Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat was jouw reden om te stoppen met borstvoeding?

+23
Printje
xxjojootjexx
Filoria
Tazz
maiadebij
Roodkapje
Steep
VeryCherry
sheila123
missmarm
Coccinelle
Dolphinne
Happydobby
Linda
Flip Fluitketel
Mamsie
Limburg85
Susan
Bruintje Beer
Liadan
Novalee
Darius
Teddyaapje
27 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Wat was jouw reden om te stoppen met borstvoeding? Empty Wat was jouw reden om te stoppen met borstvoeding?

Bericht  Teddyaapje do 22 sep 2011 - 23:20

Over een paar weken wordt mijn zoontje alweer een jaar. Ik had me eerst voorgenomen om tot 6 maanden bv te geven, toen het zover was wilde ik toch doorgaan tot een jaar en er dan mee stoppen...nu het bijna zover is begin ik toch weer te twijfelen...
Waarom zou ik ermee stoppen terwijl het goed gaat?
Van de andere kant...het lijkt me heerlijk om weer volledige vrijheid te hebben en niet steeds rekening te moeten houden met dat ik moet kolven.

Ik ben dus benieuwd wat voor jullie de reden was om met de bv. te stoppen...
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat was jouw reden om te stoppen met borstvoeding? Empty Re: Wat was jouw reden om te stoppen met borstvoeding?

Bericht  Gast do 22 sep 2011 - 23:22

Geen reden, het gaat goed dus ik kolf nog alle voedingen af.

Gast
Gast

Wat was jouw reden om te stoppen met borstvoeding? Empty Re: Wat was jouw reden om te stoppen met borstvoeding?

Bericht  Teddyaapje do 22 sep 2011 - 23:24

Hoe oud is je dochterje? Heb je altijd alles gekolf of ook zelf gevoed?
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Darius do 22 sep 2011 - 23:28

Bij l.aurens ben ik na vier mnd gestopt. Ik had een nieuwe baan en wilde op mijn nieuwe plek niet gaan kolven. En ik was de bv ook gewoon zat. Ik wilde mezelf weer terug, en niet alleen maar mama zijn. Ik had toen eerlijk is eerlijk, best moeite met het feit dat ik mama was. De verantwoordelijkheid vond ik groot. Daar ben ik nu wel achter gekomen. Daarbij trok ik me best veel van mijn moeder aan, zij vond dat ik met vier mnd een fruithapje moest geven en de fles, dus.....Ach, ik had sterker in mijn schoenen moeten staan toen.

Ik geef nu nog steeds volledig borstvoeding en wil dit zo lang blijven doen als pepijn wil, al wil ik het rond 9 mnd of een jaar beperken tot de ochtend en avond, en niet meerkolven overdag.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast do 22 sep 2011 - 23:30

Teddyaapje schreef:Hoe oud is je dochterje? Heb je altijd alles gekolf of ook zelf gevoed?

18 maanden, ik heb altijd gekolfd, vanwege haar epilepsie had ze geen kracht om aan de borst te drinken, nu wel, en dan alleen de nachtvoeding.

Gast
Gast

Bericht  Novalee do 22 sep 2011 - 23:30

Ik kolf ook fulltime. Toen ik begon was het met de instelling van elke dag is er eentje. Inmiddels gaat het al 2 maanden goed en is mijn nieuwe doel de 3 maanden halen. Daarna de 6 en dan weet ik het nog niet. Gaat het dan nog goed en ben ik het kolven nog niet zat dan ga ik door tot een jaar. Ben ik er dan helemaal klaar mee dan ga ik afbouwen.

Hoe vaak kolf jij nu nog op een dag, Teddyaapje?
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Liadan do 22 sep 2011 - 23:31

Ik had geen reden, mijn dochter stopte zelf (ze was toen 2 jaar).
Ik ben nu ook weer van plan om mijn zoontje zelf te laten stoppen (en dus weer zeker 2 jaar te voeden).

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Bruintje Beer do 22 sep 2011 - 23:33

Bij mijn dochter heb ik tot 3 maanden volledig bv gegeven en tot 5 maanden gecombineerd. Ben gestopt omdat ik teveel afviel.
De jongste kolf ik nog steeds alle voedingen en hoop dit tot 6 maanden vol te houden en anders ga ik weer combineren mits mijn gewicht het toelaat.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  Gast do 22 sep 2011 - 23:34

Ik ben na 3 maanden gestopt met het geven van borstvoeding, om verschillende redenen.
Ik had ongemerkt spruw, en daardoor liep het al niet lekker. Daarnaast moest ik weer aan het werk, en ik werk op verschillende locaties dus het was geen doen om telkens een aparte kolf-ruimte te regelen.

Daarbij had ik heel erg sterk het gevoel dat ik mijn eigen lijf weer terug wilde. Ik was nog jong (21) en eigenlijk nog helemaal niet klaar voor een kindje. Ik wilde nog gewoon op stap gaan en drinken. Nu heb ik dat veel minder en wil ik bij een eventuele 2e kindje langer borstvoeding geven.

Gast
Gast

Bericht  Susan do 22 sep 2011 - 23:34

Ezra heeft borstvoeding gehad tot hij 27 maanden was. Yrsa was er toen ook al, ik zorgde altijd dat zij eerst dronk en daarna hij, dat was sowieso al een heel georganiseer waar ik best gestrest van werd. Op een gegeven moment dronk hij alleen nog 's middags voor zijn slaapje. Hij had toen een keer een infectie waardoor ik mijn borsten zou moeten ontsmetten met Bethadine voor Yrsa weer kon drinken, daarbij had hij toen zelf ook niet zoveel behoefte aan borstvoeding, dus toen heb ik besloten om te stoppen en toen heeft hij nog een mooie auto mogen uitzoeken voor zijn verzameling.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Darius do 22 sep 2011 - 23:35

Liadan schreef:Ik had geen reden, mijn dochter stopte zelf (ze was toen 2 jaar).
Ik ben nu ook weer van plan om mijn zoontje zelf te laten stoppen (en dus weer zeker 2 jaar te voeden).

Hoe oud was jouw dochter toen je niet meer hoefde te kolven overdag? Kreeg ze overdag ook nog vaak live voeding?
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Limburg85 do 22 sep 2011 - 23:36

Ik ben na 3 weken gestopt. R. zijn tongriempje zat helemaal vast en kon daardoor niet vast houden hierdoor en was te klein om het lang vol te houden. Ik moest iedere keer vooraf kolven, hem constant aan laten happen, afkolven en nog was hij constant ontevreden en aan het huilen terwijl ik er steeds 2 uur mee bezig was en hij om de 3 uur moest eten.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896

Bericht  Mamsie do 22 sep 2011 - 23:37

Hier ging dat eigenlijk vanzelf.

Maar kolf je echt nog zoveel dan?

Ik geef nog 3 x ongeveer per dag maar als ik een voeding oversla is dat geen probleem.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476

Bericht  Liadan do 22 sep 2011 - 23:44

Darius schreef:
Liadan schreef:Ik had geen reden, mijn dochter stopte zelf (ze was toen 2 jaar).

Hoe oud was jouw dochter toen je niet meer hoefde te kolven overdag? Kreeg ze overdag ook nog vaak live voeding?
Ze was ruim een jaar toen ik niet meer perse hoefde te kolven overdag. Ze kreeg toen nog een voeding in de ochtend, 2 overdag (voor haar slaapjes) en 1 's avonds. Toen ze nog maar 1 keer sliep, dronk ze overdag ook nog maar 1 keer. Ze heeft dat zelf zo geregeld.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Gast do 22 sep 2011 - 23:52

Ik ben met 6 maanden gestopt, de productie was echt ruk en het kostte teveel tijd en moeite en pijn om er mee door te gaan. En eigenlijk vond ik het wel welletjes.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 22 sep 2011 - 23:58

Bij de oudste ben ik na 3 maanden gestopt, omdat ik er helemaal doorheen zat wb het overlijden van mijn moeder. Mijn dochter voelde dit heel goed aan, en huilde erg veel als ze bij mij was. Bij anderen was er niks aan de hand. Ik ben om die reden met 5 weken gaan afbouwen, en uiteindelijk gaf ik tot 3 maanden alleen nog de ochtend en de avond. Wat had ik het daar moeilijk mee, maar het is wel de juiste keuze geweest.

De 2e was 16 maanden, en is zelf gestopt.

Dit keer geef ik nog bv, en ik he gelukkig gisteren groen licht gekregen van mijn nefroloog, ik mag voorlopig nog doorgaan met deze medicijnen en de bv, en daar ben ik erg blij mee! Ik wil het eigenlijk nog wel zeker tot 1 jaar proberen, maar we zien wel! Het mooiste zou zijn als deze ook uit zichzelf stoppen.Daar heb ik dan eerder vrede mee.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 23 sep 2011 - 0:00

Ik had stuwing en de bijbehorende borstontstekingen. Ook viel ik er zo snel vanaf dat ik er niet tegenaan kon eten. Ik had na een paar maanden een BMI van nog maar 18, terwijl ik echt at als een bouwvakker.

Gast
Gast

Bericht  Susan vr 23 sep 2011 - 0:02

Twellie schreef:Ik had na een paar maanden een BMI van nog maar 18, terwijl ik echt at als een bouwvakker.

Toen ik nog volledig borstvoeding gaf was ik ook heel erg mager, maar beide keren kwam ik weer aan naarmate ze meer andere dingen gingen eten en minder behoefte kregen aan borstvoeding. Inmiddels heeft het helemaal geen effect meer op mijn gewicht, er mag zelfs wel wat af.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Flip Fluitketel vr 23 sep 2011 - 0:05

Ik ben met 8maanden gestopt met BV geven d.m.v. fulltime kolven. Ik was het opeens 'zat' om steeds op bepaalde tijden te moeten kolven en overal de kolf mee naartoe te slepen. Het ging me steeds meer tegenstaan het kolven en ben langzaam aan gaan minderen. Maar vond het best nog wel een lastige keuze. Bij een eventueel 2e kind hoop ik het ook zo lang of nog langer vol te houden.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067

Bericht  Gast vr 23 sep 2011 - 0:05

Susan schreef:
Twellie schreef:Ik had na een paar maanden een BMI van nog maar 18, terwijl ik echt at als een bouwvakker.

Toen ik nog volledig borstvoeding gaf was ik ook heel erg mager, maar beide keren kwam ik weer aan naarmate ze meer andere dingen gingen eten en minder behoefte kregen aan borstvoeding. Inmiddels heeft het helemaal geen effect meer op mijn gewicht, er mag zelfs wel wat af.

Ik ben er ook erg door afgevallen. Ik ben nog steeds niet heel mager, maar er zijn echt in korte tijd veel kilo's afgevlogen, en dat merk ik ook goed, heb vaak echt een hongergevoel. Ik dwing mezelf om tussen de middag 4 boterhammen te eten. Ik ben niet zo'n broodeter, maar dit moet ik echt doen, anders heb ik het gevoel dat ik zo neerval.
Het kan dus echt veel van je vergen.
Ik hoop dat het hier straks met de hapjes idd iets rustiger wordt voor mijn lichaam. Ik doe het graag, maar wil me wel goed voelen natuurlijk.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 23 sep 2011 - 0:18

Susan schreef:

Ik heb het begin van de bijvoeding niet gered met borstvoeding geven. Ik hoop inderdaad dat mijn lichaam er nu beter aan gewend is en ik er niet meer zoveel van afval. Als de kilo's er weer afvliegen, maak ik een afspraak met een dietiste.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 23 sep 2011 - 0:20

Ik ben nooit afgevallen door BV. Ik viel juist af toen ik stopte.

Bij mijn oudste ben ik gestopt omdat ik minder melk had vanwege mijn zwangerschap en hij had er toen ook niet zoveel zin meer in. Hij was toen 13 maanden.
Bij de jongste ben ik gestopt omdat zij beet. Dat deed ze al vanaf ze kleiner was, maar ik stopte met 11 maanden, toen had ze 4 tanden en lagen mijn tepels regelmatig helemaal open.

Gast
Gast

Bericht  Linda vr 23 sep 2011 - 0:26

In het begin legde ik mezelf doelen op, 3 maanden, 6 maanden enz enz. Dat doe ik nu niet meer.

M'n dochter mag zelf beslissen wanneer ze stopt, ik wil sowieso minimaal 2 jaar bv geven.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  Gast vr 23 sep 2011 - 0:31

Ik vind het heel knap dat zoveel mensen hier het zo lang volhouden. Ik ben voor het half jaar dus al gestopt door bovenstaande en dat vond ik wel even jammer, maar eerlijk gezegd al snel ook heel erg fijn, omdat ik weer zoveel vrijheid en tijd kreeg in vergelijking tot de maanden ervoor. Echt heel veel respect voor iedereen hier die het gewoon een jaar of zelfs langer volhoudt, dat ga ik bij de tweede ook zeker niet redden, denk ik.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 23 sep 2011 - 0:34

Twellie ik zie er nu bij de derde ook best tegenop moet ik zeggen. Met name doordat de tweede zo beet, maar ik weet ook nog goed hoe beperkt ik me af en toe voelde door de BV. Maar we zien het wel.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: