!
Knillis
Knillis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 434
Punten : 470
Registratiedatum : 03-02-11
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn  'bevallings'verhaal (Nu met foto's!) Empty Re: Mijn 'bevallings'verhaal (Nu met foto's!)

Bericht  nillis vr 16 aug 2013 - 20:04

Mooi verhaal en mooi mannetje. Lekker op jullie blauwe wolk blijven zitten.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn  'bevallings'verhaal (Nu met foto's!) Empty Re: Mijn 'bevallings'verhaal (Nu met foto's!)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum