Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat was jouw reden om te stoppen met borstvoeding?

+23
Printje
xxjojootjexx
Filoria
Tazz
maiadebij
Roodkapje
Steep
VeryCherry
sheila123
missmarm
Coccinelle
Dolphinne
Happydobby
Linda
Flip Fluitketel
Mamsie
Limburg85
Susan
Bruintje Beer
Liadan
Novalee
Darius
Teddyaapje
27 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Wat was jouw reden om te stoppen met borstvoeding? - Pagina 2 Empty Re: Wat was jouw reden om te stoppen met borstvoeding?

Bericht  Linda vr 23 sep 2011 - 0:35

Ik zie het voor mezelf ook niet als iets wat ik "vol houd". Dat klinkt zo negatief, vind ik. Ik vind het gewoon vanzelfsprekend en voel me er niet anders door en het belemmerd me ook niet.
Ik val er wel door af, maar dat heeft meer te maken met het dieet wat ik moet volgen. Maar door voldoende andere dingen te eten val ik niet extreem veel af.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat was jouw reden om te stoppen met borstvoeding? - Pagina 2 Empty Re: Wat was jouw reden om te stoppen met borstvoeding?

Bericht  Susan vr 23 sep 2011 - 0:37

Nee, nu belemmert het me sowieso niet meer echt, behalve dan dat ik sommige medicijnen niet kan gebruiken, maar ik kan wel gewoon gaan en staan waar ik wil, als ze zo groot zijn kan je makkelijk een of twee voedingen overslaan. Dan drinkt ze wel melk uit een pak of iets anders.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 23 sep 2011 - 0:40

Ja, dat klinkt inderdaad een beetje negatief. Ik zie het ook wel enigszins als een 'opoffering', daarom druk ik het denk ik zo uit. Die borstvoeding geef ik vooral omdat het het beste is voor mijn kindje, als flesvoeding even gezond was geweest, was ik daar onmiddellijk voor gegaan. Af en toe vond ik het ook heel fijn, vooral de eerste voeding als ze me echt een half uur lang zo lief aankeek I love you , maar over het algemeen vond ik het wel een kwestie van volhouden. Vandaar ook dat ik zoveel respect heb voor mensen die het wel heel lang doen. Maar als ik jou lees, ervaar je het ook gewoon heel anders (positiever).

Gast
Gast

Bericht  Happydobby vr 23 sep 2011 - 0:45

@Susan, Hoe lang ga je nog door met de bv? Gewoon totdat ze het zelf aangeeft?

@Teddyaapje, mag ik vragen hoeveel jij kolft per dag ong?

Ik wil eigenlijk doorgaan tot 6 maanden en misschien langer maar mijn produktie gaat maar niet omhoog. Nu heb genoeg maar als mijn zoon steeds meer wil weet ik niet hoe ik de productie kan verhogen.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Susan vr 23 sep 2011 - 0:48

Happydobby schreef:@Susan, Hoe lang ga je nog door met de bv? Gewoon totdat ze het zelf aangeeft?

Ik weet nog niet, in ieder geval wel tot twee jaar, daarna denk ik ook nog wel een tijdje. Ik zit wel met medicijnen die ik niet mag gebruiken, bijvoorbeeld tegen allergie, maar goed, dat heb ik er wel voor over. Het is wel vervelend dat steeds meer mensen zich ermee bemoeien en vragen wanneer ik nou eindelijk eens stop (ik bedoel jou dus niet, maar mensen die er negatief over doen). Niet dat ik me daar iets van aantrek, maar het is gewoon niet leuk.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Liadan vr 23 sep 2011 - 0:49

Bij mij voelt het ook echt niet als 'volhouden'. Ik voel me ook niet belemmerd, het is voor mij heel vanzelfsprekend om borstvoeding te geven en ik vind het ook ontzettend makkelijk. Hij krijgt gewoon een voeding wanneer hij wil en ik hoef niet na te denken over tijden, hoeveelheden enz.
En hoe langer je voedt, hoe makkelijker het wordt. Nu krijgt hij nog ongeveer 8 voedingen, dat wordt in de loop der tijd ook minder en het is dan ook makkelijker om een voeding of meer dan 1 voeding over te slaan. Toen Yara ruim 1,5 was, kon ik een dag overslaan zonder er last van te krijgen.
Ik voel me ook niet beperkt, als ik ergens alleen naartoe ga, dan kan ik best 5 uur zonder te kolven en in de avond kan ik ook na 19 uur weggaan en dan hoef ik ook niet te kolven (maar voed weer als ik thuis kom).

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Liadan vr 23 sep 2011 - 0:51

Heel vervelend als mensen zich ermee gaan bemoeien. Ik heb daarom vanaf dat Yara 1,5 was gewoon niet meer gezegd dat ik nog borstvoeding gaf. Als mensen ernaar vroegen zei ik het wel, maar de meesten gaan ervan uit dat je allang gestopt bent en vragen er niet naar.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Gast vr 23 sep 2011 - 0:52

Jeej Susan, ik kijk net naar je ticker en ik zie dat Y.rsa alweer bijna 2 jaar wordt. Dat is echt snel gegaan, voor mijn gevoel is ze van M.ara haar leeftijd (18 maanden) maar dat kan natuurlijk niet. Vervelend dat je soms raar aan wordt gekeken als je aangeeft nog te voeden. Je weet dat je jezelf er niets van moet aantrekken, maar in het echt werkt dat toch anders. Bij mij vragen mensen weleens waar ik mee bezig ben, zoveel in het ziekenhuis, en op het revalidatie centrum, en dan nog voeden ?! De manier waarop ze dat zeggen, komt soms echt over alsof het een enorme last voor mij is. Integendeel juist, ik zou niet willen stoppen.

Gast
Gast

Bericht  Linda vr 23 sep 2011 - 0:54

Liadan schreef:Heel vervelend als mensen zich ermee gaan bemoeien. Ik heb daarom vanaf dat Yara 1,5 was gewoon niet meer gezegd dat ik nog borstvoeding gaf. Als mensen ernaar vroegen zei ik het wel, maar de meesten gaan ervan uit dat je allang gestopt bent en vragen er niet naar.

Ik kan me voorstellen dat je dat op een gegeven moment gaat doen, maar eigenlijk zou het niet moeten kunnen vind ik. Waar bemoeien mensen zich toch mee....

Ik kan het trouwens moeilijk verzwijgen door het hypoallergene dieet wat ik volg.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  Happydobby vr 23 sep 2011 - 0:56

Susan schreef:
Happydobby schreef:@Susan, Hoe lang ga je nog door met de bv? Gewoon totdat ze het zelf aangeeft?

Ik weet nog niet, in ieder geval wel tot twee jaar, daarna denk ik ook nog wel een tijdje. Ik zit wel met medicijnen die ik niet mag gebruiken, bijvoorbeeld tegen allergie, maar goed, dat heb ik er wel voor over. Het is wel vervelend dat steeds meer mensen zich ermee bemoeien en vragen wanneer ik nou eindelijk eens stop (ik bedoel jou dus niet, maar mensen die er negatief over doen). Niet dat ik me daar iets van aantrek, maar het is gewoon niet leuk.

Ik snap je wel, je geeft een goede basis mee aan je kinderen. Weet je hoeveel mensen het raar vinden dat ik kolf, terwijl ik er niet mee zit.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Dolphinne vr 23 sep 2011 - 0:56

Ik ben met 4,5 maand gaan afbouwen en vanaf 6 maand kreeg mijn zoontje alleen nog flesvoeding. Ik ben toen gaan afbouwen omdat mijn zoontje vanaf toen ook regelmatig een weekend of nachtje naar zijn vader ging en ik dan niet alles wilde kolven. Ik had ook niet genoeg voorraad om mee te geven.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465

Bericht  Susan vr 23 sep 2011 - 0:57

Bij mij weten ze sowieso nog van Ezra dat ik toen zo lang gevoed heb, dus zolang ik niet expliciet zeg dat ik ermee ben gestopt weten ze dat ik dat nu met Yrsa ook doe.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Coccinelle vr 23 sep 2011 - 1:24

Flip Fluitketel schreef:Ik ben met 8maanden gestopt met BV geven d.m.v. fulltime kolven. Ik was het opeens 'zat' om steeds op bepaalde tijden te moeten kolven en overal de kolf mee naartoe te slepen. Het ging me steeds meer tegenstaan het kolven en ben langzaam aan gaan minderen. Maar vond het best nog wel een lastige keuze. Bij een eventueel 2e kind hoop ik het ook zo lang of nog langer vol te houden.

+1. Met 8 maanden kolfde ik alleen nog 's ochtends en 's avonds. Ik hoop dat de borstvoeding bij een 2e wel goed loopt, dat moet eigenlijk gewoon want ik denk dat fulltime kolven terwijl je ook een ouder kindje hebt rondlopen bijna niet te doen is. Dan ga ik het iig nooit zo lang volhouden als ik nu gedaan heb, en dat zou ik wel graag willen.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576

Bericht  missmarm vr 23 sep 2011 - 1:29

1e na 10 weken Door het te zwak zijn om te drinken en alle stress rondom ZL1 gestopt.

2e keer na 10 maanden gestopt productie was laag en ZL2 wilde niet meer drinken.

3e keer nu bijna 6 maand en hoop het jaar te halen. Kolf op mn werk 2 keer en voed veel zodat ik genoeg productie blijf houden.

missmarm
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 191
Punten : 238

Bericht  Gast vr 23 sep 2011 - 1:30

Wat betekent ZL eigenlijk?

Gast
Gast

Bericht  Susan vr 23 sep 2011 - 1:32

Ik gok zoonlief.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast vr 23 sep 2011 - 1:32

Ik krijg ook vaak de vraag hoelang ik het nog wil blijven doen, ik zou meer aan mezelf moeten denken, het is veel te zwaar enz enz.

Maar ook ik ervaar het juist alleen maar als makkelijk, bij 1 vond ik dat al, maar nu ik er 2 voedt, scheelt het me juist tijd. Ik wilde afgelopen week een flesje proberen, nou, ellende! In de 1e plaats deed ze er veel langer over (de ander wilde absoluut niet) en in de 2e plaats hadden de oudste 2 ruzie over wie de fles mocht vasthouden, terwijl als ik de borst geef, ze het nergens over hebben, en ze het als vanzelfsprekend zien.
Ik ben er ook gewoon veel langer mee bezig, dat gezeur van 2 flessen klaarmaken, nee, niks voor mij.
En zo kan ik ook nog spelen met de tijd. Flesvoeding zit je toch wat meer aan tijden vast, en nu is het iedere dag anders.

Soms is het wel lastig, zoals volgende week hebben we de hele dag bruiloft, en ik heb dus geen oppas in de buurt daar. Ik zou ze wel even bij een buurvrouw van mn schoonouders kunnen brengen, maar het feest is weer in een andere plaats, dus dan blijf ik heen en weer rijden om te voeden. En een fles wil de 1 niet, dus dat is geen optie.
Nu gaan ze dus de hele dag mee, het is niet anders.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 23 sep 2011 - 1:34

Kolven jullie allemaal op je werk?
Ik zie daar zo tegenop.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 23 sep 2011 - 1:39

Kruumel schreef:Kolven jullie allemaal op je werk?
Ik zie daar zo tegenop.

Nu is dat niet aan de orde, maar bij de 2e ging dat altijd prima eigenlijk. Ik heb zelfs de mogelijkheid gehad dat ik mijn zoontje daar live kon voeden, dat was helemaal makkelijk natuurlijk. (kleinschalig wonen, de bewoners vonden het helemaal geweldig als ik hem mee had, ik deed hem dan daar op tafel in bad, en genieten dat ze dan deden, echt heel leuk)

Gast
Gast

Bericht  sheila123 vr 23 sep 2011 - 1:55

Oudste dochter is er zelf mee opgehouden,ze was toen 11 maanden. Nu ben ik noodgedwongen gedeeltelijk gestopt omdat mijn lichaam het niet meer trok. Viel dit keer nog harder af en kon niet normaal meer functioneren op het werk en thuis werd het er ook niet gezelliger op. Nu doe ik dus 50/50 en dat gaat heel goed! Hoop het zo nog wel even vol te houden.
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Bericht  VeryCherry vr 23 sep 2011 - 2:18

Na 5 weken, ik had wel genoeg vocht, maar er zaten te weinig voedingsstoffen in. Ik ging toen ook weer naar school en mijn moeder gaf hem een fles en het huilen was meteen over. Toen ben ik helemaal overgestapt op de fles.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754

Bericht  Steep vr 23 sep 2011 - 2:45

VeryCherry schreef:Na 5 weken, ik had wel genoeg vocht, maar er zaten te weinig voedingsstoffen in. Ik ging toen ook weer naar school en mijn moeder gaf hem een fles en het huilen was meteen over. Toen ben ik helemaal overgestapt op de fles.

Hoe ben je daar achter gekomen?
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Roodkapje vr 23 sep 2011 - 3:23

Teddyaapje schreef:Over een paar weken wordt mijn zoontje alweer een jaar. Ik had me eerst voorgenomen om tot 6 maanden bv te geven, toen het zover was wilde ik toch doorgaan tot een jaar en er dan mee stoppen...nu het bijna zover is begin ik toch weer te twijfelen...
Waarom zou ik ermee stoppen terwijl het goed gaat?
Van de andere kant...het lijkt me heerlijk om weer volledige vrijheid te hebben en niet steeds rekening te moeten houden met dat ik moet kolven.

Ik ben dus benieuwd wat voor jullie de reden was om met de bv. te stoppen...

Precies het topic dat ik ook zo geopend kon hebben. Ik zit hier met hetzelfde dilemma. Mijn zoontje wordt over een kleine 3 weken een jaar.. normaal gesproken had ik voor mezelf bedacht tot een jaar bv te geven. Maar hij geniet er nog intens van en ik van die momentjes van ons samen dat ik soms ook denk om nog door te gaan. Maar ja, er zijn ook tegens.. We gaan in november op honeymoon en ik moet zeggen dat ik het echt a-romantisch vindt met een kolf erbij:) Ook gaan we naar onbewoonde gebieden dus dan is elektrisch kolven niet zo practisch.
Bij nr 2 ben ik met 12 mnd gaan afbouwen en met 14 mnd was ik gestopt. Ik twijfel echt heel erg. Sluit ik het af of ga ik toch nog door en koop ik nog een handkolfje voor op reis? Ik weet het gewoon niet... DRAMA!
Misschien is dit ons laatste kindje, dat speelt stiekem ook wel door mn hoofd moet ik eerlijk zeggen... Ik wil hem niet klein houden daardoor ofzo, maar wel dat ik dan denk... misschien is dit de laatste keer dat je het dit als moeder kan doen voor je kind...
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Bericht  Gast vr 23 sep 2011 - 3:29

Roodkapje schreef:
Teddyaapje schreef:Over een paar weken wordt mijn zoontje alweer een jaar. Ik had me eerst voorgenomen om tot 6 maanden bv te geven, toen het zover was wilde ik toch doorgaan tot een jaar en er dan mee stoppen...nu het bijna zover is begin ik toch weer te twijfelen...
Waarom zou ik ermee stoppen terwijl het goed gaat?
Van de andere kant...het lijkt me heerlijk om weer volledige vrijheid te hebben en niet steeds rekening te moeten houden met dat ik moet kolven.

Ik ben dus benieuwd wat voor jullie de reden was om met de bv. te stoppen...

Precies het topic dat ik ook zo geopend kon hebben. Ik zit hier met hetzelfde dilemma. Mijn zoontje wordt over een kleine 3 weken een jaar.. normaal gesproken had ik voor mezelf bedacht tot een jaar bv te geven. Maar hij geniet er nog intens van en ik van die momentjes van ons samen dat ik soms ook denk om nog door te gaan. Maar ja, er zijn ook tegens.. We gaan in november op honeymoon en ik moet zeggen dat ik het echt a-romantisch vindt met een kolf erbij:) Ook gaan we naar onbewoonde gebieden dus dan is elektrisch kolven niet zo practisch.
Bij nr 2 ben ik met 12 mnd gaan afbouwen en met 14 mnd was ik gestopt. Ik twijfel echt heel erg. Sluit ik het af of ga ik toch nog door en koop ik nog een handkolfje voor op reis? Ik weet het gewoon niet... DRAMA!
Misschien is dit ons laatste kindje, dat speelt stiekem ook wel door mn hoofd moet ik eerlijk zeggen... Ik wil hem niet klein houden daardoor ofzo, maar wel dat ik dan denk... misschien is dit de laatste keer dat je het dit als moeder kan doen voor je kind...

Voed je nog vaak op een dag, of valt dat wel mee? Misschien kun je toe met 3x per dag kolven op je huwelijksreis? Als je er zelf over twijfelt zou ik nog niet stoppen, maar idd gewoon een handkolf meenemen. Maar goed, dat ben ik. Ik ben ook zo iemand die die knoop niet zelf kan doorhakken, ik heb liever dat ze zelf stoppen.

Gast
Gast

Bericht  Roodkapje vr 23 sep 2011 - 3:33

Susan schreef:

Susan,

Dat heb ik hier ook, en hij is nog niet eens 1! Mijn vader vindt heel het bv gedoe helemaal niets, mijn neefje die 2 mnd ouder is als mijn zoontje krijgt vanaf 10-12 weken flesvoeding en hij zegt ook soms .. kijk die groeit toch ook... Word het niet eens tijd om te stoppen dan heb je meer tijd voor jezelf etc>? Het zal wel goed bedoeld zijn, mijn pap en ik zijn echt beste vriendjes maar het komt toch wel hard aan.

Ook andere mensen, wildvreemden durven er iets van te zeggen. Ik heb van de week nog "ruzie" gemaakt in de Ikea haha. Ik ging in het moederhoekje voeden. Kwam er zo'n mama met een baby van een week of 5/6. Die vond dat mijn kind maar beter een potje kon geven want haar kind had NU honger. Dat is heel jammer voor haar kind, maar mijn kind ook. Dat vertelde ik haar ook dat mijn kind ook recht op voeding had. Ik vertelde nog dat ze ook kon voeden bij de verschoningsruimte als ze niet in het openbaar wilde voeden. Maar blijkbaar zag ze dat niet zitten. Kreeg allemaal rare opmerkingen te horen.
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: