Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mag ik mijn verhaal hier plaatsen?

+28
Muppetje
Sarah1985
Lindsya
Happydobby
Julia
Jade
Filoria
moepie
_Jet
Thunder
L!ND@
Koffieleut
Tania
Lejow
Le Chat Noir
Raindrop
Leine
Paper Crown
SoGood
PapillonRose
Bruintje Beer
Jasmine
Ella
Steep
Marin
Shisha
*Troela*
Inge
32 plaatsers

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Mag ik mijn verhaal hier plaatsen? - Pagina 2 Empty Re: Mag ik mijn verhaal hier plaatsen?

Bericht  Gast za 8 okt 2011 - 9:56

Joy_ schreef:Ik zou proberen het komende jaar aan jezelf te werken, veel te praten met een psycholoog en zodra je alles iets beter een plekje hebt gegeven en je jezelf wat stabieler voelt, het IVF traject in gaan. Dat zou ik althans doen, als ik jou was.

+1. Dat zou ik ook doen in jouw situatie. Jouw wens is zo groot, dan zou ik tóch het IVF traject gaan volgen, om jouw grote wens (hopelijk) werkelijkheid te laten worden.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag ik mijn verhaal hier plaatsen? - Pagina 2 Empty Re: Mag ik mijn verhaal hier plaatsen?

Bericht  SoGood za 8 okt 2011 - 9:59

Lieve Tea, wat zwaar voor jou en je vriend.. Ik hoop dat de toekomst veel moois met zich meebrengt. smile

hug
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Paper Crown za 8 okt 2011 - 10:04

Ben je in therapie voor deze stoornissen?
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Leine za 8 okt 2011 - 10:19

Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, maar gun het je enorm! hug
Leine
Leine
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1089
Registratiedatum : 11-06-11

Bericht  Gast za 8 okt 2011 - 10:50

Joy_ schreef:Ik zou proberen het komende jaar aan jezelf te werken, veel te praten met een psycholoog en zodra je alles iets beter een plekje hebt gegeven en je jezelf wat stabieler voelt, het IVF traject in gaan. Dat zou ik althans doen, als ik jou was.

Denk je dat het heel slecht met me gaat dan? Want ik voel me de laatste weken heel goed! En ik heb eerlijk gezegd geen zin om te wachten tot ik 100% gelukkig ben voordat ik voor een kindje kan gaan ( al gaan we er al 4 jaar voor ). Ik ken niemand die compleet extreem happy en gelukkig is als ze voor een zwangerschap gaan.

CKC: stoornissen? Nja, ik heb dingen waardoor ik niet altijd makkelijk door het leven ga. Maar ik ben een leuk persoon vind ik zelf en ik kan goed relativeren. En er zijn ook hele stabiele vrouwen die een kind krijgen en dan helemaal breken.

Mijn voormalige depressies en mijn gevoeligheid hebben niks te maken met het feit dat er geen zwangerschap tot stand komt. Ik heb zware PCO.
Maar lief dat jullie meedenken.

Laatst aangepast door Tea-Leaf op za 8 okt 2011 - 10:53; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast za 8 okt 2011 - 10:51

En ja: ik kan met volle overtuiging zeggen dat ik een hele goede moeder zal zijn voor mijn kindje. smile

Gast
Gast

Bericht  Gast za 8 okt 2011 - 10:56

Lieverd, ik loop al heel lang bij een psycholoog. Maar dat is niet hier voor. Ik weet zeker dat ik een kindje alles kan bieden wat hij of zij nodig heeft.

Ik vind het alleen wel eng dat ik zo gevoelig ben.

Gast
Gast

Bericht  Marin za 8 okt 2011 - 10:58

Tea-Leaf schreef:

Denk je dat het heel slecht met me gaat dan? Want ik voel me de laatste weken heel goed! En ik heb eerlijk gezegd geen zin om te wachten tot ik 100% gelukkig ben voordat ik voor een kindje kan gaan ( al gaan e er al 4 jaar voor ). Ik ken niemand die compleet extreem happy en gelukkig is als ze voor een zwangerschap gaan.

Fijn dat je je zo goed voelt! Maar ik kan me voorstellen dat die kinderwens en alle pijn er om heen zo veel op je geluk drukken, dat het verstandig is er over te praten. Anders opende je dit topic ook niet schat. Dat je die depressies hebt overwonnen is super, maar als je bang bent voor die schommelingen in de toekomst, zou ik daar aan werken. Dat het nu dus beter met je gaat, is een heel goed teken!

Maar daarom zou ik dus als ik jou was, wel proberen voor de IVF te gaan. Anders zal je altijd voor je gevoel misschien blijven denken dat je toch niet alles hebt geprobeerd. Elke teleurstelling is er eentje te veel, maar elke mogelijkheid, is wel een mogelijkheid op een kindje! Zo zou ik het toch proberen te zien. Ik bedoel dan ook niet dat je volledig happy moet zijn voordat je probeert zwanger te worden, want je probeert al zwanger te worden, en 100% happy is niemand. Ik bedoel meer: Probeer je gevoelens een plaats te geven zodat het verdriet wat afneemt, én probeer een kindje te verwekken via IVF. Dat lijkt me de meest proactieve manier om er mee bezig te zijn, niet door te gaan zitten kniezen thuis. Neemt niet weg dat je niet verdrietig mág zijn, want ik kan me heel goed voorstellen dat je zo verdrietig bent..maar meis, je hebt nog drie pogingen met IVF te goed als je daar voor gaat! Weet je hoe vaak dat ook góed gaat! Geef de moed niet op voordat je al het kruit verschoten hebt he. Dit kan je kindje zijn, op die manier! Gezien jouw lichamelijke 'probleem' ligt bij je eierstokken en niet in je baarmoeder, denk ik dat jij een heel warm nestje kan vormen voor een embryo, als ie er eenmaal in zit, dat denk ik echt! hug
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Raindrop za 8 okt 2011 - 10:59

Ik heb echt tranen in mijn ogen na het lezen van je verhaal. Wat moet dit moeilijk zijn zeg! Ik gun jullie echt zo graag een kindje!
Ik weet verder niet zo heel goed wat ik moet zeggen maar ik vind jou echt een enorme kanjer, lieve Tea-Leaf hug hug
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast za 8 okt 2011 - 11:05

Ik werk er ook aan lieve Joy smile

En we gaan ook zeker voor IVF, als we er klaar voor zijn ( kosten, allebei een fatsoenlijk inkomen ).
De behandelingen hiervoor waren al heel zwaar dus we willen er echt zeker achter staan. Ik ben zo vaak jankend thuis gekomen uit het ziekenhuis.

Kniezen doe ik ook niet, maar soms ben ik echt heel boos en verdrietig. Heel veel meiden van mijn leeftijd zijn zwanger/hebben een baby/zijn zwanger van een tweede/derde. Vind ik super voor ze, dat meen ik echt. Maar ik wil ook :P

En ik stop pas met proberen als het echt niet meer kan.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 8 okt 2011 - 11:06

Raindrop schreef:Ik heb echt tranen in mijn ogen na het lezen van je verhaal. Wat moet dit moeilijk zijn zeg! Ik gun jullie echt zo graag een kindje!
Ik weet verder niet zo heel goed wat ik moet zeggen maar ik vind jou echt een enorme kanjer, lieve Tea-Leaf hug hug

Lief van je! Ik vind het al heel erg fijn dat je gewoon zegt: 'ik weet niet wat ik moet zeggen'

Gast
Gast

Bericht  Marin za 8 okt 2011 - 11:08

Goed zo meis, that's the spirit!

Maar wat hebben je financien er mee te maken als die drie pogingen vergoed worden?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Paper Crown za 8 okt 2011 - 11:08

Tea-Leaf schreef:
CKC: stoornissen? Nja, ik heb dingen waardoor ik niet altijd makkelijk door het leven ga. Maar ik ben een leuk persoon vind ik zelf en ik kan goed relativeren. En er zijn ook hele stabiele vrouwen die een kind krijgen en dan helemaal breken.

Ik denk dat je het verkeerd opvat, maar ik bedoel eigenlijk gewoon te achterhalen of je hulp ontvangt.. want als dat zo is, dan denk ik dat je gewoon die stap kunt nemen zonder bang te zijn.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Gast za 8 okt 2011 - 11:09

Je laatste reacties klinken al heel anders dan het stukje dat je als eerste plaatste. Blijkbaar weet je al een aantal dingen wel: je gaat gewoon een goede moeder worden en je wilt ervoor blijven gaan. Dus dat doel heb je ook echt voor ogen. Heel fijn!

Hoe komt het dat je er zo op toegespitst bent dat je eerst de financien op orde wilt hebben? (Ben ik gewoon echt benieuwd naar). Ik ben helemaal van de niet-praktische-alles-komt-wel-goed kant.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 8 okt 2011 - 11:21

Twellie schreef:Je laatste reacties klinken al heel anders dan het stukje dat je als eerste plaatste. Blijkbaar weet je al een aantal dingen wel: je gaat gewoon een goede moeder worden en je wilt ervoor blijven gaan. Dus dat doel heb je ook echt voor ogen. Heel fijn!

Hoe komt het dat je er zo op toegespitst bent dat je eerst de financien op orde wilt hebben? (Ben ik gewoon echt benieuwd naar). Ik ben helemaal van de niet-praktische-alles-komt-wel-goed kant.

Omdat ik denk dat ik mijn kindje dan niet alles kan geven wat ik wil, materialistisch gezien.

Je eerste alinea vind ik lief, zo zie ik het zelf ook!

Gast
Gast

Bericht  Gast za 8 okt 2011 - 11:22

2CKC2 schreef:
Tea-Leaf schreef:

Ik denk dat je het verkeerd opvat, maar ik bedoel eigenlijk gewoon te achterhalen of je hulp ontvangt.. want als dat zo is, dan denk ik dat je gewoon die stap kunt nemen zonder bang te zijn.

Oh zo! Ja, dat komt helemaal goed smile

Gast
Gast

Bericht  Gast za 8 okt 2011 - 11:30

Het was ook lief bedoeld smile.

Ik zaag nog even door over de financien: je hebt je kindje echt heel veel te bieden, liefde en een goede levensinstelling: dat is wat je kindje nodig zou hebben. Een kindje heeft verder echt helemaal niks aan de duurste babygym of merkspeelgoed het eerste jaar, da's gewoon alleen leuk voor de moeder.

En het eerste jaar kost verder bijna niets: ik kon de luiers, doekjes en melk allemaal van de kinderbijslag betalen. Bij een laag inkomen heb je ook nog eens recht op kindgebonden budget. Ook het tweede jaar vond ik goedkoop en het had nog wel veel goedkoper gekund als ik bijvoorbeeld meer tweedehands spulletjes had gehaald.

Tegen de tijd dat een kindje echt wat gaat kosten, ben je jaren verder en wie dan leeft, wie dan zorgt, toch? Vind het gewoon zo zonde dat je het van zoiets af laat hangen.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 8 okt 2011 - 18:58

Oh meisje ik kan me nog zo goed herinneren toen ik hier kwam met mijn kinderwens dat jij hier ook al was. Ik vind het zo vreselijk voor je dat jij al die teleurstellingen te verwerken krijgt. Je hebt niks aan die woorden, maar ik denk dat als het jullie ooit gegund is het kindje geen betere/lievere moeder kan wensen. Dat kindje zal echt zo overladen worden met liefde, dat kan niet anders.

Heel veel sterkte met het maken van deze moeilijke keuzes hug

Gast
Gast

Bericht  Gast za 8 okt 2011 - 19:28

Lieve meid, ik zou gewoon eerst naar die vrouw gaan. Je hebt nu gezien wat de zinktabletten die je slikt kan doen (cyclus creëren). En dat is nog een lichte versie ook. Ik denk dat je situatie helemaal niet zo reddeloos is en er heel wat aan te doen is. Als je straks wél een soort van een cyclus hebt en je raakt nog niet zwanger, dan is IVF ook makkelijker omdat je dan al eicellen aan maakt.

Ik denk echt wel dat je er komt meissie, ik denk dat je geestelijk ook heel wat te lijden hebt door alle klappen die je krijgt. Ik denk dat je positieve ervaringen nodig hebt en dat is iets wat je alleen tegen komt als je stappen gaat ondernemen.

Ik snap je wanhoop echter heel goed!!! Je hebt behoorlijk wat te verduren gehad de laatste jaren. Maar ik weet zeker dat je er bovenop komt, ik geloof in je! Knuffel

Gast
Gast

Bericht  Gast za 8 okt 2011 - 19:58

Ik wil je een hele dikke knuffel geven. Ik gun het je echt zo! En ik geloof ook echt dat je een hele goede moeder zou kunnen zijn, geen enkele twijfel daarover! hug

Gast
Gast

Bericht  Le Chat Noir za 8 okt 2011 - 20:13

Tegen de tijd dat een kindje echt wat gaat kosten, ben je jaren verder en wie dan leeft, wie dan zorgt, toch? Vind het gewoon zo zonde dat je het van zoiets af laat hangen.

+1.
Zou niet langer wachten, ook met oog op je leeftijd. Je maakt een goede kans denk ik! Misschien kun je tijdens de behandeling gesprekken hebben met maatsch werkster of psycholoog voor mentale ondersteuning. Succes meis!
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Gast za 8 okt 2011 - 20:14

Lieve Tea-Leaf wat verschrikkelijk voor jou en je vriend. Ik kan me niet eens voorstellen wat voor gevoel dat moet geven. Dat je iets zo graag wil maar het gewoon niet lukt. Ik weet zeker dat er in de toekomst een kindje komt bij jullie. Dat moet gewoon ! Je hoort zo veel verhalen dat het uiteindelijk toch lukt. Ik wens dit ook voor jou want ik weet ook zeker dat je een goede moeder zult zijn en als ik het iemand gun van dit forum ben jij het wel. hug

Gast
Gast

Bericht  Lejow za 8 okt 2011 - 20:19

Lieve tea, wat moet dit verdrietig zijn voor jullie.
Ik weet niet zo goed wat te zeggen,maar sluit me bij de dingen aan die gezegd zijn.
Je weet en jevoelt dat je een superfijne lieve zorgzame moeder zal zijn, en dat is toch het belangrijkste?
Sterkte en een dikke knuffel
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Tania za 8 okt 2011 - 20:27

Lieve Tea, ik hoop echt zo erg voor je dat je wens ooit vervuld wordt. Mocht het ooit gebeuren wordt je vast een supermama die alles te bieden heeft wat je kindje nodig heeft. Niemand is perfect maar voor een kindjes zul je, wat er verder ook met je aan de hand, is de liefste mama van de wereld zijn.
hug

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast za 8 okt 2011 - 20:43

Jeetje meid, ik weet niet wat ik moet zeggen! Ik vind het zo oneerlijk verdeeld op de wereld...... Ik wil je in elk geval een hug geven!

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: