Zorgverzekering! pfff wat een veranderingen.
+27
Parisienne
TukTuk
Emma_
Fayebella
Lilou
Lady4
SuperGrover
Lejow
patjuhhh
Caresses
SleepingBeauty
Spring
Tania
Lotus
Jeanette
SoGood
Minx
Schaapke
blondje1313
Liz
Atelier Madame
Raindrop
Dani
Rush
Darius
flower
Travelgurly
31 plaatsers
Pagina 2 van 5
Pagina 2 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Zorgverzekering! pfff wat een veranderingen.
Zo dat is wel een flinke verhoging van het eigenrisico. Wij moeten het voor mijn man ook altijd meteen in januari zo'n beetje al betalen. Het is niet anders, maar jammer is het wel.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Ik vind het raar om te zeggen dat chronisch zieken altijd de lul zijn..
Ja, zij zijn gegarandeerd hun eigen risico helemaal kwijt, en daardoor betalen ze meer als iemand die geen zorg vraagt.
Maar wij betalen net zo veel aan eigen risico en net zo veel aan de verzekering.
Wat ik wel vind is dat ze moeten ophouden om steeds meer dingen uit de verzekering te schrappen.
Zoals nu de pil, dat kan echt niet hoor!
Ik denk dat het voor de staat een stuk goedkoper is om de pil gewoon in het basispakket te houden dan het aantal abortussen en tienermoeders die wellicht geen diploma halen en daardoor dus geen goede baan krijgen.
En de persoon die zegt dat ze nu geen zorgtoeslag meer gaat krijgen, dan verdien je dus teveel om daar recht op te hebben.
Er zijn genoeg mensen die het geld amper kunnen opbrengen iedere maand, voor die mensen is het echt vervelend dat de zorgtoeslag minder wordt en de kosten omhoog gaan.
Ja, zij zijn gegarandeerd hun eigen risico helemaal kwijt, en daardoor betalen ze meer als iemand die geen zorg vraagt.
Maar wij betalen net zo veel aan eigen risico en net zo veel aan de verzekering.
Wat ik wel vind is dat ze moeten ophouden om steeds meer dingen uit de verzekering te schrappen.
Zoals nu de pil, dat kan echt niet hoor!
Ik denk dat het voor de staat een stuk goedkoper is om de pil gewoon in het basispakket te houden dan het aantal abortussen en tienermoeders die wellicht geen diploma halen en daardoor dus geen goede baan krijgen.
En de persoon die zegt dat ze nu geen zorgtoeslag meer gaat krijgen, dan verdien je dus teveel om daar recht op te hebben.
Er zijn genoeg mensen die het geld amper kunnen opbrengen iedere maand, voor die mensen is het echt vervelend dat de zorgtoeslag minder wordt en de kosten omhoog gaan.
Spring- Kletskop
- Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10
Ik verzin het niet hoor. De laatste jaren staat het volop in het nieuws dat de chronisch zieken er weer op achteruit zullen gaan.Biancy schreef:Ik vind het raar om te zeggen dat chronisch zieken altijd de lul zijn..
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Zo niet normaal...
Nu zijn wij gelukkig beiden gezond, mja mensen waarbij dat niet zo is...:S
Nu zijn wij gelukkig beiden gezond, mja mensen waarbij dat niet zo is...:S
SleepingBeauty- Kletskop
- Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10
Biancy schreef:En de persoon die zegt dat ze nu geen zorgtoeslag meer gaat krijgen, dan verdien je dus teveel om daar recht op te hebben..
Dat hoeft niet per se. Het kan ook zijn dat je huisgenoot teveel verdient waardoor je er geen recht op hebt (terwijl als je alleen zou wonen, je er wel recht op zou hebben). Beetje kort door de bocht dus, wat je zegt.
Caresses- Kletskop
- Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10
Rush schreef:Ik verzin het niet hoor. De laatste jaren staat het volop in het nieuws dat de chronisch zieken er weer op achteruit zullen gaan.Biancy schreef:Ik vind het raar om te zeggen dat chronisch zieken altijd de lul zijn..
Daarbij denk ik niet dat wij als gezonde mens net zoveel aan verzekering betalen als een chronisch zieke. Mijn ouders zijn beide het meest aanvullend verzekerd om alles gedekt te houden en dat ook voor de tandverzekering, aangezien medicatie het gebit weer aantast. Zij betalen p.p. toch echt wel zo`n €40 per maand meer dan ik als 'gezond' mens.
Rush- Lady Post-a-lot
Het ging wat mis met quoten, maar hierboven is gewoon mijn tekst
Rush- Lady Post-a-lot
Rush schreef:Ik verzin het niet hoor. De laatste jaren staat het volop in het nieuws dat de chronisch zieken er weer op achteruit zullen gaan.Biancy schreef:Ik vind het raar om te zeggen dat chronisch zieken altijd de lul zijn..
Wat ik probeer te zeggen is, iedereen gaat er op achteruit. Maar de chronisch zieken zijn gewoon zeker weten de pineut omdat zij bijna zeker weten dat ze al hun eigen risico verbruiken in januari of februari.
Iedereen gaat er wat zorgkosten betreft op achteruit. Hun worden alleen wat harder geraakt omdat zij ook meer kosten maken.
Spring- Kletskop
Caresses schreef:Biancy schreef:En de persoon die zegt dat ze nu geen zorgtoeslag meer gaat krijgen, dan verdien je dus teveel om daar recht op te hebben..
Dat hoeft niet per se. Het kan ook zijn dat je huisgenoot teveel verdient waardoor je er geen recht op hebt (terwijl als je alleen zou wonen, je er wel recht op zou hebben). Beetje kort door de bocht dus, wat je zegt.
Dan verdien je met je huisgenoot dus te veel geld om er recht op te hebben. Het is voor jezelf alleen lullig wanneer je met bijvoorbeeld een studiegenoot samen woont waar je financieel verder niets mee deelt behalve de huur etc.
Spring- Kletskop
Ja en dus zijn ze toch de de lul? De verzekering is er toch juist om mensen die kosten maken te dekken, maar juist de mensen die het hard nodig hebben, worden extra geraakt.Biancy schreef:Rush schreef:Ik verzin het niet hoor. De laatste jaren staat het volop in het nieuws dat de chronisch zieken er weer op achteruit zullen gaan.Biancy schreef:Ik vind het raar om te zeggen dat chronisch zieken altijd de lul zijn..
Wat ik probeer te zeggen is, iedereen gaat er op achteruit. Maar de chronisch zieken zijn gewoon zeker weten de pineut omdat zij bijna zeker weten dat ze al hun eigen risico verbruiken in januari of februari.
Iedereen gaat er wat zorgkosten betreft op achteruit. Hun worden alleen wat harder geraakt omdat zij ook meer kosten maken.
Rush- Lady Post-a-lot
Rush schreef:Ik heb medelijden met m`n ouders.Travelgurly schreef:
eigen risico gaat omhoog van € 170,- naar € 220,- !
Ik ook met mezelf, ik zit er ook al heel snel aan helaas. Echt balen hoor! En dan gaat de energieprijs ook nog omhoog. Ik weet echt niet hoe dat allemaal zal moeten komend jaar! Zullen net rond komen vrees ik...
Gast- Gast
Biancy schreef:Ik vind het raar om te zeggen dat chronisch zieken altijd de lul zijn..
Chronisch zieken zijn niet de lul? Ze betalen elk jaar sowieso het eigen risico, de bealstingaftrek is een paar jaar terug afgescheft en de tegemoetkoming die daarvoor in de plaats is gekomen wordt afgeschaft/verlaagd. Om nog maar niet te spreken over de PGB die voor een groot deel afgeschaft wordt. Of het terecht of niet terecht is laat ik in het midden, maar om nou te ontkennen ze toch echt wel flink meer getroffen worden dan gezonde mensen vind een beetje raar.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Chronisch zieken krijgen anders wel ruim 50 euro per naar terug van het eigen risico juist om ze te compenseren. Mensen die net aan die 200 euro komen krijgen dat niet terug.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Ik vind het gewoon niet leuk meer, ik ben aanvullend verzekerd, ruim aanvullend, en je wilt niet weten hoe weinig er dan eigenlijk nog maar vergoed wordt. De eigen bijdrage is ook nog flink wat iedere keer, en dan je eigen risico nog.
Ik heb al zitten kijken om een pakket omlaag te gaan, kraamzorg e.d. heb ik ws. toch niet meer nodig, maar dat loont zich dus niet. Dan wordt er zoveel niet meer vergoed, dat ik beter kan blijven zitten waar ik zit. En dan is het nog afwachten wat ze er weer uit gaan gooien, kreeg toevallig net een mail van Menzis, dat ze dat in november zullen weten.
Ik had een declaratie van de pil hier thuis liggen, ik krijg per jaar 30 euro vergoed, ik had 25,99 verbruikt, en heb van de week gewoon weer gedeclareerd, ookal gaat dat maar om 4.01! Krijgen zal ik het!
Ik heb al zitten kijken om een pakket omlaag te gaan, kraamzorg e.d. heb ik ws. toch niet meer nodig, maar dat loont zich dus niet. Dan wordt er zoveel niet meer vergoed, dat ik beter kan blijven zitten waar ik zit. En dan is het nog afwachten wat ze er weer uit gaan gooien, kreeg toevallig net een mail van Menzis, dat ze dat in november zullen weten.
Ik had een declaratie van de pil hier thuis liggen, ik krijg per jaar 30 euro vergoed, ik had 25,99 verbruikt, en heb van de week gewoon weer gedeclareerd, ookal gaat dat maar om 4.01! Krijgen zal ik het!
Gast- Gast
Atelier Madame schreef:Chronisch zieken krijgen anders wel ruim 50 euro per naar terug van het eigen risico juist om ze te compenseren. Mensen die net aan die 200 euro komen krijgen dat niet terug.
Nee, maar dat haal je er ook echt uit, die 50 euro...En dan is het nog maar de vraag of dat komend jaar ook nog bestaat.
Laatst aangepast door _MamaRosa_ op di 20 sep 2011 - 23:58; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Nou daar heb je wat aan als het eigen risico €50 omhoog is gegaan en je per maand al tientallen euro`s meer betaald dan een gezonde NL-er.Atelier Madame schreef:Chronisch zieken krijgen anders wel ruim 50 euro per naar terug van het eigen risico juist om ze te compenseren. Mensen die net aan die 200 euro komen krijgen dat niet terug.
Rush- Lady Post-a-lot
_MamaRosa_ schreef:Atelier Madame schreef:Chronisch zieken krijgen anders wel ruim 50 euro per naar terug van het eigen risico juist om ze te compenseren. Mensen die net aan die 200 euro komen krijgen dat niet terug.
Nee, maar dat haal je er ook echt uit, die 50 euro...
Het is toch iig iets? Niet chronosch zieken die wel elk jaar het eigen risico volmaken krijgen het niet terug..
Oh en ik vind ook dat mensen maar s beter moeten uitzoeken waarvoor ze zich verzekeren voordat men roept dat ze niets vergoed krijgen.. overstappen elk jaar loont heel vaak. Kijk gewoon die polissen is goed door ipv gelijk maar iets af te sluiten.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Tja daar was ik al bang voor. Zou niet weten hoe ik volgend jaar moet rondkomen met al die verhogingen. ik red het nu nog maar net. Denk dat ik weer bij mijn ouders ga wonen.
patjuhhh- Prater
- Aantal berichten : 1070
Punten : 1103
Nou, gelukkig ben ik een chronisch zieke, en lees ik wel alles altijd goed door. Maar dat neemt niet weg dat het gewoon allemaal belachelijk duur is. Ja, dat geldt voor de meesten, maar daarom baal ik er nog wel flink van. Nog even en het is niet meer op te brengen.
En als de zorgverzekering nou nog het enige was...
En als de zorgverzekering nou nog het enige was...
Gast- Gast
Schaapke schreef:flower schreef:Atelier Madame schreef:de zorgkosten zijn ook verschrikkelijk hoog.. dingen als een dietist kan iemand wat mij betreft ook wel zelf betalen, evenals een cursus stoppen met roken. Maar dat het ER Zoooooooo hoog is geworden sinds de invoering in 2007.. pOehhhh
Waarom een dietiste zelf betalen?
MEnsen zitten niet alleen bij een dietiste om af te vallen!
En dan nog?? Dus je moet het wel zelf betalen als je wél wil afvallen?
Als jij door je eigen schuld zo dik bent geworden omdat je te veel eet, vind ik ook dat je best zelf de dietiste kan betalen.
Iemand die chronisch ziek is en hier niks aan kan doen vind ik een heel ander verhaal
flower- Prater
- Aantal berichten : 735
Punten : 883
Registratiedatum : 03-01-11
Atelier Madame schreef:flower schreef:Atelier Madame schreef:de zorgkosten zijn ook verschrikkelijk hoog.. dingen als een dietist kan iemand wat mij betreft ook wel zelf betalen, evenals een cursus stoppen met roken. Maar dat het ER Zoooooooo hoog is geworden sinds de invoering in 2007.. pOehhhh
Klopt, maar je móet ergens grenzen stellen, wat mij betreft is een dietist niet van levensbelang wat bijv een cardioloog of neurologische behandeling vaak wel is. ze zouden die dietist mss iets meer online advies kunnen laten geven oid.
Ik heb jaren op de klantenservice van een grote Zorgverzekeringsmaatschappij gewerkt en heb vaak ook het idee dat mensen niet beseffen wat er allemaal wel niet in een basispakket zit en wat dit ook allemaal kost..
Online advies geven bij de mensen bij wie dat kan prima, en natuurlijk moet je kijken wie er echt baat hebben bij de dietiste en wie niet.
Een dietiste is inderdaad niet van levensbelang maar verhoogd wel de kwaliteit van leven bij mensen.
flower- Prater
- Aantal berichten : 735
Punten : 883
Registratiedatum : 03-01-11
flower schreef:Schaapke schreef:flower schreef:Atelier Madame schreef:de zorgkosten zijn ook verschrikkelijk hoog.. dingen als een dietist kan iemand wat mij betreft ook wel zelf betalen, evenals een cursus stoppen met roken. Maar dat het ER Zoooooooo hoog is geworden sinds de invoering in 2007.. pOehhhh
En dan nog?? Dus je moet het wel zelf betalen als je wél wil afvallen?
Als jij door je eigen schuld zo dik bent geworden omdat je te veel eet, vind ik ook dat je best zelf de dietiste kan betalen.
Iemand die chronisch ziek is en hier niks aan kan doen vind ik een heel ander verhaal
volgens mij gaat het alleen uit de basisverzekering. Of lees ik het nu verkeerd. In dat geval kun je je er aanvullend voor verzekeren. Ik heb de verdere constuctie nog niet gelezen en weet niet of daar al meer over bekend is?? maar zou het niet kunnen dat er en in bepaalde gevallen nog wel steeds vergoed word??
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Stoppen met roken shizzle er uit, ogen laseren er in (vind ik)
Ik heb niet gekozen voor mijn schele kippige ogen en heb er wel degelijk hinder van..
Ik heb niet gekozen voor mijn schele kippige ogen en heb er wel degelijk hinder van..
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Rush schreef:Natuurlijk gebruiken ze heel veel zorg, maar chronisch zieken zijn de laatste jaren altijd de lul.blondje1313 schreef:
Ik begrijp wel dat het balen is als ze weinig geld te besteden hebben, maar dat wil ook zeggen dat ze heel veel zorg gebruiken.
Voor mensen die op het eind van het jaar net door hun eigen risico gaan vind ik het eigenlijk nog wel erger, zij betalen iedere maand een hoge verzekeringspremie en hebben er dan eigenlijk niets aan.
Ik heb niet verder gelezen dan dit, maar 'gebruiken heel veel zorg'. Als je chronisch ziek bent, vind ik de term 'gebruiken' behoorlijk ongepast. Je hebt het toch gewoon nodig. Het klinkt nu net alsof ze het doen, omdat ze het leuk vinden.
Gast- Gast
Atelier Madame schreef:Chronisch zieken krijgen anders wel ruim 50 euro per naar terug van het eigen risico juist om ze te compenseren. Mensen die net aan die 200 euro komen krijgen dat niet terug.
Nou, poepoe. Ze hebben anders ook de garantie dat hun eigen risico voor de rest van hun leven opgaat .Bij mijn vader is dat ook zo. Als ik een jaar gezond ben (die kans is er zomaar, ik ben immers niet chronisch ziek) heb ik geluk en hoef ik mijn eigen risico niet te betalen. Mijn vader heeft die kans niet. Die kans is 0. Vrij terechte compensatie.
Verder: ontkennen dat chronisch zieken altijd de lul zijn, slaat nergens op. Als chronisch zieke ben je sowieso de lul: je bent immers chronisch ziek (om misverstanden te voorkomen: dat is géén keuze) en daarnaast kost het je sowieso veel geld.
Gast- Gast
Pagina 2 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Soortgelijke onderwerpen
» Positieve vs Negatieve veranderingen
» Veranderingen van de laatste 5 jaar
» Nu we het toch over veranderingen hebben..
» Veranderingen toeslagpartner 2013 bij samenwonen!
» Dit jaar nog een huis kopen vanwege de veranderingen?
» Veranderingen van de laatste 5 jaar
» Nu we het toch over veranderingen hebben..
» Veranderingen toeslagpartner 2013 bij samenwonen!
» Dit jaar nog een huis kopen vanwege de veranderingen?
Pagina 2 van 5
Permissies van dit forum: