Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Uitgerekend in November, December of Januari

+22
Smaragdje
Didi
Arwyn
Muppetje
Amber-
Pien
truestar
Novalee
Supertalentje
Mida4you
Star007
Poisongirl
liesje
Floor
Aimee
mickey
pitbullgup
*Lookie*
joyce0606
dizzy
blondje1313
studiebol
26 plaatsers

Pagina 26 van 40 Vorige  1 ... 14 ... 25, 26, 27 ... 33 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Uitgerekend in November, December of Januari - Pagina 26 Empty Re: Uitgerekend in November, December of Januari

Bericht  blondje1313 wo 19 okt 2011 - 3:19

Star, ik heb je verhaal gemist, maar begrijp dat het vrij heftig geweest is. Hopelijk gaat het nu goed met jullie allebei.

Bij mij ging de bevalling best wel goed voor mijn gevoel, maar heb achteraf gehoord dat haar schoudertje klem zat waardoor ze geen zuurstof aan kon en paars aan begon te lopen. Mijn man heeft dit wel gezien en voor hem was dit toch behoorlijk heftig.
Nu helaas geen tijd voor een uitgebreider verslag, alles gaat heel goed gelukkig, borstvoeding is wel wennen, kost heel veel tijd en energie! (Maar de kilo's vliegen er op het moment af bij mij!)
Binnenkort als ik weer wat meer achter de laptop zit zal ik wat meer reageren.
Het gaat wel hard met de oktoberkindjes in dit topic!

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgerekend in November, December of Januari - Pagina 26 Empty Re: Uitgerekend in November, December of Januari

Bericht  Gast wo 19 okt 2011 - 3:26

Ik heb roze koeken getrakteerd haha, voor mijn collega´s doe ik wel een lekker stuk taart ofzo!

Hoogzwanger vind ik een week of 37-38, maar dat is per persoon verschillend. Ik voel mezelf piekfijn in orde dus naar mijn idee ben ik nog niet hoogzwanger. Ik krijg ook steeds op mijn kop van mijn vriend, elke dag ben ik wel weg of bezig en dat mag niet, als ik dan klaag dat mijn buik pijn doet, zegt ie JE HEBT OOK VERLOF, DAN MAG JE NIKS DOEN!

Joyce ; een echte dikzak zal het dan niet worden nee, ach ja, dan hoeft er ook niet zoveel uit Wink ik ga gewoon overtijd lopen (als enige hier denk ik).

Blondje, is toch begrijpelijk dat je niet zoveel tijd hebt! Fijn dat het zo goed gaat met jullie, en dat de kilo's eraf vliegen, dat hoop ik ook!!! Mijn vriend is vastbesloten niet te gaan kijken en eerlijk gezegd hoeft dat voor mij ook niet haha

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 19 okt 2011 - 5:54

Joyce: Rijpheid (meer als 37 weken) is veel belangrijker als gewicht he?! Dat zag je bij mij, S. deed het gelijk goed, J. werd opgenomen op kinderafdeling en moest aan de beademing, terwijl hij bijna een pond zwaarder was. Het zegt dus lang niet alles!

Gast
Gast

Bericht  joyce0606 wo 19 okt 2011 - 6:11

ProudMama schreef:Joyce: Rijpheid (meer als 37 weken) is veel belangrijker als gewicht he?! Dat zag je bij mij, S. deed het gelijk goed, J. werd opgenomen op kinderafdeling en moest aan de beademing, terwijl hij bijna een pond zwaarder was. Het zegt dus lang niet alles!

is ook wel zo hoor!! misschien had ik gewoon mijn hele zwangerschap een ander beeld. mijn man is een 9 ponder geweest, dus ik dacht ik ontkom er niet aan! maar ik vind het wel lief hoor een kleintje, wordt denk ik wel even maatje 44 kopen.

pm die van jouw waren rond de 5 pond? en hoe zaten ze met de maat bij de geboorte en eerste dagen? gewoon maat 50?
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 19 okt 2011 - 6:19

Bij mij waren ze 5 pond (2495) en bijna 6 pond (2875). Maar ze waren aan de korte kant, 47 cm. Waren natuurlijk een maand te vroeg.
Dus pasten ze maat 44, maar daar had ik maar 2 pakjes van en niks bijgekocht, ze zijn er zo weer uit! Rompers zou ik zeker niet zo klein halen, hier hebben ze nu nog dezelfde rompers aan als net geboren, dus dat is heerlijk. Het is maat 50, maar vallen heel groot Wink .
(Inmiddels zijn ze 5760 & 6265 gram, en 58,5 & 60 cm lang, zo snel gaat het!)

Gast
Gast

Bericht  joyce0606 wo 19 okt 2011 - 6:37

ik denk dat ik dan maar geen maat 44 haal, ik heb wel een pakje maat 50 die denk ik best wel klein valt als ik zo de rest van maat 50 zie. dan sla ik wel een mouwtje om! smile hier ook een kortje, lengte is niet goed meegegroeit! maar ach hij groeit vanzelf wel, zoniet in mijn buik dan daar buiten wel smile
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast wo 19 okt 2011 - 6:39

Dames, even een paar vraagjes ;
- hebben jullie al melk?
- zijn alle meubeltjes die jullie hebben intact geleverd? Bij ons was de box er natuurlijk niet meer, dus nieuwe uitgezocht maar de lade sluit niet compleet, de adapters voor de maxicosi zijn er na 4 weken nog niet (wel al tig keer gebeld, nu komen ze volgende week, zeggen ze) en nu komen we er net achter dat de kinderwagen, het frame een uitstekende schroef heeft die verkeerd zit bevestigd en uitsteekt en met geen mogelijkheid terug te duwen is ... Pffff ik krijg hier wel een beetje stress van hoor zo af en toe!

Gast
Gast

Bericht  joyce0606 wo 19 okt 2011 - 6:47

Parels schreef:Dames, even een paar vraagjes ;
- hebben jullie al melk?
- zijn alle meubeltjes die jullie hebben intact geleverd? Bij ons was de box er natuurlijk niet meer, dus nieuwe uitgezocht maar de lade sluit niet compleet, de adapters voor de maxicosi zijn er na 4 weken nog niet (wel al tig keer gebeld, nu komen ze volgende week, zeggen ze) en nu komen we er net achter dat de kinderwagen, het frame een uitstekende schroef heeft die verkeerd zit bevestigd en uitsteekt en met geen mogelijkheid terug te duwen is ... Pffff ik krijg hier wel een beetje stress van hoor zo af en toe!

hebben wij melk, waarschijn in mijn borsten, maar komt er nog niet uit. alhoewel het meer biest is, haha maar geen poedermelk, is dat nodig ? ookal wil je bv geven?

onze meubels komen van marktplaats, kinderwagen is goed zover wij konden zien....wel vervelend zeg dat het zo bij jullie gaat, daar wordt je inderdaad wel gestressed door zeg!!
ik moet alleen nog een matrasje voor het wiegje hebben, en die zou deze week bij die winkel aanwezig zijn en dan sturen ze het op, dus gaat er nog een week overheen. ik ga wel even mailen, want hij komt daar wel als eerste in!
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Bericht  mickey wo 19 okt 2011 - 6:47

@Parels:
vraag 1: hoe bedoel je die?
vraag 2: hier was alles compleet en intact. Oh nee... ik lieg. Het matrasje was de verkeerde maat. Daar hebben we binnen een week de goede voor gekregen, thuis bezorgd en wel. Het andere matrasje zouden we met de post terug moeten sturen, ook stickers voor gekregen, maar dat waren de verkeerde. Hebben het toen bij Babydump zelf afgegeven.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 19 okt 2011 - 6:52

Hahahaha, sorry, beetje dom!
Ben ook zo'n domme hormonenbol vandaag!

Ik vroeg me dus af wanneer jullie melk in jullie borsten kregen ofzo? Of er iets van gaan voelen, want ik voel en zie geen verschil .. Behalve een overload aan aders Wink

Gast
Gast

Bericht  mickey wo 19 okt 2011 - 7:04

Ok.. dit gaat misschien heel verkeerd overkomen, maar goed, dat moet dan maar Wink
Komt er vocht uit je tepels als je erin knijpt? Bij mij is dat wel zo. De ene keer meer als de andere keer. Of dit ook al echt melk is, weet ik niet. Het is doorzichtig vocht.
Voor de rest merk ik niet heel veel verschil. Wel inderdaad opvallendere aders, en ze zijn wat groter wat van mij niet had gehoeven... had al cup90G...
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Bericht  joyce0606 wo 19 okt 2011 - 7:07

[quote="joyce0606"][quote="mickey"][/tr]
Naamleeftijdno. kindjeGeslachtZH/thuis uitg. datumbevaldatum Naam
Blondje1313Leeftijd 1e MeisjePoli-klinisch uitg. datum 07-10-2011 L.otte
Star0723/25 1eMeisjePoli-klinisch07-11-201117-10-11D
Floor28/29 1e N.B Poli-klinisch14-11-2011 ??
Studiebol28/32 1+2meisjes Klinisch 21-11-2011 18-10-2011L.iz en V.eerle
Parels25/28 1emeisjepoli-klinisch22-11-2011??
Mickey26/28 1eN.BPoli-klinisch24-11-2011Als ik dat al wist Wink?
Joyce0606 26/27 1e Jongenklinisch 28-11-2011 ??
Beegee27/27 3e Jongenklinisch09-12-201116-10-2011J.ace
Pitbullgup 25/27 1emeisjeThuis?10-12-2011 ? ?
Lookie25/28 1ejongetjepoli-klinisch13-12-2011??
Liesje28 2ejongen thuis 19-12-2011??
Freakielief26/28 1e jongen poli-klinisch 23-12-2011??
Dizzy 24/25 2emeisjeThuis? 24-12-2011 ??
Supertalentje27 1eJongen Poli-klinisch 14-01-2012 ? Nog ff wachten ;-)
Nicci 23/27 1eNBThuis22-01-2012??
Aimee 22/26 1e kindje jongenNog onbekend 26-01-2012 ??

joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast wo 19 okt 2011 - 7:50

Hahaha Mickey, we hebben het al gehad over niet zelf je kont kunnen afvegen, down under niet meer kunnen zien en scheren dus de vraag of ik in mijn tepels knijp kan er ook nog wel bij Wink

Ik heb het net even geprobeerd (lig in bad haha) maar niks hoor! Nu hoeft het van mij ook niet, wil graag flesvoeding geven maar was wel benieuwd!

Voor de rest heb ik vandaag een extra dik boxkleed gekocht bij de Wibra en een extra bevalpyama. Ook heb ik vandaag de luiertas van Paul Frank en een apart verschoonmatje gekocht omdat het geen echte luiertas is maar een schooltas. Daarnet hebben we ook wat accesoires opgehangen op de babykamer en as vrijdag gaat mijn vriend even naar de Ikea voor die planken boven de commode .. Nu moeten we eigenlijk alleen nog een nachtlampje en that's it.. Ik begin het ook wel een beetje zat te raken, om die reden doe ik de rest vd week niks behalve babyshirtjes strijken en het huishouden gaande houden!

Gast
Gast

Bericht  joyce0606 wo 19 okt 2011 - 7:54

hier van de week kleertjes gewassen en gestreken en netjes weggelegd.

ik ben blij toe, want mijn nieren beginnen weer op te spelen, ik hoop toch echt dat het wat weg trekt, anders wordt het nog wel even een ziekenhuisbezoekje!

soms als ik in mij borsten knijp komt er wat van dat doorzichtige vloeistof uit, maar meestal niet echt. en dan is het echt maar een mini druppie.
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Bericht  liesje wo 19 okt 2011 - 7:56

hoi meiden,

studie hier nogmaals gefeliciteerd met jullie mooi meisjes leuke namen

parels ik heb al een paar weken last van dat er vocht uit mn tepels komt draag ook compressen anders lek ik door de t-shirts heen geen mooi gezicht met vlekken waar je ze niet wil hebben
wat balen van je box en andere spullen

joyce wat vervelend dat de kleine klein geschat word maar 6 pond zou wel mooi zijn wie weet maakt ie nog welk een groeispurt

all heb niet veel te vertellen maar dacht laat maar weer van me horen. heb flockfolie besteld en vandaag binnengehad en nu weer een nieuwe bestelling gedaan is echt heel leuk om te doen. ik ben niet zo creabea maar het is me goed gelukt al zeg ik het zelf. gisteravond had ik het even op me heupen heb de keuken gesopt van binnen en buiten en ook de indeling veranderd wat die hormonen wel niet doen met je haha. nou ik ga zo lekker een tukkie doen morgen komt de hulp weer maar wat eerder dan normaal vind niet zo erg heb ik lekker nog de gehele dag

xx liesje
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366

Bericht  blondje1313 wo 19 okt 2011 - 7:57

Ik had van tevoren echt geen melk, tenminste niet voor zover ik weet (en heb wel in mijn tepels geknepen in de hoop de bevalling op te wekken Wink).

Hier was vanalles mis met de babykamer, dat is uiteindelijk wel op tijd geleverd, de bodem van de box hangt een beetje door, daar hebben we de nieuwe plank nog niet van binnen, maar Lotte heeft toch pas 2 keer in de box gelegen.

Bevalpyama heb ik niet gebruikt, ben bevallen in het positieshirt wat ik die dag aan had.

Er zijn er hier wel redelijk wat die flesvoeding willen geven of toch niet? (Dacht ik aan het aantal uren kraamzorg te zien). Ik geef wel borstvoeding, maar man, wat een energie kost dat! Vandaag van de vrouw van het consultatiebureau te horen gekregen dat er 's nachts 6 uur tussen de voedingen mogen zitten, nu maar hopen dat ons meisje dat ook snapt!

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast wo 19 okt 2011 - 8:41

Jeetje Blondje moest je nu al naar het cb? Dat is toch vrij snel of niet?

Wat fijn dat L.otte het goed doet! Voor zover ik weet ben ik de enige hier die bewust flesvoeding gaat geven, studie wist het nog niet geloof ik!

Liesje die hormonen doen bij mij ook van alles, vandaag gehuild omdat ik een ei wou bij het avondeten maar we hadden geen gaspit meer over .. Daarna zag mijn vriend er nog een al voorgekookt in de koelkast en die wilde die even opwarmen voor me, helemaal ontploft dus we konden de magnetron weer schoonmaken ...

Gast
Gast

Bericht  mickey wo 19 okt 2011 - 8:48

@Parels: oh gelukkig denk je nu geen vreemde dingen over mij Wink
Ik weet ook niet of het enige invloed gaat hebben op de borstvoeding hoor, hopelijk lukt dat allemaal. Zou het wel heel jammer vinden als het niet zou lukken.
Ik moest wel lachen om je stukje over het ei Laughing Je hebt het grappig omschreven. Maar ik kan me voorstellen dat het minder grappig is, als je de magnetron moet gaan soppen vanwege een ontploft ei...

@Liesje: had je dat lekken ook toen je zwanger was van de eerste? Heb je haar borstvoeding gegeven of fles? En wat ben je nu van plan?

Met mijn hormonen gaat het volgens mij wel redelijk Wink Eergister vroeg mijn vriend wel of ik er last van had, was schijnbaar niet zo lief tegen hem Embarassed Hij was dan ook niet lief tegen mij, kan hij het ook terug verwachten Wink Hij was vrij chagrijnig en kortaf toen hij van zijn werk terug kwam, had daarna commentaar op mijn pasta, en vervolgens komt hij beneden een heel raal verhaal vertellen, ook nog eens heel onduidelijk, en vind het dan vreemd als ik hem naar boven stuur, omdat hij zich op mij afreageert... Zegt die dan ook nog: "Beetje last van je hormonen?". Heb hem eens boos aangekeken en gevraagd of hij last had van de zijne... Evil or Very Mad
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Bericht  pitbullgup wo 19 okt 2011 - 19:57

@ trakteren op t werk; Doe ik lekker niet clown sta altijd alleen en met al dat gedoe op het werk ook niet echt zin in.
@ blondje; kan me voorstelen dat het je man niet in de koude kleren is gaan zitten. gelukkig dat je daar zelf niet veel van hebt mee gekregen. Bv lijkt me inderdaad erg intensief vooral als het nog niet helemaal lekker loopt
@parels; bij ons is ales gelukkig compleet en heel geleverd. Vervelend voor jullie dat je die dingen nog op het laatste moment moet regelen... Klote ei ook Wink
Ik ben natuurlijk nog niet zo ver as jij maar heb niet het idee dat er melk in m'n boobie's zit. Ze zijn ook nauwelijks groter geworden tot nu toe en ook geen aders maar ja ik toch fv geven dus is voor mij ook niet echt belangrijk.
@joyce; vervelend dat je nieren meer beginnen op te spelen Sad hug
@liesje; lekker bezig zo te horen smile
@ mickey; hahaha jou vent zwangert gewoon lekker met je mee :P

Vanacht echt een slechte nacht gehad Sleep Veel wakker geweest en met draaien echt heel erg last van mijn banden. Ik moest naar de wc maar kon er gewoon niet uit komen van de pijn Sad en zo nog wel 6x wakker geworden bah! Volgens mij is freggle flink aan het indalen of zo Question
pitbullgup
pitbullgup
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  liesje wo 19 okt 2011 - 20:11

goedemorgen meiden,

pbg wat vervelend van je beroerde nacht.hier is het draaien in bed ook steeds moeilijker en meer pijn

mickey ik gaf bij mn dochter ook flesvoeding maar het is hormoniaal dat je borsten zich wel klaarmaken voor borstvoeding

joyce je moet altijd een pak voeding in huis hebben want als de borstvoeding niet zou lukken dan heb je wat in huis geloof dat dat zo zit

blondje das snel dat je naar het cb moest

parels wat een gedoe met je magnetron zeg je man heeft hem toch zeker wel schoongemaakt voor je

all nou hier is het ontzettend rotweer regent als een gek bah verder geen nieuwtjes hier.heb ook een baaldag heb het gewoon benauwd die kleine drukt weer op me blaas en maag. is gewoon weer een rotdag geloof ik nou morgen maar beter hopelijk nou meiden tot snel

gr liesje
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366

Bericht  blondje1313 wo 19 okt 2011 - 21:32

Ik hoef niet naar het cb hoor, ze zijn hier op huisbezoek geweest. Morgen gaan we wel eventjes om te laten wegen, ik ben benieuwd of ons meisje goed groeit omdat ze best kort drinkt meestal.

Volgens mij hoef je geen kunstvoeding in huis te hebben, dat hadden wij ook niet, toen het toch nodig was is de vk een beetje komen brengen. Ik heb ook wel eens gehoord dat je het juist niet in huis moet hebben omdat je er dan sneller naar over zal stappen.

Pbg, best logisch dat je niet tracteert op het werk, zit er al wat schot in de zaak?

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Bericht  pitbullgup wo 19 okt 2011 - 21:48

@ liesje; hug
@ blondje; wat fijn dat ze bij je thuis zijn langs gekomen van het CB.

Mijn werkegever heeft mij gebeld nav brief van m'n advocaat. Ze waren toch wel geschrokken en voelen denk ik wel nattigheid. Er is nu ineens misschien een part-time functie op het hoofdkantoor bespreekbaar Suspect nadeel daarvan is dat ik van 4 min reisteid per dag naar 1,5 uur zou gaan, ik een hele hoop zelfstandigheid verlies en dan zitten ze natuurlijk boven op m'n lip en kunnen het me dan alsnog eventueel erg onaangenaam maken in de hoop dat ik ontslag neem. Dus heb gezegd dat ik eventueel wel open sta om de mogelijkheden te bespreken. Net ook overleg met mijn advocaat gehad en besloten wel de zaak door te laten gaan of ik toch mijn recht kan halen om op mijn huidige filliaal te kunnen blijven werken.
pitbullgup
pitbullgup
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  mickey wo 19 okt 2011 - 22:01

Jeetje PGB... is toch echt niet leuk hoe ze met jou om gaan. Wel vreemd dat er nu wel misschien iets te regelen valt over parttime werken.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Bericht  Floor do 20 okt 2011 - 2:36

Jullie gaan me iets te snel nu (ik heb al dagen hoofdpijn dus kan het niet meer allemaal volgen)

@parels, nee ik heb nog geen melk. En speciaal voor Mickey, nee als ik knijp komt er ook niks.

@joyce, wat balen dat je nieren weer opspelen. Ben je er nog voor naar het ziekenhuis geweest of niet?

@blondje, ik wil graag borstvoeding gaan geven maar kan me echt voorstellen dat het enorm intensief is. Hopelijk snapt je meisje dat het ‘snachts wat langer mag duren en slaapt ze wat langer door tussen de voedingen.

@pbg, hopelijk kom je er goed uit met je werkgever. Waarom is het eigenlijk niet mogelijk om gewoon in het filiaal te blijven in een parttime functie?

@all, vanmorgen op controle geweest bij de vk. De baby lag al ingedaald een paar weken maar nu ook helemaal vast. gewicht was aardig omhoog gegaan helaas. M’n bloeddruk was wat anders maar niet verontrustend. Verdere klachten vond ze wel erg verontrustend. Dus ik ben doorgestuurd naar het ziekenhuis. Pfff wat vermoeiend zeg, ben 3 uur daar geweest, al die tijd ctg en bloeddruk meten, ook nog bloedafname en urine controle. Nog een extra echo gehad. Maar uiteindelijk was alles goed genoeg om weer naar huis te mogen.
(de baby al een week lang bijna niet gevoeld en ja hoor, lig een half uur aan de ctg en m’n buik begint als een gek te golven, de baby helemaal hyper! Mijn man en ik zaten echt te kijken naar m’n buik ‘zo heeft ie al een week niet meer bewogen hoor’. De vk vond het namelijk apart dat ik minder leven voelde terwijl mijn buik druk aan het bewegen was)
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754

Bericht  studiebol do 20 okt 2011 - 4:13

Meiden ik mag vanavond lekker naar huis! Dus ik hoop dan ook weer van mijn laptop gebruik te kunnen maken en jullie verhalen weer te kunnen lezen.

Floor ik voelde de meiden ook altijd maar weinig tot die ctg dingen op mijn buik werden vast gemaakt ze gingen daar dan echt asociaal tegen aan trappen/duwen :-)
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 26 van 40 Vorige  1 ... 14 ... 25, 26, 27 ... 33 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: