Stoppen met borstvoeding
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Stoppen met borstvoeding
Ik merk al een paar weken dat mijn productie minder werd, ik heb van alles geprobeerd van borstvoedingsthee tot vaker aanleggen en kolven. Maar nu heb ik 3 ml kunnen kolven terwijl dat normaal rond de 80 zit... Ik vrees dus het ergste, denk dat het einde in zicht is en het gaat me opeens even allemaal te snel en ben er nog niet klaar voor om te stoppen. Ik vraag me af hoe dat bij jullie ging, kan het zomaar opeens van het een op het andere moment stoppen? Dacht eerlijk gezegd dat ik gewoon moest gaan afbouwen. Ben benieuwd naar jullie ervaringen hiermee.
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Stoppen met borstvoeding
Wat jammer dat het tegen je gevoel in zo loopt.
Is je kindje voor je gevoel ook ontevreden? Minder plasluiers? En hoe groeit hij/zij? Kolven is namelijk helemaal geen leidraad voor wat je kindje daadwerkelijk binnen krijgt. Als je nog niet klaar bent met bv dan zou je nog een LK kunnen inschakelen of een vrijwilliger bellen voor advies.
Ik weet dat ik ook met hetzelfde zat toen N 5/6 maanden was, ik had ècht het gevoel dat het enorm terugliep en ik niet meer genoeg had. Een telefoontje met een vrijwilliger heeft me weer een zet in de goede richting gegeven en ik ben toen nog niet gestopt.
Bij N stopte ik toen hij 10 maanden was. Ik gaf volgens mij nog 4 voedingen per etmaal. Ik kon van de ene op de andere dag stoppen zonder enige stuwing.
Is je kindje voor je gevoel ook ontevreden? Minder plasluiers? En hoe groeit hij/zij? Kolven is namelijk helemaal geen leidraad voor wat je kindje daadwerkelijk binnen krijgt. Als je nog niet klaar bent met bv dan zou je nog een LK kunnen inschakelen of een vrijwilliger bellen voor advies.
Ik weet dat ik ook met hetzelfde zat toen N 5/6 maanden was, ik had ècht het gevoel dat het enorm terugliep en ik niet meer genoeg had. Een telefoontje met een vrijwilliger heeft me weer een zet in de goede richting gegeven en ik ben toen nog niet gestopt.
Bij N stopte ik toen hij 10 maanden was. Ik gaf volgens mij nog 4 voedingen per etmaal. Ik kon van de ene op de andere dag stoppen zonder enige stuwing.
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
Het klinkt alsof je geen toeschietreflex krijgt met kolven. Daar zou je een neusspray voor kunnen vragen bij de huisarts (syntocinon), misschien dat dat helpt om meer te kolven.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Ik typ even met mijn telefoon, niet erg handig dus zal proberen op alles te reageren.
Ik merk de laatste weken dat n. Minder volle plasluiers heeft en ook hardere ontlasting. Cb deed hier vrij makkelijk over naar ons idee, sinaasappel geven kon helpen. Verder groeit ze ook volgens de gemiddeldelijn, maar ze krijgt ook al een maand bijvoeding en sinds de eerste week ook één fv keer dag. De,eerste twee voedingen per dag drinkt ze goed en rustig, daarna is,het drama. Ik dacht eerlijk gezegd dat ze nieuwsgieriger werd en daardoor zo deed tijdens het drinken.
Idd het toeschietreflex is bij het kolven het probleem. Gaat me overigens weer te ver daar medicijnen voor te gebruiken. Is daar niet een natuurlijk hulpmiddeltje voor?
Ik merk de laatste weken dat n. Minder volle plasluiers heeft en ook hardere ontlasting. Cb deed hier vrij makkelijk over naar ons idee, sinaasappel geven kon helpen. Verder groeit ze ook volgens de gemiddeldelijn, maar ze krijgt ook al een maand bijvoeding en sinds de eerste week ook één fv keer dag. De,eerste twee voedingen per dag drinkt ze goed en rustig, daarna is,het drama. Ik dacht eerlijk gezegd dat ze nieuwsgieriger werd en daardoor zo deed tijdens het drinken.
Idd het toeschietreflex is bij het kolven het probleem. Gaat me overigens weer te ver daar medicijnen voor te gebruiken. Is daar niet een natuurlijk hulpmiddeltje voor?
CCC- Ratel
Dat medicijn is een spray met een natuurlijk ingeredient. Heb jij dit niet in het zkh gekregen?
Het heet Syntocinon.
Het heet Syntocinon.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
nee, heb dit niet gekregen in het ziekenhuis. Ga zo even googlen, ging er vanuit dat chemische rotzooi was eerlijk gezegd. Jij wel trouwens? Want het kwam amper op gang bij mij toen n geboren was.Happydobby schreef:Dat medicijn is een spray met een natuurlijk ingeredient. Heb jij dit niet in het zkh gekregen?
Het heet Syntocinon.
CCC- Ratel
chococupcake schreef:
nee, heb dit niet gekregen in het ziekenhuis. Ga zo even googlen, ging er vanuit dat chemische rotzooi was eerlijk gezegd. Jij wel trouwens? Want het kwam amper op gang bij mij toen n geboren was.
Ik dacht dat het standaard was dat je het kreeg op de kraam, mijn schoonzusje kreeg het ook maar wij hebben beide een keizersnee gehad.
Ik heb het nauwelijks gebruikt omdat ik na 3 dagen al voldoende melk had en een goed tsr.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Hmmm... ik denk dat het dan 'standaard' na een keizersnede is ofzo? Of misschien zijn de richtlijnen wel weer aangepast in tussentijd. De HA weet van dit soort middelen neem ik aan, dus niet gek als ik daar morgen voor bel en het aanvraag. Voelt zo gek eigenlijk, om de bv te 'redden'.
CCC- Ratel
chococupcake schreef:Hmmm... ik denk dat het dan 'standaard' na een keizersnede is ofzo? Of misschien zijn de richtlijnen wel weer aangepast in tussentijd. De HA weet van dit soort middelen neem ik aan, dus niet gek als ik daar morgen voor bel en het aanvraag. Voelt zo gek eigenlijk, om de bv te 'redden'.
Als jij graag nog even door wil gaan dan is het toch prima?
Daar moet je je niet druk om maken hoor.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» stoppen met borstvoeding
» Moeite met stoppen borstvoeding
» Toch stoppen met borstvoeding?
» Wat was jouw reden om te stoppen met borstvoeding?
» jouw reden om te stoppen met borstvoeding
» Moeite met stoppen borstvoeding
» Toch stoppen met borstvoeding?
» Wat was jouw reden om te stoppen met borstvoeding?
» jouw reden om te stoppen met borstvoeding
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: