Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Toch stoppen met borstvoeding?

+7
Clapperdie
Fiwen
Linda
June
_Lana_
Happydobby
Sanne
11 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Toch stoppen met borstvoeding? Empty Toch stoppen met borstvoeding?

Bericht  Sanne zo 10 jun 2012 - 23:38

Ik sta er totaal niet achter, maar ik heb steeds meer het idee dat ik moet stoppen met de borstvoeding. H. is nu bijna drie maanden oud en nog steeds verloopt het zo rommelig. Ze is nu alweer bijna de hele ochtend aan het huilen en wil niet drinken, maar ze sabbelt wel continue op haar handjes. Als ik dan de borst aanbiedt, begint ze keihard te huilen (en voel ik me vreselijk afgewezen). Uiteindelijk heeft ze om half 12 wel 3 (!) minuten gedronken, meer niet. Sowieso drinkt ze bijna nooit langer dan een minuut of 5, maar 3 minuten (met loslaten, aanhappen, loslaten etc.) vind ik wel echt weinig. Maar dat gesabbel steeds... ik word er haast gek van, want drinken wil ze helemaal niet. Ik heb uiteindelijk een fopspeen uit de verpakking gehaald, maar ook die weigert ze hardnekkig. Waarom is het niet gewoon mogelijk dat ze goed drinkt en daar weer even op verder kan?

Zijn er een paar ervaren borstvoedingsmama's die me moed inspreken dat het toch echt beter wordt?

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch stoppen met borstvoeding? Empty Re: Toch stoppen met borstvoeding?

Bericht  Gast zo 10 jun 2012 - 23:42

Had ze wel honger of was het meer zuigbehoefte? Misschien kun je nog eens contact opnemen met de lk?
Het zou jammer zijn als je door onzekerheid zou stoppen met de bv. Het kouwen op handjes hoeft niet persé honger te betekenen. Sinds T. haar handjes heeft ontdekt stopt ze ze ook steeds in haar mond, evenals alles wat ze te pakken krijgt.

Edit: en als ze wel zuigbehoefte heeft maar geen honger en geen speen wil, dan kun je misschien de 'lege' borst aanbieden. Dat werkt hier goed als troost. Ze wil dan geen melk en wordt dan ook erg boos als dat toch komt, maar door haar even te laten zuigen op de lege borst wordt ze erg rustig en valt dan vaak in slaap.

Laatst aangepast door Tiramisu op zo 10 jun 2012 - 23:43; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Happydobby zo 10 jun 2012 - 23:42

ik zou een lK inschakelen, of heb je dat al eens gedaan?

Dit is een probleem waarom veel moeders het bijltje erbij neergooien en dat is zonde.
In het begin kost bv veel tijd maar als het goed loopt is het zo bijzonder.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast zo 10 jun 2012 - 23:47

Houd er rekening mee dat je rond de drie maanden ook weer te maken kunt hebben met regeldagen!

Gast
Gast

Bericht  Sanne zo 10 jun 2012 - 23:50

Tiramisu, ze begint al te huilen als ze in de buurt van de borst komt. En zuigen aan een lege borst zal niet werken, want mijn borsten zijn nooit leeg. Zodra ze begint met zuigen, komt er gelijk een gigantische melkstroom los.

Happydobby, morgen belt de LK weer, ze is hier één keer geweest en heeft daarna wekelijks gebeld. Ik ga haar morgen toch maar vragen om weer eens langs te komen, maar ik weet eigenlijk niet goed wat ze nu nog voor mij kan betekenen.

Sanne
Ratel
Ratel

Bericht  Happydobby zo 10 jun 2012 - 23:52

Sanne schreef:
Happydobby, morgen belt de LK weer, ze is hier één keer geweest en heeft daarna wekelijks gebeld. Ik ga haar morgen toch maar vragen om weer eens langs te komen, maar ik weet eigenlijk niet goed wat ze nu nog voor mij kan betekenen.

Gewoon je probleem voorleggen, daar zal ze vast wel iets op weten.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Sanne zo 10 jun 2012 - 23:55

Laurientje, ik heb net als jij last van hyperlactatie. Zijn de regeldagen dan wel nodig? Ik heb zoveel melk dat H. mijn borsten nooit leeg krijgt. Dan heeft ze toch niets te 'regelen', lijkt mij?

Sanne
Ratel
Ratel

Bericht  _Lana_ zo 10 jun 2012 - 23:56

En als ze 5 minuutjes heeft gedronken, hoe lang redt ze het daarop?
Ik zou als ik jou was ook een lactatiedeskundige inschakelen. Al heb je dat natuurlijk ook al gedaan.
Heeft ze geen last meer van de spruw?

Ik vind het wel heel erg knap dat je het nog steeds volhoudt, ondanks dat het niet makkelijk gaat. Niet dat je er iets aan hebt, maar wil je even een hart onder de riem steken.

Ik heb de BV trouwens ook erg onderschat.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Gast ma 11 jun 2012 - 0:03

Zou je niet kunnen proberen om haar bv eerst op je pink te laten zuigen zodat ze rustig wordt en haar daarna proberen aan te leggen? Wil ze je borst dan wel?
Ik zou idd ook even ok afwachten, zonde om te stoppen hierom.
Succes meid!

Gast
Gast

Bericht  June ma 11 jun 2012 - 0:06

Ik heb er verder geen verstand van, maar heeft ze een nare associatie met de borst? Het is wel 'gek' dat ze steeds begint te huilen als de borst in de buurt komt of is dat een rare opmerking? Hoewel, soms drinkt ze dus wel? Ik zou ook gewoon even het probleem voorleggen aan iemand die er echt even de tijd voor kan nemen en naar kan kijken.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Bericht  Gast ma 11 jun 2012 - 0:20

Ik weet niet of je als je hyperlactatie hebt geen regeldagen hebt.. Ik heb ook altijd heel erg veel melk en mijn meisje word ook wel eens driftig als het te hard gaat..
Dat wat jij beschrijft dat deed ze ook heel erg toen de spruw heel heftig was.. (het is nu trouwens nog steeds niet over bij ons)

Doe je ook aan blokvoeden? Dat helpt hier wel eens bij onrust, als ze teveel en te snel melk binnen krijgt kan dat weer resulteren in krampjes en dan willen ze ook vaak zuigen om troost te zoeken en als ze dan weer melk krijgt blijf je dat houden..

Lastig allemaal hè? hug

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 11 jun 2012 - 0:34

Wat naar dat je nog steeds zo'n last hebt van de hyperlactatie. Als ik het me goed herinner dan had je het advies gekregen om niet te gaan blokvoeden, toch? Terwijl dat hier juist heel effectief is geweest, al duurde het wel een tijdje. Mijn borsten voelen nu sinds kort eindelijk weer soepel.

Vervelend dat het zo lastig blijft bij je. Ik hoop dat de lk je kan helpen. Probeer ook niet teveel vast te houden aan 'wat hoort', kijk naar je meisje. Als ze geen honger heeft, hoeft ze toch ook niet aan de borst? Al drinkt ze maar 3 minuten, de meeste kindjes melden zich wel als ze weer honger hebben.

Gast
Gast

Bericht  Linda ma 11 jun 2012 - 0:40

Eerst inderdaad even uitsluiten of jullie geen spruw hebben. Mijn dochter weigerde ook de borst toen we spruw hadden. Wij hadden overigens geen zichtbare tekenen van spruw, maar dus voornamelijk steeds dat loslaten en huilen.

Het kan ook door je te snelle melkstroom komen. Dat ze zuigbehoefte heeft, maar die dus moeilijk kan stillen aan je borst omdat er steeds melk komt. Ook daar hadden wij last van. Blokvoeden was de oplossing, maar dat kan je beter even in overleg met je LK doen.

Je zou ook kunnen proberen om haar tegen de melkstroom in te laten drinken. Dat kan je doen door onderuit gezakt op de bank te gaan zitten en je dochter met haar buik tegen de jouwe. Dan moet ze wat meer haar best doen om de melk eruit te halen.

En bovenal... relax.. Laat het los dat dingen perfect moeten gaan. Dit is gewoon even een hobbel in de weg wat uiteindelijk weer overgaat als je het op de juiste manier aanpakt.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  Sanne ma 11 jun 2012 - 0:57

Ik weet niet of de spruw nu weer de oorzaak is. H. heeft nog steeds een lichte aanslag op haar tong, maar volgens de huisarts kan ze hier geen last meer van hebben. Ik heb verder ook nergens last van.

Hadewijch, ik denk niet dat H. een nare associatie met de borst heeft. Volgens mij kan dat wel, dus ik vind het geen rare opmerking, hoor. 's Nachts drinkt H. over het algemeen paar minuten achtereen zonder los te laten. Ik heb dan zelfs amper de tijd om haar fatsoenlijk naast mij neer te leggen, zo gretig wil ze dan drinken. Ook dan drinkt ze maar kort (5 minuten), maar wel aan één stuk. Dat is al heel wat, vergeleken bij overdag.

Laurientje, ik vind het echt hartstikke lastig. Ik heb het geven van borstvoeding echt zwaar onderschat. Ik zie er zo tegenop om weer aan het werk te gaan, want dan moet het drinken wel goed gaan. Ik kan op het KDV voeden, maar dan moet ze wel in één keer voldoende drinken om weer een paar uurtjes door te kunnen. Nu doet ze dat vaak niet. En ik heb een hele mooie diepvriesvoorraad aangelegd, maar dat weigert ze te drinken verdorie... Dus ook dat is niet de oplossing.

Lana, het verschilt hoe lang H. het redt met 5 minuutjes drinken. Soms redt ze het 3 à 4 uur, maar meestal geef ik haar na het spelen, verschonen etc. voor het slapen gaan toch nog even de borst. Dan drinkt ze misschien 2 minuutjes nog en dan gaat ze slapen. Dat is thuis niet zo'n probleem, maar als ik weer ga werken, lukt dat niet.

Linda, ik wil wel relaxen als ik maar weet dat het overgaat. En inmiddels weet ik niet meer wat de juiste aanpak is. Ik heb nu (na advies van de LK) al verschillende dingen geprobeerd, maar niets lijkt afdoende te werken. En de dag dat ik weer aan het werk moet (en ik het graag toch wat meer onder controle wil hebben) komt wel steeds dichterbij.

Vorige week zei de LK tegen mij dat ik m'n borsten eenmalig moest leegkolven, en dat vier dagen later nog eens moest herhalen als ze nog steeds zo vol zouden zijn. Ze was nog niet eerder tegengekomen dat de overvloedige melkproductie daardoor toch bleef aanhouden. Ik heb het geprobeerd, maar ik loop nog steeds over.

Sanne
Ratel
Ratel

Bericht  Linda ma 11 jun 2012 - 1:08

Dat leegkolven hielp hier ook niet echt. Blokvoeden was hier uiteindelijk de uitkomst. En liggend voeden trouwens ook. Ik heb een hele tijd alleen maar liggend kunnen voeden. Als ik zat liet ze ook tig keer los, dat werkte echt niet. Uiteindelijk is dat wel weer overgegaan.

Ik zou je nog niet al te druk maken over het werken. Zij heeft ook gauw genoeg in de gaten dat ze dan niet meer zovaak op een dag kleine teugjes kan doen. En je zou daarnaast ook kunnen kijken of ze op het kdv met een cupje willen voeden als je niet op tijd bent om haar live te voeden.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 11 jun 2012 - 1:16

Het leegkolven werkte hier ook alleen maar averechts

Gast
Gast

Bericht  Sanne ma 11 jun 2012 - 1:29

Linda, hoe werkt dat met zo'n cupje dan? En weet jij toevallig of je afgekolfde melk ook eerst kunt koken en dan invriezen? Ik heb eens gelezen dat de smaak daardoor niet verandert, maar weet niet meer waar. Misschien dat H. het dan wel wil drinken.

Sanne
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 11 jun 2012 - 1:43

ik zou echt zorgen dat jullie eerst van de spruw af zijn. De huisarts zegt wel mooi dat ze hier geen last van kan hebben, maar dat is dus niet altijd zo.

Gast
Gast

Bericht  Linda ma 11 jun 2012 - 1:54

Sanne schreef:Linda, hoe werkt dat met zo'n cupje dan? En weet jij toevallig of je afgekolfde melk ook eerst kunt koken en dan invriezen? Ik heb eens gelezen dat de smaak daardoor niet verandert, maar weet niet meer waar. Misschien dat H. het dan wel wil drinken.

Hier kan je wat meer lezen over cupfeeding:

http://www.lalecheleague.nl/Dossier-Borstweigeren/Cupfeeding.html

Je hoeft de melk niet te helemaal door te koken, maar even kort verwarmen is al voldoende (tegen kookpunt aan). Dat zou al voldoende moeten zijn om ervoor te zorgen dat vriezermelk niet zo ranzig wordt. Bij mijn dochter hielp dat een klein beetje, zij dronk ook absoluut geen vriezermelk. Het is wel erg zonde van alle voedingsstoffen, want er gaat best wel wat verloren, maarja...beter iets dan niet. Het valt in ieder geval te proberen.

Heeft ze helemaal nog nooit uit een flesje gedronken?

En eens wbt Rejoy, spruw moet eerst echt helemaal weg zijn. Ken je dit informatieblad?

http://www.borstvoedingnatuurlijk.nl/Upload/Bestanden/427606_deel_2_IB_1.pdf

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 11 jun 2012 - 2:10

Linda schreef:Dat leegkolven hielp hier ook niet echt. Blokvoeden was hier uiteindelijk de uitkomst. En liggend voeden trouwens ook. Ik heb een hele tijd alleen maar liggend kunnen voeden. Als ik zat liet ze ook tig keer los, dat werkte echt niet. Uiteindelijk is dat wel weer overgegaan.

+1. Hier exact hetzelfde. Leegkolven doe ik alleen maar als de stuwing héél erg is en ik het idee heb dat er een bo aan zit te komen. Blokvoeden is hier effectief. En hier ook een dame die bij zittend voeden niet goed kan drinken en steeds loslaat, maar liggend voeden gaat wel goed.

Drinkt ze trouwens helemaal niet uit een flesje, of alleen de vriezermelk niet?

Gast
Gast

Bericht  Sanne ma 11 jun 2012 - 2:26

Rejoy, ik denk dat ik gentiaan violet ga kopen, al twijfel ik nog wel, omdat ik zelf ook niet zeker weet of ze nog spruw heeft en de huisarts dus zegt dat een klein beetje witte aanslag normaal is.

Tiramisu, de ene keer lukt liggend voeden hier alleen goed, de andere keer juist zittend. H. drinkt wel uit een fles, maar alleen als het vers is afgekolfd.

H. is weer wakker, heeft 4 minuten gedronken met loslaten en aanhappen tussendoor. Nu is ze weer driftig op haar handjes aan het sabbelen, maar als ik haar aanleg, gaat ze huilen (en ik ook, ik word inmiddels helemaal nerveus van dat gesabbel). Ik weet ook gewoon echt niet meer wat ik nou moet doen met haar...

Sanne
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 11 jun 2012 - 2:28

Is het een optie om de lk zelf vandaag al te bellen? Vaak kunnen ze dan op dezelfde dag nog actie ondernemen.
Deze onzekerheid en onduidelijkheid lijkt me ook niets voor je.

Gast
Gast

Bericht  Linda ma 11 jun 2012 - 2:37

Maar is het sabbelen niet gewoon het ontdekken van de handjes?

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Sanne ma 11 jun 2012 - 2:46

Linda schreef:Maar is het sabbelen niet gewoon het ontdekken van de handjes?

Ja, misschien ook wel. Maar dan vraag ik me nog steeds af of ze wel genoeg drinkt als ze maar 3 à 4 minuten drinkt per keer. Ze heeft het er vanochtend kennelijk ruim drie uur op gered en ook nu ligt ze toch te spelen (en te sabbelen) in de box, dus misschien is het ook wel voldoende.

Sanne
Ratel
Ratel

Bericht  Linda ma 11 jun 2012 - 2:48

Als ze voldoende plast en groeit dan krijgt ze voldoende binnen. Vergeet ook niet dat kindjes steeds beter leren drinken uit een borst. En als je melkstroom snel is zal ze ook snel verzadigd zijn.
Probeer je niet te druk maken, die onrust voelt zij ook. Vertrouw op je kindje, dan komt het echt goed.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: