Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Moeite met stoppen borstvoeding

+3
Susan
Mamsie
ekjir@M
7 plaatsers

Ga naar beneden

Moeite met stoppen borstvoeding Empty Moeite met stoppen borstvoeding

Bericht  ekjir@M ma 20 dec 2010 - 5:26

J. is ondertussen 3 maanden en in het begin had ik een behoorlijke overproductie maar nu begint het echt hard terug te lopen. Ik heb in de vriezer natuurlijk nog een voorraadje maar als ik nu kolf kan ik hem met moeite 2x voeden op een dag.

Aan de ene kant heb ik zoiets van het is mooi geweest, als de vriezer leeg is heeft hij evengoed 3 maanden volledige borstvoeding gehad en 1 maand half om half, maar aan de andere kant heb ik het er voor mezelf best moeilijk mee omdat ik zo graag de 6 maanden vol had willen maken. Het ging eigenlijk zo goed dat ik het er zelfs nog over heb gehad om nog langer dan 6 maanden door te gaan.

M´n vriend snapt het hele probleem niet. M´n vriend heeft vroeger 2 jaar borstvoeding gehad maar hij is echt niks meer of minder, groter of kleiner dan iemand anders die alleen maar flesvoeding heeft gehad zegt ie dan. Daar heeft ie ook wel gelijk want er zijn over de hele wereld miljoenen kinderen die niet eens borstvoeding krijgen omdat het gewoonweg niet wil lukken maar toch heb ik het er moeilijk mee...

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeite met stoppen borstvoeding Empty Re: Moeite met stoppen borstvoeding

Bericht  Mamsie ma 20 dec 2010 - 5:34

Waarom wil je stoppen dan. Ga gewoon door als je nog niet wil stoppen. De meeste mama's hebben wel is een dip in hun productie. Zelf had ik het ook. Ik dronk dan een tijdje BV thee en dan ging het al weer een stuk beter. Straks drinkt hij toch steeds minder voedingen dus komt het best goed.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Susan ma 20 dec 2010 - 5:37

Ik snap ook niet waarom je zou stoppen als je dat nog niet wil.

Verder kan je vriend natuurlijk nooit zeker weten wat het effect van die twee jaar borstvoeding is, dus ik vind het ergens wel een beetje een simpele uitspraak van hem.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  maiadebij ma 20 dec 2010 - 5:41

Mamsie schreef:Waarom wil je stoppen dan. Ga gewoon door als je nog niet wil stoppen. De meeste mama's hebben wel is een dip in hun productie. Zelf had ik het ook. Ik dronk dan een tijdje BV thee en dan ging het al weer een stuk beter. Straks drinkt hij toch steeds minder voedingen dus komt het best goed.

Klopt er zijn bv dipjes, die heb ik bij N ook gehad. Misschien omdat je kindje een groeispurt heeft en dus meer nodig heeft. Hoe dan ook, als je gewoon door blijft gaan komt dat 9 van de 10 x helemaal goed hoor! Ik zou gewoon lekker doorgaan als je gevoel dat aangeeft. Ik vind het ook zo'n speciale periode waar ik ook nog lang niet mee wil stoppen!

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Liadan ma 20 dec 2010 - 6:25

Als je er geen goed gevoel bij hebt om te stoppen zou ik het ook zeker niet doen. Misschien heb je regeldagen en dan komt het vanzelf weer goed met je productie als je 'm elke keer voedt als hij erom vraagt. Volgens mij is 3 maanden ook wel een 'bekende' tijd dat regeldagen vaak voorkomen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  ekjir@M ma 20 dec 2010 - 6:34

Liadan schreef:Als je er geen goed gevoel bij hebt om te stoppen zou ik het ook zeker niet doen. Misschien heb je regeldagen en dan komt het vanzelf weer goed met je productie als je 'm elke keer voedt als hij erom vraagt. Volgens mij is 3 maanden ook wel een 'bekende' tijd dat regeldagen vaak voorkomen.

Dat is ook een beetje het probleem. Ik kolf het af en dan krijgt hij het uit een fles. Omdat hij te vroeg geboren is had hij de reflex voor het aanhappen nog niet. Die kwam later wel maar toen had ie weer last van reflux en moest ik zijn voeding indikken met nutriton. Tot een paar weken terug had ik nog 1,5 tot 2 liter voeding per dag en ging derest in de vriezer. Nu krijg ik met moeite 360 op een dag ondanks dat ik vaker en langer kolf.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  TukTuk ma 20 dec 2010 - 7:23

Je hebt toch van die druppels of een soort spray ofzo, om de productie weer meer op gang te brengen? Weet dat mijn beste vriendin die ook gebruikte en werkte erg goed!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Gast ma 20 dec 2010 - 7:46

Tussen de 3 en 4 maanden krijgen heel veel een bv dipje. Ik heb die ook gehad. Ik had mijn zoontje gewoon vaker aangelegd en toen kwam de bv vanzelf weer op gang. Wat ook helpt is venkelthee.
Als je nog niet wilt stoppen dan zou ik gewoon lekker doorgaan!

Gast
Gast

Bericht  Liadan ma 20 dec 2010 - 8:15

AngelNyn schreef:Je hebt toch van die druppels of een soort spray ofzo, om de productie weer meer op gang te brengen? Weet dat mijn beste vriendin die ook gebruikte en werkte erg goed!

Die spray (syntocinon geloof ik) is niet om de productie op gang te brengen. Deze spray helpt als je moeilijk of geen toeschietreflex krijgt.

Ekjir@m, het maakt het natuurlijk inderdaad wel wat lastiger als je alle voedingen kolft. Misschien kan je een of 2 dagen inlassen dat je elk uur gaat kolven om de productie wat omhoog te krijgen. En heb je al geprobeerd om met behulp van een lactatiekundige je kindje alsnog aan de borst te krijgen?

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  maiadebij ma 20 dec 2010 - 8:22

ekjir@M schreef:
Liadan schreef:Als je er geen goed gevoel bij hebt om te stoppen zou ik het ook zeker niet doen. Misschien heb je regeldagen en dan komt het vanzelf weer goed met je productie als je 'm elke keer voedt als hij erom vraagt. Volgens mij is 3 maanden ook wel een 'bekende' tijd dat regeldagen vaak voorkomen.

Dat is ook een beetje het probleem. Ik kolf het af en dan krijgt hij het uit een fles. Omdat hij te vroeg geboren is had hij de reflex voor het aanhappen nog niet. Die kwam later wel maar toen had ie weer last van reflux en moest ik zijn voeding indikken met nutriton. Tot een paar weken terug had ik nog 1,5 tot 2 liter voeding per dag en ging derest in de vriezer. Nu krijg ik met moeite 360 op een dag ondanks dat ik vaker en langer kolf.

Heeft hij nog steeds last van reflux? Misschien kan je proberen hem zelf te gaan voeden? Misschien met behulp van ern lactatiekundige. Ik kan me voorstellen dat de productie meer gestimuleerd wordt door je zoontje die bij je drinkt, dan kolven. Mocht je door de reflux nog met het flesje moeten blijven geven, dan kan je natuurlijk ook altijd informatie vragen bij een lactatiekundige.

Er is inderdaad een neusspray die het toeschietreflex opwekt.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  TukTuk ma 20 dec 2010 - 8:27

Liadan schreef:
AngelNyn schreef:Je hebt toch van die druppels of een soort spray ofzo, om de productie weer meer op gang te brengen? Weet dat mijn beste vriendin die ook gebruikte en werkte erg goed!

Die spray (syntocinon geloof ik) is niet om de productie op gang te brengen. Deze spray helpt als je moeilijk of geen toeschietreflex krijgt.

Ekjir@m, het maakt het natuurlijk inderdaad wel wat lastiger als je alle voedingen kolft. Misschien kan je een of 2 dagen inlassen dat je elk uur gaat kolven om de productie wat omhoog te krijgen. En heb je al geprobeerd om met behulp van een lactatiekundige je kindje alsnog aan de borst te krijgen?

Hmm ik had toch echt begrepen dat haar productie ook terug liep, en ze na het gebruik van een spray, deze weer goed op gang kwam en ze dus ook weer meer kon kolven.
Maar kan het ook verkeerd begrpeen hebben:)
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  PiP ma 20 dec 2010 - 8:36

Ik zou inderdaad ook eerst proberen om vaker te kolven om het op te krikken.

Echter ben ik er wel mee gestopt met 2 maanden, ik zat er helemaal doorheen.
Ik kolfte ook alle voedingen omdat het me veel te veel pijn deed als F aan de borst dronk door de spruw.
Hier zijn we vrij laat pas achter gekomen omdat het er niet uitzag dat ik spruw had.

Toen bij mij de productie ook minder was dan wat F dronk, ik een half uur zat te kolven, F in het 8 weken sprongetje zat en mijn man net weer begon te werken ben ik geknapt. En heb ik besloten er mee te stoppen. Dit heeft bij mij ook een paar weken geduurd, ik wou zo graag bv geven, maar ik zat er ook doorheen. Toen ik toch de knoop doorgehakt heb was ik met een paar dagen "leeg"Neutral

Ik heb gewoon te laat aangeklopt... Ik zou dus eerst proberen elk uur aan te leggen en dat 2 dagen lang en anders meteen een lactatiekundige inschakelen.

en het bv/fv verhaal, ik krijg hier vaak te horen dat ik te moeilijk doe over suikers/slagroom etc.
J(man) heeft er toch ook niks aan overgehouden? Nou zijn zusje heeft erg last van de darmen (kom even niet op de naam van die ziekte) en heeft astma en mijn man wil eerdaags ook langs de Ha voor zijn darmen en is inmiddels wel over zijn astma heen. Nu hoeft dit natuurlijk niks te zeggen, maar toch...
En er hoeft geen verschil te zijn tussen bv en fv kindjes, maar met fv is een wel een vergrote kans op allergieen.
Ik heb tot 6 maanden HA voeding gegeven ivm het astma verhaal. Daarna scheen het overbodig te zijn omdat ze de allergenen ook via andere voeding binnenkrijgen.

Succes met je keuze!

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud