Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

jouw reden om te stoppen met borstvoeding

+30
Coco
Susan
Filoria
Roodkapje
Thunder
meisje
Funk
_Lana_
Bruintje Beer
Tiara
Fiebje
Fearie
Stuiterbal
Tania
Slakje
Lejow
Printje
SarahKey
Liadan
Alex
Happydobby
Novalee
Juutjepetuutje
Linda
Limburg85
mickey
Fiwen
Pussycat
L!ND@
Wennes
34 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

jouw reden om te stoppen met borstvoeding Empty jouw reden om te stoppen met borstvoeding

Bericht  Wennes wo 5 sep 2012 - 0:42

Voor de moeders die borstvoeding hebben gegeven:
Wat was de reden dat je gestopt bent met borstvoeding?
Hoe lang heb je bv gegeven?
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

jouw reden om te stoppen met borstvoeding Empty Re: jouw reden om te stoppen met borstvoeding

Bericht  L!ND@ wo 5 sep 2012 - 0:47

Ik ben gestopt, omdat het kolven niet geweldig ging en mijn productie erg terug liep. Ik had echt geen zin meer om extra bij te gaan kolven (gut, wat haatte ik dat!) en kon me ook slecht ontspannen als ik wel aan het kolven was. Ik wilde altijd wel bv geven, maar het moest me niet te ingewikkeld/moeilijk/teveel energie gaan kosten, ik deed het voornamelijk voor mijn dochter en niet voor mezelf. Je leest vaak over moeders die het helemaal geweldig vinden, ik vond het zelf niet zo bijzonder....Ik heb 6 maanden lang fulltime bv gegeven, daarna ben ik gaan afbouwen. Toen ze op een gegeven moment ook nog de borst ging weigeren, was ik er helemaal klaar mee! Rond de 8 maanden was ze helemaal over op de fles en vaste voeding.
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535

jouw reden om te stoppen met borstvoeding Empty Re: jouw reden om te stoppen met borstvoeding

Bericht  Pussycat wo 5 sep 2012 - 0:49

Ik heb 4 maanden borstvoeding geven en ben toen gestopt op advies van mijn huisarts omdat ik pillen kreeg die niet samen konden met borstvoeding geven.

Geen idee hoelang ik anders zou zijn doorgegaan... Maar langer dan 4 maanden sowieso ik baalde gigantisch! Vooral omdat het niet mijn keuze was natuurlijk.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Fiwen wo 5 sep 2012 - 1:02

Ik ben na 6 weken gestopt omdat het hier gewoon een grote chaos was en het uit de hand begon te lopen.
Manlief zat al weken thuis met een depressie, J. zat van tot tot teen vol met eczeem en huilde gemiddeld 6 tot 8 uur per dag en ik zat door alles zelf ook tegen een depressie aan. Na 6 weken ben ik compleet ingestort en heeft manlief in overleg met onze verloskundige (vriendin) besloten mij een paar uur te laten slapen en J. een fles te geven (vriendin is om 11 uur 's avonds nog een proefverpakking komen brengen). Normaal wilde ze ook 's nachts nog elke 2 uur drinken en nu sliep ze de nacht door op een fles. We hebben toen 2 dagen om en om borst en flesvoeding gegeven en we merkte dat ze heel heftig reageerde op de bv en veel minder heftig op de fles. Toen zijn we overgestapt. Nog geen week later was het duidelijk dat ze een koemelkallergie had en daar zo veel eczeem van had en zo veel huilde. Toen we dieet-voeding zijn gaan geven hadden we binnen een dag een compleet ander kind.

Ik vind het nog steeds heel jammer hoor, ik had achteraf ook heel graag nog bv willen geven maar dan zelf een dieet gevolgd maar dat was op dat moment met de omstandigheden zoals ze toen waren gewoon niet mogelijk. Dan was ik er zelf echt aan onderdoor gegaan.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992

Bericht  mickey wo 5 sep 2012 - 1:07

Ik ben rond de 5 maanden gestopt met de bv, omdat het heel erg teruggelopen was en mijn zoon afgevallen was daardoor. Hij gaf zelf niet aan dat hij honger had, dus ik merkte het pas toen ik hem.ging wegen op het cb. Ik heb toen eerst nog een week geprobeerd te combineren, maar hij was er zelf wel klaar mee.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 5 sep 2012 - 1:21

.

Laatst aangepast door _MamaRosa_ op vr 26 okt 2012 - 21:37; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Limburg85 wo 5 sep 2012 - 1:23

Na 3 weken. Het was alleen maar stressen doordat R zijn tongriem volledig vast zat waardoor die niet kon vast houden. Daarbij had hij een laag geboortegewocht en viel veel af waardoor de druk extra was dat hij moest drinken en echt niet meer mocht afvallen anders zou die weer opgenomen moeten worden in het zh.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896

Bericht  Linda wo 5 sep 2012 - 1:30

Limburg, kon je z'n tongriem niet laten knippen?

Mamarosa, ik vind het echt bewonderenswaardig, een tweeling zo lang voeden!

Ik begin er zelf ook een beetje klaar mee te zijn. Maar ik wil het dochter zelf laten bepalen, dus ik mag niet stoppen van mezelf. Ookal kost het op dit moment vrij veel van me.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  Juutjepetuutje wo 5 sep 2012 - 2:29

Met een maand of 7 kwam mijn menstruatie weer op gang en dat was echt dramatisch voor mijn productie.. ik probeerde het op te krikken door extra te kolven, maar ik kreeg er ook nog een griepje overheen. Zoon begon te bijten en raakte gefrustreerd toen hij er niets meer uit kreeg, toen was de lol er snel af, wilde dan graag gedeeltelijk blijven voeden, maar dat lukte ook niet meer, dus met 8 maanden zijn we over gegaan op de fles.
Juutjepetuutje
Juutjepetuutje
Prater
Prater

Aantal berichten : 662
Punten : 693

Bericht  Novalee wo 5 sep 2012 - 2:33

Ik kolfde fulltime en ben daarmee gestopt toen mijn melk helemaal terug liep. Mijn productie was sowieso slecht, ik kolfde toen nog zo'n 7 of 8 keer per dag geloof ik en had dan maar net, of soms zelfs niet, genoeg. Ik baalde er erg van maar ik ging er zelf ook onder lijden. Terwijl ik aan het afbouwen was zijn we bij de HA geweest vanwege eczeem en een vermoeden van KMA. Vanaf toen kreeg ze Nutramigenvoeding en daar werd ze een totaal ander kind van (o.a. ineens meer dan maar 2x 45 minuten slapen overdag). Dat was wel de stok achter de deur om er echt mee te stoppen. Voor N. was flesvoeding beter, en voor mij op dat moment ook.

N. heeft met 4,5 maand de laatste borstvoeding uit de fles gekregen. Op 31 december heb ik voor het laatst gekolfd, ze was toen ruim 5 maanden.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611

Bericht  Gast wo 5 sep 2012 - 2:33

Bij S. heb ik 10 maanden BV gegeven. Uit eindelijk ben ik gestopt om verschillende redenen. O.a. was ik het kolven zat ( kolfde als ik aan het werk was), wou ook weer eens een wijntje drinken ( drink niet tijdens de bv) en gewoon weer mijn lichaam voor mezelf smile
Nu bij P. geef ik nog steeds BV en wil ik dat blijven geven tot ze niet meer wil/niet meer nodig heeft. Mijn grens ligt wel rond 1 jaar, maar we zien wel even. Wil iig geen flesvoeding geven dus iig tot een jaar zal ze bv krijgen.

Gast
Gast

Bericht  Happydobby wo 5 sep 2012 - 2:43

Met 9 maanden gestopt, was iedere morgen nat, m wilde savonds pap voor het slapen. Ik vond het zelf toen mooi geweest.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Alex wo 5 sep 2012 - 3:07

Ik heb op een week na zes maanden borstvoeding gegeven. De productie was dusdanig teruggelopen dat ik me een slag in de rondte moest eten om A. een volledige voeding te kunnen geven. Ik was doodongelukkig en besloot dat het genoeg was.
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Bericht  Liadan wo 5 sep 2012 - 3:12

Mijn dochter heeft de borstvoeding zelf afgebouwd, ze was toen 2 jaar en 3 weken oud.
Zoon krijgt borstvoeding en laat ik ook zelf afbouwen, maar ik wil in ieder geval doorgaan tot hij 2 jaar is.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Gast wo 5 sep 2012 - 3:28

Liadan schreef:Mijn dochter heeft de borstvoeding zelf afgebouwd, ze was toen 2 jaar en 3 weken oud.
Zoon krijgt borstvoeding en laat ik ook zelf afbouwen, maar ik wil in ieder geval doorgaan tot hij 2 jaar is.

En als hij nou ineens niet meer wil?

Want dat had mijn zoon dus, en de jongste 2 zijn ook niet echt geinteresseerd meer. Dus dan kan ik wel door willen gaan, maar dan houdt het op.

Gast
Gast

Bericht  Liadan wo 5 sep 2012 - 3:32

Als hij niet meer wil dan probeer ik alles om hem weer aan het drinken te krijgen en anders ga ik kolven tot hij 2 jaar is.

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 5 sep 2012 - 3:34

_MamaRosa_ schreef:
Liadan schreef:Mijn dochter heeft de borstvoeding zelf afgebouwd, ze was toen 2 jaar en 3 weken oud.

En als hij nou ineens niet meer wil?

Want dat had mijn zoon dus, en de jongste 2 zijn ook niet echt geinteresseerd meer. Dus dan kan ik wel door willen gaan, maar dan houdt het op.

ik denk dat Liadan ervan uit gaat dat de natuurlijke speenleeftijd ergens tussen de 2 en 7 jaar ligt. Als het kindje voor die tijd niet meer wil, heet 't officieel borstweigeren en 'mag' je het niet zien als natuurlijk afbouwen.

Gast
Gast

Bericht  SarahKey wo 5 sep 2012 - 3:37

Ik heb 1 week borstvoeding gegeven, maar ben gestopt omdat er geen voeding in zat. S viel teveel af en kreeg op een gegeven moment dorstkoorts.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Gast wo 5 sep 2012 - 3:49

Ok.

Hier hebben ze wel echt zelf afgebouwd, en officieel mag dat dan misschien borstweigeren heten, ik heb er nu wel vrede mee. Het heeft best veel van me gevergt, en ben al heel blij dat ik zolang zoveel heb kunnen voeden. Maar nu is mijn lichaam er ook echt klaar mee.

Ik moet nu ook wel weer aan mezelf gaan denken gezien mijn nierziekte, dus dan is het helemaal prima.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 5 sep 2012 - 3:52

MR: ik vind het bewonderenswaardig dat je het zo lang hebt vol gehouden met een tweeling én je nierziekte!

Gast
Gast

Bericht  Liadan wo 5 sep 2012 - 3:52

Mamarosa, ik snap helemaal waarom je het niet erg vindt om te stoppen. Petje af dat je je meiden zolang hebt gevoed!

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 5 sep 2012 - 3:54

Ik heb welgeteld 1 week borstvoeding gegeven bij de 2e :cheering: Laughing

Niet mee door gegaan om de pijn en ik vond het te belastend:
; overal alleen voor op moeten draaien qua voedingen.
Ik hoorde van verschillende langvoedsters dat het wel tot 6-8 weken duurt voordat je
er ritme in hebt. En eerlijk is eerlijk, ik vond de stress en de pijn niet de moeite waard.

Ik heb wel echt respect voor moeders die wel lang kunnen voeden. Het lijkt mij echt zwaar.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 5 sep 2012 - 3:55

Rejoy. schreef:MR: ik vind het bewonderenswaardig dat je het zo lang hebt vol gehouden met een tweeling én je nierziekte!

Ik ook! Respect!

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 5 sep 2012 - 3:59

Luce schreef:
Rejoy. schreef:MR: ik vind het bewonderenswaardig dat je het zo lang hebt vol gehouden met een tweeling én je nierziekte!

Ik ook! Respect!

+1

Gast
Gast

Bericht  Printje wo 5 sep 2012 - 4:04

Luce schreef:Ik heb welgeteld 1 week 2 dagen borstvoeding gegeven bij de 2e jouw reden om te stoppen met borstvoeding 281626781 Laughing

Niet mee door gegaan om de pijn en ik vond het te belastend:
; overal alleen voor op moeten draaien qua voedingen.
Ik hoorde van verschillende langvoedsters dat het wel tot 6-8 weken duurt voordat je
er ritme in hebt. En eerlijk is eerlijk, ik vond de stress en de pijn niet de moeite waard.

Ik heb wel echt respect voor moeders die wel lang kunnen voeden. Het lijkt mij echt zwaar.

Hier sluit ik me bij aan. Nu was de situatie hier ook niet optimaal maar na 2 dagen was ik er al helemaal klaar mee, nummer 2 krijgt dan ook meteen de fles.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: