stoppen met borstvoeding
+25
Lonely Goatherd
Slakje
Roodkapje
meisje
Flip Fluitketel
Teddyaapje
Aimee
PiP
Wennes
Thunder
kwak
Vancity_girl
Smaragdje
Tazz
Linda
mickey
Fiebje
Liadan
Limburg85
Sterrin_
Happydobby
_Lana_
Printje
Juutjepetuutje
Muppetje
29 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
stoppen met borstvoeding
Puur uit interesse; hoe lang hebben jullie borstvoeding gegeven en wat was uiteindelijk de reden om te stoppen?
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10
Re: stoppen met borstvoeding
8 .5 maand, ik begon weer te menstrueren en mijn voeding liep hard terug. Ik kreeg daar nog een griepje overheen en toen kreeg ik het niet meer op gang.. mijn zoon werd daar super onrustig van en dat maakte het niet gezelliger.. heb nog geprobeerd om bv en fv te combineren maar het wilde niet meer. Jammer maar helaas..
Wil je gaan stoppen met de bv?
Wil je gaan stoppen met de bv?
Juutjepetuutje- Prater
- Aantal berichten : 662
Punten : 693
2 dagen en toen was ik er al helemaal klaar mee, het was een verademing en bij nummer 2 ga ik het ook niet eens meer proberen. Nu moet ik wel zeggen dat ik er sowieso ook al in stond met lukt het prima maar ik ga er niet allerlei dingen voor doen, heb ook geen voorlichtingsavond gevolgd omdat ik eigenlijk al vantevoren wist dat ik het niet wilde.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
3,5 maand. Vraag en aanbod was bij mij niet meer op elkaar afgestemd, zoon dronk ineens heel veel en dochter heel weinig.
Ik vond het wel heeeeel erg jammer dat ik moest stoppen.
Ik vond het wel heeeeel erg jammer dat ik moest stoppen.
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
9 maanden, M dronk te weinig dus het liep terug en toen vond ik het zelf ook wel mooi geweest.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Bij de 1e 5 weken volledig en daarna nog tot 3 maanden de ochtend en avond, maar toen was het helaas op.
Mijn moeder is een week na de geboorte van onze dochter overleden, dus ik zat er emotioneel zwaar doorheen, en trok het gehuil van onze dochter niet meer, en bij mij huilde ze alleen maar. Blijkbaar voelde ze de spanning bij mij goed aan. Toen anderen haar de fles konden geven was het ook snel over. Maar o, wat heb ik het daar moeilijk mee gehad, maar het was de beste keuze voor mezelf.
Bij de 2e 16 maanden, toen wilde hij zelf helaas echt niet meer, wat ik ook probeerde.
De tweeling heb ik 17 maanden gevoed beide. Die wilden toen ook niet meer. Ik wilde ze wel graag zelf laten beslissen wanneer het zou stoppen, en dat is gelukt.
Mijn moeder is een week na de geboorte van onze dochter overleden, dus ik zat er emotioneel zwaar doorheen, en trok het gehuil van onze dochter niet meer, en bij mij huilde ze alleen maar. Blijkbaar voelde ze de spanning bij mij goed aan. Toen anderen haar de fles konden geven was het ook snel over. Maar o, wat heb ik het daar moeilijk mee gehad, maar het was de beste keuze voor mezelf.
Bij de 2e 16 maanden, toen wilde hij zelf helaas echt niet meer, wat ik ook probeerde.
De tweeling heb ik 17 maanden gevoed beide. Die wilden toen ook niet meer. Ik wilde ze wel graag zelf laten beslissen wanneer het zou stoppen, en dat is gelukt.
Sterrin_- Prater
- Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12
3 weken. R kon niet aan de borst drinken vanwege een volledig vast zittende tongriempje. Hij werd ook als prematuur beschouwd en viel te veel af waardoor er stress was omdat hij anders weer terug moest naar het ziekenhuis.
Limburg85- Ratel
- Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Mijn dochter heb ik 2 jaar en een paar weken borstvoeding gegeven, zij stopte toen zelf. Zoon krijgt nog, maar ik wil hem ook 2 jaar voeden en dan mag hij zelf bepalen wanneer hij stopt.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
6 maanden toen was het op. Ik was ziek geweest en het liep zo snel terug. Ik kreeg de productie niet meer op gang.
Fiebje- Prater
- Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Bijna 5 maanden. Toen kwam ik er op het CB achter dat mijn zoon afgevallen was. In die periode begon ik ook weer met werken en moest ik dus kolven. In de tijd dat hij toen een fles bv van 160 cc weg dronk, kreeg ik met pijn en moeite 50 cc gekolfd. Nu weet ik wel dat je met kolven minder eruit krijgt als de baby zelf, maar dit was zo'n groot verschil, dat het voor mij duidelijk was, waardoor mijn zoon afgevallen was. Ik had hem heel graag nog langer zelf gevoed, maar het was gewoon op. Ik heb ook niet hoeven afbouwen. Van de een op de andere dag, wilde hij het niet meer proberen aan de borst en wilde hij meteen een fles. Hij bleef mij maar wegduwen
mickey- Kletskop
- Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
23,5 maand. Toen stopte ze er mee, door de zwangerschap kwam er helemaal geen melk meer uit. Vandaag wilde ze opeens weer drinken, maar we hebben haar afgeleid en toen vroeg ze er niet meer naar. Ik vind het zelf mooi geweest, zo goed als 2 jaar.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
De eerste keer 12 maanden, toen ben ik gestopt omdat ik mijn lichaam terug wilde, de tweede 18 maanden omdat ik hem te groot vond worden voor de borst. Al had ik nog heel lang door kunnen gaan als het aan hem lag.
Tazz- Prater
- Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10
Ruim 19 maanden, daarna is hij uit zichzelf gestopt.
Smaragdje- Ratel
- Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Mijn eerste jammer genoeg maar zes weken wegens omstandigheden, de tweede is nu bijna acht maanden en krijgt nog borstvoeding en ik hoop het nog even te kunnen doen.
Gast- Gast
D is nu sinds een week of 2 gestopt dus heb haar ruim 21 maanden gevoed. Door de zwangerschap kwam er bijna niks uit en was het voor mij ook erg onprettig als ze wilde drinken. Ze is niet echt helemaal uit zichzelf gestopt, ze vroeg er wel om als ze ging slapen. Twee keer heb ik dit geweigerd, wat wel heel kort wat tranen opleverde. Ik vond dat echt heel zielig, maar het deed bij mij gewoon echt pijn en er kwam toch zo goed als niks meer uit. Na die twee keer weigeren heeft ze er niet meer om gevraagd. Nu liggen we gewoon lekker even te knuffelen voor het slapen gaan en dat is ook voldoende.
@Liadan: ik lees altijd dat je zegt dat K tot 2 jaar sowieso borstvoeding krijgt en dan zelf mag beslissen wanneer hij stopt. Maar het zou toch best kunnen ( in theorie) dat hij al eerder wil stoppen? Ga je hem dan gekolfde melk aanbieden tot hij twee is om toch de twee jaar vol te maken?
@Liadan: ik lees altijd dat je zegt dat K tot 2 jaar sowieso borstvoeding krijgt en dan zelf mag beslissen wanneer hij stopt. Maar het zou toch best kunnen ( in theorie) dat hij al eerder wil stoppen? Ga je hem dan gekolfde melk aanbieden tot hij twee is om toch de twee jaar vol te maken?
Vancity_girl- Prater
- Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
12 dagen.
D. kwam direct na de kraamweek elk uur om te drinken om dan een uur te blijven drinken, ik kon niet meer zo.
flesvoeding gaf me veel rust toen.
met deze baby proberen we het weer met goede moed!
D. kwam direct na de kraamweek elk uur om te drinken om dan een uur te blijven drinken, ik kon niet meer zo.
flesvoeding gaf me veel rust toen.
met deze baby proberen we het weer met goede moed!
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
De oudste, 3 maanden, gestopt ivm operatie van mij.
De jongste, 7 maanden, gestopt ivm nieuwe baan.
De jongste, 7 maanden, gestopt ivm nieuwe baan.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
D krijgt nog steeds volledig bv. Het gaat nog prima, al merk ik dat het slopende is voor mijn lichaam. (ik weeg nu 51 kilo en de gebroken nachten zijn ook pittig) ik weet dus niet hoe lang ik het vol blijf houden.
Mijn eerste doel was 6 weken, toen 3 maanden en nu wil ik de 6 maanden gaan halen.
Mijn eerste doel was 6 weken, toen 3 maanden en nu wil ik de 6 maanden gaan halen.
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Oudste 2 maand, ik trok het fulltime kolven Icm slechte productie niet meer.
Jongste 5 dagen, liep weer op hetzelfde uit, ik wou niet weer zover gaan als de vorige keer en genieten van de kraamperiode.
Jongste 5 dagen, liep weer op hetzelfde uit, ik wou niet weer zover gaan als de vorige keer en genieten van de kraamperiode.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Luuk heeft 8 maanden borstvoeding gehad. Vanaf toen ben ik gaan afbouwen. Ik had bijna geen melk meer, en Luuk beet mij steeds (uit frustratie?) waardoor ik ook een beetje angstig werd... Ik vond het best heel jammer en moeilijk om te stoppen, maar het heeft me wel veel rust gegeven.
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
1jaar 8maand en 1 week. Productie liep enorm achteruit. Kolfde alle voedingen en mn kolf was op.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
8 maanden fulltime BV gekolfd. En bij de 2e wil ik weer BV gaan geven hoop dat het dan live lukt en anders wil ik weer proberen te gaan kolven.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
S. Heeft ruim een jaar borstvoeding gehad. Ben gestopt omdat het terug liep (zwanger)
N. Krijgt nu nog (15 maanden)
N. Krijgt nu nog (15 maanden)
meisje- Prater
- Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10
M : 6 weken : vanwege haar allergieen.. Mijn dieet kon ik niet op alle allergieen aanpassen zodat ik mezelf ook nog in leven kon houden .. ( koemelk, pinda, noten )
I: 15 maanden: Ik begon met het idee 3 maanden, dat werden er 6, 9... 12.. en bij 15 wilde ze niet meer en beet mij vaak en ben ik gestopt.
O: 16 maanden : zwanger van J. BV liep keihard terug en lactatiekundige nog ingeschakeld maar helaas... Ik had graag 2 kinderen gevoed. Iig tot 2 jaar van O. De WHO-richtlijn.
J: Nu bijna 5maanden. Het is de allerzwaarste keer dit keer... Veel kolven, sondes, fles en borstweigering... Ik begrijp het natuurlijk door de situatie van haar prematuriteit maar prettig was anders... Ik heb heel vaak op het punt gestaan ( vooral in de ziekenhuisperiode) dat ik ging stoppen.. Gelukkig niet gedaan want nu is het weer puur genieten en mijn doel is 2 jaar. Ik hoop dat ik en J. het samen mogen bereiken in combi met het gezin en mijn werk is dat best een opgave maar we gaan ervoor!
I: 15 maanden: Ik begon met het idee 3 maanden, dat werden er 6, 9... 12.. en bij 15 wilde ze niet meer en beet mij vaak en ben ik gestopt.
O: 16 maanden : zwanger van J. BV liep keihard terug en lactatiekundige nog ingeschakeld maar helaas... Ik had graag 2 kinderen gevoed. Iig tot 2 jaar van O. De WHO-richtlijn.
J: Nu bijna 5maanden. Het is de allerzwaarste keer dit keer... Veel kolven, sondes, fles en borstweigering... Ik begrijp het natuurlijk door de situatie van haar prematuriteit maar prettig was anders... Ik heb heel vaak op het punt gestaan ( vooral in de ziekenhuisperiode) dat ik ging stoppen.. Gelukkig niet gedaan want nu is het weer puur genieten en mijn doel is 2 jaar. Ik hoop dat ik en J. het samen mogen bereiken in combi met het gezin en mijn werk is dat best een opgave maar we gaan ervoor!
Roodkapje- Prater
- Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Stoppen met borstvoeding
» Moeite met stoppen borstvoeding
» Toch stoppen met borstvoeding?
» Wat was jouw reden om te stoppen met borstvoeding?
» jouw reden om te stoppen met borstvoeding
» Moeite met stoppen borstvoeding
» Toch stoppen met borstvoeding?
» Wat was jouw reden om te stoppen met borstvoeding?
» jouw reden om te stoppen met borstvoeding
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: