Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Uitgerekend in November, December of Januari

+22
Smaragdje
Didi
Arwyn
Muppetje
Amber-
Pien
truestar
Novalee
Supertalentje
Mida4you
Star007
Poisongirl
liesje
Floor
Aimee
mickey
pitbullgup
*Lookie*
joyce0606
dizzy
blondje1313
studiebol
26 plaatsers

Pagina 10 van 40 Vorige  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 25 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Uitgerekend in November, December of Januari - Pagina 10 Empty Re: Uitgerekend in November, December of Januari

Bericht  Gast di 4 okt 2011 - 3:16

Ohja Blondje ; even over welk schema wij willen aanhouden .. dat weet je natuurlijk nooit!
Wel wil ik proberen niet te voeden op afroep (ik ga geen borstvoeding geven), en daarna probeer ik gewoon een schema aan te houden wat ik zo uit mijn hoofd verzin, op het kdv zie ik er genoeg voorbij komen en maak ik er genoeg, dus dat moet geen probleem geven. Het is alleen de vraag nog of onze dame mee gaat werken haha

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgerekend in November, December of Januari - Pagina 10 Empty Re: Uitgerekend in November, December of Januari

Bericht  Gast di 4 okt 2011 - 3:19

joyce0606 schreef:thanks ladies! ik ga er natuurlijk vanuit dat alles goed komt smile
Moet je ook zeker doen!smile Gewoon even rustig aan, daar groeit en bloeit de kleine vast uitstekend bij!smile

Parels, gefeliciteerd met je poes!laughcry Die kramp is vreselijk he, had het een paar maanden geleden al een keertje gehad en dat viel nog mee, maar laatst op vakantie.. #*&$@% wat een pijn zeg, toen heeft m'n man me ook goed geholpen.

Over kerst gesproken trouwens, wat gaan jullie doen met kerstkaartjes (als je in december bent uitgerekend)? Allemaal vast schrijven zodat ze alleen nog op de post hoeven (eventueel zo goed als tegelijk met geboortekaartje) of denk je het is wel best dit jaar? Ik overweeg dat laatste en eventueel een klein kaartje bij de geboortekaart in de envelop met kerst- en/of nieuwjaarswensen.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 4 okt 2011 - 3:27

Het is echt verschrikkelijk haha, normaal heb ik het in mijn voet, maar nu is het echt mijn hele onderbeen, verschrikkelijk!

Ik doe geen kerstkaarten dit jaar, ik denk dat ze pas eind november geboren wordt, en de mensen die ik zie of die op kraamvisite komen wens ik wel persoonlijk fijne dagen en een fantastisch uiteinde. En de rest doe ik denk ik qua facebook of hyves ofzo ..

Gast
Gast

Bericht  Star007 di 4 okt 2011 - 4:26

@Blondje: Wat vervelend dat ze dat zo onaangekondigd doen! voor hetzelfde geld moet jij naar het ziekenhuis en stond jullie auto vast! maja in nood was je toch wel weg gekomen met de auto , neem ik aan..

@Joyce: ohh wat balen dat hij achterloopt op groei.. Nu lekker uitrusten hoor!! je hebt het inderdaad nog lang volgehouden met werken, zo met jou gezondheid.

@Freaky: Hoe was de voorlichtingsavond.. lijkt het ZH je wat? Ik heb helaas de voorlichtingsavond hier gemist, omdat ik toen een late dienst had, die onmogelijk kon ruilen. Maargoed ik denk dat ik wel langs mag komen voor een rondleiding, als ik er voor bel. Die van ons komt als het goed is begin november, dus kan ik niet combineren met de kerstkaarten haha :P maar ik doe denk ik toch geen kerstkaarten dit jaar.

@Studiebol: Ik heb mini roze knijpertjes bij de Appie gekocht. Ik denk dat ik iets van lint aan de woonkamerdeur ga bevestigen en daar dan de kaartjes aan vast maak met de knijpertjes. Of misschien een lint aan de spiegel boven ons dressoir.

@Parels: Ja irritant he als mensen allemaal naar de Naam gaan gissen! heb al zo'n spijt dat ik de beginletter tegen mijn moeder en zusjes heb verteld. Mijn zusje noemt nu telkens namen en daar zit DE naam ook bij. Erg moeilijk om mijn gezicht dan in de plooi te houden haha :P maar heb nu de laatste keer gezegd dat ik er klaar mee ben en dat ze maar gewoon moeten wachten! Twisted Evil Gefeliciteerd met je poes hahah Very Happy Oh en wat wel eens wil helpen bij kramp; je voet tegen de muur afzetten en dan dus heel je been strekken. Doet verschrikkelijk pijn, maar dan stopt de krampt het snelst.

Vandaag praatje over de bevalling gehad bij de VK. Nou eigenlijk niets nieuws gehoord. Heb het over de krampen 's nachts gehad. Ze denkt inderdaad dat het voorweeen zijn en dat mijn baarmoedermond / hals zich dan dus gewoon alvast wat klaar aan het maken is
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Bericht  truestar di 4 okt 2011 - 5:12

Meiden even een vraagje, ik dacht gelezen te hebben dat iemand hier ook zon bon had ingeleverd voor een gratis pakje newborn luiers? Moet je dan ook zon pasje hebben van t kruidvat of kan je gewoon zon bon inleveren?
truestar
truestar
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 320
Punten : 442
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  blondje1313 di 4 okt 2011 - 5:57

die bonnen kunnen zonder pasje truestar, maar bij sommige filialen doen ze moeilijk als je gewoon een printje hebt ipv de originele bon

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  truestar di 4 okt 2011 - 6:04

blondje1313 schreef:die bonnen kunnen zonder pasje truestar, maar bij sommige filialen doen ze moeilijk als je gewoon een printje hebt ipv de originele bon

En je moet ook iets los erbij kopen toch en dan pas mag je zon bon inleveren toch? Je kan niet alleen zon pakje luiers halen en dan een bon inleveren toch?
Weet jij hoe je aan zon ordinale bon komt?

Ga t morgen gewoon proberen! Heb 10 bonnen uitgeprint dus ben van plan iedere week een pakje mee te nemen smile
truestar
truestar
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Star007 di 4 okt 2011 - 6:52

@Truestar : Ik heb geen originele bon. Heb m alleen via de mail gekregen omdat ik zo'n klantenkaart heb. Van de week ook even wat pakken inslaan. Hier in de buurt zit de kruidvat wel minimaal 3 x en bij mijn moeder ook 2 haha :P
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Bericht  *Lookie* di 4 okt 2011 - 7:42

@ Freakie: Wat betreft de kerstkaartjes: ik ben daar altijd wel erg van, vind het altijd zo gezellig!! Maar ik overweeg wel serieus om bij de geboortekaartjes een tekstje te stoppen in de trant van 'fijne feestdagen' of 'een gelukkig en gezond 2012 gewenst'. Ik ben op 13 december uitgerekend, ik ga er een beetje vanuit dat hij zich ietsje later aandient, kan zelfs met de kerstdagen zijn dus anders gaat het wel erg dubbelop denk ik. Maar ik ben er nog niet helemaal over uit.

@ Studie: Idd Xenos voor die knijpertjes, maar tegen kerst heeft action ze volgens mij ook wel, en hema.

@ Parels: Happy birthday voor je poesje! Ja, dat namen raden doen vooral mijn zusjes ook, 'hoeveel lettergrepen?' 'met welke letter begint het?' Of ze proberen te achterhalen of het een Nederlandse naam is, een Friese, een Engelse of een Franse (aangezien ik Engeland en Frankrijk leuke landen vind). Ik laat niks los, want voor je het weet zitten ze in de buurt en dan is het alleen maar lastiger om voor me te houden..

@ all: Hebben jullie al geboortekaartjes geregeld? Ik ben nu steeds op internet aan het speuren maar jeetje, wat een keus! Ik weet gewoon nie goed wat i wil, er is veel te veel keus!! Iig niet iets straks of met stripfiguren of iets dergelijks maar wat wel..? Kun je bij de drukkerij vrijblijvend een boek ophalen??

Laatst aangepast door *Lookie* op di 4 okt 2011 - 7:48; in totaal 1 keer bewerkt
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast di 4 okt 2011 - 7:46

Lookie, je kan gewoon vrijblijvend boeken halen bij de drukkerij, alleen moet je meestal wel even een afspraak maken en dan mag je hem maar 1 of 2 dagen houden.

Wij hebben niks leuks gevonden in die boeken (ik kreeg er serieus 12 mee), en hebben zelf een kaartje gemaakt op www.hipdesign.nl.

Gast
Gast

Bericht  *Lookie* di 4 okt 2011 - 7:51

Parels schreef:Lookie, je kan gewoon vrijblijvend boeken halen bij de drukkerij, alleen moet je meestal wel even een afspraak maken en dan mag je hem maar 1 of 2 dagen houden.

Wij hebben niks leuks gevonden in die boeken (ik kreeg er serieus 12 mee), en hebben zelf een kaartje gemaakt op www.hipdesign.nl.

Oke, dan moet ik idd maar even een paar van die boeken aanvragen. Ik ben erg benieuwd! Heb ondertussen op de sote kaartje2go (geloof ik) al een paar gezien die ik wel leuk vind maar HET kaartje nog niet echt denk ik..
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Bericht  joyce0606 di 4 okt 2011 - 7:55

*Lookie* schreef:
Parels schreef:Lookie, je kan gewoon vrijblijvend boeken halen bij de drukkerij, alleen moet je meestal wel even een afspraak maken en dan mag je hem maar 1 of 2 dagen houden.

Oke, dan moet ik idd maar even een paar van die boeken aanvragen. Ik ben erg benieuwd! Heb ondertussen op de sote kaartje2go (geloof ik) al een paar gezien die ik wel leuk vind maar HET kaartje nog niet echt denk ik..

ik heb nu 3 proefdrukken bij geboortekaartje.nl besteld. ik ben erg benieuwd!
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 4 okt 2011 - 8:00

*Lookie* schreef:

Heel veel kaartjes op die site zijn hetzelfde als in die boeken hoor smile
Maar you never know, succes!!!

Gast
Gast

Bericht  *Lookie* di 4 okt 2011 - 8:16

Parels schreef:
*Lookie* schreef:

Heel veel kaartjes op die site zijn hetzelfde als in die boeken hoor smile
Maar you never know, succes!!!

Precies, en het is wel fijn om een kaartje even in het echt te zien, dat kijkt toch weer anders.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Bericht  Floor di 4 okt 2011 - 8:29

Kaartje in het echt bekijken is toch heel anders. wat wij op site's mooi vonden was in het boek echt niet altijd mooi.
Wij zijn uiteindelijk bij de drukkerij een aantal boeken gaan halen (ik geloof 5 of 6 stuks) er is niet bij gezegd hoe lang ik ze mocht houden, na ongeveer een week waren we er uit, we hadden eerst een stuk of 6 leuke kaarten maar uiteindelijk zijn er 2 overgebleven (1 jongens en 1 meisjeskaart). Maar als we er met die boeken niet uit waren gekomen had ik ze terug gebracht en kreeg ik weer een stuk of 6 nieuwe boeken mee.
1 boek wat we op internet hadden bekeken vonden we echt niks, bij de drukkerij kreeg ik het boek toch mee en dacht al, hier zijn we zo doorheen. dat klopte ook wel, alles vonden we lelijk, behalve 2 kaarten die we nu hebben gekozen Laughing
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Supertalentje di 4 okt 2011 - 8:56

@Parels: Ga je in het ziekenhuis bevallen? Wil je de kamers nog wel zien? Bij ons kun je een rondleiding aanvragen!
@Mickey: wat voor verzekering heb jij dat je alles vergoed krijgt? Verzekering uitzoeken/omzetten staat nog op mijn lijstje. Baby moet ook nog blijven zitten, maar ik vind het een erg fijn idee dat alles zo'n beetje geregeld is, ik had zo'n lange lijst! Dat jij nog geen nesteldrang hebt, lijkt me heerlijk! Ik heb de voordeur al gesopt, daar zitten ook spinnen en die heb ik weggezogen en de voordeur zelfs gezeemd, staat netter voor de kraamvisite (die ik over ruim 3 maanden pas verwacht, maar ik zat me zo te ergeren, haha!). Of mijn wg verlengd of niet maakt mij niet uit, ik hoef er geen stuiver voor in te leveren. Ik vind het bedrijf niet leuk en de werkzaamheden ook niet en de reistijd is 3 uur per dag, dus aan de ene kant hoop ik dat ie niet verlengd. Mijn directe collega's zijn wel heel leuk, dus die zou ik dan wat sneller moeten missen. Zijn reden zal niet mijn zwangerschap zijn, we zijn zelfstandig verdergegaan en staan nu weer in de verkoop (het bedrijf) en sowieso wordt er na iedere 'slechte' week gesproken over failisement. Daarnaast heb ik heel wat ziektedagen opgebouwd na het overlijden van mijn broertje, het zal een van de 2 wel zijn.
En natuurlijk ben je moe na een dag, dat is toch ook niet zo gek? Ik vind het wel goed dat je je rust pakt, voor jou ook nog maar 8 weken! Je kraamkado klinkt erg leuk, hopen dat ze precies zijn zoals je wilt!
@Blondje1313: en hoe was het bij de VK? Nog max 3 weken vandaag, dat is zeker! Hoelang duurt die 'verbouwing' bij jullie voor? Kun je er wel uit straks als je naar het ziekenhuis moet?
@PGB: gelukkig is de groei van je kindje goed!
@Floor: wat fijn dat je man zoveel uit handen neemt, lief! De poul die ze gestart zijn vind ik ook grappig, toch leuk dat er zoveel mensen daarmee bezig zijn! En wat ontzettend vervelend dat je je zo ziek voelt! Ik heb het gemist, ligt dat ergens aan, of zijn bij jou de zwangerschapsklachten heviger?
@Freakie: die hartkloppingen vind ik echt vervelend, ik wist niet wat me overkwam de eerste keer! Wel fijn dat je tot zolang zoveel hebt kunnen doen, maar je wordt toch echt zwangerder, haha! Wat heb je allemaal gekocht bij de Ikea? Bij ons komt de baby ook op onze slaapkamer, het kan hier niet anders, maar ik vind het ook wel fijn :-) Die flanellen dingen staan op het lijstje van de Prenatal. Waar heb jij je lijstje vandaan? En wleke verzekering heb jij en waar? Zag dat je zwanger en Fit vergoed krijgt, ik ben aan het zoeken naar een goed aanvullend pakket of andere verzekeraar... Zo, je hebt wel een druk weekend voor de boeg, maar wel alleen leuke dingen! Naar welk concert ga je? En hoe was de voorlichtingsavond?
@Studiebol: je verlof is nu echt ingegaan? Ik heb nog helemaal niet gedacht aan al die kaartjes, bij mij verdwijnen kerst/verjaardagskaartjes op een stapeltje en daarna in de prullebak. Ik heb zo'n kraamboek voor baby, ik denk dat ik ze daarin plak.
@Joyce0606: wat schrikken zeg! En wat vervelend dat je nu weer 2 weken moet wachten op een groei echo, kon ze dat niet gelijk doen? En is het dan echt ernstig of mogen baby's met 32 (of straks 34) weken wel afwijken van de norm? Ik neem aan dat je direct je verlof ingaat en vanaf nu beter voor jezelf en de beeb gaat zorgen! Sterkte!
@Star007: wanneer zaten die newbornluiers in het mailtje van het kruidvat? Ik krijg iedere dag zo'n mailtje (heb ook zo'n kaart) maar heb die newborn gemist...
@Loekie: ik heb gewoon alle websites die ik via google kon vinden afgestruind. Ik hou van klassieke kaarten (dus niet van die blije/gekleurde) dus veel viel er al af. Omdat we toch iets anders wilden met een bestaande kaart zijn we langs een drukker geweest, die had ook echt heel veel boeken met kaarten. Op zich vond ik het makkelijk, de kaarten zijn verdeeld in merk en per merk in stijl. Spreekt een bepaald merk je niet aan of een bepaalde stijl van dat merk niet, dan hoef je de rest van dat merk of die stijl ook niet te bekijken... Ik vond het op internet wel duidelijk en heb van de leukste kaarten proefdrukken besteld.

Ik moet nog hydrofiel doeken heb ik gezien (heb er net als op het lijstje maar 12) maar wat moet je dan met die flanellen-dingen?

Verder baal ik weer, vorige week voetbalde of bokste kleine baby nog, nu issie weer in winterslaap. Ik voel 'm echt nog zoveel minder en om nou als bezorgde-moeder-in-spe weer een echo bij mijn verlos af te dwingen vind ik ook weer zo wat, maar leuk vind ik het niet. En vandaag in de kantine zei een collega tegen me: "Hé Olifant!" Ik heb vriendelijk gelachen, maar ik vind het stom want ik spreek haar verder nooit en daarnaast ben ik echt geen olifant!
Leuk nieuws: mijn droger wordt morgen geleverd! Ik heb echt geen plek meer om de was te drogen door alle spullen van baby en straks voor 3 personen wordt me echt teveel als ik dat overal en nergens moet gaan ophangen. Dus ik ben blij!

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Star007 di 4 okt 2011 - 9:45

Ik heb alleen het plaatje voor die luiers nog op mijn bureaublad staan. Supertalentje zie pm!

Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Bericht  Supertalentje di 4 okt 2011 - 10:01

Je bent een lieffie, thanx!

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Bericht  mickey di 4 okt 2011 - 10:09

Ff een korte reactie voor supertalentje: ik heb al jaaaaaaaaaaaaren een verzekering bij CZ en ben sinds ik zwanger ben overgestapt naar het gezinnenpakket. Had voorheen het jongeren pakket. Bij het gezinnenpakket krijg ik een poliklinische bevalling (zonder indicatie dus) volledig vergoed en ook de eigen bijdrage van de kraamzorg wordt volledig vergoed. Ik = blij Wink
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488

Bericht  Supertalentje di 4 okt 2011 - 10:13

Hey thanx! Ik ga kijken! Ik ben weer zo'n controlefreak dat ik de kosten ga uitzoeken (van kosten poliklinische bevalling tot weet ik veel) en dat afwegen tegen de extra maandelijkse kosten het eerste jaar.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Bericht  blondje1313 di 4 okt 2011 - 19:20

Goeiemorgen allemaal!
Ik heb gisteren wel nog meegelezen, maar niet echt meer gereageerd, maar wat is er veel geschreven zeg!

@Freakie, ik begrijp dat jullie klein wonen en van plan zijn om te gaan verhuizen? De meeste kinderwagens zijn volgens mij wel goed in te klappen, maar dan heb je een auto nog zowat vol zitten. Bij ons kan het onderstel wel in de achterbak, maar de wieg moet dan op de achterbank.
Flanellen doeken weet ik ook niet, heb alleen hydrofiele luiers, verder geen doeken.
Een drukke week heb je voor de boeg, maar wel leuk toch?
Ik weet niet wanneer je precies uitgerekend bent, maar als de baby in december geboren wordt zou je eventueel een klein kerstkaartje bij het geboortekaartje kunnen doen, het is ook zo dubbelop om twee keer kaartjes te versturen toch? En als je net bevallen bent zullen mensen ook wel begrijpen dat je geen behoefte hebt aan het schrijven van kerstkaartjes.

@Studiebol, ik denk niet dat het heel lang gaat duren met de weg, maar ja, ik denk ook niet dat het nog heel lang gaat duren voordat ik ga bevallen. Het grote nadeel is dat ons huis nu overdag niet bereikbaar is en over twee dagen ofzo kunnen we alleen nog maar via de linkerkant weg en moeten we zo’n 10 km omrijden naar het ziekenhuis of over stukken slecht zandpad gaan rijden (2 km).
Nu hebben we bij de gemeente gevraagd of ze zo lang een paaltje weg willen halen zodat we toch door een doodlopend straatje kunnen maar dat willen ze niet doen.
Fijn dat de afscheidsborrel met je collega’s leuk was.
Ik had dat ook met boodschappen doen, was laatst heel vroeg op maandagochtend en druk dat het was! Nu heb ik besloten niet meer alleen te gaan, dat levert me teveel pijn op.
Je vriend is wel een mooie om steeds over andere dingen te twijfelen Wink. Het ligt er met namen ook aan wat je op elkaar lijken vindt, bijvoorbeeld Diane of Dianne vind ik ongeveer hetzelfde, maar Dianne en Dana bijvoorbeeld al heel anders.
Maar als je het idee hebt dat werken minder vermoeiend is dan thuis bezig zijn betekent het gewoon dat je thuis te veel aan het doen bent!!! Als je nu al zo’n last van je buik hebt zou ik echt wat rustiger aan doen hoor! (Ook al doe je waarschijnlijk voor je gevoel al niet zo veel, je neemt toch ook met alles wat je doet twee baby’s mee.)
Ik heb twee zakjes met roze miniknijpertjes gekocht bij een feestwinkeltje hier in de buurt, nu alleen nog kijken hoe we het straks op kunnen gaan hangen.

@Floor, wij hebben een los bordje wat op het geboortebord komt te hangen waar we de naam op plakken. Dat hebben we dus zelf gedaan, mijn schoonzus zet straks het bord in de tuin (dit bord hebben we trouwens zelf gemaakt toen hun zoontje vorig jaar geboren is). Vind je het niet jammer dat je het bord al gezien hebt, ik vond het toen heel leuk dat het voor hun een verrassing was wat we precies gemaakt hadden (Iejoor).
Jammer dat het zo slecht met je gaat, wel fijn om te horen dat je je buik nu wel leuk vindt.
Wat voor werk doe je? Ook als je als zelfstandige werkt heb je toch recht op verlof of is dat allemaal lastig te regelen?

@Joyce, hopelijk zorgt het stoppen met werken voor minder stress en gaat het dan beter met jou en de baby. Beetje een lastige situatie dat het voor je lichaam misschien beter is als de kleine wel vroeg komt (37 weken), maar dat ie dan natuurlijk helemaal aan de kleine kant kan zijn.

@pgb, onze parkeerplaats is de achterste, die kunnen ze helaas niet vrijhouden. Jammer genoeg staat er op de hoek van de straat een boompje, anders konden we allemaal via de parkeerplaatsen en voetpad wegrijden, maar dat zit er nu niet in. Het vervelende is dat we vooraf niet in kunnen schatten hoe mobiel ik ben. Kunnen we er voor kiezen om de auto een paar 100 meter verderop te parkeren en dat ik dat stukje loop, of moeten we dat risico niet nemen en gaan voor de 10 km omrijden.
Handig dat de bedrijfsleider vergeet vervanging te regelen, ook stom dat ze niet op je brieven reageren.

@Parels, ik vind dat ook heel irritant, mensen die naar de naam gaan raden. Wij hebben een hele simpele veel voorkomende naam, dus de kans is groot dat iemand die dan raadt, maar ik wil het helemaal niet van tevoren al bekend maken.
Ik meld me hier netjes elke dag hoor! Tot nu toe vandaag ook nog geen teken dat er iets staat te gebeuren, ik heb ook geen ananas en bitter lemon meer in huis, dus het zal traplopen worden vandaag Wink.
Nog gefeliciteerd met de poes, heb je haar dan extra verwend met haar verjaardag en dierendag?
Ik had gisterennacht ook kramp, gisteren nog de hele dag gevoeld dat het niet helemaal lekker zat en vanmorgen ging het maar net goed. Zo’n rotgevoel en ik ging er ook helemaal van waggelen omdat ik nauwelijks op dat been kon steunen. Voel me af en toe echt net een nijlpaard.
Ik ga wel proberen borstvoeding te geven, maar wil ook zo snel mogelijk af van voeden op afroep, dat lijkt me zo’n extra belasting.

@Star, vreemd eigenlijk dat het zo verschillend is met de rondleidingen, het ziekenhuis waar wij heen gaan doet twee rondleidingen per week, maar een ander hier in de buurt eentje per maand ofzo. Het belangrijkste vond ik om te weten waar we moeten zijn en hoe het werkt met de auto parkeren, maar daar kun je denk ik zonder rondleiding ook wel achter komen.

@Lookie, bij een drukker kun je inderdaad vrijblijvend boeken ophalen. Er staan wel dezelfde kaartjes in als je via internet ook kunt vinden, maar ik vond het wel prettig om ze in het echt te zien. Wij bestellen ook via de drukker, geen idee of dat veel in prijs scheelt, maar we voelen ons daar prettiger bij omdat we het idee hebben dat als er dan iets mis gaat het sneller op te lossen valt. Verder hebben we nu ook de enveloppen al gehad. Er werd bij ons niets gezegd over hoe lang we ze mochten houden, hebben er steeds een stuk of 4 meegehad, in totaal een boek of 15 bekeken geloof ik.

@Supertalentje, dat is wel het voordeel van in januari bevallen, dat je de verzekering om kunt zetten! Ik kwam er begin februari achter dat ik zwanger was, toen was het pech gehad. Voor een ziekenhuisbevalling en kraamzorg is het wel prettig om aanvullend verzekerd te zijn denk ik. Met de kleine volgend jaar gaan wij denk ik ook vanaf nu wel voor een aanvullende verzekering.
Vandaag komt de uitvoerder als het goed is bij me langs om te vertellen wat hun precies allemaal nog van plan zijn en om welke termijn alles af is of juist andere stukken nog opengegooid gaan worden. Eigenlijk hadden ze afgesproken dit vooraf te doen, maar vooruit…
Bij de vk was het gewoon standaard, alles was goed, nu maar afwachten. Vergeet als ik binnen ben ook altijd alles, had eigenlijk willen vragen of ik al ontsluiting had, maar ja…
Zwanger en fit krijg ik ook vergoed terwijl ik niet aanvullend verzekerd ben.
De link voor de newborn luiers:
http://www.gratis.nl/wp-content/uploads/2011/05/kruidvat_luiers.jpeg
Ik heb het mailtje van kruidvat ook niet gehad waar dit bij zou moeten zitten, deze komt volgens mij ook ergens anders uit.
(ik zie dat je hem via pm al hebt, maar misschien voor iemand anders)
Wat een stomme collega om je olifant te noemen!
Als je de baby echt weinig voelt mag je toch wel contact opnemen met de vk hoor!

Het stukje tuin waar het hondenhok moet komen is nu bestraat, zaterdag komt mijn vader mee helpen het hondenhok te maken (deels hout en deels staal), dan moeten de honden voortaan buiten slapen. Als het goed is is dat beter voor hun vacht en ruien ze dan minder. Nu moeten we een groot deel van het jaar twee keer per dag stofzuigen om het een beetje haarvrij te houden in huis en dat vinden we eigenlijk geen doen. Overdag mogen ze nog wel binnen als het goed is.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Floor di 4 okt 2011 - 19:43

@studiebol, dat heb ik ook wel hoor, ik zei gister nog tegen mijn man, met 37 weken mag het van mij wel gebeuren, ik ben er klaar mee en klaar voor!

@pbg, bij ons wordt er door niemand anders versierd, dat zijn wij niet gewend (is nog bij niemand gebeurt die wij kennen dus we regelen zelf een bord en ik heb voor binnen 1 slinger (hoera een jongen/hoera een meisje, ik heb ze allebei gekocht).

@parels, ik werk gewoon door, stoppen zit er niet in (dan kan ik beter het hele bedrijf stopzetten en daarna in loondienst gaan werken). Maar ik ben niet zielig hoor!! Dat hoef je echt niet te vinden, we wisten dat het zo was, dat is eigen keus/keus van mijn man en mij samen.
Fijn dat je nepfysio je zo goed kon helpen met je kramp. Die nepfysio-man van mij wordt ook altijd wakker gemaakt door mijn ‘auw auw aaaaauuuuuwwww’ en dan weet ie al hoe laat het is en dat hij weer mag masseren.

@freakie, wij versturen geen kerstkaarten, dat vind ik dit jaar echt niet nodig. (hooguit naar klanten, maar dat is bedrijfs/werk gerelateerd dat vind ik anders).

@star, vervelend dat je zus nu namen blijft gokken nu ze de beginletter weet. Mijn vriendin heeft vorige week bij toeval ook de jongensnaam gezegd, ik heb er niet op gereageerd, we gingen gewoon verder in ons gesprek. Zij zijn ook bezig met kinderen en was aan het fantaseren over namen, nu is haar smaak echt compleet het tegenovergestelde van die van ons, maar ineen zei ze ‘weet je wat een leuke naam is bij jullie …’ Ik dacht echt ??!?! en mijn reactie was ‘owja die is ook leuk’ en toen ging ik snel verder met, weet je wat leuk is voor jullie Storm, …

@supertalentje, de zwangerschapsklachten zijn bij mij helaas erg hevig. Ik hoop dus ook dat alles na de bevalling weer snel normaal en rustig is.
Fijn dat je droger wordt geleverd! Ik vind het wel handig maar lang niet alles doe ik erin hoor (voornamelijk beddengoed en handdoeken).

@blondje, ik vind het niet jammer dat het bord geen verrassing meer is. Het is bij ons gebruikelijk dat je zelf een bord/versiering regelt, en als je dus een bord huurt weet je toch ook wat erop staat. Nu bood iemand die wij kennen aan om het bord te maken voor ons, dat vonden we veel leuker dan huren, dus hebben we afbeeldingen bekeken en uiteindelijk een plaatje uitgezocht.
Ik heb inderdaad ‘recht op verlof’ maar het is echt niet te regelen voor mij. Maar nogmaals, niet zielig vinden, wij vinden het prima zo. We wisten waar we aan begonnen.
Wat fijn dat je hondenhok bijna af is. Wel prettig als je minder hoeft te stofzuigen, wij hebben katten en in de zomer (en afgelopen week met de hitte) is het ook echt een ramp met stofzuigen.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754

Bericht  studiebol di 4 okt 2011 - 21:16

Goedemorgen, wat schrijven jullie savonds veel zeg!

Ik heb net alles gelezen haha maar vind het al weer moeilijk om op iedereen te reageren.

Iemand vroeg naar die flanellen luiers, ik begreep van proudmama hier op het forum dat die wat zachter zijn en zij legt ze onder het hoofdje. Ik zelf heb alleen hydrofielen luiers.

Blondje wat vervelend zeg dat alles zo is afgesloten en dat je ook gewoon moet gaan omrijden heel irritant! Succes met trappenlopen dan vandaag misschien helpt het Very Happy
Parels, jij bent echt de dagen aan het af tellen he, grappig hoor! Je bent er bijna! Nog gefeliciteerd met je poes!
Freakie, ik heb ook al over de kerstkaarten nagedacht, ik weet het nog niet, als de meiden nou begin november komen dan zie ik het mezelf nog wel versturen maar komen ze later dan weet ik het nog niet. Ik zie het op dat moment wel, ik ga iniedergeval niks bij het geboortekaartje in stoppen.

Supertalentje wat vervelend dat je je de baby zo weinig voelt. Misschien had die een rust dag? Als het vandaag nog zo is zou ik wel iemand bellen hoor. Laatse keer dat ik in het ziekenhuis was vroeg ze of ik de kinderen vaak voel, ik gaf aan dat ik ze niet vaak voel. Zij zegt dat moet wel hoor, je moet ze een aantal keren per dag voelen, dat moet. Ja hallo ik weet dus nu niet hoevaak het moet, maar ik voel ze gewoon echt niet vaak, nu twijfel ik ook wel af en toe en dat is een naar gevoel.
Succes met het uitzoeken van de verzekering. Welke site ga je alles uitzoeken? Want ik wil ook wel eens kijken of ik het goedkoper kan krijgen volgend jaar.Ik vind dat ik nu best uitgebreid ben verzekerd maar volgens mij krijg ik de zwanger en fit niet vergoed, nog maar is uitzoeken dan.

Pff hier ff frustraties kwijt hoor, mijn vriend is de hele zwangerschap echt onzettend attent en bezorgd en helpt overal waar die maar helpen kan. Maar de laatste week, hij is nog steeds thuis en daar baalt hij van, hij werkt nou eenmaal graag nou goed dat snap ik. Maar ik wordt gek van zijn gefrustreerde gedoe.
Plus dat ik me af vraag wat doet jullie man bij de dingen die geregeld moeten worden? Die van mij lijkt maar te denken dat alles geregeld is, maar dat is echt nog niet zo. Heb hem wel gezegd wat er nog allemaal geregeld moet worden maar hij komt met niks. En net zo als versiering, komt jullie vent daar zelf mee? Of bedenken jullie dat en stellen julllie het dan aan hem voor? Haha misschien zijn dit wel mijn zwangerschaps hormonen hoor maar ik irriteer me gewoon ff deze week.

studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  truestar di 4 okt 2011 - 21:24

Haha studiebol ik denk dat we onze mannen allemaal moeten voorkauwen hoe we het willen.. Tenminste hier thuis wel, ik weet zeker dat als ik geen aanwijzingen geef of zelf de versiering niet koop dat die er dan ook niet komt te hangen.. T zal wel een mannen eigenschap zijn, helaas Sad
truestar
truestar
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  studiebol di 4 okt 2011 - 21:29

Tja misschien verwacht ik wel het onmogelijke, maar ik denk hij is nu toch thuis kan hij ook wel met dingen komen, maar blijkbaar werkt het niet zo.... heel irritant Very Happy
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 10 van 40 Vorige  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 25 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: