Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat was jouw reden om te stoppen met borstvoeding?

+23
Printje
xxjojootjexx
Filoria
Tazz
maiadebij
Roodkapje
Steep
VeryCherry
sheila123
missmarm
Coccinelle
Dolphinne
Happydobby
Linda
Flip Fluitketel
Mamsie
Limburg85
Susan
Bruintje Beer
Liadan
Novalee
Darius
Teddyaapje
27 plaatsers

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Ga naar beneden

Wat was jouw reden om te stoppen met borstvoeding? - Pagina 4 Empty Re: Wat was jouw reden om te stoppen met borstvoeding?

Bericht  Darius ma 26 sep 2011 - 19:41

Fabeltje of niet, ik begrijp wel dat VeryCherry behoorlijke stress had. En stress is toch wel degelijk van invloed, of het nou op de voedingsstoffen is in de borstvoeding, of op de productie. Ik begrijp wel dat haar kindje huilde van de honger.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat was jouw reden om te stoppen met borstvoeding? - Pagina 4 Empty Re: Wat was jouw reden om te stoppen met borstvoeding?

Bericht  Teddyaapje ma 26 sep 2011 - 21:12

Darius schreef:Fabeltje of niet, ik begrijp wel dat VeryCherry behoorlijke stress had. En stress is toch wel degelijk van invloed, of het nou op de voedingsstoffen is in de borstvoeding, of op de productie. Ik begrijp wel dat haar kindje huilde van de honger.

Helemaal mee eens, al denk ik dat het vooral invloed heeft op de productie. Ik weet eigenlijk niet hoe het zit met de voedingsstoffen, ik kan me voorstellen dat als de moeder niet genoeg of te weinig voedingsstoffen binnenkrijgt dat dat ook van invloed op de bv is.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Liadan ma 26 sep 2011 - 21:29

Daar heb je gelijk in Darius, ik geloof haar ook wel als ze zegt dat haar kindje honger had. En ik geloof ook zeker dat stress invloed heeft gehad op haar borstvoeding.
Maar het zal zoals teddyaapje zei dan van invloed zijn geweest op haar productie en niet op de voedingsstoffen in de borstvoeding.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Spring di 27 sep 2011 - 9:24

Ik geloof wel dat je te weinig voedingsstoffen in je borstvoeding kunt hebben. Ik heb mijn dochter zes maanden volledige bv gegeven, zonder bij te voeden. Af en toe wel een fles voeding.

En ze groeide niet van maand 4 tot 6. Zodra ze bijvoeding en meer flesvoeding kreeg groeide ze ineens weer.
Ook was ze tijdens de bv periode lang niet zo tevreden als ze nu is..

Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959

Bericht  Liadan di 27 sep 2011 - 9:36

Hier wat info over voedingsstoffen in borstvoeding:
http://www.borstvoeding.com/kindjeaandeborst/kraamtijd/de-kwaliteit-van-moedermelk.html

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Pandora di 27 sep 2011 - 19:40

Ik ging na 11 weken weer aan het werk en had geen zin om te gaan kolven, ik werk in een echt mannenbedrijf waar ook geen geschikte ruimte beschikbaar is om te kolven. Dat zag ik dus niet zitten...
Bovendien heeft de bv hier nooit super gelopen dus ik was er eigenlijk wel klaar mee. Het afbouwen ging dan ook heel gemakkelijk zonder vervelende klachten.

Bij een tweede kindje wil ik wel weer bv gaan geven (eventueel in combinatie met fv mocht het weer niet goed lopen). In iedergeval de periode dat ik zwagerschapsverlof heb, maar misschien ook wel langer maar dat bekijk ik op dat moment pas.
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Bericht  Steep wo 28 sep 2011 - 2:18

VeryCherry schreef:
Storm schreef:
VeryCherry schreef:
Steep schreef:
VeryCherry schreef:Na 5 weken, ik had wel genoeg vocht, maar er zaten te weinig voedingsstoffen in. Ik ging toen ook weer naar school en mijn moeder gaf hem een fles en het huilen was meteen over. Toen ben ik helemaal overgestapt op de fles.

Hoe ben je daar achter gekomen?

Sorry dat ik zo laat reageer, ik lees het nu pas. Maar ik ben erachter gekomen toen ik weer naar school ging en mijn moeder mijn zoontje ten einde raad een keertje flesvoeding gaf. Hij huilde te hele dag door, maar ik wist niet waarvan en het op CB konden ze me het ook niet vertellen, maar achteraf huilde hij dus gewoon van de honger. Mennn, ik voelde me zooo schuldig.
Het is toch een fabeltje dat er te weinig voedingsstoffen in borstvoeding kunnen zitten? Dat heb ik hier wel eens gelezen.

Ik geloof niet dat dat een fabeltje is, ik stond stijf van de stress dat mijn zoontje meegenomen zou worden door mijn ex. Kan me zo voorstellen dat het van grote invloed is op de borstvoeding.

Aha, stress.. Ik geloof dat het kwartje begint te vallen bij mij.. R. doet het ook veel beter op kv.. Ik kijk het nog even aan, kolf nu alles af en geef hem kv en ineens slaapt hij 's middags en dat heeft hij nadat hij 2 weken was niet meer gedaan.. Thnx voor de info!
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: