Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zorgverzekering! pfff wat een veranderingen.

+27
Parisienne
TukTuk
Emma_
Fayebella
Lilou
Lady4
SuperGrover
Lejow
patjuhhh
Caresses
SleepingBeauty
Spring
Tania
Lotus
Jeanette
SoGood
Minx
Schaapke
blondje1313
Liz
Atelier Madame
Raindrop
Dani
Rush
Darius
flower
Travelgurly
31 plaatsers

Pagina 1 van 5 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Zorgverzekering! pfff wat een veranderingen. Empty Zorgverzekering! pfff wat een veranderingen.

Bericht  Travelgurly di 20 sep 2011 - 22:07

eerste 20 behandelingen fysio worden niet vergoed.
dietiste zit er niet meer bij.

eigen risico gaat omhoog van € 170,- naar € 220,- !

En de maandkosten van de zorgverzekering gaan ongeveer met €12,- / € 20,- per maand ook nog eens omhoog!

Jullie nog meer verschillen ondekt en wat vind je ervan?
Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorgverzekering! pfff wat een veranderingen. Empty Re: Zorgverzekering! pfff wat een veranderingen.

Bericht  flower di 20 sep 2011 - 22:08

Jeetje dat is nogal is wat..
Gelukkig zijn wij beiden gezond, maar mensen die dat niet zijn die gaan er flink op achteruit!!
flower
flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 883
Registratiedatum : 03-01-11

Zorgverzekering! pfff wat een veranderingen. Empty Re: Zorgverzekering! pfff wat een veranderingen.

Bericht  Darius di 20 sep 2011 - 22:08

Waar staat het?

Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Rush di 20 sep 2011 - 22:15

Travelgurly schreef:
eigen risico gaat omhoog van € 170,- naar € 220,- !

Ik heb medelijden met m`n ouders. pale
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Gast di 20 sep 2011 - 22:16

Meestal gaat de zorgtoeslag dan ook wel wat omhoog.

Gast
Gast

Bericht  Rush di 20 sep 2011 - 22:16

Dolcis_ schreef:Meestal gaat de zorgtoeslag dan ook wel wat omhoog.
Helaas, die gaat omlaag als waar is wat ik gehoord heb.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Dani di 20 sep 2011 - 22:19

Pfoe wel balen hoor al die bezuinigingen. Ik ga ieder jaar eigelijk wel net door mijn eigen risico heen en 220 euro is echt veel geld. Heb net de 170 euro van dit jaar betaald... Wel irritant dat je per maand een behoorlijk bedrag betaald aan premie en dat je dan ook nog eens die eigen risico moet betalen.
Dani
Dani
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 224
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Rush di 20 sep 2011 - 22:20

Mijn ouders zijn het eigen risico in de eerste paar weken van het jaar al kwijt. Zou niet weten waar ze dat van moeten betalen. Nog eens €100 meer. :shock:
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Raindrop di 20 sep 2011 - 22:25

Rush schreef:Mijn ouders zijn het eigen risico in de eerste paar weken van het jaar al kwijt. Zou niet weten waar ze dat van moeten betalen. Nog eens €100 meer. :shock:

Mijn vader gebruikt ook allerlei medicijnen. Vind het echt erg dat het alleen maar duurder wordt Sad
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284

Bericht  Atelier Madame di 20 sep 2011 - 22:32

de zorgkosten zijn ook verschrikkelijk hoog.. dingen als een dietist kan iemand wat mij betreft ook wel zelf betalen, evenals een cursus stoppen met roken. Maar dat het ER Zoooooooo hoog is geworden sinds de invoering in 2007.. pOehhhh
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Travelgurly di 20 sep 2011 - 22:36

Ja vind het ook echt veel. Betalen met zn alle meer...en krijgen er steeds minder voor terug.
Ik heb net een mail gekregen van mijn zorgveerzkering met deze informatie (menzis).
Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Liz di 20 sep 2011 - 22:57

Jeetje daar schrik ik van, heb nog niks van mijn zorgverzekering gehoord. Ik kom altijd over mijn eigen risico door mijn medicatie en controles bij de neuroloog. Behoorlijk K als dat eigen risico dus nog hoger wordt..
Liz
Liz
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 994
Registratiedatum : 28-08-11

Bericht  flower di 20 sep 2011 - 22:59

Atelier Madame schreef:de zorgkosten zijn ook verschrikkelijk hoog.. dingen als een dietist kan iemand wat mij betreft ook wel zelf betalen, evenals een cursus stoppen met roken. Maar dat het ER Zoooooooo hoog is geworden sinds de invoering in 2007.. pOehhhh

Waarom een dietiste zelf betalen?
MEnsen zitten niet alleen bij een dietiste om af te vallen!
flower
flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 883
Registratiedatum : 03-01-11

Bericht  blondje1313 di 20 sep 2011 - 23:02

Rush schreef:Mijn ouders zijn het eigen risico in de eerste paar weken van het jaar al kwijt. Zou niet weten waar ze dat van moeten betalen. Nog eens €100 meer. :shock:

Ik begrijp wel dat het balen is als ze weinig geld te besteden hebben, maar dat wil ook zeggen dat ze heel veel zorg gebruiken.
Voor mensen die op het eind van het jaar net door hun eigen risico gaan vind ik het eigenlijk nog wel erger, zij betalen iedere maand een hoge verzekeringspremie en hebben er dan eigenlijk niets aan.

Bij mij is het nu het eerste jaar dat mijn eigen risico op is, hetzelfde geld voor mijn man. Heel fijn natuurlijk dat we gezond zijn, maar vind de premies wel heel erg hoog worden!

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Rush di 20 sep 2011 - 23:03

blondje1313 schreef:

Ik begrijp wel dat het balen is als ze weinig geld te besteden hebben, maar dat wil ook zeggen dat ze heel veel zorg gebruiken.
Voor mensen die op het eind van het jaar net door hun eigen risico gaan vind ik het eigenlijk nog wel erger, zij betalen iedere maand een hoge verzekeringspremie en hebben er dan eigenlijk niets aan.
Natuurlijk gebruiken ze heel veel zorg, maar chronisch zieken zijn de laatste jaren altijd de lul.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Atelier Madame di 20 sep 2011 - 23:08

flower schreef:
Atelier Madame schreef:de zorgkosten zijn ook verschrikkelijk hoog.. dingen als een dietist kan iemand wat mij betreft ook wel zelf betalen, evenals een cursus stoppen met roken. Maar dat het ER Zoooooooo hoog is geworden sinds de invoering in 2007.. pOehhhh

Klopt, maar je móet ergens grenzen stellen, wat mij betreft is een dietist niet van levensbelang wat bijv een cardioloog of neurologische behandeling vaak wel is. ze zouden die dietist mss iets meer online advies kunnen laten geven oid.

Ik heb jaren op de klantenservice van een grote Zorgverzekeringsmaatschappij gewerkt en heb vaak ook het idee dat mensen niet beseffen wat er allemaal wel niet in een basispakket zit en wat dit ook allemaal kost..

Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Schaapke di 20 sep 2011 - 23:08

flower schreef:

En dan nog?? Dus je moet het wel zelf betalen als je wél wil afvallen?

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Minx di 20 sep 2011 - 23:10

Travelgurly schreef:eerste 20 behandelingen fysio worden niet vergoed.

Dit gaat om de basisverzekering. Er bestaat namelijk een lijst met (chronische) aandoeningen die vanuit de basisverzekering vergoed worden. Dan krijg je onbeperkt fysiotherapie. Op dit moment is het zo dat mensen dan de eerste 12 behandelingen zelf moeten betalen of dit word uit de aanvullende verzekering betaald. Voor mensen met een aanvullende verzekering is er dus niet veel aan de hand. Dit zal aan je verzekering liggen hoeveel behandelingen je vergoed krijgt. Maar het is dus niet zo dat als je voor je rug naar de fysio gaat je de eerste 20 behandelingen zelf moet betalen en dan pas je verzekering gaat betalen.

Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  SoGood di 20 sep 2011 - 23:11

Ik krijg geen zorgtoeslag meer, en ik ga meer betalen! Fijn!
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Jeanette di 20 sep 2011 - 23:17

Het wordt ieder jaar maar hoger en hoger. Godzijdank ben ik gezond, maar ik vind het vreselijk voor chronische zieken en gehandicapten die er flink mee te maken gaan krijgen.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Minx di 20 sep 2011 - 23:21

Maar dit gaat wel alleen maar om de basisverzekering he.... Dus niet om de aanvullende verzekeringen. Daar heeft de regering namelijk vrij weinig over te zeggen. Dat doen de verzekeraars zelf.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Gast di 20 sep 2011 - 23:22

Ik wilde mijn zorgverzekering aanpassen, maar gezien ik in 1 jaar tijd onder een MRI heb gelegen, fysio behandelingen heb gehad en nu voor mijn ademhaling in de problemen zit denk ik dat ik dat maar niet moet doen...

Ik had nooit wat Neutral ik denk dat het allemaal stres is. Mentaal kan ik prima tegen stress, maar mijn lichaam wil nog wel altijd even rellen als het druk is...

Gast
Gast

Bericht  Lotus di 20 sep 2011 - 23:26

Toen ik anderhalf jaar geleden een rekening zag van de zorg die ik in 2009 de GGZ had gekregen, was ik toch wel erg blij met mijn verzekering en met het feit dat ik alleen mijn eigen risico hoefde te betalen.
Lotus
Lotus
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Liz di 20 sep 2011 - 23:34

blondje1313 schreef:

Bij mij is het nu het eerste jaar dat mijn eigen risico op is, hetzelfde geld voor mijn man. Heel fijn natuurlijk dat we gezond zijn, maar vind de premies wel heel erg hoog worden!

Ik denk dat chronisch zieken zo graag zouden willen dat ze niet zoveel zorg hoeven te gebruiken maar ze hebben geen keuze. Ik vind het dus echt heel vervelend voor hen dat ze nog meer moeten gaan betalen. Ik zou ook willen dat ik kon stoppen met mn medicatie maar dat is helaas geen optie. Aangezien ik weinig te besteden heb valt het soms niet mee om dat eigen risico op te hoesten.
Liz
Liz
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 994
Registratiedatum : 28-08-11

Bericht  Rush di 20 sep 2011 - 23:36

Liz schreef:

Ik denk dat chronisch zieken zo graag zouden willen dat ze niet zoveel zorg hoeven te gebruiken maar ze hebben geen keuze. Ik vind het dus echt heel vervelend voor hen dat ze nog meer moeten gaan betalen. Ik zou ook willen dat ik kon stoppen met mn medicatie maar dat is helaas geen optie. Aangezien ik weinig te besteden heb valt het soms niet mee om dat eigen risico op te hoesten.
Inderdaad. Er zijn heel veel mensen die het verspreid over het jaar wel kwijt zijn, maar dat is verspreid en ben je niet ineens straks €220 kwijt, keer 2 dus.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 5 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: